SL R30: FCK - FCM - Gulduellen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen

Re: SL R30: FCK - FCM - Gulduellen

Indlæg af Vijen »

Øv for en kamp, det var desværre lidt det jeg forventede. FCK har bare så mange spillere som ikke engang behøver en chance for at score. Når vi så stå så dårligt defensivt, så er det kun naturligt at vi får en røvfuld.

Jeg håber, at man som konsekvens af det dårlige spil de sidste mange måneder begynder, at se lidt fremad. Det betyder, at spillere der er på vej ud af klubben gerne må ryge på bænken. Her tænker jeg især Onuachu og Poulsen, som onuachu spiller i øjeblikket forhøjer han alligevel ikke sin værdi. Tværtimod.

Samtidig kunne vi også sende en sviatchenko på bænken og sætte James ind. Sviatchenko spiller slet ikke op til den status han har.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
18. apr 2019, 19:51
Selvflg skal Kian ikke sælges. Vil han gerne ud igen, så ok.
Næste sæson har vi Svia, Scholtz, James, Kian og Nico. Det er en stærk stoppergruppe at have.
Vi skal være stærkere på midtbanen og det er her jeg ser kaptajnen som det svage led efterhånden. Onuachu bliver solgt så der skal spilles en ny mand ind som frontangriber også. Selvom de i teorien kan vente med salget til sidste øjeblik og dermed have Paul med i de afgørende kampe, så tror jeg ikke på den variant.

Vores fremtid ser bestemt lys ud synes jeg, men det er til august det tæller og der er jeg ikke sikker på vi har tid nok til at sadle om. Desværre er jeg ikke fortrøstningfuld hvis vi ikke forsøger.

Vi har simpelthen vist for ringe kvalitet dette forår. Tillykke til FCK - det er meget fortjent, selvom det gør fandens ondt at skrive
Min ønskeseddel er
1) Løssl,
2) 2 stk. midtbane af høj klasse,
3) evt. en angriber hvis Paul ryger ? hvis Paul skal sælges for 100 mill kr. må det være via Nigerias landshold til african cup.

Hvis Crystal Palace bliver får FCM 22,5 mill kr. og mon ikke en Sisto, Kjær, Andersen kan kaste lidt af sig, plus man evt. sælger + det man kan få for Paul så burde der være en del penge at gøre med i det her vindue.

På midten må man ryge lidt op, nogle skal ud og truppen skal trimmes til en tilpas størrelse.

Jeg synes ikke de 3 midtforsvarer + målmand har været overbevisende i det her forår, Jesper Hansen laver ingen livgivende redninger p.t.

Taber FCM til Brøndby i pokalen, så begynder presset at komme på KAs forsættelse
Senest rettet af FCM2000 18. apr 2019, 20:04, rettet i alt 3 gange.

henker

Indlæg af henker »

Man må nu begynder med at spørge sig selv om langebold og dødbolde vi skal fortsætte med at bruge fremover? Også spørge om KA 's erfaringer er godenok?????? Mon vi burde have haft en international træne.. For jeg frygter for europæisk turnering med KA'S erfaringer.. KA har ingen internationale erfaring..

Jakla

Indlæg af Jakla »

Mesterskabet er tabt nu..skuffende tidligt i slutspillet. Man kan allerede nu begynde at forberede sig på pokalfinalen og finde ud af hvilke spillere der skal være bærende fremover. JP er ikke stærk nok længere...desværre... han har været super for FCM, men nu kommer der for mange fejlafleveringer og dødboldene mangler ofte kvalitet. Paul sælges og George har endnu ikke vis tilstrækkelig målfarlighed. Junior B. må spilles ind i stedet. Forsvaret var ikke konsekvent nok i dag. Damens mål kom alt for nemt, selv om han viser individuel klasse hvad ingen på FCM-holdet gjorde i dag.
En skuffende dag, hvor man sidder med følelsen af at materialet burde være til mere - især når FCK ikke har virket overbevisende.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Cortez skrev:
18. apr 2019, 19:59
KA har ikke overbevist.
/Cortez
Meget meget enig. Pointsnittet er godt, men når SÅ mange gode boldspillere så langt inde i sæsonen udviser så dårlig kvalitet på bolden som de gør og har gjort hele 2019, så er der altså nogen bag som ikke har gjort deres arbejde godt nok.

Jeg vil dog sige til KAs forsvar, at når man er i en transformationsfase så vil der være udsving af den simple årsag at tingene ikke længere sidder på ryggraden hos spillerne. Det er tydeligt at han vil noget mere og sværere end det Thorup ville. Det skal først indlæres og det tager tid. Som jeg tidligere har sagt så vil jeg se hvordan holdet performer til august før jeg vil komme med hård kritik af KA.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Mht. Midterforsvaret.... de bliver altså også meget ringere, fordi midtbane og angreb INTET får ud af det...

Når vi konstant mister bolden efter to afleveringer, så VIL der komme for meget tryk på forsvaret..... men når det er sagt.... ALLE spillede en møgkamp i dag.... og det er faktisk ikke til at begribe, når vi snakker direkte guldkamp....

Er Kenneth Andersen mon den rigtige mand for os?

Cortez

Indlæg af Cortez »

mousebreaker skrev:
18. apr 2019, 20:36
Cortez skrev:
18. apr 2019, 19:59
KA har ikke overbevist.
/Cortez
Meget meget enig. Pointsnittet er godt, men når SÅ mange gode boldspillere så langt inde i sæsonen udviser så dårlig kvalitet på bolden som de gør og har gjort hele 2019, så er der altså nogen bag som ikke har gjort deres arbejde godt nok.

Jeg vil dog sige til KAs forsvar, at når man er i en transformationsfase så vil der være udsving af den simple årsag at tingene ikke længere sidder på ryggraden hos spillerne. Det er tydeligt at han vil noget mere og sværere end det Thorup ville. Det skal først indlæres og det tager tid. Som jeg tidligere har sagt så vil jeg se hvordan holdet performer til august før jeg vil komme med hård kritik af KA.
Enig i at en transformation tager tid. Og jeg kan også godt se, at vi prøver noget mere end den lange bold. Men for sa.... hvor går det langsomt! Og hvor er vores udtryk blevet af? Hvorfor bliver Sparv pillet ud i dag (han var een af vores bedste). Hvorfor ryger Evander og Joel ikke ud? De spiller som en pose nødder? Polle ligeså. Hvorfor står vores vice-anfører og postulerer i potmatch-interviewet at vi taber på to std. situationer... at vi er godt med og vinder vores dueller. Altså hvilken kamp har han spillet? Der foregår så mange ting, som jeg ikke forstår og hvor jeg ikke kan ser en fremgang. Det virker som om, at der er for meget familie over tingene nu. Selvom de der overværer træningerne fortæller at der bliver stillet krav.

/Cortez

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Det ser ud som om vi slår op i banen fra start. Synes ikke FCK spiller os ud af banen som de tidligere har gjort. Nej de får målene på vores personlige fejl igen igen. Ankersen og Skov som normalt er deres farligste våben kommer ikke frem til noget. Men for satan vi sejler i det centrale forsvar, og så er det da simpelt at komme fri og score. Synes der mangler noget fanden i voldsk hed og gejst.

Få nu roteret noget i holdet, da vi ikke når FCK. Og hvad med forberedelsen til Europa er den på plads - næppe. Hvis vi glipper pokalen er vi da totalt til grin.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Is på drenge!

KA præsterede ikke i dag. Hvis man ville spille i bagrummet på FCK, så skal Wikheim, George og Mabil starte inde.

James burde have startet, og trist at KA vælger Eriks navn fremfor nuværende form.

Joel Andersson var igen skidt kørende.

Poul O skulle som sagt have været på bænken i stedet for George.

Jakob Poulsen så gammel ud i dag.

Tim Sparv og Kian var vel vores to bedste i dag.

Når det så er sagt, så har jeg en eller anden tro på at vi laver et endnu større comeback end sidste år.
Noget siger mig at FCK taber i Farum på mandag. Samtidig vinder vi og så er forskellen tilbage på 5 point.

Runden efter spiller FCK mod OB og her tror jeg OB hungrer efter revanche efter deres ufortjente nederlag senest. Derfor er vi nede på 2 point, og så har vi en hjemmekamp mod FCK til at gå forbi dem.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Et andet scenarie er at FCK taber i Farum og vi vinder, og så følges vi ad til kampen i Herning, hvor vi vinder, og så er der 2 point imellem holdene inden de sidste to runder.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Lupus1999 skrev:
18. apr 2019, 20:58
Is på drenge!

KA præsterede ikke i dag. Hvis man ville spille i bagrummet på FCK, så skal Wikheim, George og Mabil starte inde.

James burde have startet, og trist at KA vælger Eriks navn fremfor nuværende form.

Joel Andersson var igen skidt kørende.

Poul O skulle som sagt have været på bænken i stedet for George.

Jakob Poulsen så gammel ud i dag.

Tim Sparv og Kian var vel vores to bedste i dag.

Når det så er sagt, så har jeg en eller anden tro på at vi laver et endnu større comeback end sidste år.
Noget siger mig at FCK taber i Farum på mandag. Samtidig vinder vi og så er forskellen tilbage på 5 point.

Runden efter spiller FCK mod OB og her tror jeg OB hungrer efter revanche efter deres ufortjente nederlag senest. Derfor er vi nede på 2 point, og så har vi en hjemmekamp mod FCK til at gå forbi dem.
Det er..... optimistisk :D

/Cortez

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@Lupus
Ikke for at genere dig. Det er langt ude i hampen at ville have George på banen i stedet for Onuachu fra start.
Jeg kan til gengæld godt forstå at du gerne havde set en Wikheim eller en Mabil. Problemet er bare at de har været helt ude af form det sidste lange stykke tid.
Hmm, den sætning gav mig lyst til at lave en liste over de spillere der er ude af form. Fyld gerne på eller kritiser mig for valgene

Joel
MDH
Erik
Polle
April-Evander
Mabil
Wikheim
Onuachu

Det er sgu ret skidt. Nu er der et par OB kampe jeg ikke har set, men har læst bulletinerne efterfølgende. Ret mig gerne.
Har jeg bare tilnærmelsesvis ret, så er det jo decideret skræmmende og svært at tro på at det er tilfældigt.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Tænker du har ret, men taktikken ifølge et Bach interview var at spille i dybden, men dybdeløberne Wikheim, George, Rilwan, Mabil var ikke i start 11.

Scholz, James, Onyeka, Sparv, George og delvis Kurzawa har vist god form eller fremgang. Derfor undrer det mig at James og George ikke spiller. Jeg synes Paul generelt i foråret har været under niveau, og jeg synes George har leveret i de seneste 3-5 kampe, hvor han er kommet frem til en masse. Det er et spørgsmål om tid før at han laver flere kasser. Også mod OB kom han frem til gode muligheder, hvor han også fremtvang et straffespark.

THenry

Indlæg af THenry »

Lupus1999 skrev:
18. apr 2019, 23:39
Tænker du har ret, men taktikken ifølge et Bach interview var at spille i dybden, men dybdeløberne Wikheim, George, Rilwan, Mabil var ikke i start 11.
Det lignede klart i 1. halvleg, at vi gerne ville have Onyeka ud og løbe med Bjelland. Frank skulle strække banen i længderetningen, mens Evander søgte ind i mellemrummet. Vi lykkedes bare ikke rigtig at udføre taktikken, men for mig var det tydeligt, at Frank var vores dybdeløber i dag. Han er så vidt jeg ved også vores hurtigste mand og har fysisk gennemslagskraft, så tror det var vores taktik, og det Bak hentydede til.

Jeg aner til gengæld ikke, hvad vi ville i 2. halvleg. Det var godt nok modløst og udtryktsløst. Forfærdelig præstation fra vores side. Det var virkelig langt under niveau.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:
18. apr 2019, 23:52
Lupus1999 skrev:
18. apr 2019, 23:39
Det lignede klart i 1. halvleg, at vi gerne ville have Onyeka ud og løbe med Bjelland. Frank skulle strække banen i længderetningen, mens Evander søgte ind i mellemrummet. Vi lykkedes bare ikke rigtig at udføre taktikken, men for mig var det tydeligt, at Frank var vores dybdeløber i dag. Han er så vidt jeg ved også vores hurtigste mand og har fysisk gennemslagskraft, så tror det var vores taktik, og det Bak hentydede til.

Jeg aner til gengæld ikke, hvad vi ville i 2. halvleg. Det var godt nok modløst og udtryktsløst. Forfærdelig præstation fra vores side. Det var virkelig langt under niveau.
ja men lige meget hvordan man vender den, så peger den på KA og trænerteamet, for mig er det tydeligt, at holdet ikke svinger, for mange er ikke i form og efter Sparvs tilbagevendende, så viser det at trænerteamet er i panik mode.

Kampen viser også at Poulsen kører på den sidste linje i sidste vers.

uanset hvad KA siger, men holdet der skal gå efter guldet skal være dem man satser på i europa kval. og næste sæson.

Her vil man kunne drage fordel af at man er sikret europa kval.

Hvis man får de 22,5 mill fra Crystal palace, hvis de bliver i PL, hvilket det tyder på at de gør, så har man penge man ikke har budgetteret med.

Tiden er nu til at finde en erfaren kanonspiller til midten som kan tage over for Poulsen og Sparv. og danne par med evander.

Besvar