Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af JBT »

TheLegend skrev:
1. aug 2023, 09:52
Lidt nyheder til denne morgen:

Hvis Cajuste's transfer går igennem til Napoli, skulle det eftersigende indbringe 25% af den sum, der overstiger prisen, vi selv solgte ham til for 2 år tilbage. Leger vi, at han bliver solgt til 100-130 millioner, indbringer det altså alt mellem 6,25 - 23,3 millioner, alt efter hvilket udsagn der er sandt ift. salgsprisen i tidernes morgen.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... i-transfer

Endelig ligner det, at vores store 50% store videresalgsklausul på Dovbyk bliver udløst. Ifølge nedenstående artikel bliver han solgt for et beløb mellem 37 og 52 millioner. Med andre ord indbringer dette os et beløb mellem 18,5 og 25,5 millioner. Lidt lavere end forventet, dog en ret stor sum at modtage uden at løfte en lillefinger.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... ej-til-fcm

Slutteligt har vi modtaget en (meget stort) bud på Kaba. 37,5 millioner skulle der være budt på angriberen. Jeg håber i den grad, at Kaba kan blive enig med den Saudi arabiske klub, der ville gøre det til en rigtig flot handel.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... l-angriber

Imo en god omgang nyheder, der, hvis alle tingene går hjem, i realiteten kan betale alle vores handler i dette vindue indtil videre, uden det gør det store sportligt for os. Kaba kan i nogens øjne være en bet at miste. I mine øjne kan det ikke være anerledes, og jeg tror både klubben og Kaba er bedst tjent med et exit i dette vindue.

Alt efter de forskellige udfald ifølge artiklerne vil de 3 nyheder indbringe alt mellem 62,5 og 86,3 millioner. (Det skal siges at mine tal ift. Cajuste er taget ud af røven).
Ellers er det jo ikke sværere end at købe en ekstra mand ind for Kaba - evt en kantspiller - også set i lyset af Brumados skade og Isaksen salg.

Pengene er der til uanset om disse handler går igennem, men det vil da hjælpe gevaldigt på det, at lade Svend agerer Football Manager til slut i vinduet, som de mange forgangne år.

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

JBT skrev:
1. aug 2023, 09:56
TheLegend skrev:
1. aug 2023, 09:52
Lidt nyheder til denne morgen:

Hvis Cajuste's transfer går igennem til Napoli, skulle det eftersigende indbringe 25% af den sum, der overstiger prisen, vi selv solgte ham til for 2 år tilbage. Leger vi, at han bliver solgt til 100-130 millioner, indbringer det altså alt mellem 6,25 - 23,3 millioner, alt efter hvilket udsagn der er sandt ift. salgsprisen i tidernes morgen.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... i-transfer

Endelig ligner det, at vores store 50% store videresalgsklausul på Dovbyk bliver udløst. Ifølge nedenstående artikel bliver han solgt for et beløb mellem 37 og 52 millioner. Med andre ord indbringer dette os et beløb mellem 18,5 og 25,5 millioner. Lidt lavere end forventet, dog en ret stor sum at modtage uden at løfte en lillefinger.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... ej-til-fcm

Slutteligt har vi modtaget en (meget stort) bud på Kaba. 37,5 millioner skulle der være budt på angriberen. Jeg håber i den grad, at Kaba kan blive enig med den Saudi arabiske klub, der ville gøre det til en rigtig flot handel.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... l-angriber

Imo en god omgang nyheder, der, hvis alle tingene går hjem, i realiteten kan betale alle vores handler i dette vindue indtil videre, uden det gør det store sportligt for os. Kaba kan i nogens øjne være en bet at miste. I mine øjne kan det ikke være anerledes, og jeg tror både klubben og Kaba er bedst tjent med et exit i dette vindue.

Alt efter de forskellige udfald ifølge artiklerne vil de 3 nyheder indbringe alt mellem 62,5 og 86,3 millioner. (Det skal siges at mine tal ift. Cajuste er taget ud af røven).
Ellers er det jo ikke sværere end at købe en ekstra mand ind for Kaba - evt en kantspiller - også set i lyset af Brumados skade og Isaksen salg.

Pengene er der til uanset om disse handler går igennem, men det vil da hjælpe gevaldigt på det, at lade Svend agerer Football Manager til slut i vinduet, som de mange forgangne år.
Med hæftige investeringer i Ikast, fanzonen, og nu også rygter om investering i nyt træningsanlæg i Portugal, er det vigtigt at man får skabt balance i transfervinduet. Glem ikke at "Transfers er vores Lalandia".

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Til info, så arbejdes der hårdt i BW på at lave et arrangement på deadline day, så hold øje med sociale medier.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

https://www.bt.dk/transfervinduet/bt-af ... tin-fraisl

Heldigvis må ledelsen have haft samme indtryk som majoriteten af fanskaren. Hedvall kommer heldigvis aldrig til at se en kamp i førsteholdstrøjen for fcm.

Så kan man gå igang med at udleje Hedvall eller Ugboh. Håbløst og spild af lønkroner fra start…
/ ABT

Billede

JBT

Indlæg af JBT »

ABT skrev:
2. aug 2023, 14:27

Heldigvis må ledelsen have haft samme indtryk som majoriteten af fanskaren. Hedvall kommer heldigvis aldrig til at se en kamp i førsteholdstrøjen for fcm.

Så kan man gå igang med at udleje Hedvall eller Ugboh. Håbløst og spild af lønkroner fra start…

Ja, mht Hedvall, en sjusket handel igen af Svend. Den bliver ført i regnskabet over dårligdommene fra hans hånd - det kan ikke passe andet, da enhver som følger med i fodbold ved hvor dårlig han er. Selv hr og fru Jensen

Alt behøver ikke være rosenrødt blot fordi de er tidligt på den i år, vi har intet vundet endnu og man glemmer hurtigt den forgangne miserable sæson.

Lad os nu i stedet for en højre back og en kantspiller, som minder om Drexler eller Gusse, nu når sidstnævnte skal til at bo i Rom (ikke så ringe endda)

Debussy

Indlæg af Debussy »

ABT skrev:

Lækkert. Så kan man atter sove trygt om natten igen vel vidende, at der er et alternativ til Lössl der ikke står Hedvall bag på ryggen af.

Vijen

Indlæg af Vijen »

JBT skrev:
2. aug 2023, 19:30
ABT skrev:

Ja, mht Hedvall, en sjusket handel igen af Svend. Den bliver ført i regnskabet over dårligdommene fra hans hånd - det kan ikke passe andet, da enhver som følger med i fodbold ved hvor dårlig han er. Selv hr og fru Jensen

Alt behøver ikke være rosenrødt blot fordi de er tidligt på den i år, vi har intet vundet endnu og man glemmer hurtigt den forgangne miserable sæson.

Lad os nu i stedet for en højre back og en kantspiller, som minder om Drexler eller Gusse, nu når sidstnævnte skal til at bo i Rom (ikke så ringe endda)

Vi kan ikke give Svend skylden for den her 100%. Den er mere på Heinze.

Fra fcm artiklen ved præsentationen.
Målmandstræner Lasse Heinze udtaler følgende om Oscar Hedvalls evner mellem stængerne:

– Jeg har fulgt Oscar gennem efterhånden mange år, og jeg har altid set ham som en dygtig målmand. Han var en vigtig del af Silkeborgs hold, da de rykkede op i Superligaen. Dengang så vi nogle ting, som jeg tror på, vi kan bygge endnu mere på, så vi får ham til at indfri sit fulde potentiale.

– Han er stærk i redningsspillet, dygtig med fødderne og kan sparke meget langt. Derudover har han en fantastisk træningsmentalitet, og jeg glæder mig til at se, hvad han kan drive det til, fortæller Lasse Heinze.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Isaksen solgt til Lazio. 15 mio euro, 5-årig kontrakt.

Kilde: Farzam.

Tak for dansen!

Hvem får vi ind nu, bois?
/ ABT

Billede

JBT

Indlæg af JBT »

Så skal der handles!
Joao Felix vil gerne videre ved jeg.

Flot salg, Lazios tilstand betragtning bør der være plads til Gusse på holdkortet. De kommer til at blande sig i sub-toppen som vanligt. Sarri kan en smule engelsk, men semi loco type - det bliver sjovt og udfordrende. God mad, god vin og god by.

Tak for mange gode stunder, Isaksen!
Senest rettet af JBT 2. aug 2023, 22:38, rettet i alt 2 gange.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

ABT skrev:
2. aug 2023, 22:30

Tak for dansen!

Det er hvad vi får upfront, der mangler stadigvæk at blive forhanldet bonusser og videresalg.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Vijen skrev:
2. aug 2023, 22:22
JBT skrev:
2. aug 2023, 19:30
ABT skrev:

Vi kan ikke give Svend skylden for den her 100%. Den er mere på Heinze.

Fra fcm artiklen ved præsentationen.
Målmandstræner Lasse Heinze udtaler følgende om Oscar Hedvalls evner mellem stængerne:

– Jeg har fulgt Oscar gennem efterhånden mange år, og jeg har altid set ham som en dygtig målmand. Han var en vigtig del af Silkeborgs hold, da de rykkede op i Superligaen. Dengang så vi nogle ting, som jeg tror på, vi kan bygge endnu mere på, så vi får ham til at indfri sit fulde potentiale.

– Han er stærk i redningsspillet, dygtig med fødderne og kan sparke meget langt. Derudover har han en fantastisk træningsmentalitet, og jeg glæder mig til at se, hvad han kan drive det til, fortæller Lasse Heinze.
Vist sandt at Heinze har haft en impact på Hedvall handlen. Men det gør jo bare tingene endnu mere håbløse og vanvittige. Heinze er i min optik en ret så tvivlsom målmandstræner, som egentlig blot er i klubben som en vennetjeneste, pga. historik. Fortæl mig lige hvilken målmand han reelt har udviklet til det bedre? De folk han har arbejdet med har alle haft nogle styrker samt nogle udtalte svagheder. Man må kunne forvente, at han kan skabe en form for udvikling særligt omkring de svagheder som den enkelte målmand har - styrkerne er jo i høj grad foræret til ham.

Hvis vi tager nogle af de seneste og aktuelle eksempler:

- Jesper Hansen: Elendig i feltet. Specielt på dødbolde har det været en tung omgang. Særligt mod de gode modstandere. Nada udvikling. Var vel tungen på vægtskålen, at JH var så skidt i feltet, og vi blev nødt til at skifte type nede bagi.

- Elias Olafsson: Skrækkeligt fodarbejde og spil med fødderne. Nada udvikling - det er snarere blevet værre over tid!

Heinzes argumenter for Hedvall i det du citerer, er jo også helt til grin. Han refererer til nærmest den eneste succesfulde sæson, som manden har haft, hvor hans hold har været i top, mens modstanden har været skrald. Shit det er imponerende (not)! Jeg køber fandme ikke at Heinze har rendt rundt på Søholt og gloet på Hedvall spille på segunda niveau i Silkeborg. Kæmpe parodi…

“Kan sparke meget langt”… hvor herre bevares… Heinze burde sgu dække nogle af udgifterne til Hedvall med hans egen løn, for sådan en omgang sløs.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Matjavsen skrev:
2. aug 2023, 22:37
ABT skrev:
2. aug 2023, 22:30

Tak for dansen!

Det er hvad vi får upfront, der mangler stadigvæk at blive forhanldet bonusser og videresalg.
Jeg forstår det sådan, at der ingen bonusser er? 15 mio., clean.

Men kan tage fejl…
/ ABT

Billede

JBT

Indlæg af JBT »

Man kommer 100p til at købe en driblestærk og dynamik kantspiller med mål i skoene

Det er alt for lidt kun med simsirs kreativitet offensivt

Indtil den spiller er fundet, ender vi nok med enten at spille simsir oppe ved siden af Cho (hvilket jeg mener vil være en fejl netop pga kreativiteten længere nede i banen) - eller alternativt Kaba i bred 4-4-2.

Marrony og Franculino kan også bruges deroppe, men TT har jo desværre ikke rigtigt vil bruge dem endnu, så er ikke sikker på at de endnu kommer til at erstatte Gustav 1:1

Og hvis man så tilmed sælger Kaba til Saudi-boys, får den kære Svend satme travlt, når der lige ryger 2 mand på en uge med mål i støvlerne

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Her har de flere detaljer, hvor prisen kan komme op over 150 millioner, men det mest realistiske er 115 upfront, 10-15 millioner mere for realistiske præstationer, og en videresalgsklausul.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -millioner

Kæmpe held og lykke. Tak for alt.

JBT

Indlæg af JBT »

Det lader til at der kommer til at ske ting og sager i alle 3 kæder nu!

Potentielle salg eller folk man ikke tror på,

Angreb
Kaba
Isaksen
Marrony (forventes at blive som Svend har udtalt, skal han udfoldes)
Franculino (evt leje, men forventer at se ham blive og blomstre)
Chili (salg eller alt. leje) man tror ikke på ham
Sisto (N/A)
Brumado langtidsskadet
Heiselberg - udlejet
Ergo kan man komme til at købe 1-3 nye til wing og angreb

Midtbane
Martinez kan ryge til et monsterbud
Rømer langtidsskadet
Masbaudeen til Mafra og intet andet ungdom klart til at trække på
Ergo kan man komme til at købe 1-2 nye til dynamoen

Forsvar
TT har råbt på en højreback længe (hvilket nok sker nu, pga Isaksen salg)
V. Bak til Mafra
Paulinho salg (måske, men sker nok næppe)
Ergo man kan komme til at købe 1-2 nye til begge backs

Læg dertil potentielle penge fra en Dovbyk og Cajuste videresalgs

Hold nu op, hvor kan det gå hen og blive spændende og travlt. Det kan kun gå for langsomt med at få købt og solgt så at truppen står snorelige asap., men det trækker nok ud ligesom sædvanlig, til de sidste timer af vinduet. Jeg forventer klart at man har en liste over spillere at arbejde med, for f.eks. med Isaksen har hans salg sgu blot være en offentlig hemmelighed længe, så der skal man simpelthen være klar til agere hurtigt og handle på hans position.

Besvar