Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Korrekte dommer kendelser eller mangel på samme.

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:
Steffen am skrev:Endnu en gang kan man konstatere at dommeren i hvert fald ikke (tør?) dømmer imod FCK.
Zanka og Cornelius er slemme med deres albuer i ansigtet og slipper tit uden kort, og ja, de tør ikke eller er de bare så meget pro fck, at de ikke vil give dem for mange kort, med den risiko, at de misser det næste mesterskab også, og det vil de ikke risikere.
Du kan vidst smide Delaney på den liste.
Hoppe i ryggen på en Randers spiller med Albuen forrest.
Klart overtændt og hvis han ikke læner sig op af et rød kort, forstår jeg ingenting,
godt nok trods alt ham og Zanka har fået et gult.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Pinligt for dansk fodbold.

Randers får fejlagtig et mål underkendt i sidste minut.
Lidt specielt Thomasberg får rødt kort for brok, selvom han har ret. Men er vel set før. Spændende om der kommer efterspil, gør nok desværre ikke.

Hvis jeg var Randers fan, ville jeg godt nok være rasende.

Skidt at Danmarks, åbenbart bedste hold, skal have så markant dommerhjælp.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Steffen am skrev:Pinligt for dansk fodbold.

Lidt specielt Thomasberg får rødt kort for brok, selvom han har ret. Men er vel set før. Spændende om der kommer efterspil, gør nok desværre ikke.

Dommerne er stadig i vinterhi... 4 eklatante fejlkendelser i denne kamp af linjevogteren. Men ok....for Fcm er det vel bedre med FCK videre efter forlængelsen, det kan jo ikke udelukkes vi bliver firer og pokalvinderen ender over os....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Som jeg ser det, er det simpelthen tyveri, at Rfc ikke får muligheden for straffesparkskonkurrence. Var blevet mindst lige så rasende som Thomasberg, hvis det var min klub som var blevet snydt.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM Fan nr. 1 skrev:

Dommerne er stadig i vinterhi... 4 eklatante fejlkendelser i denne kamp af linjevogteren. Men ok....for Fcm er det vel bedre med FCK videre efter forlængelsen, det kan jo ikke udelukkes vi bliver firer og pokalvinderen ender over os....
Ja for os er det klart bedre med FCK der vinder.
- Hvis får 2. pladsen, får truppen 2 ugers ferie mere (2. runde ELQ i stedet for runde 1.)
- som du nævner, hvis vi kommer i problemer er der en 4. plads der giver adgang til ELQ
- For ligaen og dermed de enkelte hold er det bedst at de bedste hold kommer ud. Større chance for at FCM, BIF og AaB skraber point sammen end hvis Randers bliver byttet ud med en af disse.

At den gik i forlænget og der blev skrabbet lidt kort sammen, kan også være ok.

For retfærdighedens skyld håber jeg dog alligevel at kampen får et efterspil i en eller anden form. At tro at kampen bliver spillet om eller straffe er nok noget nær utopia, men måske i det mindste ophævelse af Thomasbergs udvisning.

Ja, dommerne er godt nok stadig i vinterhi,
Føler godt nok med Randers fansene. De har det ikke nemt for tiden.
TrueWolfMidt skrev:Som jeg ser det, er det simpelthen tyveri, at Rfc ikke får muligheden for straffesparkskonkurrence. Var blevet mindst lige så rasende som Thomasberg, hvis det var min klub som var blevet snydt.
Kan kun tilslutte mig.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

FCM Fan nr. 1 skrev:

Hvis vi ender som nr. 4 skal begge hold i pokalfinalen ligge over os. D.v.s. som det ser ud nu er ønsket FCK-Aab i finalen.

Bortset fra det må det være rigtig tungt for RFC. De kunne/burde mindst have været i straffe.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

tatoo skrev: Hvis vi ender som nr. 4 skal begge hold i pokalfinalen ligge over os. D.v.s. som det ser ud nu er ønsket FCK-Aab i finalen.

Bortset fra det må det være rigtig tungt for RFC. De kunne/burde mindst have været i straffe.
Reglerne blev lavet om får nogle år siden. Den tabende finalist får intet andet end en lang næse (og evt. anderkendelse og nogle penge)
Så hvis FCK eller AaB vinder pokalen er 4. pladsen kvalificeret til europa, uanset hvem den anden finalist er.

Men ja, meget tungt med 2 afgørende kendelser. Manglende RFC frispark ved første mål og så den her til sidst.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja så blev Randers lige snydt for et mål i deres kamp mod Fcn. Så latterligt ringe af dommer og liniedommer.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... snydt-mal/

Jo jo, der er også domme der går den anden vej og masser af tvivlsomme.

Men åh, i stedet for 6 dommere på stadion, smid en dommer bag en tv-skærm, så der kan være korrekte domme (begge veje)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det er så mere med fremtidens dommerkendelser end de der er sket. (tænker det var overkill med en ny tråd)

Op til EM er der lavet et ny regelsæt, der også kommer til at gælde i superligaen den næste sæson.
http://www.dbu.dk/~/media/files/dbu_bro ... 17_pdf.pdf

Det jeg lige falder over som værende mest interessant:
Dommeren
- En spiller, som er blevet skadet som følge af en forseelse til advarsel /
udvisning, kan behandles kortvarigt på banen og derefter blive inde

Triple Punishment (straffespark, udvisning og karantæne)
- Berøven af oplagt scoringsmulighed i straffesparksfeltet giver ikke længere
automatisk udvisning, men mindst advarsel.

Så er der den her, som i måske kan hjælpe mig med at forstå.
Offside
- Frisparket skal tages dér, hvor strafbarheden opstod (selv hvis det er på
egen banehalvdel) – ikke hvor spilleren var, da bolden sidst blev spillet af
en medspiller.

Skal et frispark der er givet på offsiden, så tages der hvor den der afleverer står?

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Steffen am skrev: Så er der den her, som i måske kan hjælpe mig med at forstå.
Offside
en medspiller.

Skal et frispark der er givet på offsiden, så tages der hvor den der afleverer står?
Nej, frisparket tages der, hvor den der modtager bolden er, når han modtager bolden.

Et eksempel. Pusic er alene inde på modstanderens bane. Alle mand er fremme for at jagte mål til sidst. Han står på den forkerte side af midterlinjen, da bolden bliver spillet, altså er han offside. Han løber dog ned i banen for at modtage den, og ender med at modtage den 10 meter inde på egen banehalvdel.
Frisparket vil så blive taget fra det sted, hvor Pusic modtager bolden på egen halvdel.
FCM!
FCM!
FCM!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ah. Så er jeg også med.
Tak skal De have :)

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

tubbe93 skrev:
Steffen am skrev: Så er der den her, som i måske kan hjælpe mig med at forstå.
Offside
en medspiller.

Nej, frisparket tages der, hvor den der modtager bolden er, når han modtager bolden.

Et eksempel. Pusic er alene inde på modstanderens bane. Alle mand er fremme for at jagte mål til sidst. Han står på den forkerte side af midterlinjen, da bolden bliver spillet, altså er han offside. Han løber dog ned i banen for at modtage den, og ender med at modtage den 10 meter inde på egen banehalvdel.
Frisparket vil så blive taget fra det sted, hvor Pusic modtager bolden på egen halvdel.
Så hvis bolden bliver afleveret til dig og du er i offsideposition så er det bare med at rende så langt væk som muligt inden du modtager bolden..

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan ikke huske om vi har en decideret regeltråd?

Men lige lidt om nye kantæne regler, jeg ikke havde hørt om før.
Den læsevenlige udgave:
http://www.fck.dk/nyhed/2016/07/29/kara ... t-justeret

Den lange udgave:
http://www.dbu.dk/Faelles/turneringer_o ... elser.aspx

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Så fik vi desværre endnu en fejlkendelse. Martin Spelmann starter og Mabil deltager på Spelmann provokation, hvilket resulterer i direkte rødt til Mabil og gult til Spelmann. Virkelig en dårlig kendelse. Enten skulle de begne have haft gult eller rødt til begge. Uretfærdigt at Mabil kun får rødt når Spelmann starter det hele. Det er endda fra 4 dommeren kendelsen kommer. Havde han set noget, burde han have set hele hændelsen.

Besvar