Viborg FF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SteffenO
Geografisk sted: Thy

Re: Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af SteffenO »

Sidder og kigger lidt rundt på diverse debat forums, og på viborgs forum falder jeg så over, at de snakker lidt om der var nogle fra deres fan gruppering der råbte perker og kom med abelyde efter vores spillere. Godt nok er der ikke tale om mere end et par stykker af hvad jeg forstår. Men at det overhoved kan finde sted burde sku give straf på en eller anden vis. (I hvert fald for dem der er involverede)

De har da både babajide og brødrene Mensah, som er nogle af de mere fremtrædende spillere i deres trup, og de har da i hvert fald en anden pigmentering end hvid i huden!

Nu er det ikke så tit jeg er på stadion, men det er mange år siden jeg har oplevet det på MCH Arena. !!

http://www.thegreenpride.dk/newforum/vi ... .php?t=704

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Well, nu du bringer det på bane, så må vi også erkende, at tilråbene fra udebanetribunen heller ikke var lige intelligente alle sammen.

"Alle i Viborg er bøsser" havde et forholdsvist stort kor bag sig. Jeg skal ikke gøre mig til dommer for, hvor slemt det er i forhold til racisme, hvorvidt det skal tolkes som en joke etc., men det finder jo i hvert fald sted.

Det store spørgsmål er, hvor den magiske grænse går.

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Acebone skrev:Well, nu du bringer det på bane, så må vi også erkende, at tilråbene fra udebanetribunen heller ikke var lige intelligente alle sammen.

"Alle i Viborg er bøsser" havde et forholdsvist stort kor bag sig. Jeg skal ikke gøre mig til dommer for, hvor slemt det er i forhold til racisme, hvorvidt det skal tolkes som en joke etc., men det finder jo i hvert fald sted.

Det store spørgsmål er, hvor den magiske grænse går.
Jeg vil bare mene når der nu er så stor fokus på racisme, burde der ikke være nogle der undgår straf på det punkt, heller ikke vores egen fangruppe hvis det skulle forekomme.

Vil gerne med give dig det er svært at afgøre hvor den grænse går, når der bliver råbt forekellige ting efter hinanden. Men tænker umildbart at når brøndbys fans ikke bliver straffet for dumme jydefans sangen ( http://www.youtube.com/watch?v=hb2M_GPS1vs ), så må det os være i orden at råbe "alle i viborg er bøsser"

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

SteffenO skrev:Men tænker umildbart at når brøndbys fans ikke bliver straffet for dumme jydefans sangen ( http://www.youtube.com/watch?v=hb2M_GPS1vs ), så må det os være i orden at råbe "alle i viborg er bøsser"
Ja, hvis logikken er, at det, de andre ikke bliver straffet for, er okay.

Jeg synes, den er svær.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Nu glemmer vi så nok også, at vi selv en gang var efter Traoré i en kamp. Samtidig med vores egne spillere løb rundt og Christian har spillet for os.

oros

Indlæg af oros »

Hmm... Det er først og fremmest uopfindsomt. Det er noget gud og hver mand kan finde på. Man nedgør en bestemt gruppe mennesker, og det ligner jo diskrimination. Og det er dumt. Kort og godt!

Der må kunne laves nogle drillerier, der er ligeså morsomme som dem, der sendes afsted mod Esbjerg: "Kutter i nød", "Nu skal vi ud og fiske", "Fisk!" osv...

Vi må kunne drille dem med krokodillen, deres trang til at kalde sig "Det ægte Midtjylland", deres hærvej kontra vores motorvej..... Sådanne ting. Desværre kan jeg ikke lige selv sætte det sammen..

Besvar