SL: AaB vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo

Re: SL: AaB vs. Midtjylland

Indlæg af tatoo »

For mig peger pilen kun i en retning for holdet = nedad, og for Thorup = ud

Jakla

Indlæg af Jakla »

En forfærdelig gang roderi uden mål og med. Har svært ved at komme på positive tendenser og 12 point til nummer 2....
Det er for ringe med den trup vi har, men de spiller under niveau og hvorfor? Store Paul mangler ilt til hjernen.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nu må han fandme fyres!!

Hvor er jeg træt af at intet sker i form af udvikling i spillet!! Vi kommer ikke i nærheden af Europa med det spil.

Jakla

Indlæg af Jakla »

så var der alligevel ilt til hjernen til sidst...

Cortez

Indlæg af Cortez »

Det er simpelthen ufatteligt ringe, det vi render og laver. Det er ganske enkelt ikke godt nok!

Jeg er pisse ligeglad med det ene point. Det er skandaløst det der foregår!

/Cortez

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Det ligner mere og mere, at posen trænger til at blive rystet, det vi ser er mere og mere primitiv fodbold udført af FCM.

Det er ikke den slags fodbold der får tilskuerne til at komme på stadions.

FCM spiller i dag med en midtbane uden hjerne, det ligner noget fra en skolegård

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Det var så slut på sæsonen og tillykke med 6 pladsen. Jeg kan ikke se vi for nuværende kan slå nogen af holdene i top 6.

Vores spil bliver kun ringere kamp for kamp. Synes det er rystende så ringe vi spiller. Vi spiller totalt uden gejst og selvtillid.

Aab var ringe, men vi var betydeligt ringere. Denne kamp var endnu en kamp vi bare skulle vinde bedømt på modstanderens indsats. Men det er selvfølgelig svært når vi ikke er til stede.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Skidt indsats, ja. Peter Kjær har meget ret i, at vi er bedst, når vi kan spille duelspil og komme med tempo og fysik, mens vi er helt ufarlige, når vi prøver at spille os til chancer. Plan A fungerer ikke, og det er sgu bekymrende inden slutspillet.

Omvendt var dette vel heller ikke en kamp, hvor man kunne forvente, at vi dominerer modstanderne spillemæssigt. Godt nok har vi haft et godt tag på AaB de sidste sæsoner, men kampene har stadig været ret lige. Samtidig var det en Match of the Season-kamp for dem, hvilket jeg faktisk synes, at man kunne se - de spillede bedre end ventet. Jeg spillede i øvrigt selv på X'et, uafgjort var et sandsynligt resultat i en kamp som denne.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

hviid skrev:
13. mar 2017, 21:54
Skidt indsats, ja. Peter Kjær har meget ret i, at vi er bedst, når vi kan spille duelspil og komme med tempo og fysik, mens vi er helt ufarlige, når vi prøver at spille os til chancer. Plan A fungerer ikke, og det er sgu bekymrende inden slutspillet.

Omvendt var dette vel heller ikke en kamp, hvor man kunne forvente, at vi dominerer modstanderne spillemæssigt. Godt nok har vi haft et godt tag på AaB de sidste sæsoner, men kampene har stadig været ret lige. Samtidig var det en Match of the Season-kamp for dem, hvilket jeg faktisk synes, at man kunne se - de spillede bedre end ventet. Jeg spillede i øvrigt selv på X'et, uafgjort var et sandsynligt resultat i en kamp som denne.
Så havde du godt nok ikke store forventninger til dem.

Jeg er tilfreds med 1 point, men selvfølgelig ikke måden det kom i land på. Udebane i åb er bare altid svært uanset hvad tabellen måtte sige. Begge hold lang under hvad man må kunne forvente. Åb lidt undskyldt med deres to vigtigste spillere på midtbanen på tribunen.
Det her tegner bare til at blive en lortesæson, men åb i nedrykningspillet vil i det mindste give lidt at glæde sig over
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Ha, ja - AaB uden Rasmus Würtz plejer at være skidt kørende, derfor var forventningerne til dem ikke store - se også oddsene. Synes faktisk ikke savnet af Würtz var specielt mærkbart i dag, i hvert fald fik vi ikke lov til at komme ret meget igennem på midten.

THenry

Indlæg af THenry »

hviid skrev:
13. mar 2017, 22:21

Ha, ja - AaB uden Rasmus Würtz plejer at være skidt kørende, derfor var forventningerne til dem ikke store - se også oddsene. Synes faktisk ikke savnet af Würtz var specielt mærkbart i dag, i hvert fald fik vi ikke lov til at komme ret meget igennem på midten.
Det var tydeligt at se, at Sparv var mere savnet for os end Pølsen var for Aab. Utroligt hvor mange teknisk fejl og dårlige beslutninger vores defensive akse (Kian, Riis og Rømer) præsterede. Jeg glæder mig så meget til at få Sparv tilbage i fulde omdrejninger. Han er vores vigtigste mand, og jeg synes vi ser dårlige og sårbare ud defensivt (næsten hver gang), når han ikke spiller.

Offensivt var det ikke meget bedre. Kreativiteten mangler. Hverken Duelund, Rilwan, Gustav eller Kroon/Borring (da de kom ind) formår at skabe noget som helst. Det var aldeles tandløst, og vi skaber vel nærmest ikke en chance i åbent spil?

Sad helt også savnede VDV i denne kamp, selvom han ikke for alvor brændte igennem i efteråret, men han ville kunne have skabt mere ro og haft nogle kreative ideer. Om det havde ført til flere åbne chancer finder vi ikke ud af, men hverken Polle eller Due fik sat spilet centralt. Det var faktisk rigtig skidt.

Alt i alt en utrolig ringe indsats. Dog kan man altid glæde sig over, at vi måske alligevel fik sendt Aab ud af slutspillet. Derudover har vi heldigvis et langt højere topniveau end det, der alligevel skaffede 1 point på udebane. Det store spørgsmål er bare, om vi når at finde topniveauet kontinuerligt, inden det er for sent. Sparvs skader og form bliver i hvert fald en vigtigt nøgle til dette!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Generelt spiller vi en dårlig kamp i dag. Kvaliteten i vores opspil var under al kritik og vores stoppere smed alt for let boldene væk. Vi magtede ikke at spille os ud af AaBs pres, og det er skuffende, at vi ikke dominerer midtbanen noget mere.
Når det er sagt, så var AaB bestemt heller ikke prangende, og set over kampen dominerer vi vel både boldbesiddelse, hjørnespark og afslutningsstatistikken. Det er bemærkelsesværdigt i en udekamp, som var dårlig fra vores side.
Men vi skaber ikke nok og får ikke ro nok på spillet - heller ikke i den periode efter AaBs scoring, hvor vi sidder tungt på,det. Det er skidt.
Men når man skal spille uafgjort, så er det jo absolut den bedste måde at gøre det på, med en scoring kort før tid. Forhåbentlig giver det holdet noget energi og moral.
Jeg kan godt frygte kampen mod FCN, som pt er et af de skarpeste hold i ligaen imo.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Man kan også se positivt på det, at få point og spille så ringe er en præstation. Der er rum for forbedringer, gerne som i Viborg kampen her i foråret også med lidt mere held i de afgørende situationer.
Aab kan ende i en playoff om overlevelse mod Hobro eller Vendsyssel, det er da ganske komisk.
Bare for at give lidt lys og optimisme imellem alle de sure og negative kommentarer.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

SUK! :(

Der er snart ikke mere at sige om vores manglende plan og evne til at skabe noget.

henker

Indlæg af henker »

Jeg har først kunne skrive nu her til morgenen. Og må nok sige at jeg har aldrig set mage til at der er så mange fejl levering igår.. Og undrer faktisk mig over hvad f... Har der været noget effektiv under vinterferie? Overhovedet intet af thorup!!

Besvar