SL: Nordsjælland vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen

Re: SL: Nordsjælland vs. Midtjylland

Indlæg af Vijen »

Vijen skrev:Vi har i rigtig mange år haft et, på papiret, bedre holde end FCN. Der sker bare altid et eller andet vildt som gør vi taber.

Sidste år kunne vi kun slå dem 1 gang og det var med FCNs sæson slut, ellers var det bruniho suværene langskud og Rømers hjerneblødning der gav os nederlag.

Oddset burde lave et specialspil på, hvilken episode der normalt sker i 1 ud af 200 kampe der sker i morgen. Jeg gætter selvmål og rødt kort.
Hey, jeg fik da ret i at vi ville få set en 1 ud af 200 kampe i dag. 2 straffespark og 0-4.

Stærk kamp i dag, vel ikke en eneste spiller der kan kritiseres.

Edit: glemte lige Paul var på banen, troede det var en træningskegle
Senest rettet af Vijen 24. jul 2016, 20:00, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

mousebreaker skrev:Vildt som vi har domineret i dag. Hvis Paul havde haft hovedet med, så var det jo blevet rigtig grimt for FCN i den her kamp. Godt indhop af Sisto. Jeg synes faktisk at alle mand har spillet godt i dag - Onuachu undtaget. Så,kan man diskutere om det er på en billig baggrund, men jeg vil nu mene at det var os der gjorde FCN dårlige i dag
Enig, syntes også at vi var det bedre idag.
Flodisar skrev:
mousebreaker skrev:
Flodisar skrev:Förstår inte riktigt varför kommentatorerna ifrågasätter varför Sisto fick lägga straff no2. Poulsen är ju avstängd på torsdag, då är det väl ett lysande tillfälle att "träna in" ytterligare en straffsparksskytt? När man dessutom redan leder med 2-0?
God pointe. Jeg tror dog bare at Jacob Poulsen bare gav den til Sisto fordi han mente han havde fortjent det. Tror ikke det var bænken der bestemte det.
Så kan det såklart också vara. Ibland kanske man inte ska överanalysera saker. :lol: Tyckte bara det lät som att kommentatorerna försökte leta något fel eller konstigt med det.
Sisto har også tidligere været en "fast" dødbolds skytte (frispark) sammen med Poulsen, så tror heller ikke at der var noget i det. Men medierne vil jo gerne skabe lidt rygter og historier hvis de kan. :)

God kamp idag og velfortjent sejr. Paul der til tider var en skændsel, men ellers en rigtig god indsats over hele linjen.

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

[/quote]
God kamp idag og velfortjent sejr. Paul der til tider var en skændsel, men ellers en rigtig god indsats over hele linjen.[/quote]

Hoppas på lika bra spel, många mål och på att få se Halsti på planen om en vecka när jag kommer till Herning. :) 8-)
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Rigtig fin og deciplineret indsats, hvor mere effektivitet havde lukket kampen allerede i første halvleg.

Men 0-4 kan vi vel næppe kritisere :D .

Dejligt at komme ordentlig på tavlen med 3 points.

/Cortez

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

En rigtig rigtig flot sejr, som utroligt nok kunne have været dobbelt så stor.

Hassan spiller en formidabel kamp, og er vores klart bedste 8'er. Sisto skaber voldsom virak og kvalitet og Kadlec er igen rigtig farlig. Samtidigt har vores backs igen høj kvalitet, niveauer over hvad det var i mesterskab sæsonen. Det ser godt ud!

Eneste minus i dag er Paul (stort minus!) og den generelle uskarphed.

I øvrigt håber jeg, at Andersens kampe alene er et udtryk for en påpasselig tilgang til Dahlin, for et rotationsprincip på stegen duer ikke.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Kommantatorerne talte meget tit om FCN "ungdomshold" men vi havde kun en gennemsnitsalder der var 0,7 år højere i startopstillingen. Og det med Jakob Poulsen som er 4 år ældre end FCNs ældste

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

En virkelig flot kamp vi præsterer i dag. Især 2. halveg var fremragende.
Hassan på 8'eren klæder altså VIRKELIG holdet. Hans fart og udfordringer giver det vi har manglet siden Andersson gik i stykker. Hassan skaber virkelig meget plads til sine medspillere i dag. Jeg håber han får lov til at ligge fast der fremover.
Derudover skal det fremragende indhop af Pione selvfølgelig også nævnes. Den knægt er næsten altid fremragende når han kommer ind som indskifter.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Lund7400 skrev: I øvrigt håber jeg, at Andersens kampe alene er et udtryk for en påpasselig tilgang til Dahlin, for et rotationsprincip på stregen duer ikke.
Hvis klubben skulle fortsætte sine kedelige tendenser med at maltraktere sine egne spillere og nærmest opdyrke deres skader, så skulle vi bare sende Dahlin på banen hver gang. Jeg mener at det er fornuftigt at spare Dahlin når man kan komme til det. Han har siddet ude det meste af tiden han har været hos os med skader. Springerknæet der gav ham den netop overståede lange pause er en overbelastningskade. Så få ham langsomt i gang og benyt en fuldgod reservemålmand i Andersen som vel er ok, selvom han sluttede katastrofalt i sidste sæson. Lad Dahlin spille alle de vigtige samt en pæn portion af resten. Spar Dahlin oftere her i starten end mod slutningen af sæsonen ville være min plan. Når vi kommer til OL tiden hvor vi skal møde de andre hold der spiller i Europa, da forventer jeg at Dahlin får fuld tid. Måske en oversidder mod Sønderjyske så han er klar til derbyet runden efter.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Spillerne skal have ros i dag (- Paul). Det samme skal trænerbænken. Perfekt taktik. Sparer 3 spillere. Skifter tidligt ind da det det stadig står 0-0 trods en times klar dominans. Kan ikke pege mange fingre af dem.

Da vi fører 2-0 og de tager Kadlec ud, da havde jeg nok valgt at skifte Paul ud og sende Kadlec på top og Borring ind. Hvis Kadlec var tømt så var det selvflg ikke muligt. Det er det eneste jeg kan komme på af ting jeg gerne havde set anderledes. Hjulmand sat skakmat af Thorup i dag (godt nok havde JT også de bedste brikker, men alligevel)
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

mousebreaker skrev:Novak med et hovedstød på overliggeren, en brændt 100% chance og så et mål. Meget godt af en back!
Glemte lige at han også fremtvang det første straffespark. :D

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg synes absolut heller ikke at Paul var bedste mand, men jeg synes det er overdrevet, at fremhæve ham som noget særdeles negativt og ligefrem mene han var en "skændsel" eller "træningskegle er jeg ikke enig i. Han tog (mange) dårlige beslutninger, men han var også central i det direkte spil og bidrog ved at suge en del til sig.

Dejligt med en sikker og dominerende sejr. Holdet kommer med en flot fysisk og power.

Hvilket indtryk fik folk af Olsson i dag?

Cortez

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:Jeg synes absolut heller ikke at Paul var bedste mand, men jeg synes det er overdrevet, at fremhæve ham som noget særdeles negativt og ligefrem mene han var en "skændsel" eller "træningskegle er jeg ikke enig i. Han tog (mange) dårlige beslutninger, men han var også central i det direkte spil og bidrog ved at suge en del til sig.

Dejligt med en sikker og dominerende sejr. Holdet kommer med en flot fysisk og power.

Olsson er det svage led på den midtbane. Han løber meget, men der komme sjældent noget ud af det. Han er dog guld værd for vores presspil. Duelund fik heller ikke meget ud af det. Det er altså i de kampe, hvor han starter, at det gælder om at gribe chancen. Det synes jeg ikke han gør i dag.

/Cortez

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:Jeg synes absolut heller ikke at Paul var bedste mand, men jeg synes det er overdrevet, at fremhæve ham som noget særdeles negativt og ligefrem mene han var en "skændsel" eller "træningskegle er jeg ikke enig i. Han tog (mange) dårlige beslutninger, men han var også central i det direkte spil og bidrog ved at suge en del til sig.

Jeg er som sådan ikke helt uenig. Men når man i det der tæller mest som angriber, fejler så stort som han gjorde i dag, så..
På positiv siden så tæller det også at han var med i situationen som fører til straffe nummer to. Der er bare ikke noget der kan gøre mig mere frustreret end når en spiller selv sparker på mål når alternativet er en lille triller til en medspiller som vil føre til et nemt mål i tomt net. Han kigger endda op inden han sparker på mål (ukvalificeret. Bliver jeg upopulær hvis jeg påstår at var det Rilwan der stod midt for mål istedet for Kadlec, så havde han afleveret? )Jeg bliver sindsyg over den slags. At han brænder den 100% chance kan jeg leve med. Det er situationerne hvor han bare har parkeret hjernen der ikke er til at leve med.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg synes Olsson spiller en rigtig god kamp. Perfekt hvis han havde scoret. Han mangler lige slutproduktet

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev: Olsson er det svage led på den midtbane. Han løber meget, men der komme sjældent noget ud af det. Han er dog guld værd for vores presspil. Duelund fik heller ikke meget ud af det. Det er altså i de kampe, hvor han starter, at det gælder om at gribe chancen. Det synes jeg ikke han gør i dag.

/Cortez
Jeg er fuldstændig enig i det hele.

Det er spøjst med Olsson, men det er netop i prespillet, hvor han viser sine gode sider. Han viser også ofte sin gode teknik, men det fremstår for mig, som om han aldrig rigtig får noget ud af sine vendinger og gode berøringer. Han lægger også for få afgørende afleveringer.

Og ja, Duelund har været skuffende i det vi har set indtil videre.

Besvar