BW´s eksistensgrundlag

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TBM FCM

Re: At klappe med en hånd.

Indlæg af TBM FCM »

Poulsgaard skrev:
<Min pointe er at mange af de ting vi gør er unødvendige for opbakningen til FCM.
<Det eneste udvalg jeg ser som "nødvendigt" er TIFO udvalget. og her kunne passende 80 % af kontingentet bruges.

Dvs. at i din optik så fuck udekampene? Det kan ikke komme bag på folk at bare den post der hedder busser til udebanekampene er rimelig tung.

Hvad angår tifo så har alle mulighed for at hjælpe tifo gruppen. Man kan bare ikke forvente at bare fordi man har været til tifo 2 gange man så kommer til at bestemme hvad der kommer til at ske på tribunen. De fleste af tifo´s projekter er planlagt af gruppen på forhånd inden sæsonen starter så hvis man vil have indflydelse på hvad der kommer til at ske så skal man være med hele vejen. Hvad angår økonomien i tifo så har de et fastlagt budget som de skal holde sig inden for. Skal tifo bruge flere penge sker dette med indsamlingere.

Kunne tifo bruge flere penge? Uden tvivl. Kan de få flere? måske. Det er som sagt flere tallet der bestemmer hvad pengene skal bruges på!

<Det er lige præcis her jeg mener i tager fejl. BW er ikke til for medlemmernes skyld. BW er til for FCM. alt hvad vi/I gør i BW skal jo vejes op imod hvad holdet får ud at det. <ikke hvor glade medlemmerne er eller hvor mange medlemmer vi har..

<Det ville måske også det nemmere at motivere medlemmer til at hjælpe med en opgave, hvis det er direkte forbundet til opbakning til FCM, end hvis det er en <reklamesalgs opgave til pitch, det muliggører en udgivelse mere om året, der måske skaffer 12,2 flere medlemmer, det måske engang vil hjælpe med noget TIFO relateret <der....... kan du se hvad jeg mener.

Du må endelig ikke tage fejl. Alt hvad vi laver, gør vi for at højne opbakningen til klubben, nogen gange med mere succes end andre.
Jeg er da enig i at indretningen i loungen som sådan ikke skaber mere stemning på tribunen, men hvis vi giver vores medlemmer et fedt sted at opholde sig. Et sted hvor man kan skabe sig et netværk gennem andre ligestillede så kan det være at man skaber et engagement blandt disse og på den måde er medvirkende til at skabe bedre stemning.

Hvis jeg læser det du skriver helt nøgternt så mener du at vi skal lukke loungen, kassere bussen, fjerne Pitch også ville stemningen blive bedre!

Bare tifo er her, så går det!

Hvorfor er der så ingen som hjælper de stakels tifo folk. de slider som bæster for at lave tifoér.

Alle 3.

Come on

Thomas Mikkelsen

Tiesto

Opland måske problemet?

Indlæg af Tiesto »

Problemet ligger vel i høj grad i, at FCM's fans er så spredt som det er tilfældet?

Folk kan have meget svært ved at deltage 100% i alt hvad der foregår, hvis man bor f.eks. 30min fra herning? (Især os unge!, halvdelen af os har endnu ikke bil, lever af SU, har hverdagen booket med en masse andet som studie, job osv.
Som en anden omtaler, (matchday), så ER en kamp, event eller lignende en "matchday" for mig og en masse andre (især unge).
Hvis jeg skal til kamp (og ja, det gør jeg ofte), så er det ikke bare halvanden times søndagsbold på stadion. For det første: hvordan faen kommer vi lige til herning? Eneste alternativ er ofte en times bus+det løse. Derefter bus til stadion, hvor der så går lidt tid i loungen - Som dog ofte ikke er tilfældet, idet en eller anden af vennerne sikkert ikke er medlem, hvorfor vi må sidde og fryse røven af på tribunen en times tid.
Efter kampen forekommer så den store hurdle om, hvis forældre eller bekendte der gider køre helt til herning efter os en søndag aften.

Meget uoverskueligt ja.. men i det store hele:
Det er sq besværligt at være fcm fan! - især pga transporten.
Som ung fcm-supporter kan man sq godt savne lidt mere "fællesskab" og "lige-til-hed". Alt forekommer så besværligt?. Gode initiativer med Fair-fans osv. Men tror bare der skal være noget fundament før tilmeldingerne til sådanne arrangementer strømmer ind. Tror det er hele fankulturen i FCM der grundlæggende afskrækker en del unge. f.eks. er der, så vidt jeg ved, intet fast tilholdssted (læs: pub), hvor folk samles inden kamp og sammen drager mod stadion. Ja der er Loungen, men der skal man jo allerede VÆRE medlem for at komme ind. Bare sådan en tråd som denne kan jo afskrække? Folk sviner hinanden til med mere eller mindre usaglige argumenter, vel og mærke i en debat, hvor kilden til netop dette skal findes? Og ja, på overfladen kan det altså nemt komme til at virke som en "se-mig" i stedet for "sammenhold"

Men igen, det store opland og de medfølgende "besværligheder" mener jeg har en stor del af skylden i problemerne. Hvis man ser isoleret på det, så findes, med undtagelse af brøndby, de største fangrupperinger i de store byer. Danmark er og bliver en sofa-nation, desto nemmere og lettere gennemskueligt det hele er, desto flere finder det interessant.

Til sidst, mht. Facebook, SMS samt generel kommunikation, så mener jeg netop dette kan være "redningen"? Folk kan jo ikke lige gå ned på den lokale og høre hvad der foregår. Man skal jo nærmest være inkarneret FCM-fan for bare at kunne FINDE ulvegraven (overdrevet ja). - Og som ung ny-fan med lyst på lidt action og som endnu ikke har fået opbygget den der 100% loyalitet for klubben, så kan det hele virke meget "indelukket" og ja, besværligt.
Så ja, en facebook-gruppe, frivillig sms-tjeneste og lign. tror jeg kunne sætte skub i tingene.
Som ung bombarderes man jo dagligt med pligter, oplysninger, valg osv. osv.,- Og så kan en tilmelding til en bustur til randers altså godt glide lidt ud af bevidstheden.

- Skrevet af en "efterlyst" gymnasie-studerende 17årig supporter.. Spørg løs..

Hekler

Re: Opland måske problemet?

Indlæg af Hekler »

Tiesto Skrev:
-------------------------------------------------------
> Problemet ligger vel i høj grad i, at FCM's fans
> er så spredt som det er tilfældet?
>
> Folk kan have meget svært ved at deltage 100% i
> alt hvad der foregår, hvis man bor f.eks. 30min
> fra herning? (Især os unge!, halvdelen af os har
> endnu ikke bil, lever af SU, har hverdagen booket
> med en masse andet som studie, job osv.

Hvis du kan finde ud af at tage en bus eller et tog til Herning, så kan du fx deltage i Tifo, der altid tilbyder at komme og samle folk op på banegården.
-------------

> Derefter bus til stadion, hvor
> der så går lidt tid i loungen - Som dog ofte ikke
> er tilfældet, idet en eller anden af vennerne
> sikkert ikke er medlem, hvorfor vi må sidde og
> fryse røven af på tribunen en times tid.

Til Det er der jo kun at sige....hvorfor dælen får i så ikke bare den sidste meldt ind. Det er vel begrænset hvor mange frosne røve der går på et medlemskab???
------------------

> Som ung fcm-supporter kan man sq godt savne lidt
> mere "fællesskab" og "lige-til-hed". Alt
> forekommer så besværligt?.

Kan du ikke prøve at forklare det lidt nærmere, det er ret uklart hvad det dækker over?
------------------

> Tror det er hele
> fankulturen i FCM der grundlæggende afskrækker en
> del unge. f.eks. er der, så vidt jeg ved, intet
> fast tilholdssted (læs: pub), hvor folk samles
> inden kamp og sammen drager mod stadion. Ja der er
> Loungen, men der skal man jo allerede VÆRE medlem
> for at komme ind.

Det er vel ikke så svært, hvis i allerede er en flok det er bare om at få de sidste meldt ind og så styre i jo stedet i løbet af to hjemmekampe.
Grunden til der ikke er et fælles sted, er jo netop at olk kommer forskellige steder fra. Der er mange grupper der mødes forskellige steder og drager samlet til kamp. Nogle gør det kun ifm. lørdagskampe osv. men der er mange grupper.
----------------

> Og ja, på overfladen kan det altså nemt komme til
> at virke som en "se-mig" i stedet for
> "sammenhold"

Jeg må desvære skuffe dig hvis du tror at fordi vi har en fanklub, så er folk enige med hinanden. Lige så uenige folk er om hvem der spiller godt og skidt, lige så uenige er folk om hvad fanklubben skal gøre.

Det er rart at se du så grundigt kan gøre rede for hvad du mener, det er et stort skridt på vejen, men i en forening som BW er det først i det øjeblik, du aktivt deltager i aktiviteterne der sker noget og du kan påvirke tingenes tilstand.
------------------

> - Og som ung
> ny-fan med lyst på lidt action og som endnu ikke
> har fået opbygget den der 100% loyalitet for
> klubben, så kan det hele virke meget "indelukket"
> og ja, besværligt.

Du er ikke den første der siger sådan noget, men jeg må ærligt indrømme at jeg aldrig har forstået hvad det lige præcist er der er galt, eller kunne blive bedre?

> Så ja, en facebook-gruppe, frivillig sms-tjeneste
> og lign. tror jeg kunne sætte skub i tingene.

Det eneste vi mangler er en der vil melde sig til at køre Facebook og SMS tjeneste, der skal folk til at drive det. SMS bruges i stor udstrækning i udvalgene, hvor du fx kan melde dig på tifotelefonen og få sms derfra.

> Som ung bombarderes man jo dagligt med pligter,
> oplysninger, valg osv. osv.,- Og så kan en
> tilmelding til en bustur til randers altså godt
> glide lidt ud af bevidstheden.

Jammen så er der jo ikke andet at gøre end at få sig købt et turkort til alle busturene.

> - Skrevet af en "efterlyst" gymnasie-studerende
> 17årig supporter.. Spørg løs..

Bare godt skrevet.
Har lige plukket lidt så jeg kun har citeret det jeg svarer på.
Håber det er til at finde ud af.

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

TBM FCM Skrev:
> Poulsgaard skrev:
> unødvendige for opbakningen til FCM.
> TIFO udvalget. og her kunne passende 80 % af
> kontingentet bruges.
>
> Dvs. at i din optik så fuck udekampene? Det kan
> ikke komme bag på folk at bare den post der hedder
> busser til udebanekampene er rimelig tung.
>
> Hvad angår tifo så har alle mulighed for at hjælpe
> tifo gruppen. Man kan bare ikke forvente at bare
> fordi man har været til tifo 2 gange man så kommer
> til at bestemme hvad der kommer til at ske på
> tribunen. De fleste af tifo´s projekter er
> planlagt af gruppen på forhånd inden sæsonen
> starter så hvis man vil have indflydelse på hvad
> der kommer til at ske så skal man være med hele
> vejen. Hvad angår økonomien i tifo så har de et
> fastlagt budget som de skal holde sig inden for.
> Skal tifo bruge flere penge sker dette med
> indsamlingere.
>
> Kunne tifo bruge flere penge? Uden tvivl. Kan de
> få flere? måske. Det er som sagt flere tallet der
> bestemmer hvad pengene skal bruges på!
>
> er ikke til for medlemmernes skyld. BW er til for
> FCM. alt hvad vi/I gør i BW skal jo vejes op imod
> hvad holdet får ud at det. medlemmerne er eller hvor mange medlemmer vi har..
>
>
> medlemmer til at hjælpe med en opgave, hvis det er
> direkte forbundet til opbakning til FCM, end hvis
> det er en muliggører en udgivelse mere om året, der måske
> skaffer 12,2 flere medlemmer, det måske engang vil
> hjælpe med noget TIFO relateret se hvad jeg mener.
>
> Du må endelig ikke tage fejl. Alt hvad vi laver,
> gør vi for at højne opbakningen til klubben, nogen
> gange med mere succes end andre.
> Jeg er da enig i at indretningen i loungen som
> sådan ikke skaber mere stemning på tribunen, men
> hvis vi giver vores medlemmer et fedt sted at
> opholde sig. Et sted hvor man kan skabe sig et
> netværk gennem andre ligestillede så kan det være
> at man skaber et engagement blandt disse og på den
> måde er medvirkende til at skabe bedre stemning.
>
> Hvis jeg læser det du skriver helt nøgternt så
> mener du at vi skal lukke loungen, kassere bussen,
> fjerne Pitch også ville stemningen blive bedre!
>
> Bare tifo er her, så går det!

Jeg mener at vi selv er med på den bølge FCM laver, hvor alt skal belønnes med rabatter, fribilletter, gratis bus eller bajer.
Hvor mange gange har du ikke selv hørt bemærkningen "Jeg kommer sku ikke hvis jeg skal betale for billetten". blandt helt almindelig mennesker (som gerne skulle blive til fans og dermed BWs målgruppe) er der en hvad-får-jeg-for-det holdning.

Jeg vil 100 gange hellere have et lille intimt sted med plads til 50 mennesker, som var stuvende fuldt til alle vores hjemmekampe. med dedikeret fans. end en lounge med plads til 2-300, intetsigende supportere.

Jeg skal ved gud ikke gøre mig selv bedre end jeg er, for jeg er ikke den mest hyppige gæst i loungen, ensige på stadion. men det er de værdier der betyder mest for mig jeg lister op her.

Tilskudet til bussen er jo fint så længe man kan som forening skal få råd til det. men er det noget at vænne folk til?
Og nej jeg gidder ikke høre på forklaringer fra studerende der ikke kan finde råd til 2-3 busturer i måneden. Jeg har sku selv været der, på tidspunkter, hvor der ikke var noget der hed tilskud til busturer, hvor vi måtte kører i private biler, hver anden gang fordi bussen blev aflyst.

Det er måske mig der er vokset BW, mere end det er BW der har ændret sig. det skal jeg lade være usagt, men faktum er at BWs profil ikke passer på min slags mere.

> Hvorfor er der så ingen som hjælper de stakels
> tifo folk. de slider som bæster for at lave
> tifoér.
>
> Alle 3.
>
> Come on
>
> Thomas Mikkelsen

Thomas Lund

Re: BWs kernekompetencer - laaaaangt!

Indlæg af Thomas Lund »

OK vi kan ævle og kævle i en uendelighed, eller vi kan prøve at blive enige om hvilken Verden vi arbejder i.

Lad os se på det jeg vil kalde BWs kernekompetencer:
Jeg har valgt at dele det op i 4:

- Økonomi
- Menneskelige ressourcer
- Udbytte
- Mit forslag (til hvad vi gør på dette område)

Pitch:

- Økonomi
Økonomisk krævende. Trykning og forsendelsesomkostninger er høje. For at dække det ind skal der sælges en del annoncer og det kræver goodwill:

Trækker store menneskelige ressourcer pga:
Annoncesalg (bestyrelsen)
Artikler (frivillige medlemmer)
Pakning og forsendelse (frivillige medlemmer)

- Udbytte:
Jeg vurderer udbyttet til at være lille især set i forhold til det pres man sætter sig under i bestyrelsen for at skulle sælge annoncer. Der er også pres på for at overholde deadlines og finde frivillige til at pakke bladet i kuverter.
Mht. info i pitch er værdien af den praktiske information tvivlsom, da bladet allerede, når det er ude ved medlemmerne er ca. 2 uger gammelt. Jeg tvivler også på at alle medlemmerne ser de ting i bladet, der rent faktisk er vigtige, da det forsvinder i de mange gode artikler.)

Mit forslag:
Drop det og brug skribenternes kræfter på en ny hjemmeside og andre menneskelige ressourcer på andre aktiviteter i BW. (alternativt lav KUN en online udgave og drop alligevel annoncesalget, evt. flere "udgivelser"/eller bare jævnligt artikler på en ny hjemmeside).

Busture:

- Økonomi
At sende busser afsted er dyrt. De fleste medlemmer fatter simpelt hen bare ikke hvor dyrt det er. BWs bestyrelse/busudvalget har altid været rigtigt gode til at være fleksible og sende billige busser afsted, grundet brug af divisionskort og økonomisk tilskud fra andre aktiviteter
Folk der melder sig til en bustur og ikke dukker op, er rigtigt dyre. Det er også dyrt når man ankommer "meget tidligt" til kampene og det sker altså stadigt, at man ikke har styr på kamptidspunktet og kørselstiden (og busselskaberne magter åbenbart ikke at finde de stadions)

Det kræver en del resourcer at sende busser afsted, især på selve dagen, men med den rette styring og ved at have lavet de rigtige aftaler og følge op på dem, mener jeg at busudvalget kan spare sig selv og medlemmerne for en masse trælse oplevelser

- Udbytte
Udbyttet af at have busser afsted til udekampene er uvurderligt. Det er meget vigtigt at BW viser ansigtet på udebane og det er vigtigt at man får det unikke fællesskab og opbakningen til holdet er meget vigtig. Det ved vi fra spillernes egne udtalelser

- Mit forslag
Bliv ved med at køre en prispolitik der gør lidt ondt, men vær også realistiske.
Få flere MEGET faste aftaler med busselskabet, HELT styr på kørselstider til stadion, HELT styr på ruterne og HELT styr på når kamptidspukterne flyttes
Få lavet en tilmeldingsordning som er bindende efter fristens udløb og FAKTURER ALLE der udebliver HVER gang!
Jeg foreslår også en "klippekorts-ordning" der erstatter turkortet. Selvom der er nogle trofaste fans, kan de også have ting de bare ikke KAN slippe ud af og så vil et "klippekort" stadig give folk på busserne men er lidt mere fleksibelt end turkortet
MERE fokus på at der kører en bus til ALLE kampe, i loungen på hjemmesiden og på ulvegraven. tlf. nummeret og linket til tilmeldingssiden skal smides i hovedet på folk MANGE gange. Det skal siges til ALLE hjemmekampe på stadion af speakeren og det skal på storskærmen (Måske er det ikke muligt. - det er bare hvad jeg synes)

Hjemmesiden/ulvegraven:

- Økonomi
Bestyrelsen har en ny hjemmeside på trapperne. Den har sikkert kostet en del. Men selve driften af den kan ikke være dyrt?

Det kræver en del at drive hjemmesiden, men har man fået lavet den med et god CMS (content Management System) burde de fleste kunne opdatere siden uden den store IT-viden. Det handler om at opdatere tekster og billeder.
Ulvegraven kræver en 3-4 admins, men ellers er den ikke så krævende. En opdatering til en anden type forum er måske på sin plads, men der skal altså være nogen der gør det.

- Udbytte
Udbyttet af en jævnligt opdateret hjemmeside er stor i forhold til de ressourcer der kræves.

- Mit forslag
Hjemmesiden gøres færdig meget snart (håber jeg at den er) og der gøres en indsats for at komme med en jævnlig nyhedsstrøm. Alle busture skal annonceres, måske en 2-3 gange og loungens åbningstider og evt. tilbud skal annonceres jævnligt. Man må ikke bare gå ud fra at "alle jo ved at sådan er det" for der er hele tiden nye med og gamle der glemmer.

Lounge:

- Økonomi
Loungen burde som udgangspunkt udelukkende være en indtægtskilde. Der er udgifter til el og varme men øl, sodavand og pølser er indtægter. Der er udgifter til mad og drikke til de frivillige (alle i BW)

Loungen kræver meget, mere end mange forestiller sig. Men jeg har også på fornemmelsen at det er noget konkret som en del kan forholde sig til og vil hjælpe med. Det er i hvert fald ikke loungen jeg har hørt

- Udbytte
Der er et økonomisk udbytte fra loungen.
Der er trods alt mulighed for at mødes og slappe af. Om man kunne gøre det bedre ved jeg ikke, men måske

- Mit forslag
Lad være med at lave ret mange investeringer i loungen før man finder ud af hvilke aktiviteter der kan trække flere derned. Skum fløden af indtægterne og fordel dem til busture og BW Tifo (evt. andet). Hold arrangementer til arrangement for frivillige og julefrokost, evt. et enkelt arrangement mere (men lad være med at have urealistiske forventninger til deltagerantal)
Meget stram styring af mad og drikke til frivillige (mener jeg at der allerede er. Lad være med at slække på det. Det handler mere om integritet end bare økonomi).

BW Tifo:

- Økonomi
Udelukkende en udgiftsforretning, men med de rette menneskelige ressourcer kan en del dækkes af indsamlinger, selvom det stadig er godt med tilskud

Kræver rigtig meget og jeg er sikker på

- Udbytte
Udbyttet handler om at dem der laver det på kampdagen ved hvad det handler om og hvordan man styrer og informerer de ekstra frivillige der hjælper på selve kampdagen. Vi har alle set både velgennemførte og mislykkede tifos.

- Mit forslag
BW Tifo har brug for en administrator, en lidt "kedelig" type der hele tiden spørger de kreative om de har styr på materialer og frivillige og information, aftaler med FCM osv. Denne person er NØGLEPERSON for om tifos bliver vellykkede. Få mere styr på indsamlingsdage og find en bedre strategi til at finde hjælpere end ulvegraven og sms. Brug loungen og gå til folk på tribunen. Face-to-face virker altid bedre!
Fortsæt med tifowekenderne. Jeg tror at det nok skal virke i længden.
Brug også kommunikationskanalerne for igen og igen og igen at informere om arbejdsdage og om behovet for hjælp og hvem man kan kontakte.
BW skal fortsat søtte BW tifo økonomisk og fortsat stille krav til resultater, styring, oprydning efter brug af fanloungen ;o), og styring af økonomien.

De kedelige (skal kunne dækkes af kontingent):
- Medlemskort Der skal laves et logo og det skal trykkes og udsendes sammen med indkaldelse til generalforsamlingen. Kræver lidt en enkelt gang om året
- Porto - Udgift
- Bogholderi Kassereren i bestyrelsen har arbejdet med at have kontakt med bogholderiet, men selve bogholderiet bør man betale sig fra.
- Bestyrelsesmøder. De skal holdes ca. engang i måneen og det koster lidt at få noget at spise og drikke.

Ok det er firkantet og skrevet lidt hurtigt, men jeg mener det er et ok sted at starte. Om ikke andet, så lidt forslag til en kommende bestyrelse.

Lund

Hekler

Re: BWs kernekompetencer - Godt

Indlæg af Hekler »

Skide godt.

Var der noget med du stillede op til bestyrelsen igen? :-)

Jeg er sådan set enig med dig. Der hvor det generelt tipper den ene eller anden vej, handler om, at der er nogen der brænder for det. Når man sidder i bestyrelsen er man utrolig følsom for om der er folk der sætter ild under en.
De perioder hvor man skal gå at hive i folk tigge og bede om at få folk til at gi en hånd er utroligt nedbrydende. Heldigvis er folk så engagerede, at lige så snart der kommer nogen der vil gøre noget så er det meget nemt at trække folk med.

Sådan er det for mig i hvert fald.

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor i har så pisse travlt med at få de medlems tal så pisse højt op! I laver den ene kampagne efter den anden, når så folk kommer til, så får man at vide at hvis man ikke laver noget, kan bare skride.

Jeg forstår ikke hvad i vil med alle de medlemmer? Kan godt være det ser fedt ud, ud af til, men hvad hjælper det når halvdelen af dem piller røv og den anden bor i skagen, sjælland etc.
I brokker jer hele tiden over folk ikke engagere sig nok i BW, hvad med at få de folk som allerede er med i BW aktiveret, inden man begynder at slå større op? Flere medlemmer vil jo også kræve flere hænder til det frivillige arbejde.

Jeg kan bare ikke se hvorfor bestyrrelsen hele tiden, skal gå i forsvars mode, hver gang der er en som skriver noget som kan tolkes negavtivt om BW?`Hvorfor har i sådan brug for at vaske hænder? I brokker jer hele tiden om at folk ikke giver respons, når i vil lave nye tiltag, når der så kommer noget kritik, så får man hele bestyrrelsen på nakken! Sgu klart folk ikke gider svare jer! Der er jo ingen der giver jer skylden, men siger hvordan man godt kunne tænke sig det!!

I får det til at lyde som om den eneste rigtige fan, er ham som er med i BW og sider i bestyrrelsen. Hver gang der bare er det mindste, ja så går i på barikaderne og smider "i ved intet om kulturen i Midtjylland" kortet, jeg synes virkelig det er en ynkelig måde at gøre tingene på.
Nu har Alex en anden måde at gå til fodbold på end dig, også får han at vide at han bare skal lukke? Hvad med acceptere at folk er forskellige og at der er 1000 måder at gøre tingene på.
BW er en forening med godt 1700 medlemmer, vi deler ikke alle sammen samme holdning (og gudske lov for det). Men jeg er sgu pisse træt af blive påduttet hvordan den rigtige fan skal være og opføre sig, men kan sgu snart ikke flytte sin røv fra sit hjem uden at blive overvåget. En rigtig fan er med på ude- og hjemmebane, mere er der vidst ikke i det? Hvordan man så geberder sig på stadion, er sgu op til den enkelte, hvordan jeg synes alle burde være, kan sgu hver pisse ligegyldigt!
Det skal ikke være nogen straf at være medlem af BW.

> I har intet problem med at hævde jer selv på et
> forum som er betalt af BW´s medlemmer.
> I tror i er guds gave til fodbolden.
> I har været her et øjeblik og om lidt er i væk
> igen.
> Bw har altid været her og er her forhåbeligt også
> når hverken jeg eller i er her mere.
> Vis mig et tilnærmelsesvis så stort engagement som
> dem der hjælper/deltager/har ydet.
> Så ville jeg gide høre på jeres shit men indtil da
> Glem det!!

Nej og det har i vidst heller ikke?!!! Hvis man ikke bliver en del af bestyrrelsen er man åbenbart ikke en rigtig fan!
Hvorfor skal man yde frivilligt arbejde i BW, før man har lov til at komme med nye forslag?

Jeg undre mig virkelig over tilgangene til tingene, alt nyt skal bare havles ned. Dengang UBM var nye, skulle de lige tærskes igennem, man er åbenbart bange for konkurrence? hvad med at tænke i baner som samarbejde? Men alt hvad der falder uden for den vante "ramme" er ikke velkommen, der skulle jo nødig ske forandringer..
Tiltag bliver aflyst, før de næsten er startet op.Men ting lykkes ikke lige på dag ét, ting kræver tid og der burde man måske være lidt mere tålmodig.
Det hele virker bare så kunstigt, når i prøver at arrengere det paintball, for at få flere medlemmer og fremme sammenholdet.

Ja undskyld det lidt sure indlæg, men det pisser mig sgu af hver gang folk prøver at hellige sig over andre! Og det er sgu ligegyldigt om man er formand eller medlem nr. 7000. Hvorfor har man sådan brug for at være hævet over massen?

------------

Jeg kunne godt tænke mig at man lavede flere under afdelinger af BW, lige nu er der vel kun dem fra Dark Wolves og BWeast? Som er decideret under BW.
Mens der er kæmpe potentiale i århus, holstebro, trekants området...
Bare lige noget jeg har forstillet mig, men hvad med at lave et "BW-landkort" hvor man deler DK ind, i nogle mindre arealer. Det kunne være fx. være holstebro området. Hvis de så havde nogle idéer som vil kunne få flere folk med fra denne kant, eller havde folk nok til en away, jamen så kunne de søge om tilskud for at få det op at stå.
Jeg tror at på sigt, vil man kunne få angagerret langt flere mennesker hvis man havde en række lokale grupper rundt omk. som sørgede for at få oplandet sat i gang. BW magter simpelthen ikke at kunne nå rundt i alle kroge. Men ved at have mindre grupper af folk, vil man kunne få de folk med, som ellers vil have svært ved at komme...
Hvis jeg boede i Holstebro, vil jeg da meget hellere knytte venskaber med folk man havde en chance for at møde i nattelivet eller bare et tilfældigt sted, i stedet en grønlanglål man nok aldrig ser igen fra sdr. omme, som bare lige kom for at få sin bonus rabat i BW's godtgørelser.
Det kræver selvfølgelig en mand i hver "region" som vil stå for det. Det skal jo bare være lidt ala BWeast, hvor altoriso ligesom står for alt kommonikation. Jeg tror det vil kunne samle flere på aways og det giver også mulighed for at sende busser fra andre steder end Herning-ikast, hvis man altså formår at få folk op ad stolene.

Hekler

God kritik

Indlæg af Hekler »

LOOFT Skrev:
> Jeg forstår virkelig ikke hvorfor i har så pisse
> travlt med at få de medlems tal så pisse højt op!
> I laver den ene kampagne efter den anden, når så
> folk kommer til, så får man at vide at hvis man
> ikke laver noget, kan bare skride.

Jeg kan faktisk ikke huske der har været en kampange for at få medlemstallet op siden engang før du var med da Kranker lavede et rimeligt hårdt drive.
Vi havde noget i forbindelse med turen til FCN og hente sølv, hvor der var en flyer, men det er da vist også det.

> Jeg kan bare ikke se hvorfor bestyrrelsen hele
> tiden, skal gå i forsvars mode, hver gang der er
> en som skriver noget som kan tolkes negavtivt om
> BW?

Jeg synes faktisk vi er ret offensive, og udfordre folk på deres ønsker/kritik, i form af et kald til handling fra folk selv, og en invitation til at være med til at gøre noget.
Iøvrigt er det vel ikke vildt ofte, at flere fra bestyrelse deltager i den samme debat? Men jeg kan fortælle en hemmelighed....vi er jo ikke ligefrem enige i alt.

> Hvorfor har i sådan brug for at vaske hænder?
> I brokker jer hele tiden om at folk ikke giver
> respons, når i vil lave nye tiltag, når der så
> kommer noget kritik, så får man hele bestyrrelsen
> på nakken! Sgu klart folk ikke gider svare jer!
> Der er jo ingen der giver jer skylden, men siger
> hvordan man godt kunne tænke sig det!!

Problemet er jo desværre ofte at løsningerne/ønskerne handler om hvad folk vil have der skal gøres for dem.

Nogle eksempler:
Busprojekter bliver ønsket, men de folk der har talt varmt for dem bakker ikke op og tiltaget må lukkes pga. manglende tilmelding.
Tifo dage hvor folk kan komme og lave deres egne flag/bannere bliver ønsket, men ingen dukker op.
Stemningsforum, oprettes til at koordinere tiltag, men ingen bruger det og det ender med at jeg sidder alene og spørger på hvad der sker, så det er nemmere bare at ringe til folk.

> I får det til at lyde som om den eneste rigtige
> fan, er ham som er med i BW og sider i
> bestyrrelsen.

Det billede kan jeg ikke genkende helt, men det er da rigtigt at nogle ting bliver skudt ned fordi vi faktisk har erfaringer der siger det ikke kan lade sig gøre. Kan konkret fortælle at Thor, mente det da han kom med, og han har her 1 år efter måtte indrømme at der måske var noget om det i mange tilfælde, fordi han har prøvet noget som andre af os på forhånd havde spået en hård fødsel.
------------

> Nu har Alex en anden måde at gå til fodbold på end
> dig, også får han at vide at han bare skal lukke?
> Hvad med acceptere at folk er forskellige og at
> der er 1000 måder at gøre tingene på.
> BW er en forening med godt 1700 medlemmer, vi
> deler ikke alle sammen samme holdning (og gudske
> lov for det). Men jeg er sgu pisse træt af blive
> påduttet hvordan den rigtige fan skal være og
> opføre sig, men kan sgu snart ikke flytte sin røv
> fra sit hjem uden at blive overvåget.

Nu handler kritikken af Alex vist om at han IKKE er medlem, men til stadighed opføre sig som om han på en eller anden måde har ret til det samme. BW er en forening, der arbejder for foreningens medlemmer, ikke alle mulige andre. Hvis andre så skulle få noget ud af det, fint, men det kan aldrig være målet.
--------------

> Hvorfor skal man yde frivilligt arbejde i BW, før
> man har lov til at komme med nye forslag?

Det skal man heller ikke, men med mange af forslagene handler det jo om at der er nogen der skal tage initativet. Hvis du foreslår noget som jeg ikke ved en skid om, eller som jeg ikke har tid eller begejstring til at gøre noget ved selv, så er det vel naturligt at jeg beder dig om at komme ud af busken og gå forest?

At det nogle gange kan virke afvisende er så noget andet.

> Jeg undre mig virkelig over tilgangene til
> tingene, alt nyt skal bare havles ned. Dengang UBM
> var nye, skulle de lige tærskes igennem, man er
> åbenbart bange for konkurrence? hvad med at tænke
> i baner som samarbejde? Men alt hvad der falder
> uden for den vante "ramme" er ikke velkommen, der
> skulle jo nødig ske forandringer..

Aaah Nu taler du mod bedre vidende.
Det har aldrig været et problem med UBM som sådan. Men så længe UBM ikke vidste hvad de ville, der var modstridende udmeldinger hele tiden, og nogle af udmeldingerne faldt uden for rammerne af hvad BW kunne stå inde for, ja så var der problemer. Det har jo slet ikke noget med manglende vilje til forandring, men i meget høj grad om fælles spilleregler for hvordan man kommunikere.

> Tiltag bliver aflyst, før de næsten er startet
> op.

Det er nemmest hvis du er lidt konkret?
------------

> Jeg kunne godt tænke mig at man lavede flere under
> afdelinger af BW, lige nu er der vel kun dem fra
> Dark Wolves og BWeast? Som er decideret under BW.
> Mens der er kæmpe potentiale i århus, holstebro,
> trekants området...

Helt enig.
Faktisk lavede vi engang en strategi der gik ud på netop dette, vi har tilbudt plads på hjemmesiden til at der kan informeres.
Det eneste krav er, at det er medlemmer af BW der laves arrangementer i BW regi for.

> Bare lige noget jeg har forstillet mig, men hvad
> med at lave et "BW-landkort" hvor man deler DK
> ind, i nogle mindre arealer. Det kunne være fx.
> være holstebro området. Hvis de så havde nogle
> idéer som vil kunne få flere folk med fra denne
> kant, eller havde folk nok til en away, jamen så
> kunne de søge om tilskud for at få det op at stå.
> Jeg tror at på sigt, vil man kunne få angagerret
> langt flere mennesker hvis man havde en række
> lokale grupper rundt omk. som sørgede for at få
> oplandet sat i gang.

Det ville være genialt.
og den nye hjemmesides community del giver mulighed for at oprette grupper, og søge på folk geografisk, hvis de gør de oplysninger tilgængeligt.
BW East er jo et fremragende eksempel, men det bygger altså mere end noget ander på Altoriso´s hårde arbejde og lyst til at delagtiggøre folk.

> BW magter simpelthen ikke at
> kunne nå rundt i alle kroge. Men ved at have
> mindre grupper af folk, vil man kunne få de folk
> med, som ellers vil have svært ved at komme...

Pointen er jo netop at vi alle er BW, og hvis folk bare vil invitere andre med i ders fælleskab ja så kan meget lade sig gøre.

Jeg har cuttet lidt i dit indlæg for det ikke blev for langt, håber det er overskueligt.

Når man bor i Herning, kan det da også være svært at finde folk...

LOOFT

Re: God kritik

Indlæg af LOOFT »

Hekler Skrev:
> Jeg kan faktisk ikke huske der har været en
> kampange for at få medlemstallet op siden engang
> før du var med da Kranker lavede et rimeligt hårdt
> drive.
> Vi havde noget i forbindelse med turen til FCN og
> hente sølv, hvor der var en flyer, men det er da
> vist også det.

Nej i laver ikke nogen decideret kampagne, men hver gang der bliver lavet et indlæg, lyder i pisse deperate for at få nye medlemmer.

> Jeg synes faktisk vi er ret offensive, og udfordre
> folk på deres ønsker/kritik, i form af et kald til
> handling fra folk selv, og en invitation til at
> være med til at gøre noget.
> Iøvrigt er det vel ikke vildt ofte, at flere fra
> bestyrelse deltager i den samme debat? Men jeg kan
> fortælle en hemmelighed....vi er jo ikke ligefrem
> enige i alt.

Hver gang der er noget med BW, ja så er der faktisk en fra bestyrelsen som forsvar det med næb og klør, bare se denne tråd.
Det er jo klart der ikke sker noget, når i bare siger, at det skal man selv stå for, også dør den allerede der.
Hvad med at tage emnet op på næste møde? Diskuter fordele og ulemper, hvordan gør vi det bedst og det økonomiske.
Så vender man tilbage til personen som har forslået emnet, siger det kan lade sig gøre hvis du selv bidrager med x antal hænder, vi vil selvfølgelig gerne hjælpe i det omfang det er muligt og stiller det og det til rådighed.
Der er ikke noget mere opgivende end at få smit en våd klud i hovedet; Gør det selv eller hvad kan du selv gøre for det? eller hvad med at invitere personen med til næste møde? i Brokker jer altid med at folk ikke har nok indsigt, det vil han jo få her... Samarbejde når man altså længst.

> Problemet er jo desværre ofte at
> løsningerne/ønskerne handler om hvad folk vil have
> der skal gøres for dem.
Se mit forslag over, så slipper jeg for at skrive det samme.

> Nogle eksempler:
> Busprojekter bliver ønsket, men de folk der har
> talt varmt for dem bakker ikke op og tiltaget må
> lukkes pga. manglende tilmelding.
> Tifo dage hvor folk kan komme og lave deres egne
> flag/bannere bliver ønsket, men ingen dukker op.
> Stemningsforum, oprettes til at koordinere tiltag,
> men ingen bruger det og det ender med at jeg
> sidder alene og spørger på hvad der sker, så det
> er nemmere bare at ringe til folk.
Enig og der er folk også for sløve, det er ikke jeres skyld. Folk må sgu også stå ved, når deres ting faktisk bliver realiseret.

> Det billede kan jeg ikke genkende helt, men det er
> da rigtigt at nogle ting bliver skudt ned fordi vi
> faktisk har erfaringer der siger det ikke kan lade
> sig gøre. Kan konkret fortælle at Thor, mente det
> da han kom med, og han har her 1 år efter måtte
> indrømme at der måske var noget om det i mange
> tilfælde, fordi han har prøvet noget som andre af
> os på forhånd havde spået en hård fødsel.
Sådan er det vel ved de fleste nye tiltag? Noget glider selvfølgelig bedre end andet. Men det hjælper heller ikke at give op på forhånd.
> ------------

> Nu handler kritikken af Alex vist om at han IKKE
> er medlem, men til stadighed opføre sig som om han
> på en eller anden måde har ret til det samme. BW
> er en forening, der arbejder for foreningens
> medlemmer, ikke alle mulige andre. Hvis andre så
> skulle få noget ud af det, fint, men det kan
> aldrig være målet.
Øhh? Nu kender jeg sådan set alex, jeg ved han var medlem sidste år og var med på en del aways, om han har gentegnet medlemskab skal jeg ikke kunne sige.
Men hvad har det overhovedet med sagen at gøre?

> --------------

>
> At det nogle gange kan virke afvisende er så noget
> andet.
>

> Aaah Nu taler du mod bedre vidende.
> Det har aldrig været et problem med UBM som sådan.
> Men så længe UBM ikke vidste hvad de ville, der
> var modstridende udmeldinger hele tiden, og nogle
> af udmeldingerne faldt uden for rammerne af hvad
> BW kunne stå inde for, ja så var der problemer.
> Det har jo slet ikke noget med manglende vilje til
> forandring, men i meget høj grad om fælles
> spilleregler for hvordan man kommunikere.
Nu har UBM altid haft en overordnet procedure, hvis du er i tvivl, har jeg været så venlig at skrive det som Ross skrev i pitch her: http://ultraboysmidtjylland.dk/. Men bare med en gruppe på omk. 25 medlemmer + hangs, ja så er der faktisk forskellige udlægninger af sammesag.

> > Tiltag bliver aflyst, før de næsten er startet
> > op.
>
> Det er nemmest hvis du er lidt konkret?
Busture fra holstebro til herning, jeg to turen en gang som ansvarlig også lukkede den? (ved ikke om den har kørt mere) Killer pool mener jeg var et rigtig godt tiltag, men som man heller ikke gjorde meget ved. Hvad med at lave scoreboard, så kan man selv skrive i stedet for at thor eller hvem sider og skriver det på en lille notesblok. Få det annonceret via info-baren, det kan jo bare være ham der har tjansen den dag, som siger at der vil være pool om 10 min. Det kan skrives på graven eller hjemmeside.
Det virkede bare meget indelukket, når det kun var bestyrelsen + venner som spillede hele tiden, det virkede udefra som andre ikke måtte være med.
Man kunne også få gang i noget poker eller bordfodbold, men det vil nok kræve at man mødtes noget før end hvad loungen har åbent nu.

> ------------

>
> Helt enig.
> Faktisk lavede vi engang en strategi der gik ud på
> netop dette, vi har tilbudt plads på hjemmesiden
> til at der kan informeres.
> Det eneste krav er, at det er medlemmer af BW der
> laves arrangementer i BW regi for.
Super, men er der ikke gjort mere ved det siden? har aldrig hørt om det.

> Det ville være genialt.
> og den nye hjemmesides community del giver
> mulighed for at oprette grupper, og søge på folk
> geografisk, hvis de gør de oplysninger
> tilgængeligt.
> BW East er jo et fremragende eksempel, men det
> bygger altså mere end noget ander på Altoriso´s
> hårde arbejde og lyst til at delagtiggøre folk.
Også derfor jeg lige hev det eksempel frem. Men forarbejdet og skitserne kommer jo ikke fra folk selv. Hvad med at dele jylland op i 5 Midt(Herning ikast, der går allerede bus(ser)), øst, vest, nord syd og fyn, east klare sig selv rigtig godt.

> Pointen er jo netop at vi alle er BW, og hvis folk
> bare vil invitere andre med i ders fælleskab ja så
> kan meget lade sig gøre.
enig, men du ved godt at folk somregel kun handler til egen fordel. Derfor skal man lede længe efter folk som altoriso. Men der må da kunne findes nogen som kan skrive et indlæg på en hjemmeside?

> Når man bor i Herning, kan det da også være svært
> at finde folk...
Jeg ved det kun alt for godt i min tid i tifo:(

fcm-fan-4ever

Re: BW´s eksistensgrundlag

Indlæg af fcm-fan-4ever »

Har hørt en lille fugl synge om at BW bestyrelsen holder møde en gang om måneden på hotel eyde... Det må da være en dyr fornøjelse... hvorfor bruger man ikke loungen til sådan noget...Det er vel billigere end at leje et lokale på et af de dyreste steder i herning.

Hoffmann

Indlæg af Hoffmann »

fcm-fan-4ever Skrev:
> Har hørt en lille fugl synge om at BW bestyrelsen
> holder møde en gang om måneden på hotel eyde...
> Det må da være en dyr fornøjelse... hvorfor bruger
> man ikke loungen til sådan noget...Det er vel
> billigere end at leje et lokale på et af de
> dyreste steder i herning.

Det var vist kun i sørens tid!

Men har hørt at fremover bliver der holdt møder på D’Angleterre, for ellers er der ingen der gider sidde i bestyrelsen..

fcm-fan-4ever

Ved bare at det også er sket i år... Troede at det var sådan noget man også bruger loungen til...

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Hvis du vil se de samlede udgifter, der er til bestyrelsesmøder for 2008 og budgetteret for 2009 og vil spørge ind til det, vil jeg foreslå dig at møde op til generalforsamlingen på lørdag den 28, hvor regnskab og budget bliver fremlagt.

Lund

fcm-fan-4ever

Ja men kan ikke komme til generalforsamlingen, desværre.. Vil bare gerne vide om det er Bw der betaler for leje af lokale på Eyde + mad og drikke til bestyrelsen eller om det er af egne lommer...

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Jeg har fulgt med i en del generalforsamlinger, og jeg må give dig ret - det kan blive ret vildt med fortæring osv til bestyrelsesmøderne...

Feks har jeg engang set regning på 3 poser Gevaliakaffe og en pakke sukkerknalder
Og minsandten om ikke frådserne havde købt fløde i stedet for mælk..

Ja man kan sgu undres....

Besvar