Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Steffen am »

Kan forstå både Glen og Jess åbenbart er de ringeste trænere i historien.
Ok at være utilfreds, men kan vi holde en lille smule nuancer stadigvæk.

Held forfølger de dygtige og man bliver ikke henholdvis Danmarks mester, kommer i top 4 til EM og går videre fra EL gruppespil 2 gange på 2 forsøg, ved et uheld.

I øvrigt begge nomineret til årets træner.
http://www.dbu.dk/DFA/Nominerede/Aarets ... erede.aspx

Synes det virker lidt som om nogen ikke ved hvem de skal give skylden, når det nu både er Glens, Jess, Steinleins, Smartodds, Ankersens, Rømers og de nyes skyld.
(Folk må selv vurdere om de føler sig ramt)

Omkring Steinlein, man kan kritisere ham for mange ting (kommunikation, udskiftningshyppighed m.m.),
men forhandlingsevnerne er i orden og hvis man sammenligner med andre klubber er det altså ikke mange direkte flops der er hentet.
Tror kun jeg kan huske en enkelt overpris og et decideret flop. Sammenlignet med andre klubber, er det vist ok.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

I øvrigt, en 20 årig svensker som svarer noget bedre og mere diplomatisk efter kampen end Thorup.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/olss ... sine-fejl/

Kan være Thorup vil lave sammenhold mellem spillerne, ved at de er fælles om at miste respekten for ham?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:Kan forstå både Glen og Jess åbenbart er de ringeste trænere i historien.

Held forfølger de dygtige og man bliver ikke henholdvis Danmarks mester, kommer i top 4 til EM og går videre fra EL gruppespil 2 gange på 2 forsøg, ved et uheld.

Synes det virker lidt som om nogen ikke ved hvem de skal give skylden, når det nu både er Glens, Jess, Steinleins, Smartodds, Ankersens, Rømers og de nyes skyld.

Omkring Steinlein, man kan kritisere ham for mange ting (kommunikation, udskiftningshyppighed m.m.),
men forhandlingsevnerne er i orden og hvis man sammenligner med andre klubber er det altså ikke mange direkte flops der er hentet.
Tror kun jeg kan huske en enkelt overpris og et decideret flop. Sammenlignet med andre klubber, er det vist ok.
Jess T kan man ikke klandre for skader der er opstaaet bl.a. Inden hans tid.

For mig at se har man stadig ikke styr paa noget som helst I FCMs laegesektor. Den ene langtisskadede efter den anden, hvor man ikke formaar noget som helst i sundhedssektoren, tvaertimod.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev: Jess T kan man ikke klandre for skader der er opstaaet bl.a. Inden hans tid.

For mig at se har man stadig ikke styr paa noget som helst I FCMs laegesektor. Den ene langtisskadede efter den anden, hvor man ikke formaar noget som helst i sundhedssektoren, tvaertimod.
Ved ikke om det var en fejl eller bevidst du citerede mig i sammenhæng med skader,
jeg havde i hvert fald ikke planer om at snakke om skader.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
FCM2000 skrev: Jess T kan man ikke klandre for skader der er opstaaet bl.a. Inden hans tid.

Ved ikke om det var en fejl eller bevidst du citerede mig i sammenhæng med skader,
Det bar ment som en nuance, og at der maaske er andre forhold der har spillet ind ogsaa, bl.a langtisskader, forkert diagnoser og behandling, osv. Nu har vi en Bak der blev opereret, endnu en operation der er mislykket. Bak spillede alt for lang tid med den skade, det samme saa vi med Dahlin, Jim Larsen osv

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
Steffen am skrev:

Det bar ment som en nuance, og at der maaske er andre forhold der har spillet ind ogsaa, bl.a langtisskader, forkert diagnoser og behandling, osv. Nu har vi en Bak der blev opereret, endnu en operation der er mislykket. Bak spillede alt for lang tid med den skade, det samme saa vi med Dahlin, Jim Larsen osv
Ja ok, nu er jeg med :)

Tjo... kan du have ret i, at det ikke på den måde har været imponende. Der er dog forskel på skader, synes det er svært at vurdere udefra. Men omkring Sisto, KBB, Dahlin og Jim Larsen virker det godt nok til at der enten har manglet anbefalinger fra sundhedsstaben eller Thorup har valgt at overhøre dem, med at give ro til skaden.

Synes dog det er for nemt at give skader skylden, som jeg lige husker har vi haft væsentlig flere skader i perioder hvor det har gået godt.
Og vi har (åbenbart?) så bred en trup så FCM-topscoren i denne sæson (Mikkel Duelund), superliga-topscoren fra sidste sæson (Pusic) og en VM-målscorer (Uréna) ikke spiller regelmæssigt og kan ikke huske sidst Mabil har været med på bænken.

Fornemmer også de fleste kritiske punkter går på indstilling og ikke de inviduelle færdigheder.

Tror da også de færreste tror på Rømer og Sisto er vågnet op og er dårligere i dag end de var i går.
Der er noget uden for banen, der ikke spiller.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
FCM2000 skrev:
Steffen am skrev:
Ja ok, nu er jeg med :)

Tjo... kan du have ret i, at det ikke på den måde har været imponende. Der er dog forskel på skader, synes det er svært at vurdere udefra. Men omkring Sisto, KBB, Dahlin og Jim Larsen virker det godt nok til at der enten har manglet anbefalinger fra sundhedsstaben eller Thorup har valgt at overhøre dem, med at give ro til skaden.

Synes dog det er for nemt at give skader skylden, som jeg lige husker har vi haft væsentlig flere skader i perioder hvor det har gået godt.
Og vi har (åbenbart?) så bred en trup så FCM-topscoren i denne sæson (Mikkel Duelund), superliga-topscoren fra sidste sæson (Pusic) og en VM-målscorer (Uréna) ikke spiller regelmæssigt og kan ikke huske sidst Mabil har været med på bænken.

Fornemmer også de fleste kritiske punkter går på indstilling og ikke de inviduelle færdigheder.

Tror da også de færreste tror på Rømer og Sisto er vågnet op og er dårligere i dag end de var i går.
Der er noget uden for banen, der ikke spiller.
Kik lige paa holdet, Bak er vaek, Erik, Duncan, jim. De var farlige paa dodbolde.

FCMs spil var jo heller ikke prangende under Glen, men dodbolde reddede dem ofte.

Den trussel er reduceret.

Hvis man skal vaere helt aerlig, duoen Sparv, Olsson og poulsen, samler er de for svage offentsivt og defensivt.

Det er en gang boldflyttere der ikke har noget overraskelsesmoment. Sparv har intet fremad at byde paa, hvor mange maal har Han lavet ???

Poulsen og Olsson ??!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev: Kik lige paa holdet, Bak er vaek, Erik, Duncan, jim. De var farlige paa dodbolde.
Erik og Duncan er ikke skadede ;)
Fasthold en pointe please.
FCM2000 skrev:FCMs spil var jo heller ikke prangende under Glen, men dodbolde reddede dem ofte.
Tjo.. Muligvis, men synes heldet blev opsøgt og troet på det indtil sidste minut, en indstilling vi mangler i denne sæson.
FCM2000 skrev:Hvis man skal vaere helt aerlig, duoen Sparv, Olsson og poulsen, samler er de for svage offentsivt og defensivt.

Det er en gang boldflyttere der ikke har noget overraskelsesmoment. Sparv har intet fremad at byde paa, hvor mange maal har Han lavet ???

Poulsen og Olsson ??!
Uenig. Poulsen og Sparv er måske 2 af ligaens aller bedste på midtbanen, når de rammer dagen. Har de desværre ikke gjort på det seneste. :/

Olsson er kæmpe talent, jeg ser meget frem til at følge.
FCM2000 skrev:Sparv har intet fremad at byde paa, hvor mange maal har Han lavet ???
Hans primære opgave kan heller ikke være at lave mål.

Tilgengæld lægger han på 45 afleveringer i snit pr kamp og stærk i bolderoberinger m.m.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
FCM2000 skrev: Kik lige paa holdet, Bak er vaek, Erik, Duncan, jim. De var farlige paa dodbolde.
Erik og Duncan er ikke skadede ;)
Fasthold en pointe please.
FCM2000 skrev:FCMs spil var jo heller ikke prangende under Glen, men dodbolde reddede dem ofte.
Tjo.. Muligvis, men synes heldet blev opsøgt og troet på det indtil sidste minut, en indstilling vi mangler i denne sæson.
FCM2000 skrev:Hvis man skal vaere helt aerlig, duoen Sparv, Olsson og poulsen, samler er de for svage offentsivt og defensivt.

Poulsen og Olsson ??!
Uenig. Poulsen og Sparv er måske 2 af ligaens aller bedste på midtbanen, når de rammer dagen. Har de desværre ikke gjort på det seneste. :/

Olsson er kæmpe talent, jeg ser meget frem til at følge.
FCM2000 skrev:Sparv har intet fremad at byde paa, hvor mange maal har Han lavet ???
Hans primære opgave kan heller ikke være at lave mål.

Tilgengæld lægger han på 45 afleveringer i snit pr kamp og stærk i bolderoberinger m.m.
For mig er Sparv den bedste af de 3, men du forstaar ikke mit point, samlet dur de ikke, fordi de er for ens, der er ikke en af de 3 der kan saette en modspiller som Andersson kunne gore det. Det bliver alt for nemt at bremse de 3 naar de er sammen paa banen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg vil gerne gentage mit indlæg fra denne tråd: viewtopic.php?f=1&t=96459&start=30
og ellers håbe at historien gentager sig for 2. gang - så kan vi nemlig byde på Champions League i efteråret 2017 ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:Jeg vil gerne gentage mit indlæg fra denne tråd: viewtopic.php?f=1&t=96459&start=30
og ellers håbe at historien gentager sig for 2. gang - så kan vi nemlig byde på Champions League i efteråret 2017 ;)
Haha, sku godt nok at blive mindet om lidt historie, sætter det lidt i perspektiv :)

Kent skrev:Jeg er af princip i mod trænerfyringer - og det er lige meget om træneren hedder Bech, Thomasberg eller Riddersholm. Det er jeg, fordi det i flere omgange er bevist, at det ikke har nogen effekt. Efter min mening, er den eneste valide grund til at fyre trænere, at de har tabt spillertruppens tillid. Det ser jeg ingen indikationer på er tilfældet for Glenn.
Tillader mig så at citere dig, fra det gamle indlæg.
Hvis træneren har spillernes opbakning er jeg helt enig med at en fyring ikke hjælper noget, snarere tværtimod.

Min bekymring er dog netop dette. Senest mest tydelig i om der havde været snakket med Sisto eller ej og hans offentlige sviner af Rømer. Det er et parameter der er svært at vurdere udefra, men synes desværre der er noget der kan tyde på det.

Ser dog gerne jeg er gal på den, og Hobro bliver smadret sønder og sammen på mandag. :)

Nu mener jeg generet man skal passe på med altid at sammenligne, men man kan sige og mene meget om Riddersholm og hans person berette sig måske også til en kommentar eller to.
Tror dog aldrig nogen har beskyldt ham for ikke at beskytte spillerne eller være uærlig
(måske ligeudover Ankersen, men det er vist en anden historie)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Læste resten af tråden igennem også. Bestemt læseværdigt og godt for hukommelsen.

Noget forsimplet, er spørgsmålet vel, kunne en spiller finde på at sige det samme igen?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 744158.ece

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:Jeg vil gerne gentage mit indlæg fra denne tråd: viewtopic.php?f=1&t=96459&start=30
Der er meget stor forskel på FCM anno 2012 og FCM anno 2016, hvad angår økonomi og truppens kvalitet. Der er desuden foretaget betydelige investeringer til hjælp for trænerteamet.

Ambitionsniveauet er på et helt anderledes højt.

Desuden er snittet for de sidste 8 kampe i dag kun godt halvt så højt som i den tidligere krise du henviser til. Jeg forstår godt din pointe (koldt vand i blodet), men du ser ud til at glemme at FCM ser meget anderledes ud i dag. Kravene til holdet er meget meget større, både fra os fans og fra medierne.

Hvis man hurtigt skal ridse tingenes tilstand op:

5 point i 8 kampe - endda uden at have fortjent flere
Skaber intet offensivt. Svært at se nogen ide i det vi foretager os taktisk - udover lange bolde
Underlig brug af spillertruppen, mest udtalt med Pusic. Vi lader til at få det minimale ud af alle spillere.
Kvalifikation til Europa næste år i farezonen, for slet ikke at tale om medaljer.

På positiv siden:
Selvom ikke alle er enige her på graven så synes jeg faktisk han er rigtig god i medierne. Siger en masse rigtige ting som en modvægt til nogle liidt for jubeloptimistiske udmeldinger fra Ankersen og specielt Steinlein. Han virker til at være bedre til at holde benene på jorden og i netop det at jeg kan finde en smule trøst. Den sindighed er der i allehøjeste grad brug for lige nu.

Nu får vi Hobro på det bedst tænkelige tidspunkt. Vi har brug for en sejr og selvom det er Hobro så vil det give et mentalt boost og kan blive et vendepunkt. Omvendt får vi ikke 3 point - så håber jeg dælme ikke vores træner hedder Jess Thorup. Tror jeg han bliver fyret i sæsonen - nej det tror jeg ikke
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:Kan forstå både Glen og Jess åbenbart er de ringeste trænere i historien.

At man giver JT kredit for 4 pladsen ved U21 er vanvittigt i min bog. Jeg synes han var en katastrofe og bad da også til guderne før han blev ansat i FCM at vi ikke ville kigge hans vej. Desværre måtte de ned 5,6,7 valg før de fandt en træner der ville indordne sig i klubben. Cest la vie - det var en dårlig dag da det blev offentliggjort og lyspunkterne har da også været få.

Han gjorde det godt i Esbjerg og har skabt resultater i Europa som du nævner. Måske han er bedst som træner i en klub hvor man er underdogs og kan lægge en taktik derefter, der beror på omstillinger og ikke så meget andet.
Jeg undrer mig over om optaktsperioden kun er blevet brugt med henblik på Manchester United kampene (defensivt udgangspunkt, omstillingsparate) - og ikke så meget på at få sat spillet fornuftigt sammen offensivt. Være bold kontrollerende.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

6256

Indlæg af 6256 »

Nu spørger jeg måske lidt dumt og ligeså meget af uvidenhed. Men jeg mindes da Glen sagde op, at der var en leder i Herning Folkeblad som mente en af grundene til at Glen smuttede, var at han (måske) ikke havde indflydelse på startopstillingen. Har dette noget på sig? Også i forhold til at vi gang på gang ser Paul i startopstillingen samt en Duelund som pludselig er meget langt væk fra start-11. Jeg undres over at Duelund lige pludselig er så langt væk også i forhold til, at han gjorde et fint indhop mod AaB som jeg husker det, og var god i efteråret

Jeg synes dette falder tilbage på Thorup? Men har nogle højere oppe i hierakiet også noget at sige her?

Låst