SL R25 Hobro - FCM, fredag 08.03.19 kl. 19.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH

Re: SL R25 Hobro - FCM, fredag 08.03.19 kl. 19.00

Indlæg af SimonH »

Vijen skrev:
8. mar 2019, 22:23
George bliver vild nu i slutspillet. Minimum 5 mål fra ham resten af sæsonen.
Enig. Han gør det pisse godt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sejren var desværre ikke overbevisende, men heldigvis får Mayron George bolden ind denne gang. Der var opløftende momenter men også øjeblikke hvor det ikke så for godt ud. Men mon ikke vi er ved at spille os i form, og topper i slutspillet :-)

5915

Indlæg af 5915 »

:fcm: :fcmwolf:
Håber fisme også, det at spille to gode halvlege i samme kamp kommer når vi rammer slutspillet....
Vi har virkelig svært ved at præstere over to halvlege pt....
Men jeg TROR på det kommer.....
FORZA FC
FCM- always

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

5915 skrev:
9. mar 2019, 18:02
Håber fisme også, det at spille to gode halvlege i samme kamp kommer når vi rammer slutspillet....
Vi har virkelig svært ved at præstere over to halvlege pt....
Men jeg TROR på det kommer.....
FORZA FC
Det kommer helt sikkert. Træningen er sikkert ikke doseret til at vi skal toppe nu. Holdene der skal ramme top 6 er nødt til at skulle toppe nu, vi skal toppe i medaljespillet hvor også baneforholdene bliver bedre. De to ting sammen gør at jeg næsten vil garantere dig at du kommer til at se et helt andet hold.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Fin sejr og vigtigt. Det der må være KA største bekymring må være som
jeg kender ham,

1. Mabil har for lille slut produkt på sine aktioner, der skal flere mål på kontoen.
2. De 2 wingbacker er ikke rigtigt komme med offensivt med indlæg, afslutningerm samt mål fra MDH.
3. Midtbanen kan ikke klare sig med kun 2 som Polle og Evander.
4. Poul mangler skarphed.
5. mangler en hel kamp med høj intensitet og en klar sejr.

Er nu sikker på det kommer her i slutspillet og vi vil give Fck kamp hele vejen igennem
slutspillet.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

mnm123 skrev:
9. mar 2019, 19:20
jeg kender ham,

1. Mabil har for lille slut produkt på sine aktioner, der skal flere mål på kontoen.
2. De 2 wingbacker er ikke rigtigt komme med offensivt med indlæg, afslutningerm samt mål fra MDH.

Er nu sikker på det kommer her i slutspillet og vi vil give Fck kamp hele vejen igennem
slutspillet.
1. Jeg ser mere Mabil som en assistmager end afslutter og derfor er han jo afhængig af at dem inde i feltet sparker eller header bolden i kassen.
2. Helt uenig. Joel stormer op og ned af kanten i hver kamp og MDH havde utallige "dårlige" indlæg mod Hobro, samt var meget tæt på at score et mål.
3.Synes vores problem som Egelund også påpeger at der ikke er opbakning når modstanderens kanter går ind i banen, som vi så ved Hobro og FCNs mål. Jeg synes Evander og Polle gør det fint sammen, men jeg håber nok lidt på at Sparv kommer med ind i kampene mod FCK og BIF.
4. Enig.
5. Enig :)

Nicolai Kammersgaard

THenry

Indlæg af THenry »

Nicolai Kammersgaard skrev:
10. mar 2019, 12:09
mnm123 skrev:
9. mar 2019, 19:20
jeg kender ham,

slutspillet.
3.Synes vores problem som Egelund også påpeger at der ikke er opbakning når modstanderens kanter går ind i banen, som vi så ved Hobro og FCNs mål. Jeg synes Evander og Polle gør det fint sammen, men jeg håber nok lidt på at Sparv kommer med ind i kampene mod FCK og BIF.

Nicolai Kammersgaard
Jeg er selv bekymret for, at Polle-Evander bliver for tyndt rent defensivt i kampe mod bedre modstandere. Jeg synes dog, at de klarede sig fint mod Hobro. I den forbindelse er det sikkert ikke en ulempe for dem, at vi havde Frank på en kant i stedet for Rilwan (eller Wikheim), da han arbejder mere defensivt, og dermed måske bedre kan hjælpe de to centrale midtbanespillere?

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

MFKM skrev:
8. mar 2019, 21:19
HKP skrev:
8. mar 2019, 20:17
Er der nogen der kan hjælpe mig med at fortælle hvad Benhams statistikrobot pt siger mht. træfferkvoten på lange indkast....

Det er SÅ ekstremt passé og totalt virkningsløst!
Er ret sikker på jeg for nyligt har hørt vi har scoret 5 mål efter lange indkast denne sæson, om det var før eller efter målet mod Nordsjælland ved jeg ikke, men virkningsløst er det ikke.
Fair nok med målet imod FCN.. og tak for infoen.. men 4 mere....???

Jeg er bare så træt af det... med de spillere vi råder over, (bla. Evander) ser jeg mange bedre muligheder.....

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

HKP skrev:
10. mar 2019, 21:43
MFKM skrev:
HKP skrev:
8. mar 2019, 20:17
Er der nogen der kan hjælpe mig med at fortælle hvad Benhams statistikrobot pt siger mht. træfferkvoten på lange indkast....

Det er SÅ ekstremt passé og totalt virkningsløst!
Er ret sikker på jeg for nyligt har hørt vi har scoret 5 mål efter lange indkast denne sæson, om det var før eller efter målet mod Nordsjælland ved jeg ikke, men virkningsløst er det ikke.

Jeg er bare så træt af det... med de spillere vi råder over, (bla. Evander) ser jeg mange bedre muligheder.....
De lange indkast skaber den ene gode chance efter den anden. Hvorfor tror du banderne pludselig stod helt tæt på banen da vi besøgte Parken sidst? Hvis vindforholdene er ugunstige bør man dog vælge en anden løsning i stedet.

Det udlignende mål i Brøndby i runde 8 med 10 mod 11 var også direkte på indkastet fra Kian kan jeg huske.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
11. mar 2019, 06:57
HKP skrev:
10. mar 2019, 21:43
MFKM skrev:

De lange indkast skaber den ene gode chance efter den anden. Hvorfor tror du banderne pludselig stod helt tæt på banen da vi besøgte Parken sidst? Hvis vindforholdene er ugunstige bør man dog vælge en anden løsning i stedet.

Det udlignende mål i Brøndby i runde 8 med 10 mod 11 var også direkte på indkastet fra Kian kan jeg huske.
Hvad er de bedre muligheder, HKP?

Kloge mennesker mener, at det giver god mening at gøre, som vi gør:
Generelt om værdien af standard situationer, hvor et afsnit angår indkast: (https://statsbomb.com/2017/02/changing- ... et-pieces/) Artiklen trækker på flere europæiske ligaer.

Artikel udelukkende om indkast: (https://www.americansocceranalysis.com/ ... -throw-ins) Baseret på MLS data. Med følgende konklusioner:

"If I were a coach, here are three actionable steps that I would have my team make to gain an advantage in throw-in situations:

Don’t let the ball go out of bounds deep in our own half if you can prevent it. It is basically a coin-flip whether or not your team will retain possession after a throw-in in your defensive third. So if there is not a lot of pressure from an opponent, hustling a bit to keep the ball in bounds is a smart decision.

Use when our opponent has a throw-in in their defensive third as a pressing trigger. The likelihood of a turnover following a throw-in is high so be prepared to take advantage of it.

Take your throw-ins 5-10 seconds after the ball goes out of play. I would have my players immediately get into positions to receive a throw-in before my opponents get set. I’d also employ some gamesmanship (at least in CCL), perhaps having my players try to slow down an opponent from taking a throw-in to allow my defense to get into shape. When playing at home I may instruct the ball kids to expeditiously get the balls back to my team while being a bit slow and inaccurate with getting balls to the away side (but never go full Swansea ball boy).

There are many lessons that can be learned by studying throw-ins, the biggest is that we should probably be paying more attention to them. There is potentially much to be gained with relatively little effort. I’ll be following up shortly about how teams and players are taking their throw-ins during MLS play, so stay tuned."

Besvar