Fcn - Fcm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sylvester

Re: Fcn - Fcm

Indlæg af Sylvester »

Acebone skrev: Det ville være mere seriøst at forholde sig til gennemsnittet i stedet for én startopstilling. Den bekræfter fint, at vores startopstilling er den næstyngste i ligaen. Vi ligger i den forbindelse meget tæt på Esbjerg og AaB, og det er tilfældigvis også hold, jeg vil sammenligne os med. Unge, talentfulde hold, der dog kan ryge ind i meget ustabile perioder.
Hvilket så er lige knapt 25 år?? Fordi det er det næstyngste, er vi altså unge og urutinerede?? Stop nu dig selv! Hvornår er omkring de 25 år blevet en urutineret startopstilling? Det er altså ikke cykelløb det her..

Du kan i øvrigt se at FCV og SDE er de mest rutinerede mht. alder, men jeg vil alligevel påstå vi er mere rutinerede end dem.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg gider ikke den debatstil, du lægger for dagen, men jeg håber, du har tænkt over resten af mit indlæg også.

Ja, vores hold er ungt, det næstyngste i ligaen pt. Det betyder ikke, at vi ikke er bedre end f.eks. FCV og SE, men det betyder, at der skal noget særligt til, hvis holdet skal lave en decideret fantomsæson. Udsving må forventes. Men i år er ligaen endnu mere jævnbyrdig end sædvanligt, så hvem ved, hvad det alligevel kan føre til - man har lov at håbe.

Jeg ønsker såmænd blot, at stadiongængerne vil hanke lidt op i håbet og pakke krævementaliteten væk.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Tucker82 skrev:Super kamp idag. Spillet flyder og vi havde klart det bedste spil. Så vi kan fint være tilfreds med at taber 2-1, hvis vi er heldige, så kan vi om 2 runder overlade 1. Pladsen til Viborg, så bliver den på jyske hænder.( ifølge bw må man ikke vise sin utilfredshed, så derfor dette positive indlæg)
Jo, du må godt vise din utilfredshed. Men den måde der blev opponeret imod var helt ved siden af. Det nytter ikke at vi buher af vores eget hold på hjemmebane, når vi ikke er foran. På det tidspunkt var vi stadigvæk nr. 1 som ubesejret. Hvis det ikke er nok til de snotforkælede og kræsne midt- og vestjyder, så bliver det aldrig godt nok.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Administrator skrev:
Tucker82 skrev:Super kamp idag. Spillet flyder og vi havde klart det bedste spil. Så vi kan fint være tilfreds med at taber 2-1, hvis vi er heldige, så kan vi om 2 runder overlade 1. Pladsen til Viborg, så bliver den på jyske hænder.( ifølge bw må man ikke vise sin utilfredshed, så derfor dette positive indlæg)
Jo, du må godt vise din utilfredshed. Men den måde der blev opponeret imod var helt ved siden af. Det nytter ikke at vi buher af vores eget hold på hjemmebane, når vi ikke er foran. På det tidspunkt var vi stadigvæk nr. 1 som ubesejret. Hvis det ikke er nok til de snotforkælede og kræsne midt- og vestjyder, så bliver det aldrig godt nok.
Er der nogen der kan fortælle hvor galt dette reelt er? Jeg har 1½ times køretur til stadion og er nødt til at prioritere familien i weekenden og ser desværre for lidt kampe i Herning, men mit indtryk fra tv, er ikke umiddelbart at der bliver piftet en masse?

Er piften værre nu, end det katastrofale efterår 2012?

Jeg tvivler seriøst på at vi er hverken mere eller mindre krævende end andre fans. Men krav er jo selvfølgelig et resultat af omstændigheder og historie og derfor er det selvfølgelig heller ikke tilfredsstillende med 9 point i 8 kampe.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Acebone skrev:
Ja, vores hold er ungt, det næstyngste i ligaen pt. Det betyder ikke, at vi ikke er bedre end f.eks. FCV og SE, men det betyder, at der skal noget særligt til, hvis holdet skal lave en decideret fantomsæson. Udsving må forventes. Men i år er ligaen endnu mere jævnbyrdig end sædvanligt, så hvem ved, hvad det alligevel kan føre til - man har lov at håbe.
Så at vi er det næstyngste hold, gør os altså til et ungt hold? Beklager, men jeg nægter at acceptere den præmis. Et hold på ca. 25 år med vel omkring 150 førsteholdskampe på højt niveau i gennemsnit har, efter min opfattelse, intet at gøre med et ungt eller urutineret hold.

Jeg kan forstå dig hvis vi snakkede for 2 år siden, hvor Lössl, Julle, Svia, Sly, Rilwan osv. også alle spillede fast, men nu er der altså gået 2 år og de har alle spille +60 kampe siden og man må forvente at de har bygge lag på siden!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Sylvester skrev:Så at vi er det næstyngste hold, gør os altså til et ungt hold?
Med 24 år og 228 dage, som det helt præcist er, vil jeg mene, det er ganske ungt. Vores midterforsvar er ultraungt, og 24 år er heller ingen alder for en målmand.

Jeg regner udsvingene og og de tabte føringer for en art "børnesygdomme", selvom vi vel alle håbede, at vi var ved at komme over dem. Et rutineret hold med landsholdsspillere eller deromkring på alle pladser (som FCK) smider bare ikke den slags kampe så ofte, som vi har gjort i denne og tidligere sæsoner.
Jeg kan forstå dig hvis vi snakkede for 2 år siden, hvor Lössl, Julle, Svia, Sly, Rilwan osv. også alle spillede fast, men nu er der altså gået 2 år og de har alle spille +60 kampe siden og man må forvente at de har bygge lag på siden!
Det synes jeg nu også, de har - deraf førstepladsen. Men hvis ikke det er manglende rutine, der gør, at vi har smidt fire føringer i streg, hvad er det så? Alternativet er vel, at vores hold er dårligt, eller at spillerne ikke kæmper for sagen, men det er vel ikke dét, du antyder?

Under alle omstændigheder er det ringe, som folk støtter holdet. Man skulle tro, at den gode start ville have opbygget noget kredit - i stedet lægger folk bare endnu mere pres på. Fed indstilling.

Besvar