Transfer sommer 2014

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer sommer 2014

Indlæg af Kent »

oros skrev: Øhh.... Ja, det kunne det! :lol:
http://www.bt.dk/superligaen/fcm-taet-p ... m-angriber
Godt scoutet, Acebone!
hmmm....
Hans stats er ikke så imponerende - det er kun på landsholdet han har gjort det godt, og det er nok ikke ligefrem klassesmodstandere, som det Costa Ricanske landshold møder. Har åbenbart problemer med at vænne sig til Rusland, og derfor er det jo også usikkert om han kan falde til i DK. Yderligere hjælper det ikke ligefrem på vores akutte problem, at han skal spille landskampe frem til d. 10., når vi skal spille mod OB d. 12.

Bolanos gjorde det fint i perioder i FCK, men havde problemer med at falde til i OB, så Costa Ricanske spillere er ikke nogen garanteret succes, selvom niveauet kan være ok.

Uden at kende det mindste til ham, vil jeg derfor kalde ham en lotto-kupon. Derfor fint med en lejeaftale med købsoption, så vi ikke hænger på en nitte, men har mulighed for at indløse en gevinst.

Edit: Tjekkede lige hans mål mod Uruguay ved VM: http://www.fifa.com/worldcup/videos/hig ... 300186489/
Han løber i dybden bag om forsvaret - og det er helt klart en type, der kan det, som vi mangler.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

10 mål i 60 kampe. Ikke ligefrem en spiller der banker mål ind. 8 mål i 15 landskampe lyder dog ok selvom det er få kampe at bedømme ud fra.

Jeg håber de har styr på det, for umiddelbart kan vi da ligeså godt bruge Paul? Marco Urena ligner ikke noget "ekstraordinært" som Steinlein talte om.

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:
Jeg håber de har styr på det, for umiddelbart kan vi da ligeså godt bruge Paul? Marco Urena ligner ikke noget "ekstraordinært" som Steinlein talte om.
Fire kampe ved VM (godt nok som indskifter), herunder en kvartfinale og et VM-mål mener jeg er ekstraordinært hos os. De manglende mål i Rusland kan være bekymrende, men man skal selvfølgelig have med, at han næsten kun skiftes ind i slutminutterne.

Jeg håber, at vi for en gang skyld prøver en "ÅB" og lejer en spiller med forkøbsret, så vi kan se ham an.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Og hav lige sprogbarriere med i tankeprocessen. Hvis han ikke taler engelsk er det virkeligt op ad bakke med integrationen, hvilket forløbet med FCKs Mussis i den grad viser...

/Cortez

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Noe skrev:
Ravnen skrev:
Fire kampe ved VM (godt nok som indskifter), herunder en kvartfinale og et VM-mål mener jeg er ekstraordinært hos os. De manglende mål i Rusland kan være bekymrende, men man skal selvfølgelig have med, at han næsten kun skiftes ind i slutminutterne.

Jeg håber, at vi for en gang skyld prøver en "ÅB" og lejer en spiller med forkøbsret, så vi kan se ham an.
Enig med Noe. For en Superliga klub, så må det da betegnes som en forholdsvis stor spiller. Lad os nu få den pessimistiske hat af! Folk stiller spørgsmålstegn ved alt og alle - selv hvis rygterne gik på, at vi ville hente Messi, så skulle der nok komme en klagesang - han spiller ikke bolden nok, han har ikke fysik nok osv. osv.

Jeg FATTER simpelthen ikke, at man ikke bare en gang i mellem har tillid til den sportslige ledelse, og til trænerstaben, det er trods alt dem der kender klubben bedst. Og for mig, er det bare utopi, at lægge så stort et pres på Pauls skuldre - han har vist noget i FCM i 3-4 kampe, hvor han i alle kampene har været indskifter, så at tro han kan gå ind og erstatte Duncan og Tim Janssen er i min bog blot naivt at tro.

Ligesom med alle andre unge spillere, har de brug for 30-40 kampe, for at vise om de overhovedet bliver til noget, så at hænge sin hat på en der maks. har spillet 10 er jo bare overmodigt, og måske endda skadeligt for spilleren selv.

Jeg stiller mig også kritisk overfor hans scoringssnit, men tager omvendt også statistikken med et gran salt, da 90 min og 2 min på wikipedia tæller for lige meget - altså en hel kamp. Og der er alt andet lige forskel på at spille gennemsnitligt 10 minutter, og så på at spille 90. Samtidig har han, så vidt jeg kunne læse, været brugt på kanten, og ikke i angrebet, hvor han er bedst, og hvis han er en dybdeløbende spiller, så er det jo ikke på kanten han har sine forcer. Plus det, skal man tage højde for, at den russiske liga er bedre end den danske.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nu er det jo ikke mig, men Steinlein, som sagde at det skulle være noget der kunne forstærke os nu og her, hvis vi skulle hente noget.
Jeg har lidt svært ved at se Urena i den kategori, og så sprogbarrieren. Men er selvfølgelig klar til at blive positivt overrasket!

Kommer til at tænke på Sergei Dadu, fin spiller men kunne bare ikke integreres.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Ravnen skrev:10 mål i 60 kampe. Ikke ligefrem en spiller der banker mål ind. 8 mål i 15 landskampe lyder dog ok selvom det er få kampe at bedømme ud fra.

Så vidt jeg kan se fra artiklen er han blevet brugt meget på kanten hvor han selvfølgelig er længere fra mål end en angriber. Så hvis man blander det med at han ikke er blevet brugt forfærdeligt meget i Rusland har man en grund til de manglende mål. Jeg syntes det link Kent smed op hvor han løber ind bag forsvaret ser lovende ud. Vi har ikke mange hurtige centerforsvarere i Danmark efter Okore og Lasse Nielsen er smuttet til udlandet :)

oros

Indlæg af oros »

Arff skrev:
Noe skrev:
Ravnen skrev:

Enig med Noe. For en Superliga klub, så må det da betegnes som en forholdsvis stor spiller. Lad os nu få den pessimistiske hat af! Folk stiller spørgsmålstegn ved alt og alle - selv hvis rygterne gik på, at vi ville hente Messi, så skulle der nok komme en klagesang - han spiller ikke bolden nok, han har ikke fysik nok osv. osv.

Jeg FATTER simpelthen ikke, at man ikke bare en gang i mellem har tillid til den sportslige ledelse, og til trænerstaben, det er trods alt dem der kender klubben bedst. Og for mig, er det bare utopi, at lægge så stort et pres på Pauls skuldre - han har vist noget i FCM i 3-4 kampe, hvor han i alle kampene har været indskifter, så at tro han kan gå ind og erstatte Duncan og Tim Janssen er i min bog blot naivt at tro.

Ligesom med alle andre unge spillere, har de brug for 30-40 kampe, for at vise om de overhovedet bliver til noget, så at hænge sin hat på en der maks. har spillet 10 er jo bare overmodigt, og måske endda skadeligt for spilleren selv.

Jeg stiller mig også kritisk overfor hans scoringssnit, men tager omvendt også statistikken med et gran salt, da 90 min og 2 min på wikipedia tæller for lige meget - altså en hel kamp. Og der er alt andet lige forskel på at spille gennemsnitligt 10 minutter, og så på at spille 90. Samtidig har han, så vidt jeg kunne læse, været brugt på kanten, og ikke i angrebet, hvor han er bedst, og hvis han er en dybdeløbende spiller, så er det jo ikke på kanten han har sine forcer. Plus det, skal man tage højde for, at den russiske liga er bedre end den danske.
Tak for sangen Arff! Jeg er helt enig. Nogle gange skal man se på muligheden fremfor begrænsningen.
Artiklen i BT beskriver jo netop, hvordan han er blevet brugt - nemlig ganske begrænset. Det her kan godt ende lykkeligt, og der er tilsyneladende en prøveperiode i form af leje!

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Ravnen skrev:Nu er det jo ikke mig, men Steinlein, som sagde at det skulle være noget der kunne forstærke os nu og her, hvis vi skulle hente noget.
Jeg har lidt svært ved at se Urena i den kategori, og så sprogbarrieren. Men er selvfølgelig klar til at blive positivt overrasket!

Kommer til at tænke på Sergei Dadu, fin spiller men kunne bare ikke integreres.
Den var heller ikke ment på dig, blot mere generelt set :-) Hvis man henter ham, må man vel vurdere at det er en der kan forstærke os nu og her - ellers tror jeg ikke man henter ham. Selvfølgelig mangler han nok de sidste procenter, men det hænger måske sammen med, at den danske liga starter før alle andre ligaer. Sprogbarrieren tror jeg ikke bliver noget problem, da 3 år i Rusland må være mere end rigeligt til at lære engelsk. Og generelt set, så intrigere spillere fra Costa Rica sig umiddelbart ret godt i skandinavisk fodbold - kig blot mod Svergie.

Noe

Indlæg af Noe »

Stats på Urena: http://nr.soccerway.com/players/marco-urena/42738/

Han har spillet i alt 932 ligaminutter i sine tre år i Rusland, altså effektivt ca. 10 kampe, fordelt på 31 optrædener. Om det er et problem, at han ikke har scoret i den tid? Tjaee måske, men han er heller ikke blevet vist meget tillid.

Jeg er i øvrigt enig i bekymringen omkring sproget (vi ved ret beset ikke, om han taler engelsk), men vi må vel håbe på, at han giver Boleanos et kald, inden han skriver under på noget.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Må ærligt erkende at jeg ikke er videre imponeret. Som @Ravnen også er inde på blev der snakket ekstraordinært og det er dette ikke i min verden, og da slet ikke fordi han har fået få minutter i et par kampe, hvor vi kan sætte VM foran og ikke desto mindre for et hold der overpræsterede og red på en bølge. Der er hans stats på klub basis, /den normale daglig dag) mere interessante i min verden og de er ikke imponerende.

Men nu skal man ikke dømme manden på forhånd og give det en chance. Det hele står og falder med hvor godt og hurtigt han bliver/kan integreres. Falder han godt til kan vi måske få en rigtig god spiller og omvendt, jaah det kender vi vel egentligt kun for godt i Fcm. Som allerede nævnt kan sproget være et problem.

Tro og håbe på det bedste og så må vi se, med tiden hvordan det udvikler sig.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Noe skrev:Stats på Urena: http://nr.soccerway.com/players/marco-urena/42738/

Han har spillet i alt 932 ligaminutter i sine tre år i Rusland, altså effektivt ca. 10 kampe, fordelt på 31 optrædener. Om det er et problem, at han ikke har scoret i den tid? Tjaee måske, men han er heller ikke blevet vist meget tillid.

Jeg er i øvrigt enig i bekymringen omkring sproget (vi ved ret beset ikke, om han taler engelsk), men vi må vel håbe på, at han giver Boleanos et kald, inden han skriver under på noget.
Stærk research, Noe (indsæt selv en tommelfinger op)! ;-) Dette viser meget godt min pointe, og derfor synes jeg måske man skulle give manden en ærlig chance, inden man brokker sig over at vi henter en VM-spiller ind! Personligt har jeg ikke forventninger om, at vi kan hente etablerede spiller, i andre ligaer end den norske og svenske - det kan kun FCK, som også kan hente fra mellem gode klubber i Holland. Og end ikke dem, går direkte ind og gør den store forskel fra dag et af. Og man må gå ud fra, at dette er en spiller som Benhams analysesystem har anbefalet.

Samtidig lejer vi ham kun, og derfor har vi et sikkerhedsnet - fejler han/slår aldrig til, kan vi sende ham tilbage til Rusland, og samtidig er vi et 1 rigere på scouting arbejde. Slår han til, har vi mulighed for at hente ham inden udgangen af juli næste år (er mit bud), og så har man en allerede intrigeret spiller, som kender klubben, landet og spillestilen.

Personligt synes jeg måske, at man burde skrue lidt ned for forventningerne om hvilke spillere vi kan hente. Jeg synes man skal se tingene i et større perspektiv, da vi for lidt over 2 måneder siden, stod til at skulle hente 1. divisionsspillere, eller reservespillere i andre danske klubber - nu henter vi en Jim Larsen, en Tim Sparv og måske Marco Urena, som altså lige har spillet 5 kampe for et hold som klarede sig godt til VM.
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide, hvilke spillere folk havde troet vi kunne hente, siden de tre ovennævnte ikke matcher deres tanker/forhåbninger? :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steinlein bekræfter i dagens HF, at Urena er en blandt flere spillere der ses på.

Noe

Indlæg af Noe »

Når man holder det op mod vores tomme pokalskab, tager vi godt nok prisen som de mest utaknemmelige og forkælede fans.

Og det er sgu en titel, vi ikke smider inden for de sidste tre runder..

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

konge indlæg Noe, intet mindre... så rigtigt... fniser faktisk lidt

Låst