Åh nej, Arek...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Åh nej, Arek...

Indlæg af Kent »

pow21 skrev:Kent, bliver du ikke træt af at forsvare alt der sker herude med hud og hår? bare ind i mellem?
Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Hvad mener du med "alt der sker herude"? Hvad er det, du mener jeg forsvarer?

Hvis du læser mine indlæg vil du se, at jeg ikke forsvarer Areks holdninger - det er jo rent faktisk mig, der har startet tråden. Jeg har såmænd også fra dag 1 ment, at Arek er en klaphat (tjek endelig tråden den gang han blev signet, hvis du tvivler). Det har bogen (som ingen af os har læst! - og jeg har heller ikke plane om det) ikke ændret på overhovedet.

Men det ændrer ikke på, at Arek har lov til at fremkomme med sin holdninger, og derigennem udstille sig selv.

Det ændrer heller ikke på, at det ligner hysteri når folk farer i flint over hans udtalelser om kvindelige sportsjournalister og danske mænd. Så sent som i tordags var der i LPS en diskussion om Caroline W ift talentudvikling og den meget udanske måde hendes far havde pacet hende på. Men når Arek peger på hendes polske rødder, så er han pludselig idiot.

Efter langt størstedelen af denne sæsons kampe, har en samlet Ulvegrav brokket sig over spillernes manglende fight og kampgejst. Men når Arek skriver at danskere er bløde og savner lige nøjagtig de kvaliteter, så kan han bare skride ud af landet, hvis han er utilfreds....

Jeg mener jeg ikke, at de udtalelser der indtil videre er kommet fra bogen er så kontroversielle som folk gør dem til (de er uintelligente, og derfor også ret harmløse). Det er alt sammen noget, man har hørt før. Problemet er i mine øjne Areks timing. Det er torskedumt at udgive denne bog på nuværende tidspunkt, ud fra alt andet end et kortsigtet økonomisk synspunkt. Men det er fanme en vellykket markedsføringsstrategi fra forlagets side ;-) Gad vide om det er samme forlag som "Sorte svin"? - strategien er i hvert fald den samme.

Wasmus

Indlæg af Wasmus »

Kent skrev:
974 skrev:Jeg er da ikke helt uenig i hans kommentar om diverse kønne pigers indtog på fodboldscenen
Hvor mange har ikke også undret sig over satsningen på Camilla Martin som vært på det nok største program om dansk herrefodbold
Og se så lige hende, der er på Onside lige nu! - I hvor mange andre seriøse programmer render værterne rundt med fucking blomster i håret? Man kan jo ikke tage det seriøst.
Hun har måske ikke den store fodboldviden, men jeg synes hun er en aldeles glimrende vært og journalist. Der er jo eksperter i studiet til at klare det rent fodbold-faglige, og hvad er der nu i vejen med blomster i håret? Too gay?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

McLovin skrev:Kent: du kommenterede aldrig på mit indlæg om at udtalelser som Areks kan være med til at gøre fodbolden endnu mere bøssefjendsk end den er i forvejen - betyder det at du er enig?
Jeg svarede ikke, da jeg ikke rigtig havde nogen holdning til det. Homofobien indenfor mandlig topidræt er jo en gammel debat. Jeg tvivler på Areks udtalelse har den helt store indvirkning på hvor bøssefjendsk fodbolden er. Jeg tror hverken han kan gøre fra eller til i den sammenhæng. Han er i mine øjne bare en eksponent for den kultur, der findes mange steder i fodboldverdenen, især i østeuropa, men bestemt også på vores breddegradder. Jeg har da selv ved flere lejligheder også bemærket at vores egne fan har råbt homofobiske smædesange mod en tidligere EfB og FCK-spiller, ligesom fantastiske indsigtsfulde sange som "Bøsser går i grønt/rødt/...." også har floreret.

Debatten havde vel ikke været mindre, hvis Arek var sprunget ud af skabet, og i bogen bekendt at han var flammende homoseksuel. Det havde endda sandsynligvis medført mere kontrovers og mere forfølgelse på danske stadions.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Okker Gokker I don't give a fucker....

Arek blev signet af FCM efter han blev fyret i OB for at gøre noget ulovligt. Hvis han gør noget ulovligt i FCM så ryger han ud. Hvis han ikke står godt nok så ryger han ud.

Jeg mener ikke at man skal stå og gøre sig til smagsdommer. Står Arek godt og holder sig inden for lovens rammer så er jeg glad og tilfreds. Og hvis FCM's omdømme tager så kraftigt skade at aktiekursen dykker så kommer der børnepenge til januar og så køber jeg massivt op :D

Men det er klart det er ikke er nogle holdninger jeg på nogen måde er enig i. Jo det med Camilla Martin. Hun har sku ikke bedre forudsætninger for at være studievært på et fodbold program end Mogens Lykketoft.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Dennis

Re: Sådan Arek

Indlæg af Dennis »

Han skal da have lov til at sige sin mening og bøsser, danske mænd eller OB så længe han passer sit arbejde. Så længe han ikke lyver!

Så havner vi igen på den der med rollemodeller og da har jeg den samme mening som da de skrev med ham. Hvis du ik selv magter at være en bedre rollemodel for din unge end en tilfældig polak så er det dit problem ikke FCM´s

Dejligt med en mand der siger hvad han mener. Og ud over det så er han da skide underholdende. De citater der er kommet ud er da hyle morsomme. Jeg er flad af grin, holder endnu mere af Arek nu :D

974

Indlæg af 974 »

Sidder og ser Fodbold Uden Filter nu!

Det er til at brække sig over danskere der mener, at vi er de eneste der har patent på hvordan mennesker skal være ( specielt journalisten )
Holmstrøm har jeg iøvrigt efterhånden gennem mange programmer fået mere og mere respekt for

Katolikker har holdninger som vi normalt ikke mener er iorden - feks deres holdning til homoseksualitet og abort
MEN der er fandme mange katolikker i verden, så det vil da være totalt "racistisk" at sige, at de ikke må have de holdninger!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg kunne forstå pointen hvis han havde udgivet bogen i Polen alene, til det "katolske" marked, de ville sikkert have elsket hans kommentarer.

Interessant at høre argumenter for at sprede fordomme, hvis man er katolik så er det ok, det kunne være man skulle blive katolik, så man legalt kunne svine alle til og støtte HA :D

Jeg vil lade ledelsen afgøre dette, de spørger alligevel ikke mig :twisted:

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Hells Angels er jo også bare gak og løjer, ikke? Jeg synes virkelig, der er mange, der misser pointen herinde.

Jeg er for fanden ligeglad med, hvad han mener om diverse hårprodukter eller Caroline Wozniacki. Det er de decideret usympatiske og asociale holdninger, der får kæden til at hoppe af for mig. FCM er en klub for alle - uanset race og seksualitet. Jeg vil skide højt og flot på, om Arek er katolik, muslim eller tilbeder af et flyvende spaghettimonster. Det er ikke nogen undskyldning. Han kan trække den bog tilbage, eller også kan han skride.

Jeg synes bestemt ikke, dette interview lover godt for "Fucking polak":

http://tv2sport.dk/node/43003

974

Indlæg af 974 »

Ravnen skrev:Jeg kunne forstå pointen hvis han havde udgivet bogen i Polen alene, til det "katolske" marked, de ville sikkert have elsket hans kommentarer.

Der ville det jo ikke være nogen overraskende kommentar - prøv nu lige at tænke dig om..

Interessant at høre argumenter for at sprede fordomme, hvis man er katolik så er det ok, det kunne være man skulle blive katolik, så man legalt kunne svine alle til og støtte HA :D

Det er jo noget pjat - katoliscime kontra rockergrupper er jo helt ude af sammenhæng

Jeg vil lade ledelsen afgøre dette, de spørger alligevel ikke mig :twisted:
Det er korrekt, og det bliver helt sikkert ikke så nemt, men som altid har jeg tiltro til at de prøver at finde den bedste løsning

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

974 skrev: Det er jo noget pjat - katoliscime kontra rockergrupper er jo helt ude af sammenhæng
Enig, og det var jo ikke mig der bragte katoliscismen ind i denne debat! Jeg er totalt ligeglad med om han er katolik, mormon eller muslim. For mig gør det at man er det ene eller det andet, ikke at man har specielle rettigheder.

Brugeravatar
Colt Sivas

Indlæg af Colt Sivas »

Velkommen til Cirkus Arek :roll:

http://onside.dk/node/37473
- I Midtjylland kommer kommunikations­chefen og siger til mig: 'Arek, du skal sige din egen mening', siger Onyszko, der altid har været åbenmundet.

- Sådan kommer jeg nok også til at være i Midtjylland. Indtil videre synes jeg, at mange ting er på plads, det kører professionelt. Men jeg bliver chokeret, når han siger, at jeg må have min egen mening, og at de er glade for, når jeg siger den, siger Onyszko.

Arek Onyszko føler, at han er nødt til at sige noget, hvis ikke det skal gå ud over ham selv.
Svært at se hvad FCM skal gøre ved Arek's noget kontroversielle udtaleser. De har jo selv tilskyndet hans åbenmundethed. :shock:

Personligt kan jeg ikke se hvorfor jeg skal kende til Arek's syn på bl.a. bøsser. Hvis han ikke kan fylde sin bog uden at være nedladende over for mangt og meget burde han måske havde undladt at skrive den.
Kan nogen give mig en god grund til hvorfor denne bog skal på markedet udover penge motivet?
Zebraen kan ikke slippe for sine striber. Jeg bære mine med stolthed.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Arek har stadig min fulde opbakning i midtjylland !

Da vi signede ham vidste vi at hans åbenmundethed altid vil følge ham og det er der ingen der skal komme og tage fra ham - det er fedt med en der siger sin mening om tingene..

Jeg er træt af at høre på alle de svinere til Arek, han kommer ud med sin mening hvilket IMO er ganske naturligt når det er hans selvbiografi, han har sgu også fat i mange gode pointer.. Bl.a. er der Ingen tvivl om at Wozniaki(staveplade) ALDRIG var blevet til det hun er idag hvis ikke det var for hendes polske far som vel i den grad har presset hende.. Hans venskab til HA og had til bøsser gør mig heller intet, så længe det ikke påvirker hans præstationer på banen, manden har haft meget andet og tumle med det sidste halve år så måske det er godt han kommer ud med det hele og så kan fokusere på fodbolden..

Det eneste jeg havde ønsket anderledes var at han havde ventet til karrieren var slut så han kunne lave et kapitel om hvor fedt det var vi gav ham en ekstra chance som gjorde han kunne slutte af med manér i dansk fodbold som en af superligaens bedste keeper nogensinde nu engang har fortjent ! ;)

Max støtte til polakken herfra, Arek Onyszko vil også blive klappet af de næste mange gange !!

Desuden til jer der snakker om Heinze, glem ALT om det - Hvad skal vi med en keeper som har svinet klubben ! Heinze ER FORTID og bliver alligevel aldrig bedre end Onyszko !

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Dobbelt moral

Der er ytringsfrihed i Danmark under ansvar, ergo man kan ikke fyrer en mand, der ikke er dømt.

Skal man det, skal man så fyrer mennesker der har en forkert politisk holdning, forkert religion eller andet ??

Det her minder om noget man så i JP sagen med de der tegninger, hvor man var helt oppe at ringe vise lande, lad nu være med at falde i samme grøft.

Der er ikke en kæft forskel, hvis han skal trække bogen tilbage, som acebone er så tåbelig at påbyde manden.

FuckedUpKatolik

Indlæg af FuckedUpKatolik »

Nu har Arek ligesom lagt linien og derfra kommer nicknamet jo som ingen større overraskelse... for kan han så kan vi andre også.... nemlig rakke ned på folk der ikke lige er som os selv....

Så kunne jeg komme med svinekampagner osv. mod det at være katolik og lade en gammel mand i rom sidde og styre mit liv... men tror bare Arek skal holde sig selv med selskab nede på hans efterhånden ret lave niveau... det en gammel, bitter og dobbeltmoralsk mand.... for hvem hidsede sig lige op da en AGFer i Århus rendte på banen og kom med nedladende ord om polakker.... hovsa Arek... det kunne han ikke lige tåle.. men nu er han så selv begyndt på det.... moral er godt... dobbelt moral dobbelt så godt.... meeeen Arek.... ta en tudekiks og tag ned og besøg Auswitz en tur i stedet og få lidt fornuft til hjernen i stedet.... *LOL*

Dennis

Indlæg af Dennis »

Colt Sivas skrev: Kan nogen give mig en god grund til hvorfor denne bog skal på markedet udover penge motivet?
Nej men kan du tilgengæld fortælle mig hvor mange bøger der bliver udgivet vært år uden at være motiveret af penge. Tror ik det er ret mange.

Ind til videre har vi ikke hørt noget fra bogen der kan overraske nogen. Da Arek blev ansat kunne man regne med den slags opførsel, at han i den grad har hold sig på måtten ind til videre er nok mere overraskende end den bog.

Hvis man skal fyrres fordi man ikke syntes det er frækt at være til fyrre, hvor ender vi så ik? Kan virkeligt ikke se noget særligt kontrovisielt i de udtalelser vi har set ind til videre. Det er sådan verden er ifølge Arek og hvis du ik gider at læse om det så lad være med at købe bogen, hvor svært kan det være. :D

Besvar