Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Økonomien

Indlæg af Steffen am »

Er det skræmmende? Men det er da i hvert fald interessant.

Kan jo være positivt derhen hvis de generelt kan være med til at løfte dansk fodbold og der kommer mere fokus på Jylland (FCM og Randers) fremfor kun KBH (FCK og BIF). Konkurrence er ikke nødvendigvis usundt, og hellere Randers end Viborg ;)

Når det er sagt, er der en risiko for øget talentkrig, som kan gøre det vanskeligt. Dog må man håbe at FCM gør så god en figur mod bl.a. Napoli at talenterne vurderer at FCM er en (mere) interessant klub at udvikle sig i. :)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvornår kommer der årsregnskab? Spændende hvornår der kommer sorte tal på bundlinjen.

Noe

Indlæg af Noe »

TrueWolfMidt skrev:Hvornår kommer der årsregnskab? Spændende hvornår der kommer sorte tal på bundlinjen.
Jeg tror det er kommet, men ikke offentliggjort. Vi er afnoteret på børsen, så Benham kan holde kortene tæt til kroppen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:
TrueWolfMidt skrev:Hvornår kommer der årsregnskab? Spændende hvornår der kommer sorte tal på bundlinjen.
Jeg tror det er kommet, men ikke offentliggjort. Vi er afnoteret på børsen, så Benham kan holde kortene tæt til kroppen.
Men der skal stadig holdes en generalforsamling, og den har jeg ikke set en indkaldelse til. Mener den skulle holdes senest ved udgangen af november - og skal indkaldes nogle uger i forvejen, så det må være lige på trapperne.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Der kommer ikke sorte tal i år. Der skal salg af Sisto og Erik til før det sker. De 30 EL mio. lukker kun delvist hullet.
Jeg kunne ikke forestille mig at indkøbene i sommer var billige.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Man kan sige positivt i forhold til det, lukkede vi ikke Kadlec handlen, som i så fald ville have været på en delt første plads over dyre handler i FCM's historie.

Men vi hentede selvfølgelig Kian, som vel er FCMs 2. dyreste spiller nogensinde.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Av av et underskud.

Ingen spillersalg, men mesterskab og nye hovedsponsorer giver åbenbart 64.7 millioner i underskud.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

60-70 mio i underskud. Ikke nogen sund forretningsmodel. MIt bud er at Benham vil insistere på spillersalg i vinterpausen. Godt nok en skidt forretning vi har kørende - svært at se at vi har forbedret os gennem de sidste mange år og fået trimmet butikken tilstrækkeligt.

Den dag Benham trækker stikket skal vi være i stand til at stå på egne ben. Om det så er en Sønderjyske tilværelse det kræver i tabellen. UEFA millionerne påvirker først 2016 resultatet går jeg ud fra, og vi har ikke haft spillersalg. De forventer et resultat på +5 mio næste år. Det er sgu ikke meget i og med at de med garanti budgetterer med store plusser på transfermarkedet. Det er godt nok skræmmende.

På positiv siden er en omsætningsstigning. Men der er laaang vej igen. Man kan ikke være en topklub med en omsætning på sølle små 100 mio kroner. Realistisk er det nok ikke muligt at få den markant højere op. Så er vi tilbage ved talentudvikling der skal redde regnskabet år efter år.

Gad vide hvordan Benham vil reagere hvis Sisto afviser et nyt tilbud der ville give 50+ mio i klubkassen... :)

Jeg frygter dog at vi ikke lander mere end 30-35M på ham
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Lupus1999 skrev:Av av et underskud.

Ingen spillersalg, men mesterskab og nye hovedsponsorer giver åbenbart 64.7 millioner i underskud.
Jeg mener, at hovedsponseren ikke er med i de offentligjorte tal. Blev den ikke først effektueret fra denne sæson? Regnskabsåret løber fra 1. juli sidste år til 30. juni i år.
Derfor er indkøb fra i sommers heller ikke med, da det først er på dette års regnskab de bliver medregnet.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det har hele tiden været meldt ud, at det er et langt træk. At der ville komme år i starten med underskud. At købe flere dyre spillere ind uden at sælge, må man formode er en plan Ankersen, Steinlein og Benham har aftalt, det havde jo ikke kunne lade sig gøre uden Benhams ønske og accept.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Klubben vil nu låne 60 millioner af Benham??

Det er helt vildt. Er rystet over det ser sådan ud.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er da ikke værd at blive rystet over. Det er Benham der ejer klubben, det er da helt klart en bevidst strategi som er blevet udformet af ham, Ankersen og Steinlein. En halv procent i rente.. Det er nærmere en investering på den lange bane.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Men med tilbagebetaling til sommer er det da ikke særlig langsigtet. Synes heller ikke, det lyder realistisk, at vi overhovedet skulle kunne tilbagebetale der.

Håber Benham er i godt humør...

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Må håbe han er villig til at tabe sine penge, eller at Erik og Pione bliver solgt for 60-70 millioner til sammen.

De 30 EL millioner er jo allerede brugt! Det er skræmmende.

Må håbe for klubben at CL eller som minimum at EL venter, ellers ligner klubben en klub på lånt tid.

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

Acebone skrev:Men med tilbagebetaling til sommer er det da ikke særlig langsigtet. Synes heller ikke, det lyder realistisk, at vi overhovedet skulle kunne tilbagebetale der.

Håber Benham er i godt humør...
Uden at være specielt godt inde detaljerne så lyder det nærmere bare som Benham, der nu smider 60 millioner i kassen, for så ellers at få det betalt tilbage med flere "ligegyldige" aktier.

Besvar