Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:
5. sep 2018, 08:58
EsbenVest skrev:
5. sep 2018, 08:12
Godt afsnit med Ankersen.

Lige en detalje, Kent. Dynamo Kiev ligger i Ukraine, ikke i Rusland, som du får sagt.

Og så lige et godt råd: Hvis du vil have et godt og klart svar, skal du nøjes med at stille ét spørgsmål ad gangen. 😉

Men interessant både at få svar på bristet Europamålsætning, transfers og spillestil.
Tak for feedbacken.

Som jeg skrev til en, der påpegede det med Rusland på Facebook, så er det bare heldigt, at jeg ikke kaldte det Sovjetunionen. Det hed det, da jeg havde geografiundervisning :-) Men klart en geografisk smutter fra min side, selvom pointen stadig er den samme. :(

Det med de mange spørgsmål på en gang, er jeg med på. Det var ikke helt optimalt. Grundet til at jeg gjorde det nogle gange var, at jeg ønskede at medtage en række af de spørgsmål som var kommet, som omhandlede det samme emne, men med lidt forskellige nuancer (og det ville være underligt at stille næsten det samme spørgsmål 5 gange i træk). Så på den måde kun jeg få dækket 3-4 spørgsmål på en gang og Ankersen kunne svare på temaet mere end på et enkelt helt konkret spørgsmål. Men det er bestemt noget, der er værd at overveje til en anden gang, når man baserer podcasten på lytterspørgsmål. Jeg valgte i denne omgang at være relativ loyal overfor de formuleringer folk havde lavet, så de i princippet kunne genkende deres egne spørgsmål (nu hvor jeg undlod at sætte navn på alle spøgsmålene - som jeg måske burde have gjort, men jeg tænkte, at det ville komme til at virke lidt for tungt, hele tiden at skulle nævne navne). Alternativt kunne man også have valgt et spørgsmål fra hvert tema og så fået mere præcist svar på det (men den udvælgelse havde måske båret præg af mine egne holdninger og det, som jeg gerne ville have svar på - og formålet var, at få svar på det, som I gerne ville have svar på).
Synes du greb det an poå den helt rigtige måde. Blot mine 5 cents.

Godt arbejde!

/Cortez

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Noe skrev:
5. sep 2018, 11:29
Kent skrev:
5. sep 2018, 11:26
Fedt, at du ville bruge tiden på at skrive det ud, Noe! Kæmpe service overfor medfans. Så tilgiver jeg dig for, at det koster et par lyttere til podcasten ;-)
Læs med i næste uge, hvor noesfodboldnyheder.dk planker samtlige danske aviser for historier, og skummer fløden på eget site. ;)
Håber du har sat dig ind i ophavsretlige forhold ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kent skrev:
5. sep 2018, 11:26
Fedt, at du ville bruge tiden på at skrive det ud, Noe! Kæmpe service overfor medfans. Så tilgiver jeg dig for, at det koster et par lyttere til podcasten ;-)
Ja tusind tusind tak Noe!! Det var virkelig interessant!!

Måske skulle det endda lige oprettes i en selvstændig tråd? der kan være andre dårligt hørende som ikke læser alt i denne tråd :geek:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Og selvfølgelig også ros til Kent for at lave interviewet!!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
5. sep 2018, 09:23
THenry skrev:
5. sep 2018, 09:10
Man kan sagtens få (mere) styr på økonomien og undgå det operationelle driftsunderskud, som i dag skal lukkes med indtægter fra EL-gruppespil, spillersalg og større kommercielle indtægter. I det tilfælde skal man bare sætte tæring efter næring, og købe færre dyre og løntunge spillere, og have en mindre spillertrup med flere "billige akademispillere". Med andre ord geare det sportslige setup ned og have langt færre udgifter til spillertruppen, men Ankersen og Benham har derimod valgt den mere risikable forretningsmodel, hvor man mener, at truppen skal løftes sportsligt for, at man kan få del i de helt store penge fra deltagelse i europæisk fodbold og store spillersalg (der følger med ved at kunne vise sine spillere frem på den store scene og ved at spille med om mesterskaber m.v.).

Den mere "sikre" forretningsmodel er, hvor der ikke rigtigt bruges penge, som man ikke har tjent, men tror RA tidligere har kaldt dette den "stille/langsomme død", da man ikke rykker sig for alvor og bare over tid bliver middelmådighed uden potentiale for de store indtægter.
‘Tæring efter næring’-strategien ser vi jo udfoldet i Silkeborg, SønderjyskE og Horsens. De har rimelig styr på forretningen, men til gengæld så er det sportslige niveau også derefter. Delen vedr. økonomi var ikke overraskende for mig, for det er flere gange meldt ud, at man valgt den risikable forretningsstrategi, hvor man kører med det operationelt underskud, som så skal dækkes ind, hvis det ikke lykkes at komme i EL, sælge spillere nok mv. Naturligvis arbejder man også på at hæve de kommercielle indtægter, men det er sandsynligvis lettere at gøre fra en platform der hedder dansk mester end bundhold i 1. Division (Silkeborg). Strategien kræver naturligvis dybe lommer hos ejeren, og det har vi heldigvis. Umiddelbart er strategien jo også succesfuld og uden at kende de præcise regnskabstal, så er vi vel snart derhenne, hvor FCM har været en god forretning for Benham set over hele hans ejerperiode (hvis han ønskede at trække pengene ud i stedet for at geninvestere dem i klubben).
Fuldstændig enig. Speederen skal trykkes omend ikke i bund så tæt på, i det her game ;)
Silkeborg ser endda ud til at have det svært i 1. Div. Så kan de have nok så meget gang i den i deres forretninger udenfor fodbolden. Det er deres fans nok mere eller minde ligeglade med ifht til de sportslige resultater

Jeg vil også godt lige hoppe med på rygklappervognen og sige at det var godt arbejde, Kent
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Stort, stort tak Noe.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

I morgen samler vi op på sæsonen indtil nu med fokus på både #sldk, #eldk og transfervinduet. Vi taler også med @Brasserpod om Evander, inden vi ser frem til kampen mod FCK på søndag. Vi har som sædvanlig brug for jeres input til fyringer/forlængelser - så byd ind!
Podcasten skulle gerne ramme jeres feed onsdag på et tidspunkt.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Fyring: Bad Paul (det siger næsten sig selv hvorfor)
Forlængelse: Mayron George (det siger næsten sig selv hvorfor)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Fyringen går til Thorup for ikke at opnå målsætningen om EL gruppespil.

Forlængelsen går til Simon Okosun, som bare leverer hver gang han er på banen.

O

Indlæg af O »

Fyring (50/50 mellem nedenstående):
- Thorup for ikke at opnå vores målsætning om europæisk gruppespil - her vejer det særlig tungt med tilgangen i Astana-kampen.
- De fans, som havde det totalt latterlige banner med til Malmø kampen (også selvom budskabet nok var et andet, end hvad medierne og resten af omverdenen tolkede).

Forlængelse (50/50 mellem nedenstående):
- Mayron George for at viser den ærgerrighed og vilje, som man kunne frygte ville spænde ben for, at han bliver en succes.
- Simon Okosun for at stemple ind så hurtigt, og gøre den usikkerhed om ham, som mange udtrykte, til skamme.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

O skrev:
10. sep 2018, 12:27
- Thorup for ikke at opnå vores målsætning om europæisk gruppespil - her vejer det særlig tungt med tilgangen i Astana-kampen.
- De fans, som havde det totalt latterlige banner med til Malmø kampen (også selvom budskabet nok var et andet, end hvad medierne og resten af omverdenen tolkede).

- Mayron George for at viser den ærgerrighed og vilje, som man kunne frygte ville spænde ben for, at han bliver en succes.
- Simon Okosun for at stemple ind så hurtigt, og gøre den usikkerhed om ham, som mange udtrykte, til skamme.
Enig vedr fyring til de folk der lavede dette banner samt Black Wolves formanden for at gøre det hele meget værre, med sine tåbelige udtalelser efterfølgende

Jeg synes Okosun er en fin kandidat til forlængelsen. Hurtigt han byder til. George fik trods alt et rødt der trækker noget ned
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
10. sep 2018, 14:50
O skrev:
10. sep 2018, 12:27

Enig vedr fyring til de folk der lavede dette banner samt Black Wolves formanden for at gøre det hele meget værre, med sine tåbelige udtalelser efterfølgende

Jeg synes Okosun er en fin kandidat til forlængelsen. Hurtigt han byder til. George fik trods alt et rødt der trækker noget ned
Fyring:
- Jeg kan kun tilslutte mig, at fyringen skal gå til personerne bag banneret/"bannersagen" (som klubben i øvrigt har håndteret på den helt rigtige måde), som på alle måder fik bragt klubben og andre medfans i miskredit...Det var på alle måder en sort torsdag både på og udenfor banen!

Forlængelse:
- Enten holdet som kollektiv (altså de 10 mand) for at levere et flot comeback og med en mand i undertal at få et fint resultat med hjem fra en svær udebane mod et hold, som vi ofte har det svært imod.
- Eller salgstemaet for et fremragende salg på Buba, der havde hovedet i Belgien, og alligevel næppe kunne forøge sin nuværende markedsværdi uden EL-kampe. Derudover var afløser for længst købt ind.

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

Fyring: Personerne bag årets dummeste banner, og til BWS formanden for at få det til at se endnu dummere ud.

Forlængelse: Mayron George, for et fantastisk mål og for stigende performance kamp efter kamp. Det røde kort var en streg i regningen, men det kan dommeren få en fyring for i stedet.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Fyring: Bad Paul. Vi er så afhængige af han præsterer på et højt niveau. Det vi har set indtil videre har været tæt på en katastrofe. Lad os håbe han finder formen nu vinduet er lukket, og der kommer ro på.

Forlængelse: Jeg ville sige Mayron George, men det dumme røde kort mod Brøndby trækker ned. Så jeg vælger at gå med Okusun i stedet for. Ikke fordi han bare er brændt igennem og har ejet midtbanen. Men han har præsteret yderst solidt og bedre end jeg havde forventet. Hatten af for det!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

I den nye udgave af #SortSnak evaluerer vi transfervinduet, indsatsen i #eldk og #sldk samt ser frem mod weekendens kamp mod FCKobenhavn. Vi har fokus på Evander med input fra @Brasserpod, der udlodder billetter til #fcmfck til en klog og heldig lytter https://soundcloud.com/user-336203398/f ... fck-120918

Besvar