Det er jo ikke den måde man bliver top 50 klub på, man skal næsten være blind og døv hvis man mener elias er manden man alene skal satse på, det er jo det rene vanvid, og man hjælper ikke elias ved at beskytte ham.3316 skrev: ↑26. aug 2022, 13:06Jeg er enig i at mesterskabet kan være på spil ved at bruge Elias, men jeg tror ikke på at top 6 bliver et problem. Går han helt ned må vi jo spille med Ousted de sidste kampe frem til vinter.FCM2000 skrev: ↑26. aug 2022, 11:49At give Elias chancen ud er alt for farligt, det er mesterskabsspillet man gambler med, der skal en klassekeeper ind her og nu.
Det er defensiven det er galt med, målmand, CB og defensiv midt, "hvis og hvis" nogle bliver solgt, det er gætværk. hvis der er nogle der kommer og vil have FCM spillere her sidst i vinduet, skal det koste ekstra, for det koster også ekstra at hente nogle ind kort før lukketid.
Hvis man vil hente calgren i Randers, så står Randers med et problem kort før lukketid.
Jeg forstår ikke FCMs transferstrategi, den er dyr, hvis man skal ud og hente spillere kort før deadline.
Mht transferstrategien;
Der er allerede hentet 3 spillere, og det er ikke sikkert der kommer så mange flere.
Men både FCM og andre danske klubber, har flere gange udtalt, at de spillerne fra øverste hylde (med superliga) briller ofte først er mulige at lande til sidst i vinduet, når det ikke er lykkes med mere attraktive muligheder.
Så når valget står imellem at handle tidligt og få spillere af lidt lavere kvalitet, eller at handle til sidst i vinduet og få højere kvalitet, hvad foretrækker du så?
Transfer sommer 2022
Re: Transfer sommer 2022
Man producerer heller ikke det næste store salg, ved at give dem for kort en snor, så det er en balance.FCM2000 skrev: ↑26. aug 2022, 15:05Det er jo ikke den måde man bliver top 50 klub på, man skal næsten være blind og døv hvis man mener elias er manden man alene skal satse på, det er jo det rene vanvid, og man hjælper ikke elias ved at beskytte ham.3316 skrev: ↑26. aug 2022, 13:06Jeg er enig i at mesterskabet kan være på spil ved at bruge Elias, men jeg tror ikke på at top 6 bliver et problem. Går han helt ned må vi jo spille med Ousted de sidste kampe frem til vinter.FCM2000 skrev: ↑26. aug 2022, 11:49At give Elias chancen ud er alt for farligt, det er mesterskabsspillet man gambler med, der skal en klassekeeper ind her og nu.
Det er defensiven det er galt med, målmand, CB og defensiv midt, "hvis og hvis" nogle bliver solgt, det er gætværk. hvis der er nogle der kommer og vil have FCM spillere her sidst i vinduet, skal det koste ekstra, for det koster også ekstra at hente nogle ind kort før lukketid.
Hvis man vil hente calgren i Randers, så står Randers med et problem kort før lukketid.
Jeg forstår ikke FCMs transferstrategi, den er dyr, hvis man skal ud og hente spillere kort før deadline.
Mht transferstrategien;
Der er allerede hentet 3 spillere, og det er ikke sikkert der kommer så mange flere.
Men både FCM og andre danske klubber, har flere gange udtalt, at de spillerne fra øverste hylde (med superliga) briller ofte først er mulige at lande til sidst i vinduet, når det ikke er lykkes med mere attraktive muligheder.
Så når valget står imellem at handle tidligt og få spillere af lidt lavere kvalitet, eller at handle til sidst i vinduet og få højere kvalitet, hvad foretrækker du så?
Jeg kunne såmænd også godt drømme om en opgradering på målmandsposten, men med de valg ledelsen har truffet på den position, har jeg svært ved at se dem slå bak allerede nu.
Mht top 50 er der ingen der har sagt vi skal være top 50 i morgen. Så måske nogle af de spillerne blot skal være gode nok til top 70 for nu, og så må man opgradere senere. Ikke dermed sagt, at jeg mener Elias er en top 70 målmand pt.
Senest rettet af 3316 26. aug 2022, 15:18, rettet i alt 1 gang.
Både og - jeg har godt nok mine tvivl på om de spillere vi har i dag kan trænes til det. Husk på bagkæden er ikke det bedste hvad angår teknik og hurtighed - og alderen trykker også et par stykker. Tror vi bliver nødt til at skifte til mere tekniske typer. Vi har generelt meget fysiske spillere.
Tror snart vi har hørt den plade efterhånden...
Hot take: Hvorfor skulle Elias ikke kunne oppe sit niveau igen, hvis forsvaret foran ham blev stabiliseret?
Ikke at jeg er decideret modstander af f.eks. at udleje ham, så han kan samle mere erfaring andetsteds, men det kræver jo, at man kan hive en erstatning ind, der giver mening. Randers har alle kort på hånden til at flå os, hvis vi vil have eksempelvis Carlgren.
Der er IMO andre positioner, der er mere presserende med de få dage, der er tilbage af vinduet. F.eks. har vi 4 højrebacker men snart ingen midtbane længere, hvis både Rapha og Evander ryger.
Igen vil jeg sige, at jeg synes det er lidt for nemt og dobbelt moralsk på den ene side at kritisere ledelsen og klubben hårdt, og så samtidigt at skrive at man vurderer at de dygtige nok til at finde de ønskede klassespillere..
I øvrigt heller ikke særlig befordrende for en spændende debat
Der skal ryddes op! Rapha ud for 65 millioner er fornuftigt. Ikke en mand vi bør sælge nu, men til 65+ og klausuler så må han afsted.
Jeg ser gerne et farvel til Dalsgaard, Evander og Brumado inden vinduet lukker. Dalsgaard fordi jeg aldrig tilgiver ham og han har mistet niveau, Evander fordi han fortjener det, og klubben har bedst af det på længere sigt, og Brumado fordi han aldrig bliver god nok.
Får vi et fornuftigt bud på Joel bør man også skyde ham af - det samme med Charles men det er nok usandsynligt.
Jeg ser gerne et farvel til Dalsgaard, Evander og Brumado inden vinduet lukker. Dalsgaard fordi jeg aldrig tilgiver ham og han har mistet niveau, Evander fordi han fortjener det, og klubben har bedst af det på længere sigt, og Brumado fordi han aldrig bliver god nok.
Får vi et fornuftigt bud på Joel bør man også skyde ham af - det samme med Charles men det er nok usandsynligt.
Jeg så andetsteds nogen foreslog Oliver Abildgaard til at forstærke en midtbane, der om lidt bliver meget tynd, hvis rygterne taler sandt.
Han kunne vel godt passe ind?
Han kunne vel godt passe ind?
Oliver Abildgaard er eftersigende på vej til Anderlecht.
Jeg håber så meget at Kaba ryger ud, og at han erstattes med Wahid Faghir. Så ser jeg gerne, at vi finder en 8’er som i Petter Andersson klasse eller Jakob Poulsen klasse. En rigtig felt felt midtbanemand. Og sidst men ikke mindst, så er vi nød til at hente en bedre målmand. Se bare hvor meget det har gjort ved FCN, at de har fået Andreas Hansen. Det kostede dem næste en nedrykning i sidste sæson, at satse på en ung målmand, der ikke udviklede sig proportionelt med kampene.
Jeg håber så meget at Kaba ryger ud, og at han erstattes med Wahid Faghir. Så ser jeg gerne, at vi finder en 8’er som i Petter Andersson klasse eller Jakob Poulsen klasse. En rigtig felt felt midtbanemand. Og sidst men ikke mindst, så er vi nød til at hente en bedre målmand. Se bare hvor meget det har gjort ved FCN, at de har fået Andreas Hansen. Det kostede dem næste en nedrykning i sidste sæson, at satse på en ung målmand, der ikke udviklede sig proportionelt med kampene.
Generelt siger vores lille debat her jo alt. Trupsammensætningen og det aktuelle niveau hos alt for mange spillere er helt på månen. Oveni det, er der så folk der har udstået deres værnepligt, og derfor også skal afsted. Jeg tæller følgende:
Ud - Udstået værnepligt:
Evander
Rapha (åbenbart)
Joel (potentielt)
Ud - Manglende niveau:
Elias (udlejning eller seriøs udfordrer ind)
Brumado
Charles
Juninho (potentielt)
Ud - Uønsket:
Dalsgaard (i fan øjemed)
Sisto (måske ikke længere?)
Kaba
Cools
Løssl
Det skriger jo til himlen. Alle ryger naturligvis ikke. Men det back fire jo Big time på de høje herrer, at man har haft så mange forbi’ere og så samtidig ikke er på forkant. Og så kan man snakke alt det man vil omkring FCMs plads i fødekæden. Den køber jeg bare ikke, når det er SÅ grelt, som vi ser det nu.
I det mindste bliver det underholdende den kommende uge!
Ud - Udstået værnepligt:
Evander
Rapha (åbenbart)
Joel (potentielt)
Ud - Manglende niveau:
Elias (udlejning eller seriøs udfordrer ind)
Brumado
Charles
Juninho (potentielt)
Ud - Uønsket:
Dalsgaard (i fan øjemed)
Sisto (måske ikke længere?)
Kaba
Cools
Løssl
Det skriger jo til himlen. Alle ryger naturligvis ikke. Men det back fire jo Big time på de høje herrer, at man har haft så mange forbi’ere og så samtidig ikke er på forkant. Og så kan man snakke alt det man vil omkring FCMs plads i fødekæden. Den køber jeg bare ikke, når det er SÅ grelt, som vi ser det nu.
I det mindste bliver det underholdende den kommende uge!
/ ABT

Onyedika til lægetjek i aften og ventes præsenteret i morgen i Club Brügge.
10 millioner Euro her og nu, samt 2 millioner euro i præstationbonus, og 15% videresalgsklausul.
10 millioner Euro her og nu, samt 2 millioner euro i præstationbonus, og 15% videresalgsklausul.
Havde sgu helst set, vi beholdte Rapha, og sendte Evander afsted. Men nu har vi efter sigende også ramt en pris, vi kan være godt tilfredse med. Tipsbladet melder ham til lægetjek og tæt på done deal.
Til gengæld skal der godt nok erstatninger ind til den midtbane - nu..
Mon ham Mees Hoedemakers stadig er aktuel? Kan huske vi prøvede ret meget på ham i januar.
Til gengæld skal der godt nok erstatninger ind til den midtbane - nu..
Mon ham Mees Hoedemakers stadig er aktuel? Kan huske vi prøvede ret meget på ham i januar.
Hold nu op, det er deres job at finde spillere med kvalitet - ikke fansenes. Vi forventer dem blot, baseret på udmeldinger og heraf forventning. Det gør ledelsen vel også selv.3316 skrev: ↑26. aug 2022, 15:28Igen vil jeg sige, at jeg synes det er lidt for nemt og dobbelt moralsk på den ene side at kritisere ledelsen og klubben hårdt, og så samtidigt at skrive at man vurderer at de dygtige nok til at finde de ønskede klassespillere..
I øvrigt heller ikke særlig befordrende for en spændende debat![]()
Det må være helt fair at kritisere fx at man har købt spillere der ikke rammer indenfor skiven ift hvordan man ønsker at spille fodbold i fcm. Altså det at den højre arm gør det modsatte af den venstre.
Det gør netop debatten kanon god
Rasmus Lauritsen tilgængelig i Zagreb?
En mand efter Capellas visioner, eller en and man ikke ønsker i gammel dam?
En mand efter Capellas visioner, eller en and man ikke ønsker i gammel dam?