Velkommen til Arek Onyszko

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Re: Velkommen til Arek Onyszko

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Dennis skrev:Tillykke og velkommen Arek, jeg undskylder for de upassende ting jeg i kampens hede har kaldt din mor!
LOL :lol: Der steg sommerhumøret lige 5 grader! :lol:

Jeg er af samme opfattelse som ørgaards udtagelse ang. onyszko...

bla bla bla ... han tager sin velfortjente straf... bla bla bla.. Genvist for holdet!

Mit håb er stadig at vi snupper Sølvi + Gilberto! Finanskrise eller ej,.... ;)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Dennis skrev:Arek har stået ved sine fejl som han iøvrigt har lavet i sin OB tid og nu har han fået sin straf. Der er simpelthen for mange der tuder om hvad som helst herinde. FCM er til for at vinde fordboldkampe og for at finde gode rollemodeller til jeres børn fordi i ikke selv kan finde ud af at være det.
Fantastisk formuleret! Jeg undrer mig også såre over at folk altid skal pege på eksterne personer som rollemodeller, og ikke dem selv. Herregud hvis alle verdens berømtheder skal være rollemodeller for ens børn, så står det ilde til. Det er jo selvfølgelig far og mor der har det job, og således også far og mor som skal sige at Arek rigtig nok gjorde noget der var meget slemt, men at han har fået sin straf og at alle mennesker fortjener en ny chance for at vise de kan forbedre sig.

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Ravnen skrev:
Dennis skrev:Arek har stået ved sine fejl som han iøvrigt har lavet i sin OB tid og nu har han fået sin straf. Der er simpelthen for mange der tuder om hvad som helst herinde. FCM er til for at vinde fordboldkampe og for at finde gode rollemodeller til jeres børn fordi i ikke selv kan finde ud af at være det.
Fantastisk formuleret! Jeg undrer mig også såre over at folk altid skal pege på eksterne personer som rollemodeller, og ikke dem selv. Herregud hvis alle verdens berømtheder skal være rollemodeller for ens børn, så står det ilde til. Det er jo selvfølgelig far og mor der har det job, og således også far og mor som skal sige at Arek rigtig nok gjorde noget der var meget slemt, men at han har fået sin straf og at alle mennesker fortjener en ny chance for at vise de kan forbedre sig.
Perfekt formuleret, jeg er 100% enig. Vi skal passe på ikke at overfortolke alle situationer. Arek kan stadigvæk være en rollemodel, men bare på en anden måde. Han kan vise at man kommer tilbage efter at have lavet en stor dumhed, og at der findes arbejdspladser der ikke slår hånden af folk pga af den.

talfur

Indlæg af talfur »

Kanon signing.. Ja manden er lettere utilregnelig men er en skidegod keeper.. Jeg vil vædde med at alt den her virak om hans voldsdom forsvinder når vi når hen i sæsonen og forhåbentligt ligger godt til i tabellen pga langt størrere sikkerhed og kynisme i de bagerste kæder.. Velkommen til Arek ! :-)

pow21

Indlæg af pow21 »

Det er da fuldstændig lige meget hvad han har lavet! Fat det nu! luk røven alle i tuderøve med jeres unger, så lad da være med at komme hvis i ikke kan klare mosten!

Jesper

Indlæg af Jesper »

Jeg gider ikke kommentere på for og imod, det er vidst gjort så rigelig allerede! Men velkommen Arek, jeg er ovenud tilfreds!! :D

Brugeravatar
Persian_Wolf
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Persian_Wolf »

Hvis der er noget der kendetegner midtjyllandområdet, så er det smålighed .

Kaffepause-snak holder ingen steder.

Vær nu glad for at vi har fået en af landets bedste keeper. I en tid hvor FCM er i så voldsom spillemæssige krise, og hvor ledelsen nærmest har været i koma på transfermarkedet, så det det vist kun lækkert at vi får en god målmand.

Desuden forstår jeg ikke Heinze's "chok og skuffelse" over at FC Midtjylland har signet en ny målmand. Hvad regnede han med? Heinze fylder intet i feltet på dødbolde, og det har kostet mål + utryghed hos forsvarsspillerne.

Jeg synes det er en glimrende signing, og havde det også på fornemmelsen at det kunne ske. FOr det kan ikke passe at et hold der har vision om mesterskab, skal nøjes med en målmand som Heinze, og ovenikøbet ingen reel konkurrence til ham.

Woop Woop!

pow21

Indlæg af pow21 »

Jeg kan nu ikke se Arek skulle være nogen kæmpe forstærkning, slet ikke på dødbolde som der ligges op til. Han er en karakter der er god at have for et ungt forsvar, når tingene går godt vel og mærke, men folk får jo smidt ham op på helte stadiet, jeg må indrømme jeg er mere skepsisk end størstedelen herinde som sædvandligt.

5666

Indlæg af 5666 »

Vil absolut ikke være med til at byde Onyszko vekommen. Synes det er tåbeligt af FCM. Uanset hvad alle andre skriver herinde er det jo at sige det er okay at udøve hustruvold. Men alle mener jo man skal have en chance til osv. Dette er helt hen i vejret. Det skal aldrig komme til det punkt hvor man sparker, slår, slæber en gennem huset i håret. Hør nu på jer selv det er da ikke okay og det må ikke ske heller ikke en enkel gang. Manden er dømt for det, så han er jo skyldig i hvad han har gjort. Og der er ingen undskyldninger for det. Hvor mange hustrumishandlere har ikke sagt det var kun denne ene gang. Synes alt det vås der bliver fyret af herinde er respektløs over for dem der har været udsat for hustruvold. Sportslig er det selvfølgelig en god ting for FCM, men er nu ikke parat til at klappe i mine små hænder. Jeg bakker overhovedet ikke FCM op i denne beslutning. Dette betyder dog ikke jeg ikke har tænkt mig at bakke op om holdet. Jeg er 100% FCM fan. Selvom dette er ud over min forstand.

Alstrup

OB nu FCM

Indlæg af OB nu FCM »

Jeg håber i vil tage godt imod arek når han starter ved jer, og i ikke tænker over hvad han har gjort og ikke gjort, giv manden en chance til at bevise at han er den super gode målmand han er og ikke lad jer over skygge af det i har læst i avisen, husk at hans lille kone jo også har været grim ved ham og slået ham ja det kommer ikke frem idags aviser, jeg siger ikke det undskylder det han har gjort men giv manden en chance og jeg lover jer for at han er god ved både børn og os kvinder ;) ..
Jeg tror på at i når langt i år...
vi er mange fans fra Ob der er kedeaf at han ikke er hos os mere..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Så må man da ellers nok sige at Ulvegraven vågnede op til dåd.
Da jeg først læste det blev jeg egentlig lidt overrasket, men det gik faktisk hurtigt over. Når man tænker over det er det jo en typisk FCM-signing. Vi har før lavet en kontroversiel handel, og Ørgaard er sådan set hamrende ligeglad med andre folks syn på FCM, sålænge han har baglandet og dem der ligger størstedelen af sponsorkronernes opbakning. Så hvis han har mulighed for at lave en god handel, så gør han det; kontroversiel eller ej. Som FCM-fan må man leve med at man får et par drag over nakken af andre fans pga. vores ledelses til tider kontroversielle, dristige, frække og provokerende handlinger. Men denne indstilling har, i mine øjne, også en stor del af æren for den fine succes, som vores unge klub har oplevet i dens indtil videre 10 leveår.

For at vende tilbage til selve nyheden om Onyszkos ankomst i FCM, vil jeg starte med at sige, at jeg på ingen måde bryder mig om Onyszko som person. Han siger nogle hjernedøde ting i pressen, dummer sig gevaldigt privat og er generelt bare røvirriterende at høre på når han toner frem i medierne. Jeg tvivler på han har ret mange brikker at flytte med.
Men når det kommer til hans evner som målmand har han til gengæld en helvedes masse brikker at flytte med. Han er utvivlsomt blandt de 3 bedste keepere i ligaen, og han forstærker vores hold markant. Derfor har jeg heller ikke noget problem med at vi får Onyszko på mål. For mig er det vigtigste at vi får resultater, og hvis vores ledelse har fået clearet det med sponsorerne og fået en snak med Onyszko, så er jeg altså ikke mere smålig eller hellig end at jeg er villig til at smide Arek på mål. Han har fået sin straf og skal videre i livet. Med andre ord kan han legitimt optræde i FCM-trøjen. Hvad han har gjort af dumme ting før, og hvad andre mener om FCM pga. dette her vil jeg skide hul i sålænge han præsterer på banen!
Jeg har forståelse for dem som ikke bryder sig om dette indkøb og hellere havde set Heinze blive på mål. Dog har jeg intet til overs for dem som vil blive væk fra FCMs kampe på grund af dette. Det er da for latterligt. Men på den anden side er disse "fans" komplet ligegyldige for fanmiløet i FCM, eftersom de sikkert er blandt de folk, der bliver væk når det ikke kører for gutterne. Så for min skyld kan folk der fravælger FCM pga. et spillerindkøb bare blive væk.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg har sq næsten ondt af dig. Gide og spilde tid på at lave en chant om en anden fodboldklub. Hvad med at lægge kræfterne i at lave sange for dit favorithold? Kreativiteten fejler øjensynligt ikke noget

johnterry

Indlæg af johnterry »

Jeg poster lige dette indlæg. No bad feelings fra mig til jer.., det er kun fodbold, og vi holder med hvert vores hold. Synes blot I skulle have et outside input...

Så har FCM fået en ny målmand - og tillykke med det!! De har utvivlsomt købt en af de bedste målmænd i dansk fodbold.

Når det er sagt må jeg sige, at jeg sidder tilbage med en lidt underlig smag i munden.. Var det i sin tid ikke Jens Ørgaard som havde travlt med at opdrage og belære GF om hvordan vi burde og skulle agere i forhold til - først Brian Steen og derifter Stig Tøfting...??
Rent personligt mener jeg, at hvad angår BS var der ikke nogen sag - men udelukkende en over ambitiøs fuldmægtig på gården som anså at der var billige point at score på en voldsag med en celebrity. Det skulle aldrig have været en sag - så kunne politiet ikke lave andet.

Hvad angår Tøfting var jeg sådan set tilbøjelig til at give Ørgaard ret; det var bare et forkert hvad der foregik til den famøse julefrokost. Og Tøfting havde jo andre ting hængende. Jeg havde dengang gerne set at Tøfting var blevet i klubben, men accepterede også at man som profileret fodbold spiller har et ansvar som rækker ud over det almindelige - og det levede Tøfting bare ikke op til.

Men hvor er dén moral tilstede nu hos sten kasteren - Jens Ørgaard?? Hvor starter og slutter FCM's ansvar som opdragere og trend sættere...?? Åbenbart ikke ved ansættelsen af en spiller som først benægtede episoden, og derefter frasagde sig sin egen søn som havde udtalt sig til hans mor fordel i retten... - og efter domsfældelelsen udtalte han faktisk, at det var forfølgelse og mangel på kulturel forståelse; for i Polen er det kotyme at stikke konen en på låget.

I min verden er FCM en lille ubetydelig klub.., intet hjerte, ingen tradition , OG INGEN MORAL.

AGF har i tidens løb været medforfattere til adskillige stunts som aldrig burde have været.., men de har lært, de handler derefter og de reagerer offensivt. Som GF'er sætter jeg meget stor pris herpå.

For min del, håber jeg at GF bliver på stien de er slået ind på, hvor udmeldinger og faktisk ageren har sammenhæng.
FCM har med deres seneste aktion sikret sig en top 3 målmand.., blot må man for dem håbe, at resultaterne bliver store nok til at vaske den dårlige smag ud af munden.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Gab, det er uendeligt uinteressant at læse de selvfede indlæg hvor folk har travlt med at vaske deres hænder og ævle løs i dobbeltmoralens ulidelige skær.

Hvis man vil pege fingre af nogen, så gør det af OB, det var der han var ansat da hændelsen skete, og de vedblev med at bruge ham selvom der var en sigtelse mod ham. Om det er rigtigt eller forkert vil jeg ikke blande mig i. Nu har han så fået en dom, og den skal han udstå. Hans fodboldliv bør ikke ende ved noget snavs i privatlivet, hvis man er så smalrøvet at ville fratage ham alt på den baggrund, så siger jeg velbekommen men fri mig for at skulle læse sådan en omgang dobbeltmoral, det kan I holde i jeres egne klubforums hvor det muligvis er acceptabelt at være studpid og ikke evne at se tingene fra et større perspektiv. Der er folk som uanset baggrunden med kyshånd vil gribe ethvert halmstrå for at tale dårligt om FCM, det må de hjertens gerne, de rager både Jens Ørgaard og resten af FCM en høstblomst, de ved jo alligevel ikke en skid om FCM og vil bare være negative for deres egen selvfedheds skyld, den baggrund kan man ikke føre dialog på.

johnterry

Indlæg af johnterry »

@Ravnen

Jeg er såmænd enig med dig langt hen af vejen. Men evnen til at se bagud er dog aldrig at foragte.
Jeg skriver ikke herinde som GF'er for at fremhæve denne som klub - så havde jeg nok valgt et andet forum.. ;)
Men jeg har selv som GF'er udstået utallige pinsler i form af dårlig presseomtale, dårlig ledelse - og ja - dårlig fodbold....!! Og jeg skal være den første til at indrømme, at ledelsen i Århus igennem tiden absolut ikke har været up to speed. Det er der så lavet om på nu. AGF har faktisk en visionær, dygtig ledelse - noget man ville have forsværget få år tilbage.

Mit indlæg på "jeres" side kommer fordi; AT når man kaster med sten har de en tendens til at ramme én selv - og det er hvad jeg tror I gør ifm Arek købet.

Jeg laster eller beskylder ikke fans eller spillere. I / de gør jo blot hvad kræves. Men det er trods alt ikke helt dumt at tænke bagud - hvad man tidligere har sagt. Og så kommer pointen..., hvordan går det...? Står I ved hvad Ørgaard har udtalt, eller er også I kommet til et Nirvana...?

Besvar