Så gik det galt med et kanonslag

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Xort
Geografisk sted: Herning

Re: Så gik det galt med et kanonslag

Indlæg af Xort »

Outlaws skrev:Jeg har skrevet det før, men gentager gerne mig selv:
Kanonslag, "blitzlys", romerlys osv. skal bare holdes helvedes langt fra stadion. Sådan er det bare.
Heldigvis er der masser af folk med en anden holdning end dig!![/quote]

Håber du sprænger hånden af dig selv.. Og når du gør.. så gør det hellere i privaten så det ikke skal gå udover uskyldige mennesker på stadion..!

Ved godt dette er i uoverensstemmelse med gængse debatregler, og det fortjener at blive slettet.. men håber at Outlaws når at fatte et budskab inden det sker.!

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Xort skrev:
Outlaws skrev:Jeg har skrevet det før, men gentager gerne mig selv:
Kanonslag, "blitzlys", romerlys osv. skal bare holdes helvedes langt fra stadion. Sådan er det bare.
Heldigvis er der masser af folk med en anden holdning end dig!!
Håber du sprænger hånden af dig selv.. Og når du gør.. så gør det hellere i privaten så det ikke skal gå udover uskyldige mennesker på stadion..!

Ved godt dette er i uoverensstemmelse med gængse debatregler, og det fortjener at blive slettet.. men håber at Outlaws når at fatte et budskab inden det sker.![/quote]

Det kunne også være at han bare synes at romerlys og blitz er fede :roll: Prøv lige at trække været inden du skriver...
Vi kommer kun for roulade!

Brugeravatar
Ralle
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Ralle »

RL/UBM skrev:
Xort skrev: Håber du sprænger hånden af dig selv.. Og når du gør.. så gør det hellere i privaten så det ikke skal gå udover uskyldige mennesker på stadion..!

Ved godt dette er i uoverensstemmelse med gængse debatregler, og det fortjener at blive slettet.. men håber at Outlaws når at fatte et budskab inden det sker.!
Det kunne også være at han bare synes at romerlys og blitz er fede :roll: Prøv lige at trække været inden du skriver...
Fede eller ej....så længe de ikke er tilladte, burde de holdes langt væk fra stadion!

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Ralle skrev:
RL/UBM skrev:
Xort skrev: Håber du sprænger hånden af dig selv.. Og når du gør.. så gør det hellere i privaten så det ikke skal gå udover uskyldige mennesker på stadion..!

Fede eller ej....så længe de ikke er tilladte, burde de holdes langt væk fra stadion!
Fuldstændig enig, det er pænt ulovligt, og man høre ofte om folk der ikke kan finde ud af at styre det, fordi øl og fodbold også er en del af dansk fodbold. Tror nu han trækker VEJRET fint...

MBS/UBM

Indlæg af MBS/UBM »

Hold da fast et niveau..

Det korte af det lange er, at der heldigvis er mange der går ind på pyrotekniske effekter..

Ja, det er ulovligt, men mon ikke også, at man tager sin straf for det?
Indse nu, at folk bruger lys,blitz og røg, og dèt er i hvert fald kommet for at blive..

Snak alt det i vil, omkring farligheden ved det.
Alle som faktisk er med på vores aways ser, at det sådan set ikke er så skide farligt, bare det bliver behandlet ordenligt.

pyro er kommet for at blive (dermed ikke nødvendigvis kanonslag), og hvis i mener man er hjernedød når man siger det; så vågn op og kom tilbage til virkeligheden.

974

Indlæg af 974 »

MBS/UBM skrev:Hold da fast et niveau..

Det korte af det lange er, at der heldigvis er mange der går ind på pyrotekniske effekter..

Indse nu, at folk bruger lys,blitz og røg, og dèt er i hvert fald kommet for at blive..

Alle som faktisk er med på vores aways ser, at det sådan set ikke er så skide farligt, bare det bliver behandlet ordenligt.

pyro er kommet for at blive (dermed ikke nødvendigvis kanonslag), og hvis i mener man er hjernedød når man siger det; så vågn op og kom tilbage til virkeligheden.

Kan kun sige godmorgen.... :roll:

Det er da naturligt at snakke om problemerne ved det, når nu trådstarteren henviser til en episode hvor det igen er gået galt!

MBS/UBM

Indlæg af MBS/UBM »

Det er da naturligt at snakke om problemerne ved det, når nu trådstarteren henviser til en episode hvor det igen er gået galt!
Trådstarter, snakker om problemerne ved kanonslag, fordi det kan gå galt- og er gået galt.

Jeg vil blot gentage, at pyro ikke er farligt i sig selv, så længe det bliver behandlet ordenligt, og det gør det jo i Herning..

Kanonslag er noget helt andet, og jeg forstår slet ikke hvorfor, at lys skal blandes ind i dette.

Derfor gentager jeg: LYS , BLITZ OG RØG er kommet for at blive. Sådan er det jo.

974

Indlæg af 974 »

MBS/UBM skrev:

Trådstarter, snakker om problemerne ved kanonslag, fordi det kan gå galt- og er gået galt.

Jeg vil blot gentage, at pyro ikke er farligt i sig selv, så længe det bliver behandlet ordenligt, og det gør det jo i Herning..

Kanonslag er noget helt andet, og jeg forstår slet ikke hvorfor, at lys skal blandes ind i dette.

Derfor gentager jeg: LYS , BLITZ OG RØG er kommet for at blive. Sådan er det jo.
Jamen det er da flot at sige at det ikke går galt hvis det bliver behandlet ordentligt.. pointen er jo bare at det har man set masser af eksempler på at det ikke bliver

Jeg har selv oplevet masser af de forskellige ting, og det er da rigtigt at det så for fedt ud dengang vi blitzede hele tribunen, men samtidig er det jo så også gået over folks evner en enkelt eller to gange, når det drejer sig om røg :-)

Romerlys vil jeg mene ikke hører til inde imellem folk - det har mange uheld efterhånden lært os
Og kun den flotte opvisning de havde i Århus engang har vel båret præg af ordentlig organisation

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Kan du komme med et eksempel hvor vi har fucked i det?

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

Det handler i bund og grund om at bruge hjernen - og så går det næppe galt.

Hvis der er en gruppe på en 20 mand eller derover (og UBM sender i gennemsnit minimum 20 mand på mange aways) og der bliver tændt et par lys BLANDT disse folk, så sker der jo intet, de ligger bare på jorden/tribunen. Alle i gruppen ved hvad der sker og det hele er under kontrollerede forhold.. Det kan jeg ikke se noget galt i??
Det er så en helt anden sag når der bliver kastet med diverse lys eller lignende, eller hvis vi snakker om kanonslag.. Der var en uheldig episode i Esbjerg med kanonslag (hvor der intet slemt skete), som vi alle tog ved lære af, men ellers har vi hver gang fyret lys/blitz på en kontrolleret måde..

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Alex/UBM skrev:Det handler i bund og grund om at bruge hjernen - og så går det næppe galt.

Hvis der er en gruppe på en 20 mand eller derover (og UBM sender i gennemsnit minimum 20 mand på mange aways) og der bliver tændt et par lys BLANDT disse folk, så sker der jo intet, de ligger bare på jorden/tribunen. Alle i gruppen ved hvad der sker og det hele er under kontrollerede forhold.. Det kan jeg ikke se noget galt i??
Det er så en helt anden sag når der bliver kastet med diverse lys eller lignende, eller hvis vi snakker om kanonslag.. Der var en uheldig episode i Esbjerg med kanonslag (hvor der intet slemt skete), som vi alle tog ved lære af, men ellers har vi hver gang fyret lys/blitz på en kontrolleret måde..
Det er da ikke under kontrollerede forhold, da det ikke er lovligt! Kontrollerede forhold vil være, hvis du havde sikkerhed omkring det, ved at kunne smide affaldet i en spand, når lyset brændte og du kan stå med det i hånden uden der kommer 20 vagter stormene og der udbryder slåskamp. Dog ved de folk som vi står blandt, præcis hvad der sker og derfor har vi heller ikke nogen uheld med det.

Men kunne være dejligt hvis man gjorde som nogle klubber i Frankrig, eller Grækenland og hvor de ellers bruger det som en del af tifo.

Alex/UBM

Indlæg af Alex/UBM »

RL/UBM skrev:
Alex/UBM skrev:Det handler i bund og grund om at bruge hjernen - og så går det næppe galt.

Det er da ikke under kontrollerede forhold, da det ikke er lovligt! Kontrollerede forhold vil være, hvis du havde sikkerhed omkring det, ved at kunne smide affaldet i en spand, når lyset brændte og du kan stå med det i hånden uden der kommer 20 vagter stormene og der udbryder slåskamp. Dog ved de folk som vi står blandt, præcis hvad der sker og derfor har vi heller ikke nogen uheld med det.

Men kunne være dejligt hvis man gjorde som nogle klubber i Frankrig, eller Grækenland og hvor de ellers bruger det som en del af tifo.
jamen der er vi da ganske enige!
Med kontrollerede forhold mener, at det ikke går udover nogle!! Ligesom det gjorde med FCK i brøndby eller Odense i fredericia.

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

Alex/UBM skrev:
RL/UBM skrev:

jamen der er vi da ganske enige!
Med kontrollerede forhold mener, at det ikke går udover nogle!! Ligesom det gjorde med FCK i brøndby eller Odense i fredericia.
Man kan i bund og grund sige det meget enkelt.. Hvis du må, hvis UBM må, så vil jeg også.. det samme vil Per, så vil Søren, derefter Hans, og før vi ser os om står vi hvor det ikke kan kontrolleres.. Jeg ville da nyde at se det under ordnede forhold i en tifo. Men at fyre et romerlys eller lign af midt i en menneskeflok har intet med kontrolleret forhold.. Selv folk med pyrotekniske uddannelser ser man ikke gøre sådan.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

MBS/UBM skrev:Hold da fast et niveau..

Problemet er jo at visse folk er hjernedøde. På FCK-turen i sidste uge blev der på hjemvejen tændt et eller andet fyrværkeri (ikke ret voldsomt) men til gengæld placeret 15 skridt fra en benzin stander i Nyborg. Det eksempel fortæller vel det hele?

Hvor mange eksempler på farlige situationer skal man give før folk fatter at det ikke skal med til fodbold?

Muligt at nogle kan styre det. Men så skal vi IQ teste folk ved indgangen for at se om de er for dumme til at have det med i lommen? Fyrværkeri/romerlys mv er potentielt farligt. Man har bestemt det er ulovlig derfor skal folk lade det blive hjemme.

Jeg kunne også sige at jeg gerne vil have jagtgevær med til fodbold. Det er ulovligt men det skaber stemning når jeg skyder op i luften. Derfor syntes jeg det er en super god ide. Og som det siges: "guns don't kill people. People kill people". Så jeg syntes at hvis det sker under kontrollerede forhold så er det ok med våben på stadion. Og foresten også med kamphunde og hårde stoffer. Så længe jeg har kontrol over det og ikke skader andre..
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

Le Compte skrev: Problemet er jo at visse folk er hjernedøde. På FCK-turen i sidste uge blev der på hjemvejen tændt et eller andet fyrværkeri (ikke ret voldsomt) men til gengæld placeret 15 skridt fra en benzin stander i Nyborg. Det eksempel fortæller vel det hele?

Hvor mange eksempler på farlige situationer skal man give før folk fatter at det ikke skal med til fodbold?

Muligt at nogle kan styre det. Men så skal vi IQ teste folk ved indgangen for at se om de er for dumme til at have det med i lommen? Fyrværkeri/romerlys mv er potentielt farligt. Man har bestemt det er ulovlig derfor skal folk lade det blive hjemme.

Jeg kunne også sige at jeg gerne vil have jagtgevær med til fodbold. Det er ulovligt men det skaber stemning når jeg skyder op i luften. Derfor syntes jeg det er en super god ide. Og som det siges: "guns don't kill people. People kill people". Så jeg syntes at hvis det sker under kontrollerede forhold så er det ok med våben på stadion. Og foresten også med kamphunde og hårde stoffer. Så længe jeg har kontrol over det og ikke skader andre..
Nu snakker vi på stadion! Men ja det var ikke det smarteste sted at tænde en blitz, selvom der var lidt mere.. Og nej det fortæller ikke en skid!

Det handler bare om at organisere det ordenligt! Hvis man havde nogle spande til at stå nede foran, hvor man kunne smide sit affald i når det er brændt ud.
Jeg ved det kan lade sig gøre i paris på den måde, så mon ikke det også kan her?

Nu har et jagtgevær ikke meget med Tifo/fodbold at gøre, derfor er det et meget latterligt eksempel!
Hårde stoffer er op til folk selv, for det skader kun en selv..

Besvar