FCM - FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: FCM - FCK

Indlæg af Stoffer »

974 skrev:
Stoffer skrev:
jonas386 skrev:Er den udtalelse ikke fra 2003, eller noget i den stil? Nu ved jeg ikke om han har sagt det igen, men han har hvertfald ikke været aktiv i FCK i en 7-8 år hvis jeg ikke husker helt forkert. Det virker lidt irrelevant at bringe det op som eksempel på det "had" der er kommet mod FCM efter i har fået "succes".
Grunden til vi bringer noget op fra fortiden er jo fordi hele Danmark ikke vil lade fortiden ligge. Hvilke andre klubber bliver igen og igen konfronteret med lister over fejl begået igennem de sidste 10 år? FCK? Tja, så handler vinklen om at man ikke har været "klog nok" til at købe ind e.lign. Tonen er aldrig nedladende.

http://www.bt.dk/superligaen/hedeturen- ... midtafrika

Jeg forstår vitterligt ikke hvorfor historier om FCM skal vinkles som her. I manchetten: "Bonderøvene har indhentet københavnerne, der ikke længere kan tillade sig bare at grine."

Hvorfor er det vi skal omtales sådan? Jeg har aldrig set andre jyske klubber omtalt sådan i national presse. Jeg synes det er usmageligt, men så snart man har forsvaret sig, så får man jo bare andre modbydeligheder kastet sin vej. Så er det pludselig netop utilfredsheden om måden vi omtales på der betyder at vi har småholds mentalitet og er nogle bonderøve.
Så tror jeg ikke at du forstår artiklens formål Stoffer :-)

Det er jo netop med vilje en tur ned af memory-lane, hvor FCM selv gjorde meget ud af bruge den slags retorik, og derfor bruge journalisterne også den vinkel, da det jo også er dem bag denne retorik de har snakket med og endda nærmest citeret.

Vigtige personer omkring FCM gennem årene har helt med vilje valgt selv at være meget fremme i skoene på den måde (ellers var vi måske aldrig nået så langt, da det er blevet en del af vores "stil" ).

Så at det er det der kommer frem er vi jo som sådan selv medskyldige i :-)

Jeg synes iøvrigt at det er en MEGET god artikel de der har fået forfattet!!
Jeg er med på at artiklen netop handler om at huske på de gode gamle dage. Men hvis man læser artiklen, hvordan fremstår vi kontra FCK så? Det er jo ikke ligefrem en nøgtern gengivelse af resultater.

Så kan man tale om at vi selv har været med til at understøtte et vist image, men det ligger vel og mærke en del år tilbage, hvis jeg husker ret. I al fald med de helt grelle og bondske udmeldinger. Hvorfor skal vi holdes op som et eller andet Låseby Svendsen agtigt hold den dag i dag? Man kan også spørge havde der været en ligende artikel hvis Silkeborg stod til at vinde mesterskabet, hvor man (uimodsagt iøvrigt) gengiver at holdet har forbrudt sig mod nogle kutymer i talentarbejdet?

Men ja, du har utvivlsomt ret i at visse nuværende og i al fald en del tidligere ledere i klubben er medskyldige i at vi i dag kan italesættes sådan.

Jeg abonnerer ikke på forståelsen at dårlig omtale er bedre end ingen. Særligt på klubbens nuværende udviklingstrin.

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

FCK er uden Nikolaj Jørgensen i morgen!
http://www.fck.dk/#/nyhed/2015/05/16/truppen-mod-fcm

Mike80

Indlæg af Mike80 »

KingJohn skrev:FCK er uden Nikolaj Jørgensen i morgen!
Umiddelbart godt nyt men lad os nu se. FCK uden Nicolaj Jørgensen er self. En kæmpe svækkelse, og Ståle ved at de allerede på forhånd skulle levere noget ekstraordinært i denne kamp. En teori kunne godt være at det ekstraordinære ligger i, at han forsøger sig med en "Glen" da han i AaB pludselig spillede med Erik Sviatchenko selvom han ikke var at finde en truppen op til kampen. Der så meget spil for galleriet i denne Ståle vs. Glen retorik, og jeg kunne sagtens forestille mig at Ståle meget gerne ville holde det hemmeligt, hvis Nicolaj Jørgensen spillede, med de sidste dages spekulationer.

Jeg tror vi gør klogt i at forvente Nicolaj spiller og tage det som en bonus såfremt han ikke gør.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Kan se vi har udtaget 21 mand, så der er jo nok et par stykker af de skadede der ikke er klar.

Er der nogen der ved hvorfor der er udtaget 3 målmænd - er der skader ??

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

tatoo skrev:Kan se vi har udtaget 21 mand, så der er jo nok et par stykker af de skadede der ikke er klar.

Er der nogen der ved hvorfor der er udtaget 3 målmænd - er der skader ??
Dahlin tvivlsom.
Høvdingen af Herning

Spicker

Indlæg af Spicker »

Mike80 skrev:
Umiddelbart godt nyt men lad os nu se. FCK uden Nicolaj Jørgensen er self. En kæmpe svækkelse, og Ståle ved at de allerede på forhånd skulle levere noget ekstraordinært i denne kamp. En teori kunne godt være at det ekstraordinære ligger i, at han forsøger sig med en "Glen" da han i AaB pludselig spillede med Erik Sviatchenko selvom han ikke var at finde en truppen op til kampen. Der så meget spil for galleriet i denne Ståle vs. Glen retorik, og jeg kunne sagtens forestille mig at Ståle meget gerne ville holde det hemmeligt, hvis Nicolaj Jørgensen spillede, med de sidste dages spekulationer.

Jeg tror vi gør klogt i at forvente Nicolaj spiller og tage det som en bonus såfremt han ikke gør.
De kan vel ikke udtage ham når han ikke er i den indmeldte trup kan de?

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Spicker skrev:
Mike80 skrev:

De kan vel ikke udtage ham når han ikke er i den indmeldte trup kan de?
Endelig trup skal først indrapporteres senest 1 time før kick off. Min følelse siger mig mere og mere at han spiller! FCK oplyser på deres hjemmeside alle de skadede spillere som ikke er udtaget, men nævner ikke Nicolaj Jørgensen. Det vil være mærkeligt ikke at oplyse omkring skader på så vigtig en spiller, men blot undlade ham i truppen.
Mike80

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ifølge Superliga Preview i fredags, hvor de lavede interview fra fredagens træning med Zanka og Nikolai, der havde de begge trænet med, så tror vi skal regne med at Nikolai Jørgensen han spiller.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Lupus1999 skrev:Ifølge Superliga Preview i fredags, hvor de lavede interview fra fredagens træning med Zanka og Nikolai, der havde de begge trænet med, så tror vi skal regne med at Nikolai Jørgensen han spiller.
Interviewet var ikke fra deres træning men fra Slagelse stadion. Altså optaget i mandags. Jeg studerede nemlig over det samme iforhold til hvorvidt Nicolaj var skadet.
Mike80

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nøj hvor det kilder i maven! Det er lidt som pokalfinalerne, den her blanding af forventningsglæde og en lille smule frygt for at det går skidt.
Jeg tror dog vi vinder, jeg tror endda at vi vinder klart. Jeg tror noget lignende 4-1 bliver resultatet :mrgreen:

Det bliver helt fantastisk. Fyldt til sidste plads på Fortet, stormskærm udenfor. Der er lagt op til fodboldfest! :geek:

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

1.

:D Så stort med den her sejr.

EDIT: Sisto er noget helst særligt. En indsats i dag, som jeg tror vil blive husket i mange mange år. Hans indsats i dag i netop denne kamp efter en lang pause. Wauw..

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jah!!!!! Fantastisk fight af alle mand! Tør man siger ordene?

Nej, jeg jinxer det ikke, men for sa.... hvor er det tæt på!

/Cortez

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jamen jamen jamen hvor det da bare wunderbar!!

Piones scoring til 2-0 bliver legendarisk!

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Billede

Stjålet fra Facebook....

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Please. Vil se et billede af tifo en fra Fck kampen. Har hørt den skulle være rigtig god.

Besvar