FCM - SønderjyskE

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: FCM - SønderjyskE

Indlæg af Ravnen »

Hausser skrev:For mit eget vedkommende, så kan jeg mærke at jeg er et sted hvor jeg tror jeg har behov for en pause fra stadion. Jeg kan mærke på mig selv at de gentagne massive skuffelser efterhånden påvirker mig så meget at jeg bliver fysisk dårlig over det og specielt spillernes taberattitude kan jeg mærke jeg bliver direkte aggressiv over at være vidne til.
Ja jeg forstår hvad du mener. Det er efterhånden derhenne hvor man påvirkes af det i dagligdagen, man går hele tiden og spekulerer hvordan pokker det kunne komme dertil. Den sidste uges tid efter AGF kampen har været en dans på roser, da man kom oven igen, fik man øje på for at det faktisk sætter sig i sindet at opleve meget skuffelse og dårlig attitude, og nu hvor krisen er tilbage for fuld udblæsning, så orker man dårligt mere, ryk tilbage til start og begynd forfra, f... da osse!

En pause er også hvad jeg har lyst til, men det er jo bare ikke løsningen, det er jo sikkert også hvad spillerne ønsker, de gider heller ikke hele tiden være tabere og være negative, og for dem er det endnu værre fordi det er deres job og deres liv, de kan ikke bare lægge det til side. Jeg tror de har det MEGET dårligt ligenu, og at Kuhn efter denne kamp er bombet komplet tilbage i det mentale arbejde.

Det nytter ikke at man giver op, og selvom det er pissetræls og man bare har lyst til at putte fodbold ned i en skuffe, lukke og låse, så er det når modgangen er værst at man skal vise hvad man er gjort af. Jeg kommer mod HB Køge, og jeg vil håbe på sejr som altid. Skulle vi rykke ned i 1 division så kommer jeg også. FCM er meget mere end bare underholdning, det er en hjertesag, og jeg bliver sgu i modgangen, selvom det gør ondt og jeg helst ville smide det hele væk. Forza FCM!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

FCM7000 skrev: Kuhn har for mig en stor del af skylden, træneren fejler ved at stille op med det samme hold som mod AGF, en kæmpe fejl og en arrogant stillingtagen til situationen.

AGF på udebane og sønderjyske på hjemmesbane kræver p.t. forskellige opstillinger, for der er spillere der ikke yder 100 procent eller/og ikke passer til kampen, når de såkaldte svage hold står for døren.
Det er da noget værre vrøvl. Det var for at sikre kontinuitet fra AGF sejren at Kuhn selvfølgelig valgte at stille med samme hold, de leverede jo en god indsats i Århus og det skulle tages med ind på Fortet i dag. Jeg tror Kuhn er ligeså forundret som os andre over at det i den grad faldt til jorden.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Tjah jeg er forlængst holdt op med at køre 160km ialt tur/retur for at komme på stadion. Selvom jeg har 2 sæsonkort. Måske de 3k skal spares i budgettet næste år. Kald mig en dårlig fan. Men det er sgu for mange penge og for meget tid at bruge på at komme i dårligt humør. Så vil nogen måske spørge om man kun er fan i medgangstider. Dertil er svaret nej.

Jeg er gammel Ikast mand og var dengang trofast på stadion. Både i den bedste og næstbedste række. Ikast førte i mange år en elevator tilværelse mellem den bedste og næstbedste række. Det var som fan til at holde til, fordi der i langt de fleste tilfælde blev kæmpet med r.. ud af bukserne. Man vidste godt, både som klub og som fan, at det var bundkampen det gjaldt - og indstillingen var derefter.

FCM har gennem flere års arbejde selv skabt de positive forventninger vi har til holdet. Det er jo positivt og værd at tage hatten af for. Derfor gør det pludselig også mere ondt at se dem rode rundt i bunden nu. Men det er også til at leve med. Det der ikke er til at leve med er den mentale tilstand af håbløshed der forekommer at være i truppen. Der har siden Erik Rasmussen stoppede stille og roligt sneget sig en underlig form for magtesløshed ind i truppen. Det falder tilbage på Thomasberg som ikke formåede at få truppen i den rette mentale balance, men "lod" det sive. Det er den arv som Allan Kuhn har overtaget og mon ikke opgaven med at få spillerne tilbage mentalt har været noget sværere end han havde regnet med. Skønt jeg bestemt ikke var fortaler for en ansættelse af Allan Kuhn - tværtimod, så har jeg svært ved at se at man kan klandre ham for ret meget. Mere fodbold kyndige end mig kan måske sætte en finger på det rent fodbold taktiske.

Truppen er bestemt god nok til top 5-6 stykker. Men taber vi næste gang hjemme til HB Køge, så ligner vi sammen med Randers nedrykningsfavoritter. Ene og alene af den grund at de andre hold i bunden, har den rette indstilling til det at være et bundhold. Før man kan få det skal man dog først indse at man ER et bundhold. Det er FC Midtjylland i denne sæson. Det er vi mange der har indset. Når det går op for klubben og spillerne så har vi en chance. Det ville være rart hvis Ørgaard sluger stoltheden og melder ud at denne sæson kun gælder overlevelse.

-
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Som så mange andre så er jeg dybt skuffet og forarget over at vi kan falde sådan med et brav mod SønderjydskE efter en rigtig god indsats i Århus. Det var som om kampen mod AGF var en by i Rusland for spillerne, de manglede fightervilje for det første. Pasningerne var nærmest på Danmarksserie niveau og der var ikke rigtig nogle der gad løbe så meget for hinanden.

Når vi endelig kom frem til noget så var vi så uskarpe at det var pinligt at se på. Hvad laver vores midterforsvar, og især Reid? Det er jo næsten til at græde som spillerne leverede idag. Vores dødbolde skal være en del bedre end de er idag, vi har så mange gode spillere i luftrummet at det skal udnyttes. Lige idag kunne jeg umådeligt godt bruge et eller andet til at sparke til.....

Lige udmiddelbart kan jeg ikke finde noget positivt om kampen, det skulle da lige være som Lund skriver: Jinglen manglede.
!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kuhn beskriver ganske korrekt mange af problemerne fra kampen her:
http://spn.dk/fodbold/superliga/fcm/article1830945.ece

Nu spillede modstanderne godt nok i lyseblåt idag, men reelt kunne de lige så godt have spillede de FCNs gule udebanetrøjer, for det var et fuldstændigt deja-vu af kampen fra 14 dage siden. Vi formår ikke at sætte os på modstandere som burde være os underlegne på fysikken og vi formår overhovedet ikke at sætte os på kampen, tværtimod har vi været modstanderne underlegent spillemæssigt og specielt chancemæssigt.

Ligesom mod FCN, skaber vi ingen afslutninger overhovedet i hele første halvleg og det vi skaber i anden, kommer stort set udelukkende efter standardsituationer, eller returbolde ved standardsituationer. Ligesom mod FCN, formår vi ikke at spille os igennem deres etablerede forsvar. Ligesom mod FCN virkede spillerne heller ikke denne klar fra start og uden vilje og nerve i spillet.

Ligesom mod FCN var boldomgangen fuldstændigt uden tempo og præget af elementære fejl på begynderniveau, hvilket betød at vi ikke fik flyttet modstandernes forsvar og vi derfor heller intet kunne skabe. Ligesom mod FCN betød den svage boldomgang derfor også at vi lossede usandsynligt meget foldbold og dagens kamp var vel noget af det mest primitive jeg nogensinde har set FCM spille. Martin Albrechtsen har i øvrigt overtaget Califf rolle som "punter" på hold, samtlige afleveringer fra den mand var lange håbløse afleveringer.

Hvis jeg var Kuhn og ville beholde mit job, så ville jeg prøve at analysere hvorfor kampen bliver afviklet på den her måde stort set hver gang vi går på banen, for jeg nægter simpelthen at tro på at det taktiske oplæg udelukkende handler om at losse og slåsse bold, hvor vi den ene gang efter gang efter den anden, viser total inkompetence omkring at skabe og styre fodboldkampe. Vi er ude over det hvor vi bare snakker skrøbelig psyke og skidt indstilling, vi har simpelthen så fundamentale problemer med vores spillestil og jo før træneren adresserer det og ændrer noget, jo større en chance har han for at overleve i jobbet. Ændrer han ikke noget radikalt ved den måde vi spiller bold på, så tror helt ærligt ikke manden overlever til jul, for manden viser ingen gennemslagskraft overhovedet.

- Hvorfor kan vi ikke skabe kampe Kuhn?
- Hvorfor sparker vi så meget fodbold Kuhn?
- Hvorfor skaber vi så få afslutninger Kuhn?
- Hvorfor er vi ude af stand til at styre og dominere kampe Kuhn?

Skal Kuhn undgå at blive en træner med den korteste levetid i FCMs historie, så er det her problemstillinger som skal adresseres og løses, nu...

”Jeg skal gå og vende og dreje det hele nu. For vi kan ikke levere sådan en hjemmebaneindsats igen."

Hvor længe vil det blive ved med at sige det Kuhn, var det ikke tredje gang nu?

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Jeg er simpelthen i chok, har stadig ikke helt forstået hvad det lige var der skete i kampen idag og hvor de spillere der kæmpede røven ud af bukserne i århus og spillede fodbold var henne idag..

Jeg tror aldrig jeg har set fcm spille så ringe som idag, Ipsa er den eneste fra start 11-eren der kan være hans indsats bekendt.. Jeg synes også Albæk gør et rimelig godt indhop.. Resten var pinlige, dårlig indstilling og elendigt spil, en masse lossen og ikke meget ordentlig fodboldspil, jeg er rystet !

Håber godt nok ikke at jeg kommer til at opleve så ringe fodbold fra drengene igen, jeg regnede virkelig med vi var kommet ud af krisen efter GF-kampen hvor det igen var en fornøjelse at være fcm-fan..

Jeg ved ikke hvordan vi skal komme ud af den her krise som vi er havnet i, når jeg kigger på navnene i truppen synes jeg vi burde spille langt bedre.. Vi har vel p.t. dk's mest overbetalte trup, dovne spillere som ikke fortjener deres løn!! Spillere der ikke formår at skabe en kamp, eller endda bare slå et indlæg med adresse på..
Drengene må hanke op i sig selv, start 11-eren skiftes ud igen.. Muligvis kunne det være løsningen at give nogle af de unge chancen, de har så utrolig meget at spille for hvis de får et par kampe, så jeg er sikker på motivationen og fighterviljen vil være i top..

Det bliver godt nok en laaaaaang sæson hvis det her fortsætter! :(

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja du har ret: http://www.bold.dk/nyt/Kuhn-Sidste-gang-vi-taber-saadan

Jeg tror egentlig Kuhns snor er kortere end Thomasbergs var. Berg var jo en klubmand som mange havde et forhold til. Kuhn derimod har kun sin vare på trænerbænken. Vi er jo faktisk gået fra asken i ilden, vi spillede en smuk kamp mod AGF, som lovede så meget, men så falder vi bare sammen igen og laver en FCK og FCN om igen. Vi har været uovervindelige på hjemmebane, selv under Thomasberg. Hvis vi rykker ned så er det fordi vi mister magien på Fortet, og taber Kuhn der for 4 gange i træk, så tror jeg faktisk han mister jobbet. Det er næsten alene på hjemmebanen det afgøres, for vi har altid været dårlige ude...

FCM7000

Indlæg af FCM7000 »

Ravnen skrev:
FCM7000 skrev: Kuhn har for mig en stor del af skylden, træneren fejler ved at stille op med det samme hold som mod AGF, en kæmpe fejl og en arrogant stillingtagen til situationen.

AGF på udebane og sønderjyske på hjemmesbane kræver p.t. forskellige opstillinger, for der er spillere der ikke yder 100 procent eller/og ikke passer til kampen, når de såkaldte svage hold står for døren.
Det er da noget værre vrøvl. Det var for at sikre kontinuitet fra AGF sejren at Kuhn selvfølgelig valgte at stille med samme hold, de leverede jo en god indsats i Århus og det skulle tages med ind på Fortet i dag. Jeg tror Kuhn er ligeså forundret som os andre over at det i den grad faldt til jorden.
Det er da fanden, har vi set den samme kamp ?

Se tingene i øjnene fordi man vinder over brønshøj og et AGF hold, der står højt på banen, så er krisen ikke over, og her det erkender Kuhn jo selv efterfølgende også.

han tog fejl, det er da en kendsgerning hr. Ravnen, dig og din idrætspsykolog, det flytter ikke en skid !, der er kun selv spillerne til at kæmpe sig ud af det her.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

man tænkte efter sidste kamp at nu er vi endelig på vej, men så møder vi en modstander som står kompakt og struktureret og hurtige i omstillingsspillet. Vi skaber ingen ting overhovedet ved struktureret spil og kun lidt på dødbolde. Vi er så langsom i boldomgangen at et oldboys hold kan nå at dække af, og vores kanter skaber igenting og at øse håbløse bolde op gang på gang til 2 stærke midterforsvar er guf for dem og sætter vores kreatør Ilsø fuldstendig ud af spilet. Vi er meget pasive i alt hvad vi foretager os og syes det er skræmmendehvad retning det har taget siden trænerskiftetigen tvivl om AT AK prøver at spilledetpresspil som vifør var kendt for men det virker ikke med de spillersom i øjeblikket er på holdet så der må nogle andre til.

Besvar