SL R13: Midtjylland - Randers
Re: SL R13: Midtjylland - Randers
Alt er lort. Spillerne er ringe. Trænerne er ringe. Spillet er ringe. Alt skal udskiftes. Det er for dårligt... ALT FOR DÅRLIGT
Jamen, vi havde jo fuldstændig styr på Randers i 80-85 minutter som ikke engang forsøgte at spille med.
Det er LIGEMEGET, vi vandt ikke med 5-0 og spillede ikke lynhurtigt uden fejl i 90 minutter og DET ER FOR DÅRLIGT... BUUUUUHHH
Tag nu lige en dyb indånding, det er et nyt hold der skal spilles sammen. Selv FCK har sæsoner hvor et nyt hold spilles sammen, sidst sluttede de som nummer 4 og 3. Vi fører ligaen i vores mellemsæson. Det er sgu klasse.
Jamen, vi havde jo fuldstændig styr på Randers i 80-85 minutter som ikke engang forsøgte at spille med.
Det er LIGEMEGET, vi vandt ikke med 5-0 og spillede ikke lynhurtigt uden fejl i 90 minutter og DET ER FOR DÅRLIGT... BUUUUUHHH
Tag nu lige en dyb indånding, det er et nyt hold der skal spilles sammen. Selv FCK har sæsoner hvor et nyt hold spilles sammen, sidst sluttede de som nummer 4 og 3. Vi fører ligaen i vores mellemsæson. Det er sgu klasse.
Du glemmer bare lige at fck spiller i Europa og pokal på samme tid og henter millioner ind.
Hold nu op med at gi holdet tid til at tilpasse sig gang på gang. Sådan fungerer det jo hverken i Madrid eller Brønshøj
Hold nu op med at gi holdet tid til at tilpasse sig gang på gang. Sådan fungerer det jo hverken i Madrid eller Brønshøj
-
mousebreaker
Imponerende at Priske mener at vi skabte de chancer der skulle til i første halvleg for at score. Tror næppe vi har en xG på over 0,2 inden Randers scorer - eller har jeg glemt en chance eller to?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Hold nu op med at forvente at et nyt hold er sammenspillet og kender alle løbemønstre. Sådan fungere det jo hverken i Madrid eller Brønshøj
I følge bold.dk havde vi ingen skud indenfor målrammen i første halvleg..
Men vi spillede godt lige indtil den kom op i angrebet.
Men vi spillede godt lige indtil den kom op i angrebet.
Jamen hvorfor står Bak og sviner holdet til over for en journalist ??
Problemet er ganske enkelt der mangler 1-2 erfarne ledere på holdet, specielt på den defensive del af holdet.
Problemet er ganske enkelt der mangler 1-2 erfarne ledere på holdet, specielt på den defensive del af holdet.
Drop nu de der undskyldninger med af det skyldes manglende relationer, løbemønstre osv.
Vi har haft en lang sommerstart (hvor vi har været på “forkant”), er halvvejs i Superliga grundspillet og har undervejs haft to landskampspauser - imellemtiden er der absolut intet sket på hverken mentaliteten eller spillet. Man må da for fanden kunne stille større krav til spillere der koster tocifret millionbeløb og månedligt hæver 6-cifret beløb året rundt? Efter at have oplevet kort progression ved trænerskiftet er vi nu tilbage til degressionen som vi så forinden - Ergo, alt andet end opløftende uanset spilleranciennitet eller placering i ligaen (og pokalen).
/ ABT

-
mousebreaker
(Slettet sarkasmen i citatet)Vijen skrev: ↑21. okt 2019, 21:21Jamen, vi havde jo fuldstændig styr på Randers i 80-85 minutter som ikke engang forsøgte at spille med.
Enig i at Randers ikke kom frem til en skid før de scorer (vel at mærke fordi deres mørke angriber var for langsom i opfattelsen så Erik i sidste øjeblik forhindrer en scoring med en fremragende skuldertackling). På den måde har vi fuldstændig styr på Randers. Du glemmer bare at Randers også har fuldstændig styr på os. Vi kunne spille herfra og til juleaften uden at skabe en målchance - præcis som mod OB indtil de fik scoret. 0-0 er Randers fint tilfreds med, det er vi ikke. Deri ligger forskellen. Jo færre chancer vi skaber desto mere held behøver vi for at vinde. I dag var et helt ufarligt skud afgørende fordi det blev rettet af. Ellers ender kampen uafgjort.
Det er rigtigt at det er fedt og imponerende at vi fører ligaen med den åreladning vi har haft af spillere. Det er på ingen måde forventeligt. Vores pointsnit er imponerende og man kan nemt forestille sig, at hvis vi spiller fantastisk fra start i næste sæson så har vi en del færre point efter 13 runder.
Det ændrer dog ikke på at vores spil er foruroligende tamt angrebsmæssigt og vi kan ikke blive ved med at lukke så få mål ind. Efter 13 ligakampe, europæiske kampe og pokal, så må man kunne forvente at spillerne har lidt mere kvalitet at komme med i større perioder af kampene, selv efter en åreladning.
Måske er alt vi behøver at en af vores dyre angribere begynder at ligne angribere?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Det starter nede fra Hansen. Hvis han ikke engang imellem sætter bolden hurtigt i spil går det som det går ..sidelæns, lidt frem, sidelæns bagud. Vi må gå ud fra at vi har bedre boldspillere end Randers. Så skal vi også spille fremad før de får parkeret bussen. Det hele går alt for langsomt og indlæggene er af ringe kvalitet. Ja, også en smule svært at se scoringer fra Kaba og Brumada pt,. Vi vinder på en afretter, men der burde være langt flere afslutninger fra kanten af feltet. Evander havde et godt forsøg og Kaba et forsøg mod nærmeste hjørne.
Problemet ligger i, at for mange spiller for sig selv, ikke for holdet - det må jo være fordi der mangler noget ift. forståelsen hos spiller af, hvem de bør spille for. Jeg kan ikke se hvem der skal løfte holdet kollektivt - mon Priske havde valgt at sætte Jacob Poulsen af, hvis han havde haft trænertjansen fra sæsonstarten?
Måden vi vil spille kampene på virker for mig helt uklar. Ved ikke helt om det er fordi vi ikke har spillerne, eller det er bænken der ikke har en klar plan. Som skrevet tidligere bliver det mange gange for individuelt. Vi har siden FCK kampen spillet ad helvede til - langsomt og på tværs, og kun skabt en del chancer mod SIF.
Kampen idag mindede meget om OB kampen. Randers var mildt sagt ikke skræmmende, men alligevel kunne de nemt have snuppet sejren.
Vi mangler i stor grad erfarne spillere på midten og i angrebet.
Synes faktisk Cajuste spiller en god kamp og ligeså Mabil og Scholz. Kan det virkelig passe at Dyhr er foran Paulinho. Vores venstre side er godt nok skidt kørende.
Kampen idag mindede meget om OB kampen. Randers var mildt sagt ikke skræmmende, men alligevel kunne de nemt have snuppet sejren.
Vi mangler i stor grad erfarne spillere på midten og i angrebet.
Synes faktisk Cajuste spiller en god kamp og ligeså Mabil og Scholz. Kan det virkelig passe at Dyhr er foran Paulinho. Vores venstre side er godt nok skidt kørende.
-
Jesper BW1100
Vi er åbenlyst igang med en opbygningssæson på den offensive side af bolden. Vores “problem” er bare at vi stadig vinder kampene. Derfor er vores egne og mediernes forventning på et højt niveau.
Sejrene skyldes til dels en virkelig stærk centralakse med to af de absolut bedste centrale forsvarer i ligaen, samt ligaens med afstand bedste keeper pt. Men det skyldes også at Superligaen vitterligt har et skræmmende lavt niveau.
Sådan som vi spiller offensivt pt bør vi simpelhen ikke kunne føre ligaen.
Jeg kan, modsat nogle måske, fint leve med en opbygningssæson, da jeg mener vi skal tilbage til rødderne med et solidt fokus på transitionen fra akademi til førstehold. Det er kernen i hele vores forretningsfilosofi. Det har vi forsømt i en årrække, hvorfor skiftet bliver så markant og brat nu. Vi har virkelig sagt farvel til mange superligakampe i det her vindue.
Bare se i dag hvor bænken er stort set ene mælketænder og vi smider tre ind på henholdsvis 18, 19 og 20. Det er noget andet end sidste år hvor det var etablerede folk som Sparv, Rilwan og Mabil vi satte ind.
Det jeg mener er vores største udfordring pt er at vores offensive omdrejningspunkter i form af Kaba, Evander og Marcondes simpelhen ikke præsterer kontinuerligt.
Og så mangler vi en verbal leder; især når Marc og Sparv er skadet.
Erik, Scholz og Hansen er alle mere non-verbale ledere, hvilket tydelig kunne ses i slutningen af dagens kamp.
Kort sagt lever jeg fint med at vi vil se udfald i denne sæson. Men jeg vil gerne se noget mere udvikling i vores spil end vi oplever pt.
Om Priske er den rette til det skal jeg ikke gøre mig klog på. Den beslutning tænker jeg der er andre der skal træffe.
Men jeg kan personligt godt lide Priske og hans tilgang til trænerjobbet.
Sejrene skyldes til dels en virkelig stærk centralakse med to af de absolut bedste centrale forsvarer i ligaen, samt ligaens med afstand bedste keeper pt. Men det skyldes også at Superligaen vitterligt har et skræmmende lavt niveau.
Sådan som vi spiller offensivt pt bør vi simpelhen ikke kunne føre ligaen.
Jeg kan, modsat nogle måske, fint leve med en opbygningssæson, da jeg mener vi skal tilbage til rødderne med et solidt fokus på transitionen fra akademi til førstehold. Det er kernen i hele vores forretningsfilosofi. Det har vi forsømt i en årrække, hvorfor skiftet bliver så markant og brat nu. Vi har virkelig sagt farvel til mange superligakampe i det her vindue.
Bare se i dag hvor bænken er stort set ene mælketænder og vi smider tre ind på henholdsvis 18, 19 og 20. Det er noget andet end sidste år hvor det var etablerede folk som Sparv, Rilwan og Mabil vi satte ind.
Det jeg mener er vores største udfordring pt er at vores offensive omdrejningspunkter i form af Kaba, Evander og Marcondes simpelhen ikke præsterer kontinuerligt.
Og så mangler vi en verbal leder; især når Marc og Sparv er skadet.
Erik, Scholz og Hansen er alle mere non-verbale ledere, hvilket tydelig kunne ses i slutningen af dagens kamp.
Kort sagt lever jeg fint med at vi vil se udfald i denne sæson. Men jeg vil gerne se noget mere udvikling i vores spil end vi oplever pt.
Om Priske er den rette til det skal jeg ikke gøre mig klog på. Den beslutning tænker jeg der er andre der skal træffe.
Men jeg kan personligt godt lide Priske og hans tilgang til trænerjobbet.
Om kamp forløbet.
En af de nye statistikker der forsøger at bidrage med yderligere nuancering hedde xGpossesion, xGThreat o.lign.
Grunden til, jeg fremhæver det, er, at i går var et fint eksempel på, at xG - der som bekendt for de fleste herinde er en afslutningsbaseret statistik - giver et meget nyttigt bidrag, men omvendt heller ikke giver det fulde billede. Havde det været bedre, hvis vi havde haft en række afslutninger af høj kvalitet? - Ja, helt klart. Men i går kom vi altså i mange farlige positioner, som kunne have givet anledning til afslutninger af høj kvalitet, det ville en en xGT statistik vise. - Særligt i første halvleg sværmer vi om deres felt, og jeg er uenig, når nogen skriver, at Randers havde styr på os. Vi var gentagne gange i feltet, og havde flade indlæg, der manglede en tå.
Personligt synes jeg, at 1. halvleg i går var noget af det mest helstøbte jeg har set fra et Priske mandskab. Fase 1 og 2 med bold sad i skabet. Genpresset sad rigtig godt i restforsvar, og det sad nogenlunde i deres etablerede faser med bolden - de kom vel ret beset slet ikke i rigtige afslutningssituationer i 1. halvleg.
Det som ikke virkede i 1. halvleg i går var vores afslutningsfase, hvor det blev for indirekte - selvom jeg synes Tøfting var for hård i kritikken, og det virker til, at mange herinde udelukkende evaluerer på baggrund af den fase. Vi famler lidt efter den rigtige balance mellem antal afslutninger og afslutninger fra gode positioner. Og beslutningerne i feltet er ikke de rigtige, de bliver forhastede. - Jeg tror på, at begge dele kan løses, fordi jeg tror, at de har sammenhæng med, at vi har mange unge spillere, der skal være afgørende i fase 3, hvis det skal lykkes. Hvis de får ro i kroppen og tiltro til at de kan kigge op, så kan vi give en snitter til mange af de her SL mandskaber - for det er den sidste bold, der mangler.
2. halvleg bliver en anden historie, fordi spillerne kommer ud med for lidt energi. I perioden efter Randers målet sidder vi igen på dem, og vi bliver endda mere direkte i vores afslutningsspil, og til sidst bliver det hele kaotisk.
I al synes jeg kun, at man virkelig kan kritisere 10 minutter i starten af 2. halvleg og perioden efter vores andet mål. Jeg forstår godt, at flere efterlyser en leder på banen, for det virkede i begge perioder båret af mentalitetsproblemer.
Om de større liner for truppen
Jeg synes, at Jesper BW1100 har mange gode pointer. Vi ligner netop et hold, som ikke kan/er tiltænkt at toppe i år. - Måske ønsker klubben ikke at købe en ledertype, men ønsker i stedet at nogen af de nuværende spiller skal vokse ind i den rolle. Den unge bænk er en anden god indikation.
Jeg har plæderet for et større akademi fokus, og det får jeg nu, og jeg står ved, at det er det rigtige. Cajuste har en rigtig god kamp. Dyhr viser offensive mangler i dag, men han er næsten fast mand i skarp konkurrence. Mikael - der har fået kritik herinde - scorer et (angriber) mål og viser konsekvent den rigtige attitude, hvilket har været bekymringen.
Vores base i Scholz og Erik tager et tungt slæb pt. og fuld cadeau til dem.
Smertensbørnene er angriberne, men jeg mener ikke, at det står så slemt til, som jeg læser andre mener. Det vil jeg ikke berøre yderligere for nu. Det klarer I andre.
En af de nye statistikker der forsøger at bidrage med yderligere nuancering hedde xGpossesion, xGThreat o.lign.
Grunden til, jeg fremhæver det, er, at i går var et fint eksempel på, at xG - der som bekendt for de fleste herinde er en afslutningsbaseret statistik - giver et meget nyttigt bidrag, men omvendt heller ikke giver det fulde billede. Havde det været bedre, hvis vi havde haft en række afslutninger af høj kvalitet? - Ja, helt klart. Men i går kom vi altså i mange farlige positioner, som kunne have givet anledning til afslutninger af høj kvalitet, det ville en en xGT statistik vise. - Særligt i første halvleg sværmer vi om deres felt, og jeg er uenig, når nogen skriver, at Randers havde styr på os. Vi var gentagne gange i feltet, og havde flade indlæg, der manglede en tå.
Personligt synes jeg, at 1. halvleg i går var noget af det mest helstøbte jeg har set fra et Priske mandskab. Fase 1 og 2 med bold sad i skabet. Genpresset sad rigtig godt i restforsvar, og det sad nogenlunde i deres etablerede faser med bolden - de kom vel ret beset slet ikke i rigtige afslutningssituationer i 1. halvleg.
Det som ikke virkede i 1. halvleg i går var vores afslutningsfase, hvor det blev for indirekte - selvom jeg synes Tøfting var for hård i kritikken, og det virker til, at mange herinde udelukkende evaluerer på baggrund af den fase. Vi famler lidt efter den rigtige balance mellem antal afslutninger og afslutninger fra gode positioner. Og beslutningerne i feltet er ikke de rigtige, de bliver forhastede. - Jeg tror på, at begge dele kan løses, fordi jeg tror, at de har sammenhæng med, at vi har mange unge spillere, der skal være afgørende i fase 3, hvis det skal lykkes. Hvis de får ro i kroppen og tiltro til at de kan kigge op, så kan vi give en snitter til mange af de her SL mandskaber - for det er den sidste bold, der mangler.
2. halvleg bliver en anden historie, fordi spillerne kommer ud med for lidt energi. I perioden efter Randers målet sidder vi igen på dem, og vi bliver endda mere direkte i vores afslutningsspil, og til sidst bliver det hele kaotisk.
I al synes jeg kun, at man virkelig kan kritisere 10 minutter i starten af 2. halvleg og perioden efter vores andet mål. Jeg forstår godt, at flere efterlyser en leder på banen, for det virkede i begge perioder båret af mentalitetsproblemer.
Om de større liner for truppen
Jeg synes, at Jesper BW1100 har mange gode pointer. Vi ligner netop et hold, som ikke kan/er tiltænkt at toppe i år. - Måske ønsker klubben ikke at købe en ledertype, men ønsker i stedet at nogen af de nuværende spiller skal vokse ind i den rolle. Den unge bænk er en anden god indikation.
Jeg har plæderet for et større akademi fokus, og det får jeg nu, og jeg står ved, at det er det rigtige. Cajuste har en rigtig god kamp. Dyhr viser offensive mangler i dag, men han er næsten fast mand i skarp konkurrence. Mikael - der har fået kritik herinde - scorer et (angriber) mål og viser konsekvent den rigtige attitude, hvilket har været bekymringen.
Vores base i Scholz og Erik tager et tungt slæb pt. og fuld cadeau til dem.
Smertensbørnene er angriberne, men jeg mener ikke, at det står så slemt til, som jeg læser andre mener. Det vil jeg ikke berøre yderligere for nu. Det klarer I andre.
-
Nicolai Kammersgaard
Det her er sgu godt nok ved at blive en træls tendens! Selvfølgelig skal spillerne ikke være tilfredse med at sidde på bænken, men der er absolut ingen grund til at gå i medierne med sin utilfredshed. Det her er og bør være en god historie, at vi igen bringer vores akademi spillere, og så går Madsen ud og giver medierne en negativ vinkel. Det er simpelthen for dumt. Jeg håber at vi sender ham på leje, så han kan modne ligesom Andersson og Mabil.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... dt-mig-til
Wauw. Bare wauw...Nicolai Kammersgaard skrev: ↑22. okt 2019, 09:37Det her er sgu godt nok ved at blive en træls tendens! Selvfølgelig skal spillerne ikke være tilfredse med at sidde på bænken, men der er absolut ingen grund til at gå i medierne med sin utilfredshed. Det her er og bør være en god historie, at vi igen bringer vores akademi spillere, og så går Madsen ud og giver medierne en negativ vinkel. Det er simpelthen for dumt. Jeg håber at vi sender ham på leje, så han kan modne ligesom Andersson og Mabil.
Det kandiderer til den dummeste udtalelse i meget lang tid. At man ikke har mere selvindsigt, og ikke kan se nuancerne samt tingene i et større perspektiv, er mig en gåde. Minder mig om en ringe x-Factor solist til audition der er pigesur over at have fået 3 nej’er fra dommerne, når nu personens mor har givet legendestatus gennem hele barndommen. At Nicolas Madsen er af den opfattelse, at han skal spille fra start/have mere spilletid i hans hjemmebanedebut(!) som teenager, hos rækkens førerhold der omsætter for en kvart milliard årligt, er direkte pinligt.
Man kan måske begynde at rette blikket mod akademiet i forhold til de her efterhånden gentagne udtalelser? Er det en del af undervisning at give spillerne stjernenøkker? Bare lige fra hoften har vi set MA, Munksgaard, MDT og nu NM tude i pressen - og der er sikkert flere end dem...
/ ABT