Så opfattede vi situationen ens, og i så fald udviste dommeren igen en manglende linje.
Så vidt jeg forstår fodboldreglerne, så skal målmanden udvises, hvis han rører bolden med hænderne uden for eget felt, så længe det er forsætteligt, som det må siges at være i går.
Ellers mener dommeren, og AR havde bolden under kontrol i første omgang, og dømte derfor indirekte frispark, da han samlede bolden op igen.
Som der står i §12 i Fodboldloven, under delen, hvor der kan dømmes indirekte frispark mod målmanden: "Efter at have haft kontrol over bolden med hænderne og frigjort den til spil, og rører bolden igen med hænderne, før den er rørt af en anden spiller" endvidere står der "målmanden anses for at have bolden under kontrol, når han berører den med nogen del af hånd eller arm. At have bolden under kontrol omfatter, at målmanden forsætligt parerer bolden, men ikke de tilfælde, hvor bolden efter dommerens skøn tilfældigt springer tilbage fra målmanden, f.eks efter at han har foretaget en redning"
Peter Ross
FCM vurderes af Morten Bruun
-
Altoriso
Re: anders rasmussen - hetzen
jj skrev:
-------------------------------------------------------
> En hetz imod Anders Rasmussen.
>
> Come on, det er sku for svagt at påstå. Mener
> kritikken af ham er berettiget og den har været
> der i længe.
>
> Hvis du ønsker at tro, han fremstilles som
> prugelknappe, så tag og kig på histrorikken her på
> graven. Kritikken har været der i lang tid.
Jeg har selv deltaget aktivt i debatten om ham fra hans første kamp, og ved godt at kritikken har været der i lang tid...
Og jeg har netop argumenteret for at hans spil har gennemgået visse forbedringer i forhold til de dårlige præstationer, vi HAR set fra ham
Derfor er min tese som nævnt tidligere at nogle ser en kærkommen mulighed for netop at hetze mod ham fordi vi "mistede" 2 point
Og vi har jo set det med flere andre spillere også, feks har både Daugaard og Dennis Sørensen været ude for noget lignende, og de har da vist sig at kunne formå at blive endog meget dygtige og vigtige spillere for holdet, så følg nu den udvikling som AR gennemgår - måske viser det sig at vi om et par år råber og skriger vores klage ud, når han bliver solgt til anden klub...
> Vil dog tlføje, at hans kamp igår ikke var speciel
> ringe, bortset fra udspark og desligende.
>
> Lad ham stå en 5-10 kampe og lad os se hvordan det
> er gået, så er en diskussion af niveau i denne
> sæson mere reel
>
> En hetz imod Anders Rasmussen.
>
> Come on, det er sku for svagt at påstå. Mener
> kritikken af ham er berettiget og den har været
> der i længe.
>
> Hvis du ønsker at tro, han fremstilles som
> prugelknappe, så tag og kig på histrorikken her på
> graven. Kritikken har været der i lang tid.
Jeg har selv deltaget aktivt i debatten om ham fra hans første kamp, og ved godt at kritikken har været der i lang tid...
Og jeg har netop argumenteret for at hans spil har gennemgået visse forbedringer i forhold til de dårlige præstationer, vi HAR set fra ham
Derfor er min tese som nævnt tidligere at nogle ser en kærkommen mulighed for netop at hetze mod ham fordi vi "mistede" 2 point
Og vi har jo set det med flere andre spillere også, feks har både Daugaard og Dennis Sørensen været ude for noget lignende, og de har da vist sig at kunne formå at blive endog meget dygtige og vigtige spillere for holdet, så følg nu den udvikling som AR gennemgår - måske viser det sig at vi om et par år råber og skriger vores klage ud, når han bliver solgt til anden klub...
> Vil dog tlføje, at hans kamp igår ikke var speciel
> ringe, bortset fra udspark og desligende.
>
> Lad ham stå en 5-10 kampe og lad os se hvordan det
> er gået, så er en diskussion af niveau i denne
> sæson mere reel
>
-
jj
Re: anders rasmussen - hetzen
Altoriso skrev:
>
>
> Jeg har selv deltaget aktivt i debatten om ham fra
> hans første kamp, og ved godt at kritikken har
> været der i lang tid...
>
> Og jeg har netop argumenteret for at hans spil har
> gennemgået visse forbedringer i forhold til de
> dårlige præstationer, vi HAR set fra ham
> Derfor er min tese som nævnt tidligere at nogle
> ser en kærkommen mulighed for netop at hetze mod
> ham fordi vi "mistede" 2 point
>
Ok, min fejl. Overså din pointe.
Men jeg tror ikke, at folk blot "angriber" Anders Rasmussen for hans tidligere dårlige præstationer, eller det håber jeg ikke.
Men jeg håber da, ligesom dig, at hans niveau forbedres så meget, at vi her på graven vil begræde hans farvel.
>
>
> Jeg har selv deltaget aktivt i debatten om ham fra
> hans første kamp, og ved godt at kritikken har
> været der i lang tid...
>
> Og jeg har netop argumenteret for at hans spil har
> gennemgået visse forbedringer i forhold til de
> dårlige præstationer, vi HAR set fra ham
> Derfor er min tese som nævnt tidligere at nogle
> ser en kærkommen mulighed for netop at hetze mod
> ham fordi vi "mistede" 2 point
>
Ok, min fejl. Overså din pointe.
Men jeg tror ikke, at folk blot "angriber" Anders Rasmussen for hans tidligere dårlige præstationer, eller det håber jeg ikke.
Men jeg håber da, ligesom dig, at hans niveau forbedres så meget, at vi her på graven vil begræde hans farvel.
-
Altoriso
Re: FCM vurderes af Morten Bruun (anders rasmussen)
Peter Ross skrev:
> > Oven i det kan vi lægge at han aldrig
> udstråler
> > den vindermentalitet og forrykthed som enhver
> god
> > målmand skal have lidt af.
>
> Så du ham efter CO's mål ? Hvis ikke det var
> vindermentalitet, så ved jeg sgu ikke...
du mente det her
http://80.198.19.236/bweast/images/32/57.jpg
> > Oven i det kan vi lægge at han aldrig
> udstråler
> > den vindermentalitet og forrykthed som enhver
> god
> > målmand skal have lidt af.
>
> Så du ham efter CO's mål ? Hvis ikke det var
> vindermentalitet, så ved jeg sgu ikke...
du mente det her
http://80.198.19.236/bweast/images/32/57.jpg