Det duer ikke at hente spillere på præcis samme hylde som Joel og Kaba, med mindre disse er på affyringsrampen. Vi kan ikke have så dyre spillere siddende og miste værdi på bænken. I den idéelle verden har vi en brølstærk topspiller på alle 11 pladser og en god udviklingsspiller på de næste 11. Sådan er virkeligheden selvfølgelig ikke, men det, du plæderer for, lyder i mine øjne som opskriften på disharmoni i truppen og penge ud af vinduet.JBT skrev: ↑24. jan 2020, 11:25En hb og en angriber på minimum samme hylde som Joel og Sory. Jeg synes ikke det er specielt store og svære krav. Konkurrencen på 13-18 mand vil kun styrke truppen, hvis kvaliteten er på dette niveau hele vejen rundt. For det er den altså ikke i dag og har ikke været det længe. Selvfølgelig skal det gi meningen pengemæssigt osv., og hvis man kan få held af at leje/sælge nogle stykker ud. Tror desværre ikke helt på den.
Transfer vinter 19/20
Re: Transfer vinter 19/20
Det er ret interessant, at vi kan se så forskelligt på tingene. Jeg synes nemlig aldrig, at vi har haft en bedre trup (særligt hvis Hiljemark som forventet bliver offentliggjort en af de kommende dage) end nu. Vi har en historisk god defensiv. Det er den bedste, vi nogensinde har haft, og historisk set en af de bedste i hele Superligaen. Jeg synes f.eks. vi har ligaens bedste målmand, bedste højre back og bedste midtstopper (og muligvis har vi endda ligaens to bedste på den position). Foran dem har vi en af ligaens to bedste 6'ere, og jeg har klare forventninger til, at Hiljemark bliver en stor profil. Evander er også forholdsvist højt på min liste over bedste offensive midtbanespillere i ligaen.JBT skrev: ↑24. jan 2020, 11:19Der som nogle herinde muligvis ikke forstår, eller ikke vil erkende, er at vi mange tidligere år har haft en bedre trup end nu. Måske har man nok den dårligste, i den tid vi har skulle spille Europa. Potentialet kan man ikke røre ved, men generationsskifte og nye spillere taler sit tydelige sprog, og har gjort det igennem hele sæsonen på banen, da man har mange flere point end fortjent.Nicolai Kammersgaard skrev: ↑24. jan 2020, 10:35Du nævner selv at det ofte tager omkring et år før en spiller præstere på top niveau. Hvorfor har du så ikke mere tålmodighed med Kaba og Brumado?JBT skrev: ↑24. jan 2020, 10:07Hvis OH kommer og vi køber en højre back og spidsangriber på samme hylde som ham, burde man have skabt et ok fundament for at spille en bedre Europa kval denne gang.
Man kan vel ligeså godt købe de rette kandidater nu, hvis chancen byder sig i dette vindue, så man når at køre dem ind. Med mange spillere tager det som regel et års tid, inden der præsteres på top niveau efter et klubskifte, det uanset type og liga.
Der er ingen tvivl om at alt andet end et mesterskab vil være en stor fiasko, så det bliver et spændende forår.
Nicolai
Offensiven har klart haltet i efteråret, men vi har trods alt flere landsholdspilere (fra Australien, Island og Guinea) i truppen. Ja. Det kan godt være, at Kaba ikke har slået helt til (endnu), men jeg synes det er tydeligt, at han har et stort uforløst potentiale, og kan blive virkelig vildt på Superliga-niveau, hvis han realisere sit fulde potentiale. Jeg krydser fingre for fremgang i foråret.
Jeg VAR enig i, at bredden på holdet var tynd i efteråret, men jeg synes da netop, at man har adresseret dette ved indkøb af ganske fornuftige spillere som Vibe, Dreyer, forhåbentlig en ny højre back, og hvis Hiljemark lander, så betyder det også mere bredde på den centrale midt. Vi havde ikke bredden i efteråret, men jeg synes det ser ret lovende ud, hvis vi signer både Hiljemark og en back, som jeg forventer.
Jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om et FCM hold, der spiller-for-spiller har mere kvalitet og større potentiale end det her, vi er ved at samle. Ikke engang det, der spillede os i EL, eller blev mestre i 2015 eller 2018.
Jeg synes aldrig, at vi har haft en bedre trup, og vi har formentlig heller aldrig haft en dyrere trup end det, vi kan mønstre her i foråret. Og vi har vist heller aldrig haft et højere pointsnit (og ja vi har da fået flere points end forventet, men der er der også mesterklasse over, og det mesterhold bygger på) endda på trods af vores generationsskifte, så jeg forstår slet ikke kritikken!
Kan det uddybes konkret, hvilke sæsoner vi har haft et bedre hold end det nuværende?
Det her er opstillingen mod Southampton hjemme, hvor vi endegyldigt brød igennem muren til Europa:
Dahlin
Bak - Kian - Erik - Lauridsen
Sparv
Sisto - Petter - Polle - Royer
Duncan
Og her min forventede optimale starter for foråret (under antagelse af, at Hiljemark kommer ind, og ingen andre vigtige hentes/sælges):
Hansen
Joel - Erik - Scholz - Dyhr
Mabil - Frank - Hiljemark - Vibe
Evander
Kaba
Jeg synes, det lugter af noget sammenligneligt. På papiret med overtag til det nye hold i potentiale og topniveau. Mht. relationer står det gamle hold virkelig også godt. Man bliver helt nostalgisk (særligt hvis man lige kunne få lov at proppe Igboun og Novak derind, så er der noget all-star over det).
Er det i virkeligheden Markus Henriksen?
https://twitter.com/MBS2401/status/1220669190278918146
Jeg føler, Mads leger kispus med Klaus Egelund (og alle os andre).
Henriksen ville bestemt heller ikke være tosset. Det giver i øvrigt bedre mening i forhold til snakken om rekord. Hmmm...
https://twitter.com/MBS2401/status/1220669190278918146
Jeg føler, Mads leger kispus med Klaus Egelund (og alle os andre).
Henriksen ville bestemt heller ikke være tosset. Det giver i øvrigt bedre mening i forhold til snakken om rekord. Hmmm...
Markus Henriksen ville ihvertfald være et rekord køb
-
mousebreaker
Den mur blev desværre genrejst i en fart, men så kan den vel brydes ned igen....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Nu hvor jeg tjekker efter, har Henriksen faktisk også(!) udløb til sommer:
https://www.vg.no/sport/fotball/i/ddx37 ... -storklubb
Det ville være mærkeligt at smide Kaba-penge for en mand med kontraktudløb så tæt på.
Hull er desperate efter at slippe af med Henriksen, da han har en høj løn i klubben. Det kan aldrig blive en transferrekord på ham, hvis det er målt på transfersum (ift Kaba). Tilgengæld vil han være skide dyr i lønomkostninger m.v, så hvis den samlede lønpakke regnes med ind i regnestykket, så ændrer det naturligvis på tingene.
Det er sjovt, at Hull overhovedet valgte at udnytte en option til at forlænge kontrakten med et år tilbage i marts, når de så gerne vil af med ham. De havde nok håbet, at nogen ville hoppe på limpinden noget før?THenry skrev: ↑24. jan 2020, 13:59Hull er desperate efter at slippe af med Henriksen, da han har en høj løn i klubben. Det kan aldrig blive en transferrekord på ham, hvis det er målt på transfersum (ift Kaba). Tilgengæld vil han være skide dyr i lønomkostninger m.v, så hvis den samlede lønpakke regnes med ind i regnestykket, så ændrer det naturligvis på tingene.
Han var Hulls kaptajn i 18/19... Hvad er gået galt?
Som jeg forstår det på folk i Norge, så var planen, at Hull skulle sælge ham i sommers, men det kiksede. Hull blev vist ret sur over, at det ikke lykkedes at sælge ham, og det er derfor, at han ikke har spillet for dem siden. De vil af samme årsag gerne af med ham, og derfor kan jeg ikke se os betale plus 3 mio. euro for ham, men hvis man regner det som en 5-årig kontrakt som bedst betalte spiller i FCM (måske 3,5 eller 4 mio. om året) samt et sign-on-fee, så begynder vi at nærme os Kaba-penge (dog bør Kabas løn IMO så også regnes med i regnestykket for den samlede pris for ham...) og transferrekord.
Henriksen skulle være en rigtig god spiller, som Rosenborg gerne vil hente hjem.
Jeg tror dog stadigvæk mere på, at det er Hiljemark end Henriksen.
Henriksen skulle være en rigtig god spiller, som Rosenborg gerne vil hente hjem.
Jeg tror dog stadigvæk mere på, at det er Hiljemark end Henriksen.
-
Densestar7430
Enig med Acebone i at det begynder at ligne det stærkeste vi nogensinde har samlet.
Det er bare naivt at tro vi kan holde sammen på den trup.
Spillere som Erik, Frank og Evander vil alle være store salgsemner og have fortjent at komme videre.
Så vi kommer til at stå i et dilemma med, at skulle have deres hjælp til at spille os i et gruppespil, mens deres hoveder er et andet sted.
Jeg er virkelig spændt på at se, hvad ledelsen har lært på det område gennem de seneste års erfaringer!
Enig enig, men vi skal stadig lige have noget offentliggjort af indkøb, inden vi kan snakke om hvem der bliver sorteper i start-elveren.
Det er meget svært at sammenligne direkte mellem ligaer, så her er en sammenligning med hans afløser i Genoa. Hiljemark blev skadet i december 2018, så data dækker efteråret for dem begge. Hiljemarkt 14x90 min, Schøne 16x90 min. Med forbehold for positioner og spilletype naturligvis:
-
RandomHero
HVIS Hiljemark virkelig har bestået lægetjek, skrevet under og alt det fis, så få ham da præsenteret! Er jeg den eneste der ikke holde ventetiden ud? 
Det trækker alt for meget ud, de kan lige så godt præsentere ham, når de mener de er så langt.RandomHero skrev: ↑25. jan 2020, 12:31HVIS Hiljemark virkelig har bestået lægetjek, skrevet under og alt det fis, så få ham da præsenteret! Er jeg den eneste der ikke holde ventetiden ud?![]()