Coach skrev:Hr. Riddersholm venter for længe med at skifte ind
Ja det der, det forstår jeg sgu heller ikke. Det virkede til at Glen var ved at gentage fadæsen fra pokalfinalen, hvor FCNs indskiftere vandt kampen for dem, mens Glen havde travlt med at gemme vores indskiftninger til den forlængede spilletid..... Hvorfor får man ikke nogle friske spillere på banen? Er vores alternativer på bænken så ringe, at de ikke kan gøre det lige så godt, som spillere, der har knoklet rundt i 75-80 min? Så har vi sgu et problem med bredden i truppen. At vi venter til det 86. minut med anden indskiftning og slet ikke foretager den 3. stiller jeg mig uforstående overfor. Det minder lidt om Bruce Rioch i hans gloværdige AaB-tid, hvor han demonstrativt undlod at skifte ud, selvom hans spillere var kørt helt døde, for at vise, at han ikke mente truppen var bred nok.
Udover det, så synes jeg det positive i kampen var, at vi holdt nullet og især i 2. halvleg fik lukket helt ned for deres offensiv. 0-0 er bestemt et brugbart resultat, og jeg undrer mig lidt over at pressen nærmest virker forundret over, at der er tilfredshed i FCM med resultatet. Det er som om, at de forventede, vi skulle køre portugiserne over.
På den negative side, så smed vi igen-igen en række dødboldsituationer væk. Jeg mindes et hjørnespark i 2. halvleg fra Jakob Poulsen samt en frisparksmulighed fra Julle, der begge ryger direkte til den nærmeste portugiser, uden nogen som helst mulighed for at blive farlige. I kampe som denne får vi måske 3-5 dødboldsmuligheder, og det er vigtigt, at de bliver udnyttet optimalt - så duer det altså ikke, at vi ikke kan finde ud af, at 'serve' ordentligt. Men vi indkasserede dog ingen mål på dødbolde i denne kamp, selvom det var tæt på et par gange, hvor portugiserne kom højest på indlæg mv. Sæsonstatistikken hedder stadig 0-4 på dødbolde.