Det værste er, at det er ikke nok med een klasseangriber, de skal have en mere, Jansen kan blive skadet og hvad så ??? Søren Ricks kunne være en mulighed, og ja så kunne man sende en Borring den anden vej, hvis han vil altsåSteffanSP skrev:Tim Janssen er okay til FC Midtjylland efter min mening. Jeg synes ikke at vi kan brokke os over ham, da vi bliver nødt til at hente en angriber, efter både Frank Kristensen, Baba Collins, Ken Ilsø og ikke mindst Mikkel Thygesen er smuttet.
Janssen til FCM??
Re: Janssen til FCM??
-
Jesper BW1100
Thygesen er også fortsat FCM-spiller. Lige indtil kontraktudløb 30/6.Dondinho skrev:Tilgengæld står Thygesen der stadigvæk. Der kan man da snakke om at putte salt i såret.
-
Jesper BW1100
1. Vi skal være glade for der overhovedet er penge til at hente én kvalificeret angriber. At forvente 2 er utopi og kommer næppe til at ske.FCMReal skrev: Det værste er, at det er ikke nok med een klasseangriber, de skal have en mere, Jansen kan blive skadet og hvad så ??? Søren Ricks kunne være en mulighed, og ja så kunne man sende en Borring den anden vej, hvis han vil altså
2. Søren Rieks er slet ikke angriber. Han er derimod offensiv midtbane eller kant. Og der har vi rigelig med spillere. Så ham tvivler jeg på er øverst på listen over mulige FCM-indkøb.
3. Borring har da slet ingen interesse i at skifte til 1. division, og Esbjerg har da heller ikke lyst eller råd til at betale hans vanvittige hyre...
Det er da fandens negativ du altid er, mig bekendt er FCMs 3 årig genopretningsplan mere end opfyldt, da der kan komme overskud allerede i år, grundet Ried salget.Jesper BW1100 skrev:1. Vi skal være glade for der overhovedet er penge til at hente én kvalificeret angriber. At forvente 2 er utopi og kommer næppe til at ske.FCMReal skrev: Det værste er, at det er ikke nok med een klasseangriber, de skal have en mere, Jansen kan blive skadet og hvad så ??? Søren Ricks kunne være en mulighed, og ja så kunne man sende en Borring den anden vej, hvis han vil altså
2. Søren Rieks er slet ikke angriber. Han er derimod offensiv midtbane eller kant. Og der har vi rigelig med spillere. Så ham tvivler jeg på er øverst på listen over mulige FCM-indkøb.
3. Borring har da slet ingen interesse i at skifte til 1. division, og Esbjerg har da heller ikke lyst eller råd til at betale hans vanvittige hyre...
++++++ at der snart/muligvis kommer ca. 100 mill kr. i kassen fra Indien, det er jo ikke noget der var inkalkuleret i genopretningsplanen
Nogle vil så hævde at ørgaard og andre har udtalt, at pengene skal gå til udvikling, ja jo men mon ikke de er blevet klogere her sidst på sæsonen + Thygesen er gået.
-
Jesper BW1100
Jeg er på ingen måde negativ. I hvert fald ikke sammenlignet med visse folks reaktioner herinde efter et nederlag... Men der skal også være realisme, og det glemmer du altså desværre af og til.FCMReal skrev:Det er da fandens negativ du altid er, mig bekendt er FCMs 3 årig genopretningsplan mere end opfyldt, da der kan komme overskud allerede i år, grundet Ried salget.
++++++ at der snart/muligvis kommer ca. 100 mill kr. i kassen fra Indien, det er jo ikke noget der var inkalkuleret i genopretningsplanen, så ergo ser det da bedre ud end det sort syn der præger den her grav.
Nogle vil så hævde at ørgaard og andre har udtalt, at pengene skal gå til udvikling, ja jo men mon ikke de er blevet klogere her sidst på sæsonen + Thygesen er gået.
Vores genopretningsplan er LANGT fra opfyldt. Den er lige påbegyndt og vi har lang vej igen; rigtig lang vej.... Trods det faktum at vi i dette regnskabsår har solgt Reid for et monsterbeløb + fået procenter mv. på Kjær samt lavet et par andre småsalg (Florescu bl.a.), som har sikret os en transferindtægt på ca. 50 mio kroner forventer vi stadig underskud på mellem 5-10 mio kroner i år. Med andre ord har vi stadig et godt stykke vej tilbage for at det bare løber nogenlunde rundt. Det er også derfor løntunge spillere som Ken Ilsø, Frank K, Mikkel T er fortid allerede, mens Ken Fagerberg og Borring er det inden længe. Vi skal fortsat skære ind til benet for at holde vores genopretningsplan på rette vej, så der bliver ingen forbrugsfest.
Og jeg håber da i den grad ikke FCM endnu engang smider penge ud af vinduet på dyre transfers, som vi gjorde i de gyldne økonomiske tider hvor vi solgte dyrt (Simon P, Femi, Zidan, Kjær) hvis vi bliver beriget med endnu en mulighed via indermillionerne. Og det kommer heller ikke til at ske; tabt pokalfinale og mistet Mikkel Thygesen eller ej. Det er ikke at være sortsynet eller negativ. Det er ren realisme og erkendelse af FCMs situation.
Dejligt køb af Tim Janssen, hans scoringsrate siger alt om hvorfor han er den spiller vi mangler. Jeg er sikker på at Ørgaard har brugt al sin erfaring, for at sikre sig at Janssen passer til klubben og holdet.
Vores hold rummer et kæmpe endnu uforløst potentiale, og Janssen kan være den manglende ingrediens, som får det hele til at gå op i en højere enhed.
Vores hold rummer et kæmpe endnu uforløst potentiale, og Janssen kan være den manglende ingrediens, som får det hele til at gå op i en højere enhed.
I andet år af genopretningsplanen, kalkulerede man med underskud, endda et rimmelig stort beløb, det kan ende i et plus beløb, derfor vil man i givet fald være foran.Jesper BW1100 skrev:Jeg er på ingen måde negativ. I hvert fald ikke sammenlignet med visse folks reaktioner herinde efter et nederlag... Men der skal også være realisme, og det glemmer du altså desværre af og til.FCMReal skrev:Det er da fandens negativ du altid er, mig bekendt er FCMs 3 årig genopretningsplan mere end opfyldt, da der kan komme overskud allerede i år, grundet Ried salget.
++++++ at der snart/muligvis kommer ca. 100 mill kr. i kassen fra Indien, det er jo ikke noget der var inkalkuleret i genopretningsplanen, så ergo ser det da bedre ud end det sort syn der præger den her grav.
Vores genopretningsplan er LANGT fra opfyldt. Den er lige påbegyndt og vi har lang vej igen; rigtig lang vej.... Trods det faktum at vi i dette regnskabsår har solgt Reid for et monsterbeløb + fået procenter mv. på Kjær samt lavet et par andre småsalg (Florescu bl.a.), som har sikret os en transferindtægt på ca. 50 mio kroner forventer vi stadig underskud på mellem 5-10 mio kroner i år. Med andre ord har vi stadig et godt stykke vej tilbage for at det bare løber nogenlunde rundt. Det er også derfor løntunge spillere som Ken Ilsø, Frank K, Mikkel T er fortid allerede, mens Ken Fagerberg og Borring er det inden længe. Vi skal fortsat skære ind til benet for at holde vores genopretningsplan på rette vej, så der bliver ingen forbrugsfest.
Og jeg håber da i den grad ikke FCM endnu engang smider penge ud af vinduet på dyre transfers, som vi gjorde i de gyldne økonomiske tider hvor vi solgte dyrt (Simon P, Femi, Zidan, Kjær) hvis vi bliver beriget med endnu en mulighed via indermillionerne. Og det kommer heller ikke til at ske; tabt pokalfinale og mistet Mikkel Thygesen eller ej. Det er ikke at være sortsynet eller negativ. Det er ren realisme og erkendelse af FCMs situation.
Når du nævner "smide penge ud", ja det gjorde man, fordi man købte elendigt ind, gentager "elendigt", fordi Ørgaard troede på den østeuropæiske lykke.
Han fejlede totalt.
Og burde være blevet kyllet ud.
Man forsøger at skabe balance påFCMReal skrev:I andet år af genopretningsplanen, kalkulerede man med underskud, endda et rimmelig stort beløb, det kan ende i et plus beløb, derfor vil man i givet fald være foran.
, som er uafhængig af køb og afskrivninger, men meget afhængig af lønninger. Vi er pt. ikke i mål med den del. Hvor langt vi er bagud, får vi først at se når årsregnskabet offentliggøres, men indkøb af nye spillere (som skal have løn), vil tælle i den forkerte retning.driften
Driften skulle selvfølgelig have været i kursiv.Noe skrev:Man forsøger at skabe balance på driften, som er uafhængig af køb og afskrivninger, men meget afhængig af lønninger. Vi er pt. ikke i mål med den del. Hvor langt vi er bagud, får vi først at se når årsregnskabet offentliggøres, men indkøb af nye spillere (som skal have løn), vil tælle i den forkerte retning.FCMReal skrev:I andet år af genopretningsplanen, kalkulerede man med underskud, endda et rimmelig stort beløb, det kan ende i et plus beløb, derfor vil man i givet fald være foran.
Ved du noget vi andre ikke ved?Ravnen skrev:Dejligt køb af Tim Janssen, hans scoringsrate siger alt om hvorfor han er den spiller vi mangler. Jeg er sikker på at Ørgaard har brugt al sin erfaring, for at sikre sig at Janssen passer til klubben og holdet.
/Bobby
- bobthebuilder_dk
Jeps! jeg gætter på en officiel udmelding i morgen eller lørdag? Grundet deadlinien af Ørgaard quizzen!
Keep em´ coming! 
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Det vil i hvert fald være perfekt timing, så kan han starte træningen sammen med resten af truppen på mandag.
mon ikke træning først er aktuel når transfer vinduet er åbnetJacob skrev:Det vil i hvert fald være perfekt timing, så kan han starte træningen sammen med resten af truppen på mandag.
Tror kun transfervinduet er relevant i forhold til officielle kampe. Der er ikke noget i vejen for at han må træne med selvom han på papiret er tilknyttet en anden klub.