Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH

Re: Jess Thorup.

Indlæg af SimonH »

:fcm:
Vedhæftede filer
giphy.gif
Senest rettet af SimonH 2. jun 2017, 22:13, rettet i alt 3 gange.

SimonH

Indlæg af SimonH »

En sjov gif fra i går

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Jeg har en ven der mener at det er et signal at det er Thorup der står på billedet ved siden af Korcsmar da han blev præsenteret. Min ven mener at det skal signalerer at det er Thorup der har hånden på rettet og han ikke skal nogen steder. Er der nogen der køber den analyse?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Philipjensen skrev:
2. jun 2017, 23:11
Jeg har en ven der mener at det er et signal at det er Thorup der står på billedet ved siden af Korcsmar da han blev præsenteret. Min ven mener at det skal signalerer at det er Thorup der har hånden på rettet og han ikke skal nogen steder. Er der nogen der køber den analyse?
Mener han har sagt det var en hilsen til den nye træner, jeg desværre ikke kan huske hvad hedder,
der (også) har med dødbolde at gøre.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

David Nielsen har netop offentliggjort en forlængelse med Lyngby.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
4. jun 2017, 21:16
:D

THenry

Indlæg af THenry »

Kent skrev:
Ja. Dermed kan vi stryge ham af listen over mulige trænerkandidater i denne omgang.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vedr det facebook indlæg af Thomas Lund:
Thomas Lund:
"Først og fremmest er der den helt galt med selvforståelsen af klubbens styrke og hvordan vores resultater burde være mod bundklubber og klubber i midten af ligaen." OG
"Min påstand er at vi ikke nødvendigvis er en top tre klub "

Det er han vist ret alene om i fodbold Danmark. Det er en latterlighed af dimensioner at påstå at vi ikke nødvendigvis er en top 3 klub i DK. Allerede der hoppede kæden af for mig og jeg mistede lysten til at læse videre. Måske vi ikke er det historisk men hvad kan man bruge det til at eks. AGF måske har vundet flere titler før professionel fodbold kom til DK i 1978. Det er da bedøvende ligegyldigt at vi "kun" har vundet 7 medaljer i klubbens historie. Det der betyder noget er nutiden og målt på både spillerbudgetter, klubbens setup og truppernes kvalitet er vi milevidt foran nummer 4.

At man er en top 3 klub garanterer dog ikke at man ender i top 3, ligesom FCK ikke vinder mesterskabet hvert eneste år. Kigger man på vores pointsnit så havde jeg ikke troet at vi kunne falde så dybt i en sæson med to ekstra hold i rækken. På den led kan man godt sige at selvforståelsen måske var forkert. Men det er også så langt som jeg kan give mig.

Vi står med en rigtig lortesæson, men vi endte med at kvalle til Europa. Så længe vi har den position i dansk fodbold som vi har lige nu, så bør det her også være lavmålet med et pointsnit på ca 1,5. Er det det, så er det fint nok for mig. Det vil dog ikke altid give plads i Europa.

Vedr Jess Thorup
Jeg er bestemt ikke fan og er ambivalent når det kommer til fyringspørgmålet. Jeg frygter CS ved et Thorup stop griber knoglen og ringer til en ven af huset, Jonas Dal. Ham tror jeg endnu mindre på (han skal have mere ballast før det kan komme på tale) - der tror jeg trods alt at der er mere substans i JT. På den anden side så græd jeg indeni da JT blev ansat og det gør jeg sådan set stadigvæk.

Jeg mener jeg ikke Thorup har tilført noget som helst ifbm at udvikle spillet på banen. Jeg køber ikke den med udviklingen af NK. Han var der fra start offensivt udviklet fra akademiet og jeg kan ikke se de store forbedringer for ham defensivt. Lykkedes det at gøre ham sund defensivt til gengæld så vil jeg ikke være bleg for at give ham kredit for det. Duelund. Top 40 talent iflg The Guardian (hvis man nu gider tage det seriøst). Han er blevet bedre Duelund, men jeg ved ikke om man skal give Thorup kredit for det i og med at jeg ikke kan se at Duelunds udvikling er bedre end det man kunne have forventet. Måske endda tværtimod, men da jeg ikke har set hvor god Duelund var i ungdomsårene så har jeg ikke det bedste grundlag for at vurdere det.

Til gengæld mener jeg at Thorup må have lavet en rigtig godt stykke arbejde med Paul Onuachu. Jeg har ofte omtalt Paul som værende uden vision for spillet. Have mangel på spilintelligens. Det holder jeg fast i. Men man kan se arbejdet der er gjort med ham på træningsbanen. Han tager flere rigtige løb uden bold og rammer flere rigtige løb i feltet og placerer sig bedre. Det mål jeg er allermest glad for som Paul har lavet igennem sæsonen var her i foråret - jeg kan ikke huske hvem det var imod - men Paul kommer først på en ripost (glidende lige før forsvarer og målmand) efter et fladt skud udefra. Den eneste måde han kom på bolden før forsvarerne og målmand var at han havde visualiseret muligheden før den opstod og ageret derefter. Han havde forberedt sit løb før der blev skudt på mål. Det er elementært for angribere, men det har det ikke været for Paul førhen. Der skal altså rigtig meget arbejde til med en spiller som ikke har instinktet på plads til at få det indarbejdet.

Jeg mener at man fuldt ud kan kreditere Jess Thorup for Onuachus fremskridt (foruden Paul selv naturligvis, jeg havde ikke set det komme i det omfang det har). Fortsætter Paul den her udvikling så er han superligaens bedste angriber næste sæson, fordi så begynder han også at score på de store chancer mere frekvent. Jeg fristes endda til at sige at han i så fald vil være den bedste angriber med afstand i ligaen, i hvert fald den der bliver sværest at håndtere og det vel tæt på at være det samme. Det havde jeg ikke sagt bare et halvt år siden
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

THenry skrev:
4. jun 2017, 21:38
Kent skrev:
Ja. Dermed kan vi stryge ham af listen over mulige trænerkandidater i denne omgang.
Det ændrer overhovedet ikke på noget som helst. Skulle David Nielsen være på blokken i FCM skulle han under alle omstændigheder være købt fri. DN har forlænget med 1 år således at han nu har to år tilbage af sin kontrakt.

Jeg tror ikke på at listen af navne i FCM er længere end et eneste navn: Jess Thorup.

Så må man jo håbe at jeg tager fejl af Thorup på samme måde som jeg har taget fejl af Onuachu. Ikke umuligt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
5. jun 2017, 18:22
THenry skrev:
Kent skrev:
Det ændrer overhovedet ikke på noget som helst. Skulle David Nielsen være på blokken i FCM skulle han under alle omstændigheder være købt fri. DN har forlænget med 1 år således at han nu har to år tilbage af sin kontrakt.

Jeg tror ikke på at listen af navne i FCM er længere end et eneste navn: Jess Thorup.

Så må man jo håbe at jeg tager fejl af Thorup på samme måde som jeg har taget fejl af Onuachu. Ikke umuligt
Man kan sige, hvis det sker, sker det enten tirsdag eller onsdag.
Så det er ikke længe man behøver at gå og overveje det.

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
5. jun 2017, 18:22
THenry skrev:
Kent skrev:

Hvis ikke DN havde forlænget med Lyngby, så havde et salg af ham denne sommer været meget mere sandsynligt, men nu har han comitted sig til projektet i Lyngby, så det virker ganske usandsynligt, at han skifter væk fra Lyngby denne sommer. Hvis han gerne ville væk fra dem, så virker det meget dumt at forlænge sin kontrakt.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg tror heller ikke David Nielsen ville have været det optimale valg for os. Det vil være meget bedre med en erfaren udenlandsk træner, som kan tilføre os nogle nye ting. Lidt som dengang Roy Hodgson kom til FCK og ændrede dem fra café-drenge til et mesterhold. Det var jo lige der, at FCKs udvikling ændrede sig og de blev en magtfaktor. Vi kunne have nytte af det samme.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis Thorup skullle skiftes, ville det være sket nu.

RA er også ude og dementere.
http://www.bt.dk/superligaen/fcm-boss-i ... um=twitter

Understreger også at det er overvejende sandsynligt med VdV i klubben en sæson mere.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

En der gider sakse det ind? :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
11. jun 2017, 15:05
En der gider sakse det ind? :-)
Du kan trykke "Ja tak, læs artiklen nu"