Hvem har bedst økonomi i Jylland?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hr: Larsen

Re: Hvem har bedst økonomi i Jylland?

Indlæg af Hr: Larsen »

fadlaa skrev:
-------------------------------------------------------
> HR. Larsen skrev:
>
> Jeg ved ikke hvad du ser som håndøre, Silber blev
> solgt for 9 mio kr til FCK (hvilket udfra hvad jeg
> kan huske er det højeste beløb for en spiller
> mellem 2 danske klubber).
>
> Mener Abdul Sule blev solgt fra Fremad til AB for
> 11 mill

Okay det skal jeg så ikke kunne sige. i såfald har jeg lavet en fejl. (men jeg mener nu stadig det var en god handel :=) ).

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hr: Larsen skrev:
> > Min top tre for jyske klubber er:
> >
> > 1. EFB
> >
> > 2. Aab
> >
> > 3. FCM
>
> Jeg vil mene at den skal være sådan her lige pt
> :=)
>
> 1. EFB/VFF (køre med konstant overskud godt klaret
> btw !)
>
> 2. SIF (Sund forretning efter deres lille tur nede
> i 1 div)
>
> 3. AaB/FCM (i fremtiden er mit gæt disse 2 klubber
> vil blive de største rent økonomiske, hvis
> udviklingen forsætter. måske også AGF når de får
> styr på deres økonomi).

Måske mht. at generere overskud. Men du glemmer at Morten Jensen flere gange har været ude med hatten i hånden for at skrabe penge ind, Radio Viborg fangede ham for vel et års tid siden hvor han var ude og samle ind. Deres aktieforsøg, og forsøg på at sælge rettighederne til spillertruppen er også faldet til jorden med et brag.

Desuden kan du ikke bruge det at have plus på bundlinien til alt, hvis du kigger på omsætningen så kan du vende din liste på hovedet. Det er da fint nok at fx. VFF har overskud, men sponsor, tilskuermæssigt osv. ligger de langt under den omsætningen fx. Aab og FCM genererer.

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

> Førnævnte person er Handelskolelære ikke professor
> eller noget som helst :=)

Okay, men han har stadigt en uddannelse, efter at have læst tråden igennem kunne jeg se at der var en der nævnte han havde en kandidatgrad, hvilket jo trods alt boger for noget indsigt. Desuden kan jeg mener jeg at huske at han vist nok også havde en del aktier i AaB, så helt uvidende tror jeg nu ikke han er.

> Jeg ved ikke hvad du ser som håndøre, Silber blev
> solgt for 9 mio kr til FCK (hvilket udfra hvad jeg
> kan huske er det højeste beløb for en spiller
> mellem 2 danske klubber). desuden fik vi Erricson
> for 2 mio kr. (+7 mio god handel ? det synes jeg !
> :D ).

Ja for Silberbauer var 9 mio. håndører. En så god spiller skulle være solgt til minimum det dobbelte eller mere. Han er vel det tætteste AaB er kommet på at producere en ny Grønkjær. Når man samtidigt indregner at man solgte sin bedste spiller til en af sine konkurrenter i ligaen, skal der bare flere penge på bordet. At i Så har været heldig og hente Ericsson, jamen det er da dejligt for jer, men i burde have haft råd til ham alligevel.

> Da Koncernen AaB A/S blev oprettet, blev der
> foretaget en Kapital udvidelse, dels pga. de
> omkostninger der ville være ved opkøbet af 9000lux
> med mere. dels også fordi at få nogle redde penge
> at arbejde med.

Fair nok.

> Hmmm det er da vist noget som jeg ikke forstår så.
> Zidan blev solgt i år, så skal han vel også i
> dette års regnskab ??? (ellers så forstår jeg da
> keine :=) ).

FCM er igang med at ændre sit regnskabsår. tidligere har vi kørt regnskabet på årsbasis, dvs fra nytår til nytår. I fremtiden vil i køre på sæsonbasis. dvs fra sommer til sommer. I det halvår som netop er fædiggjort er kun lejeindtægterne for Zidan indregnet. Lejekonktrakten løb jo sådan set i 6 måneder. Først per 1 august tælles selve købet med i regnskabet, og det hører til et nyt regnskabsår. Så simpelt hænger det faktisk sammen.

> Ja for Silberbauer var 9 mio. håndører. En så god
> spiller skulle være solgt til minimum det dobbelte
> eller mere. Han er vel det tætteste AaB er kommet
> på at producere en ny Grønkjær. Når man samtidigt
> indregner at man solgte sin bedste spiller til en
> af sine konkurrenter i ligaen, skal der bare flere
> penge på bordet. At i Så har været heldig og hente
> Ericsson, jamen det er da dejligt for jer, men i
> burde have haft råd til ham alligevel.

Okay du er måske Fifa Agent og ved hvordan man prissætter en spiller ? :=)

Hvordan er det lige det er gået for Silber i FCK. (bortset fra et par ok kampe i starten af foråret ???) ikke imponerende, og jeg tvivler på at han kommer op hans gamle neavue igen. (det var sq godt at få ham skudt at sted for 9 mio kr !) Og NEJ vi var ikke heldige med at få Erricson til Klubben, hvis du ligger mærke til de spiller vi henter hjem, så er det mere eller mindre allesammen Klassespiller, fordi af den ene grund at vi har en Kanon Sportsdirektør som i samråd med Træner Erik Hamren formår at hente klasse folk hjem uden de koster os det helt store.

vi kunne nævne her Erricson (2mio kr), Mathias Lindstrøm (Fri Transfer), Michael Jackobsen (200 k), Marco Reda (Fri Transfer) , Trond Andersen (Fri Transfer), Poul Hübertz (Fri Transfer), Jeppe Curth (Fri Transfer) skal jeg blive ved, eller har du forstået budskabet ??? :=)

Spiller som i mine øjne Som virker til ha en del mere kvalitet i sig, end dem FCM har hentet til klubben i år. Svenne Poulsen , Simon Poulsen & Klaus Kærgaard, er ikke lige dem som får mig til at ryste voldsomt meget i bukserne.

Der vel kun Christian Traore, som er et kanont køb, som jeg virklig tror klubben kan tjene kassen på om 1 år eller 2 på et vidresalg til fx. England eller Tyskland. ( Ros for det ! )

Magnus Troest, tror jeg kan blive rigtig god, men ser ham ikke som en der kan gå direkte ind og forstærke et tophold i SAS ligaen.

> > Da Koncernen AaB A/S blev oprettet, blev der
> > foretaget en Kapital udvidelse, dels pga. de
> > omkostninger der ville være ved opkøbet af
> 9000lux
> > med mere. dels også fordi at få nogle redde
> penge
> > at arbejde med.
>
> Fair nok.
>
>
> > Hmmm det er da vist noget som jeg ikke
> forstår så.
> > Zidan blev solgt i år, så skal han vel også
> i
> > dette års regnskab ??? (ellers så forstår jeg
> da
> > keine :=) ).
>
> FCM er igang med at ændre sit regnskabsår.
> tidligere har vi kørt regnskabet på årsbasis, dvs
> fra nytår til nytår. I fremtiden vil i køre på
> sæsonbasis. dvs fra sommer til sommer. I det
> halvår som netop er fædiggjort er kun
> lejeindtægterne for Zidan indregnet.
> Lejekonktrakten løb jo sådan set i 6 måneder.
> Først per 1 august tælles selve købet med i
> regnskabet, og det hører til et nyt regnskabsår.
> Så simpelt hænger det faktisk sammen.

Ok, det forklare så hvorfor de ikke forventer mere i overskud i år. Men hvor henne har de oplyst at de går til denne form for regnskab ? (ren nysgerrighed)

jj

Indlæg af jj »

I ren omsætning er vi stadig en del efter Aab, de har selvfølgelig også flere selskaber under et, men vi er stadig bag efter dem, hvis du ser rent omsætningsmæssigt. Men hr. larsen har ret i, at der er flere klubber i jylland, som har overskud og burde være nævnt på min top 3. Herunder VFF og SIF

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Alle er da enige om, at potentialet er stort i Atletion komplekset, men umiddelbart har det bare aldrig givet overskud.
Samtidig kæmper man med, at Arenaen i typisk Århus-stil er en gang byggesjusk, der slet ikke har taget højde for koncerter. Samtidigt har der været problemer med døre og revner i gulvet. Ikke noget AGF har noget som helst med at gøre, eller er ansvarlige for, men det hæmmer da mulighederne lidt. Der burde dog opstå nogle synergieffekter, når man samler de mange ting på et sted, og det er også derfra, håbet om overskud kommer.

Erhvervslivet i Århus har aldrig vist den største begejstring for AGF. Tror faktisk, at I har større opbakning hos jer, og det samme har AaB. Dog har nogle få virksomheder bakket op, bl.a. Aarhus United som den største. Der har dog ikke rigtig været nogen bred opbakning, men det kan nok skyldes de mange års kaotiske ledelse.

Det er dog ikke rigtigt, at man har deponeret handlefriheden hos Kurt Andersen. Man havde det førhen, men han har ikke længere aktiemajoriteten. Der er lavet en storaktionæroverenskomst mellem Alm. Brand, Kurt og en investorgruppe, så ingen af dem må opnå aktiemajoriteten og dermed fuld bestemmelse over klubben.

Så for syttende gang kan man sige, at nu er organisationen vist på plads, og nu skal det være. Om et år skulle økonomien være rettet op, og om 2-3 år burde vi have en "sund" økonomi, hvis tingene skal følge planerne.

Potentialet er der, men p.t. halser vi et stykke efter.

Jeg krydser finger for at i når det Ranger.

For en Superliga uden AGF er fandeme for kedlig :D

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

> Okay du er måske Fifa Agent og ved hvordan man
> prissætter en spiller ? :=)

Øhhh ja faktisk... Nej selvfølgelig er jeg ikke FIFA agent. Men man er man bare almindeligt kendt med dansk og europæisk fodbold, og de transferbeløb der trods alt stadigvæk købes og sælges for så kan man godt vurdere hvad priserne bør være.

> Hvordan er det lige det er gået for Silber i FCK.
> (bortset fra et par ok kampe i starten af foråret
> ???) ikke imponerende, og jeg tvivler på at han
> kommer op hans gamle neavue igen. (det var sq godt
> at få ham skudt at sted for 9 mio kr !)

Nu bedømmer du salget på et forkert grundlag, du skal ikke bedømme det på hvad der er sket i den nye klub han er komme til, men i det forløb han har haft i den klub han kommer fra og hos jer var han klart jeres bedste spiller. FCK har en lang tradition for at ødelægge spillere, så det skal man iøvrigt heller ikke ligge det store i.

Og NEJ vi
> var ikke heldige med at få Erricson til Klubben,
> hvis du ligger mærke til de spiller vi henter
> hjem, så er det mere eller mindre allesammen
> Klassespiller, fordi af den ene grund at vi har en
> Kanon Sportsdirektør som i samråd med Træner Erik
> Hamren formår at hente klasse folk hjem uden de
> koster os det helt store.

Det er vel stadigt heldigt for jer at jeres ledelse var årvågne og hentede den rette spiller til klubben. Men ville du ikke hellere have haft begge.

> vi kunne nævne her Erricson (2mio kr), Mathias
> Lindstrøm (Fri Transfer), Michael Jackobsen (200
> k), Marco Reda (Fri Transfer) , Trond Andersen
> (Fri Transfer), Poul Hübertz (Fri Transfer), Jeppe
> Curth (Fri Transfer) skal jeg blive ved, eller har
> du forstået budskabet ??? :=)

af de spiller du nævner her er der altså kun 2 der definitivt har bevist sit værd, Ericsson og Andersen. Mens der nok lige skal en sæson mere til før man kan konkludere om Jakobssen og Lindstrøm er succeser. Tilgengæld synes jeg Reda er rimeligt ordinær, og man kunne nok også have fået en ungdomsspiller op på samme niveau. I forhodl til Hübertz er jeg sku ret sikker på at i bliver skuffede, og Jeppe Curth er der ingen der rigtigt kender det store til.

> Spiller som i mine øjne Som virker til ha en del
> mere kvalitet i sig, end dem FCM har hentet til
> klubben i år. Svenne Poulsen , Simon Poulsen &
> Klaus Kærgaard, er ikke lige dem som får mig til
> at ryste voldsomt meget i bukserne.

Nu ved jeg ikke om man kan vurdere dem endnu, det kan jeg i hvert fald ikke sådan dybdegående gøre. Kærgård er uden tvivl nok det mest tvivlsomme af vores indkøb, og skal nok også ses som en del af en byttehandel med Viborg, og iøvrigt en gardering til angrebet og fløjen. Svenne Poulen kan blive interessant, men skal bevise sit værd, og er i første omgang en gardering til fløjen og midten. Simon Poulsen skulle være god, men kommer altså først om et år.

> Der vel kun Christian Traore, som er et kanont
> køb, som jeg virklig tror klubben kan tjene kassen
> på om 1 år eller 2 på et vidresalg til fx. England
> eller Tyskland. ( Ros for det ! )

Traore, tror jeg der er rigtigt mange danske klubber der gerne ville have haft, og jeg mener faktisk det er en klar forstærkning af vores hold. og tak for rosen.

> Magnus Troest, tror jeg kan blive rigtig god, men
> ser ham ikke som en der kan gå direkte ind og
> forstærke et tophold i SAS ligaen.

Transferfrit talent, der eftersigende skulle være et større talent end hans bror Jonas (SIF) Men han er nok også købt ind som gardering i første omgang for Mikkelsen og Bak og erstatning for Bak når han bliver solgt, sandsynligvis om en sæson.

ifht til ændring af regnskabsåret kan jeg da ret simpelt sende et link videre. Det her er blot et af de steder jeg har læst det http://www.danskamp.dk/content/info/nyh ... _nr=835674

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Det jeg mente med potentiale vedr erhvervslivet var, at med en troværdig ledelse og en god forretning, burde agf være i stand til at opnå en sponsortilslutning vi andre ikke er. Men man kan jo så sige at det er en ond cirkel for uden stor opbakning vil i jo få sværere ved at få en god forretning.

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Jeg mener at have læst, at aftalen ligger på omkring 6 mio.
Det kom frem, da det blev anslået, at AGFs nye aftale ligger på 4 mio., og at den lå en mio under AaBs.
Kilden kan jeg desværre ikke huske, så den er nok tvivlsom :-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

> vi kunne nævne her Erricson (2mio kr), Mathias
> Lindstrøm (Fri Transfer), Michael Jackobsen (200
> k), Marco Reda (Fri Transfer) , Trond Andersen
> (Fri Transfer), Poul Hübertz (Fri Transfer), Jeppe
> Curth (Fri Transfer) skal jeg blive ved, eller har
> du forstået budskabet ??? :=)

Hvad med alle de brassere, de var da elendige hele bundet ;-)

Pas nu på med at være for kæphøj mht. Kærgaard og 2xPoulsen. Det er trods alt breddespillere i første omgang, og mon ikke alligevel de slår igennem ganske som fx. Dennis Sørensen i sidste sæson.

Men Aab ER gode til at finde spillere. Anders Andersson, Ståle Solbakken, Trond Andersen, Martin Erricson osv. Det er absolut imponerende, men bare begrænset hvad I har fået ud af så gode spillere, ret beset burde I have fulgt Brøndby til døren i mange år, mon ikke man fortryder at man reelt fyrede Hans Backe efter et halvt år i klubben dengang man ansatte Peter Rudbæk med tiltrædelse noget senere? Det er sjældent det lykkedes jeres trænere at få det optimale ud af materialet, og når det sker så fyrer i dem. (Poul Erik Andreasen og Hans Backe)
Ret mig endelig hvis jeg husker forkert, det er selvfølgelig kun overfladisk viden :-)

Hej Bjørn tak for dit reply :=)

Jeg vil ikke gå ind og kommenterer dit indlæg, da vi nok aldrig bliver 100 % enig. men mere eller mindre enig er vi :=) (bortset fra vuderingen af AAaB spiller :D)

> Hvad med alle de brassere, de var da elendige hele
> bundet ;-)

De Brasser der kom op, var vist ikke noget nogen havde dit helt vilde forventninger til. De har aldrig været en stor satsning da de grovt bare skulle have Kost og Logi. Jeg personligt tror nu nok at vi finder en eller anden som vi kan bruge :=) (forhåbentlig :D)

> Pas nu på med at være for kæphøj mht. Kærgaard og
> 2xPoulsen. Det er trods alt breddespillere i
> første omgang, og mon ikke alligevel de slår
> igennem ganske som fx. Dennis Sørensen i sidste
> sæson.

Dennis Sørensen har ligsom "vores" Bræmer, imponeret i Forået. Men udfra hvad jeg har set til de andre spiller, er det ikke imponerende. (derved siger jeg ikke at de ikke kan slå til, jeg tror det bare ikke ).

> Men Aab ER gode til at finde spillere. Anders
> Andersson, Ståle Solbakken, Trond Andersen, Martin
> Erricson osv. Det er absolut imponerende, men bare
> begrænset hvad I har fået ud af så gode spillere,
> ret beset burde I have fulgt Brøndby til døren i
> mange år, mon ikke man fortryder at man reelt
> fyrede Hans Backe efter et halvt år i klubben
> dengang man ansatte Peter Rudbæk med tiltrædelse
> noget senere? Det er sjældent det lykkedes jeres
> trænere at få det optimale ud af materialet, og
> når det sker så fyrer i dem. (Poul Erik Andreasen
> og Hans Backe)

Poul mener jeg ikke blev fyret i efter mesterskabet, han ville vist noget andet ved kontrakt udløb. (husker det ikke helt 100 %).

Backe fik et tilbud fra en Østrisk klub, og klubben lod ham gå.

Grunden til de svigtende titler de sidste mange år, skal ses i skade. og så skriver du nok lol og dårlig undskyldninger og hvad ved jeg. men ikke desto mindre har vi haft ualmindelig mange skade og spiller som er blevet fodbold invalide !

vi kunne nævne Lars "Kosten" Thomsen, Lennart Bak, Kleber Sarenpaa (spiller vist på et mindre plan nu), Frank Strandli, Bårg Borgersen, Mads Bro Hansen. og der er sikkert flere endnu.

I år har vi været mere eller mindre skadesfri, og var ualmindlig tæt på at snuppe medaljer, men grundet en dårlig start, kunnne vi ikke nå det til sidst.... desværre :=(

> Ret mig endelig hvis jeg husker forkert, det er
> selvfølgelig kun overfladisk viden :-)
>
> Ravnen

Har gjort :=)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

> Backe fik et tilbud fra en Østrisk klub, og
> klubben lod ham gå.

Ja, men det skete jo også efter at Aab havde lavet en kontrakt med Peter Rudbæk om tiltrædelse 1-2 år (?) ude i fremtiden. Så var der jo ikke meget fremtid i klubben for Hans Bache, mener faktisk han vandt mesterskabet efter Rudbæk aftalen var annonceret.

Hov fandt lige dette fra 2001 BT: "Hvor tidligere cheftræner Hans Bache var lidt dyr i drift i sine krav til, hvilke spillere han ønskede, er Peter Rudbæk ikke helt så dyr - og nu satser vi også på egne talenter i højere grad, selv om det så måtte koste en topplacering i en enkelt sæson," siger Ole Mølgaard

http://www.bt.dk/sport/dkfodbold/artikel:aid=46282/

Hans Backe var altså for dyr for Aab, spøjst man må sandelig sige det kostede mere end en enkelt topplacering ;-)

Det var da noget være vrøvl Ravn. du kan ikke stå og sige at det var pga. at backe´s exit som gjorde vi ikke genvendt titlen.

Besvar