Transferønsker Vinteren 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Transferønsker Vinteren 2011

Indlæg af 974 »

Hekler skrev:
NyX skrev: - IMO bør klubben først og fremmest fokusere på placeringen i ligaen - dvs. 2' pladsen.
Det var dog kortsigtet.
1. økonomi
2. udvikling.
3. placering.
Ja det er vel nogenlunde den overordnede målsætning udstukket af bestyrelsen

1. økonomien skal på plads eks via en bedre styring af lønninger og andre udgifter
2. Udviklingen af egne spillere skal være med til at "uddanne" de spillere vi kan få gavn af selv samt sælge
3. Placeringen bliver derfor også derefter

NyX kan da have en pointe i, at når vi nu ligger så højt skal vi da også gå efter at ende højt, men hvis man ikke holder sig til den udstukkede strategi får vi ikke det vigtigste punkt (punkt 2) på plads - men det er som Hekler skriver kun kortsigtet at satse på en 2. plads
- Jeg er nu sikker på at placeringen og de muligheder der ligger i den nok skal give dem lidt hovedbrud i bestyrelsen :-)

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Synes vi har set lidt svækket ud på ventreback..

http://onside.dk/nyheder/aresdivisionen ... -afklaring

Kunne han ikke være være spædenene og se i fcm trøjen?
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:Det bliver et sats af nød. Jeg tror desværre Siv er langt fra spilletid på U21, og han spillede sig ikke just på hold i kampen mod Holland. Det ville dog være en kærkommen gave at se et gennembrud fra ham på backpladsen.
Med deres spam-angreb fra FCMs side omkring Priskes farvel, og hvordan Siv og Bøge er klar, så tyder det ikke på, at vi skal regne med at få en forstærkning på højre backen. Så meget som de gør ud af det, er det nærmest umuligt at vende om og sige 'de er alligevel ikke klar....'. Det virker som en meget klar kommunikation til vi fans om, at der ikke kommer erstatning for Priske.

Spørgsmålet er så hvorfor? Skyldes det pengenød, eller at man vælger at bruge pengene et andet sted - fx forlængelse med Thyge?

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Med deres spam-angreb fra FCMs side omkring Priskes farvel
Ja, fire (!) nyheder om en lejet spiller, som har spillet i FCM i et halvt år...
Kent skrev:Spørgsmålet er så hvorfor? Skyldes det pengenød, eller at man vælger at bruge pengene et andet sted - fx forlængelse med Thyge?
Man kan vel vurdere, at Bak og Martin A udgør den rutine, som er nødvendig i de bagerste rækker, og så satse på at backerne er gode nok til FCM og U21. I sidstnævnte fald er det også et økonomisk sats. Et godt u21 vil give penge i kassen til sommer. Om Bak er stabil nok, er så et helt andet spørgsmål. Alternativet: Juelsgaard, Martin A, Erik og Siv ser ikke for stabilt ud, og vil helt sikkert koste flere OB-kampe.

Pengenød? Det er ikke til at vide, men jeg tror det..

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Noe skrev:
Kent skrev:Med deres spam-angreb fra FCMs side omkring Priskes farvel
Ja, fire (!) nyheder om en lejet spiller, som har spillet i FCM i et halvt år...
Kent skrev:Spørgsmålet er så hvorfor? Skyldes det pengenød, eller at man vælger at bruge pengene et andet sted - fx forlængelse med Thyge?
Man kan vel vurdere, at Bak og Martin A udgør den rutine, som er nødvendig i de bagerste rækker, og så satse på at backerne er gode nok til FCM og U21. I sidstnævnte fald er det også et økonomisk sats. Et godt u21 vil give penge i kassen til sommer. Om Bak er stabil nok, er så et helt andet spørgsmål. Alternativet: Juelsgaard, Martin A, Erik og Siv ser ikke for stabilt ud, og vil helt sikkert koste flere OB-kampe.

Pengenød? Det er ikke til at vide, men jeg tror det..
Ved ikke lige hvordan man gør det der smarte noget med kun at citere noget :D
Men den bagkæde ser ikke ret stabil ud, specielt ikke til et hold som FCM der er meget kendt for deres bagkæde. Den var så fin da julle også var oppe at køre, lidt inden Bak også kom til.
Synes Bak har haft en træls start med skader osv, han er virkelig ikke kommet i omdrejninger, og det er julle heller ikke rigtig. Og sive skal stadig vende sig til en ny plads . Så ser bagkæden altså ikke så stabil ud :roll: synes der skal hives en ny og rutineret ind. havde faktisk håbet johnny Thomsen.
FC Midtjylland

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
Noe skrev:Det bliver et sats af nød. Jeg tror desværre Siv er langt fra spilletid på U21, og han spillede sig ikke just på hold i kampen mod Holland. Det ville dog være en kærkommen gave at se et gennembrud fra ham på backpladsen.
Med deres spam-angreb fra FCMs side omkring Priskes farvel, og hvordan Siv og Bøge er klar, så tyder det ikke på, at vi skal regne med at få en forstærkning på højre backen. Så meget som de gør ud af det, er det nærmest umuligt at vende om og sige 'de er alligevel ikke klar....'. Det virker som en meget klar kommunikation til vi fans om, at der ikke kommer erstatning for Priske.

Spørgsmålet er så hvorfor? Skyldes det pengenød, eller at man vælger at bruge pengene et andet sted - fx forlængelse med Thyge?
Hvorfor ikke bruge ørgaards egne udmelding, nemlig at han i det her vindue eller næste vindue, skal finde Frank K.'s afløser, samtidig ser man at man har spillet ud med en kraftig lønnedgang til Frank K. Man lader formentlig Frank gå gratis i det her vindue, hvis der kommer et eksotisk tilbud, som en gestus.

Mit bud er Yura Movsisyan, han vil passe perfekt ind i FCMs hurtige omstilling, og han kan vel erhverves for 6-10 mill kr., hvis man nu lader Albæk og/eller Fagerberg gå den anden vej, så kan der vel findes en fornuftig løsning ?

Morten Karlsens afløser kunne hedde Albæk, og Bergs afløser kunne hedde Fagerberg.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Mit bud er Yura Movsisyan, han vil passe perfekt ind i FCMs hurtige omstilling, og han kan vel erhverves for 6-10 mill kr., hvis man nu lader Albæk og/eller Fagerberg gå den anden vej, så kan der vel findes en fornuftig løsning ?

1. Du kan da ikke seriøst mene, at Randers vil lade Movsisyan skifte for 6 millioner!!? og så ovenikøbet til en konkurrent? :roll:

2. Movsisyan vil hellere til premier league eller bundsligaen - MEN jeg han har sagt før..

3. Fcm har ikke 6-10 millioner at købe spillere for, heller ikke hvis man sælger Fagerberg.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Noerum skrev:

1. Du kan da ikke seriøst mene, at Randers vil lade Movsisyan skifte for 6 millioner!!? og så ovenikøbet til en konkurrent? :roll:

2. Movsisyan vil hellere til premier league eller bundsligaen - MEN jeg han har sagt før..

3. Fcm har ikke 6-10 millioner at købe spillere for, heller ikke hvis man sælger Fagerberg.

ad 1) jeg skrev vist 6-10 mill. kr. FCM er ikke konkurrent p.t. Randers ligger og slås om nedrykning-

ad 2) det vil alle vel, men her vil jeg så bruge Kuhn's vurdering af Movsisyan, det er at skal man rette en kritik mod Movsisyan, så er det at han scorer for lidt, man sælger sig ikke som topscorer til England / tyskland hvis man ikke engang ligger på avisernes topscorerlister. Det gør Movsisyan ikke + han er gået lidt ned sidst på sæsonen her.

FCM kunne måske give ham den sidste afpusning ?

ad 3) hvor ved du det fra, når Ørgaard melder ud, at han leder efter Franks afløser, mon ikke der er sat penge af til det i budgettet, Albæk og Fagerberg kunne vel give 2-3 mill kr. p.t. så der er lidt at hente derfra også.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCMReal skrev:Hvorfor ikke bruge ørgaards egne udmelding, nemlig at han i det her vindue eller næste vindue, skal finde Frank K.'s afløser
Tjaaa... en af de ting, der er sket i efteråret er, at vi faktisk har spillet en del uden Frank og vist at en Sylvester - Ilsø konstellation faktisk godt kan fungere. At vi kan ændre vores spillestil, så det passer med dem som angribere.

Alt efter hvordan man vurderer den udvikling, tror jeg godt man kan ende et sted, hvor man ikke mener, det haster helt så meget som tidligere med at finde Franks afløser.

Så jeg er ikke sikker på, at en afløser for Frank står øverst på listen længere.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
FCMReal skrev:Hvorfor ikke bruge ørgaards egne udmelding, nemlig at han i det her vindue eller næste vindue, skal finde Frank K.'s afløser
Tjaaa... en af de ting, der er sket i efteråret er, at vi faktisk har spillet en del uden Frank og vist at en Sylvester - Ilsø konstellation faktisk godt kan fungere. At vi kan ændre vores spillestil, så det passer med dem som angribere.

Alt efter hvordan man vurderer den udvikling, tror jeg godt man kan ende et sted, hvor man ikke mener, det haster helt så meget som tidligere med at finde Franks afløser.

Så jeg er ikke sikker på, at en afløser for Frank står øverst på listen længere.
Den holder ikke Ilsø og sylvester scorer ikke nok mål, og det har jo været thygesen og andre der har stået for scoringerne efter af Frank gik helt i stå.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... med-loessl

Vi kan vel godt regne med han bliver til sommer hvertfald..
Men det er godt de allerede kigger på andre til lössls plads nu

Men hvorfor egentlig ikke Kasper Jensen?
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Jeg giver FCMreal ret. der er noget i det Sly-ilsø, som ikke helt er der.
Personligt synes jeg først og fremmest målfarlighed. Men også deres spil sammen, det som om de ikke helt lige ved hvor hinanden er.

Jeg vil rigtig gerne have Sly udviklet først og fremmest, og det tror jeg en rigtig stabil og målfarlig type kunne, og sådan en mangler FCM på nuværende tidspunkt.
FC Midtjylland

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Jeg ser absolut ingen grund til, at hente en ny angriber til truppen. FCM er i forvejen, efter min mening, beriget med dygtige og talentfulde angribere. Som der bliver nævnt kan en konstellation af Ilsø-Sly blive uhyggelig giftig, med tiden. De skal have tid til at udvikle sig og lære hinanden at kende, og hvis de får den kommende halvsæson til det, tror jeg vi står stærkt til næste sæson.

Derudover har vi to kæmpe talenter i form af Mads Hvilsom og Viktor Fischer i ungdomsrækkerne, som vi forhåbentlig får at se i den kommende tid. I hvert fald Mads Hvilsom håber jeg på snart kommer endnu mere indover 1. holdet.
Så har vi selvfølgelig også en Fagerberg, der viste fint niveau mod Silkeborg og en Morten Nielsen hvis niveau stadig er ukendt. Baba Collins og Jude skal vel også tælles med i regnskabet, men Babas fremtid er uvis, og Jude har jeg aldrig givet meget for.

Så alt i alt, mener jeg at FCM er ganske glimrende besat i angrebet, hvorfor det også ville være ulogisk at købe en angriber, vi egentlig ikke har brug for til millioner vi ikke har.

Noerum

Indlæg af Noerum »

ad 2) det vil alle vel, men her vil jeg så bruge Kuhn's vurdering af Movsisyan, det er at skal man rette en kritik mod Movsisyan, så er det at han scorer for lidt, man sælger sig ikke som topscorer til England / tyskland hvis man ikke engang ligger på avisernes topscorerlister. Det gør Movsisyan ikke + han er gået lidt ned sidst på sæsonen her.
Måske score Movsisyan ikke nok (5/19) men han laver til gengæld en del assists og chance skabende afleveringer. Jeg tror heller ikke han skifter til en engelsk eller tysk klub,min pointe var, at han vil videre fra Danmark - Helst England og Tyskland.

ad 3) hvor ved du det fra, når Ørgaard melder ud, at han leder efter Franks afløser, mon ikke der er sat penge af til det i budgettet, Albæk og Fagerberg kunne vel give 2-3 mill kr. p.t. så der er lidt at hente derfra også.
Hvis du tager et kig på vores seneste regnskaber, så finder du hurtigt svaret. Franks afløser behøver vel ikke være en dyr spiller, det kan vel lige så godt være en ukendt spiller, i Danmark, som man henter, lidt ligesom OB gjorde med Utaka.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

http://www.bold.dk/nyt/HB-Koeges-fyrtaa ... -interesse

Jeg tror vi er en af klubberne.....
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Besvar