Allan Kuhn stopper!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Re: Allan Kuhn stopper!

Indlæg af b »

"Min respekt for Kuhns valg, forsvinder nu nok også, hvis han om 1-2 måneder pludselig annoncerer at han tager over i en anden klub. Altså indenfor ret kort tid. "

Sådan har jeg det godt nok ikke, det vil blot bekræfte en slem mistanke til intern uro. Som Acebone skriver, så minder situationen og den off. meddelelse alt for meget om Eriks afgang. Den off. udmelding dengang var vist heller ikke den fulde sandhed, var der ikke noget med nogle mærkværdige spillerindkøb (Gnanou bl.a.), som Erik først fik kendskab til, da spilleren troppede op til træning.

I Kuhns tilfælde virker det da usandsynligt, at han ville smutte 1½ måned før sæsonafslutning pga familie....og dermed vinke farvel til mulig metal og pokaltriumf. Lugter mere af uoverensstemmelser med ledelsen - her tænker jeg især på den taktik Kuhn ønsker at praktisere (efteråret) og så den ledelsen ønsker som den sorte tråd (foråret).

Helt fair at ledelsen ønsker en sort tråd, men den skulle man nok implementere ifm et trænerskifte - i hvert fald når det ikke er en stil som nuværende træner føler sig tryg ved. Hvorfor lod man ikke Kuhn gøre sæsonen færdig og så kunne man have slået en streg i sandet der. Til gengæld kan man så også spørge, hvorfor Kuhn accepterede stilskiftet i vinterpausen.

Ja man kan så selvfølgelig også bare vælge at tro, at alt hvad der bliver sagt er sandt, det er jo reelt set det letteste :D For ændre på tingenes tilstand kan man da helt sikkert ikke.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så vidt jeg husker det, sagde Erik at det var forventningerne i FCM som voldte ham problemer, efter to sølvmedaljer i træk, var kun guld godt nok.
Det paradoksale var desværre at han efter en god start i AGF, selv formåede at få lagt et kæmpepres på sig ved at snakke om topplaceringer, og så rykkede de jo som bekendt ned.

Jeg tror dog vores ledelse er meget involveret, om det så er godt ellers skidt kommer jo an på så meget. Der er ingen tvivl om at der er 100% dedikation i FCM, det kræver sit at være træner hos os, det er ikke nok at vinde, man skal også gøre det med pæn fodbold.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Så blev Allan Kuhn assistent i Randers FC....

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Lupus1999 skrev:Så blev Allan Kuhn assistent i Randers FC....
Den havde jeg ikke lige set komme. Først Frank og nu Kuhn..

Ryger Thyge også dertil????
!

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

Nu er worst case scenario ikke engang at det bare er frank der afgør pokalfinalen itl randers´fordel, men at Kuhn har været med til at sætte taktikken. Syntes måske det fjerner lidt af det sympatiske ved Kuhn, men han får kortere til arbejdet, mindre fremtrædende rolle og det passer vel på hans begrundelse om det store pres, og familie situationen.

974

Indlæg af 974 »

Young Wolf skrev:Nu er worst case scenario ikke engang at det bare er frank der afgør pokalfinalen itl randers´fordel, men at Kuhn har været med til at sætte taktikken. Syntes måske det fjerner lidt af det sympatiske ved Kuhn, men han får kortere til arbejdet, mindre fremtrædende rolle og det passer vel på hans begrundelse om det store pres, og familie situationen.
Hvad er det usympatiske i at tage et job som assistenttræner??

Når du så endda selv fremhæver nogle af årsagerne til at han ikke ville være cheftræner

Men puha; Lad os ikke tabe til Randers i pokalfinalen som du beskriver :-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er da fint, Kuhn beviste at alt det han sagde om at han ikke så sig som Cheftræner, holdte vand. Dem der spekulerede i at den sportslige ledelse i FCM skulle have tvunget Kuhn, til at bruge den forklaring som undskyldning for en fyring, kan nu godt glemme det ;)

Det må være noget af en omvæltning for ham, men når det er det han vil.

ArneR

Indlæg af ArneR »

Rigtigt Ravn.
Men man sidder stadig med fornemmelsen af at der er nogen her i klubben, der dikterer noget om hvem der skal spille, og hvilken stil vi skal spille, og det er nok ikke de sidste 3 cheftrænere vi har haft.

Stort tillykke til Kuhn, det gik hurtigt med at realisere dine ønsker. God vind herfra.

Tag godt i mod Kuhn og Frank når de gæster os i Maj.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Det er dejligt for Kuhn, at han hurtigt fandt noget, som passer til ham og hans familie, al held og lykke herfra.

Men man må håbe, at hvis FCM kommer i finalen i EB-cup og der skal møde Randers FC, at han ikke røber for meget om FCM og deres spilstil, opsat til en kamp mod Randers FC.

Men sådan er fodboldverdenen jo, og det må man vel bare tage med ;)
FC Midtjylland

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

AlwaysFCM

Men man må håbe, at hvis FCM kommer i finalen i EB-cup og der skal møde Randers FC, at han ikke røber for meget om FCM og deres spilstil, opsat til en kamp mod Randers FC.

Det er selvf. rigtigt nok... Men GR ved jo også præcis hvor meget Kuhn ved, og kan måske også bruge det som et våben? hvad ved jeg? ;)

Dog vil jeg også mene at det er dagsformen som er alt afgørende! Mener stadig at FCM havde et klart bedre hold end FCN sidste år i finalen... men tabte dog stadigvæk... osv osv. ..

Nej lad os da bare møde dem og sige tak for sidst til Frank og Kuhn ! :mrgreen:
og ikke modsat! :evil:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

bobthebuilder_dk skrev: Det er selvf. rigtigt nok... Men GR ved jo også præcis hvor meget Kuhn ved, og kan måske også bruge det som et våben? hvad ved jeg? ;)

Dog vil jeg også mene at det er dagsformen som er alt afgørende! Mener stadig at FCM havde et klart bedre hold end FCN sidste år i finalen... men tabte dog stadigvæk... osv osv. ..

Nej lad os da bare møde dem og sige tak for sidst til Frank og Kuhn ! :mrgreen:
og ikke modsat! :evil:
Jeg tror på din teori om at det er Glen som har et våben :twisted:

Her udtaler Glen sig om, at han synes det er overraskende Kuhn er så hurtigt i arbejde igen, men at han er glad på hans vejne. Han undrer sig dog over begrundelsen for opsigelsen (familieproblemer) måske allerede er i orden igen, nu når han så hurtigt er i arbejde.

Er jeg den eneste der måske har følt Riddersholm har kritiseret Kuhn en smule, mht. fint tøj, nu at han er i arbejde igen, og nogle andre ting jeg ikke lige helt kan huske? :roll:
FC Midtjylland

Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Indlæg af b »

"Det er da fint, Kuhn beviste at alt det han sagde om at han ikke så sig som Cheftræner, holdte vand. Dem der spekulerede i at den sportslige ledelse i FCM skulle have tvunget Kuhn, til at bruge den forklaring som undskyldning for en fyring, kan nu godt glemme det."

Arg næppe....

Han er nu som forventet (godt nok et par måneder tidligere) i Randers. Officielt som assistenstræner, men det er da vist kun grundet den off. medd. der kom fra FCM. Elstrup og Kuhn er en ligestillet trænerduo, det tør jeg næsten æde min gamle hat på. Redder man Randers fra nedrykning fortsætter de begge. Rykker man ned, så tror jeg kun man i Randers beholder den billige den af løsningen (Elstrup), det år hvor man er i 1 division.

Elstrup skulle i øvrigt have gjort det rigtig godt hos 2. holdet i Randers, så spændende duo de der får smækket sammen. Hovedparten af Randers spillerne kan næppe få armene ned i dag, Ove C's gammeldags træningsmetoder var vist blevet en anelse for trivielle - og det var allerede i efteråret det rygte florerede. Men vel naturligt at Randers ikke bare kunne smide deres "redningsmand" og årets træner på porten inden lokummet for alvor brændte.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

b skrev:Officielt som assistenstræner, men det er da vist kun grundet den off. medd. der kom fra FCM. Elstrup og Kuhn er en ligestillet trænerduo, det tør jeg næsten æde min gamle hat på.
Har du noget som helst, der understøtter dette? Så vidt jeg har læst, er der ingen tvivl om at Elstrup er chef, og Kuhn assistent. Men jeg vil da gerne se et link til noget dokumentation på din påstand?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

b skrev:Men vel naturligt at Randers ikke bare kunne smide deres "redningsmand" og årets træner på porten inden lokummet for alvor brændte.
Sjovt du skulle bruge den vending:

http://www.randersfc.nu/support/lokummet-braender/

Noe

Indlæg af Noe »

Ét stk. uopfordret ansøgning til den 'ledige' stilling i FCM: http://www.sporten.dk/superligaen/erik- ... -ikke-kuhn ;)

Erik Rasmussen skal lige slå klubloyaliteten fast:

"Men jeg vil sige, at det er påfaldende, at en mand, der selv vælger at sige op i FCM for kort tid siden vil gå ind og hjælpe en direkte konkurrent. Det fatter jeg ikke"

Besvar