Hvis det er Kaba kommer han helt sikkert først når Guinea er færdige i ACN.
Transfer sommer 2019
-
mousebreaker
Re: Transfer sommer 2019
Kendte absolut intet til Sory Kaba før BT breakede den. Efter hvad i siger herinde så ser det ud til at Kaba har spillet på bundhold gennem sin senior karriere. De fleste bundhold står lavt og spiller kontrabold som sandsynligvis ikke har gjort livet lettere for Kaba, selvom hans størrelse kunne have betydning som opspilstation. Det kunne nemt være at han passer langt bedre til et tophold. Jeg har ja-hatten på og håber blot at han kan bidrage fra dag 1. Med Kaba, Dovbyk og Brumado er vi i den grad dækket godt ind og jeg tænker at et systemskifte ligger lige for, i særdeleshed hvis Erik bliver solgt i dette vindue. Desuden må Mayron George være fortid, kan ikke se meningen med at have fire angribere specielt med de gode kanter vi også har.
J.Hansen
Joel - Kian - Scholtz - MDH/Paulinho
Sparv - Polle - Evander - Wikheim/Mabil
Brumado/Dovbyk - Kaba
Midtbanen som diamant, med Evander som 10'er
Den ultra offensive ville så være med Polle på bænken og Wikheim og Mabil på siderne i diamanten. Det er dog nok en alt for naiv opstilling i forhold til at forsvare eget mål.
i forhold til at akademimålet så er der ikke meget hjælp at hente i den opstilling - 0 minutter.
J.Hansen
Brumado/Dovbyk - Kaba
Den ultra offensive ville så være med Polle på bænken og Wikheim og Mabil på siderne i diamanten. Det er dog nok en alt for naiv opstilling i forhold til at forsvare eget mål.
i forhold til at akademimålet så er der ikke meget hjælp at hente i den opstilling - 0 minutter.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Jeg tror simpelthen ikke på at vi kommer til at se en spiller solgt fra den danske liga til 100+ mio i en alder af 26-27år - tager dog gerne fejl i det her tilfælde
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Det bliver tilsyneladende ikke system skrifter... Da de spiller nu venskab kamp mod vitesse og kan ses på Youtube lige nu.. Stadigvæk 343...mousebreaker skrev: ↑3. jul 2019, 17:02Kendte absolut intet til Sory Kaba før BT breakede den. Efter hvad i siger herinde så ser det ud til at Kaba har spillet på bundhold gennem sin senior karriere. De fleste bundhold står lavt og spiller kontrabold som sandsynligvis ikke har gjort livet lettere for Kaba, selvom hans størrelse kunne have betydning som opspilstation. Det kunne nemt være at han passer langt bedre til et tophold. Jeg har ja-hatten på og håber blot at han kan bidrage fra dag 1. Med Kaba, Dovbyk og Brumado er vi i den grad dækket godt ind og jeg tænker at et systemskifte ligger lige for, i særdeleshed hvis Erik bliver solgt i dette vindue. Desuden må Mayron George være fortid, kan ikke se meningen med at have fire angribere specielt med de gode kanter vi også har.
J.Hansen
Brumado/Dovbyk - Kaba
Hvad er der i vejen med 343?henker skrev: ↑3. jul 2019, 17:33Det bliver tilsyneladende ikke system skrifter... Da de spiller nu venskab kamp mod vitesse og kan ses på Youtube lige nu.. Stadigvæk 343...mousebreaker skrev: ↑3. jul 2019, 17:02Kendte absolut intet til Sory Kaba før BT breakede den. Efter hvad i siger herinde så ser det ud til at Kaba har spillet på bundhold gennem sin senior karriere. De fleste bundhold står lavt og spiller kontrabold som sandsynligvis ikke har gjort livet lettere for Kaba, selvom hans størrelse kunne have betydning som opspilstation. Det kunne nemt være at han passer langt bedre til et tophold. Jeg har ja-hatten på og håber blot at han kan bidrage fra dag 1. Med Kaba, Dovbyk og Brumado er vi i den grad dækket godt ind og jeg tænker at et systemskifte ligger lige for, i særdeleshed hvis Erik bliver solgt i dette vindue. Desuden må Mayron George være fortid, kan ikke se meningen med at have fire angribere specielt med de gode kanter vi også har.
J.Hansen
Brumado/Dovbyk - Kaba
i forhold til at akademimålet så er der ikke meget hjælp at hente i den opstilling - 0 minutter.![]()
Efter at have analyse i sæsonen 18/19 kunne jeg godt se at modstander kommer ofte nem gennem vor forsvarfront. På kant og vore centrale forsvar kommer ofte frem, hvilket medfører at vi skaber større huller i forsvarfront. Derfor synes jeg ligesom nogen andre herinde at vi bør vende tilbage til 4 forsvar kæde..Matjavsen skrev: ↑3. jul 2019, 17:37Hvad er der i vejen med 343?henker skrev: ↑3. jul 2019, 17:33Det bliver tilsyneladende ikke system skrifter... Da de spiller nu venskab kamp mod vitesse og kan ses på Youtube lige nu.. Stadigvæk 343...mousebreaker skrev: ↑3. jul 2019, 17:02Kendte absolut intet til Sory Kaba før BT breakede den. Efter hvad i siger herinde så ser det ud til at Kaba har spillet på bundhold gennem sin senior karriere. De fleste bundhold står lavt og spiller kontrabold som sandsynligvis ikke har gjort livet lettere for Kaba, selvom hans størrelse kunne have betydning som opspilstation. Det kunne nemt være at han passer langt bedre til et tophold. Jeg har ja-hatten på og håber blot at han kan bidrage fra dag 1. Med Kaba, Dovbyk og Brumado er vi i den grad dækket godt ind og jeg tænker at et systemskifte ligger lige for, i særdeleshed hvis Erik bliver solgt i dette vindue. Desuden må Mayron George være fortid, kan ikke se meningen med at have fire angribere specielt med de gode kanter vi også har.
J.Hansen
Brumado/Dovbyk - Kaba
i forhold til at akademimålet så er der ikke meget hjælp at hente i den opstilling - 0 minutter.![]()
Som jeg har regnet ud at det passer bedst til 4231 system.. Og de to dmc kunne være dybtliggende playmaker.. Og evander ligger midt i offensiv og styre kampen med hans elegant levering..
Kunne godt se under venskabskampen mod vitesse at evander forstod mere og mere fcm's dna og han arbejder hele vej rundt. Og ser ud til at han lægge mere tilbage til MC og skaber stadigvæk nogle lækker levering..
1-0 wikheim
2-0 brumado
Det ligner ikke 3-4-3 mere, bagud 2-1henker skrev: ↑3. jul 2019, 17:53Efter at have analyse i sæsonen 18/19 kunne jeg godt se at modstander kommer ofte nem gennem vor forsvarfront. På kant og vore centrale forsvar kommer ofte frem, hvilket medfører at vi skaber større huller i forsvarfront. Derfor synes jeg ligesom nogen andre herinde at vi bør vende tilbage til 4 forsvar kæde..
Som jeg har regnet ud at det passer bedst til 4231 system.. Og de to dmc kunne være dybtliggende playmaker.. Og evander ligger midt i offensiv og styre kampen med hans elegant levering..![]()
Kunne godt se under venskabskampen mod vitesse at evander forstod mere og mere fcm's dna og han arbejder hele vej rundt. Og ser ud til at han lægge mere tilbage til MC og skaber stadigvæk nogle lækker levering..
1-0 wikheim
2-0 brumado
Ja pga ny holde til anden halvleg.. 
-
ChristianJ
- Geografisk sted: London
- Kontakt:
Vi spiller nærmere 3-5-2, med to spidsangribere og Evander som 10er. Lige udover de første 10 minutter af 2. halvleg, hvor de lignede 4-4-2 og gik skrækkeligt galt. Tror vi skal tilbage on topic 
Jeg er enig i at en FCM-handel næsten altid skal indeholde upside (og mulighed for videresalg til større ligaer), da vores økonomi stort set kun er funderet på det ene ben, der hedder spillersalg...Stoffer skrev: ↑3. jul 2019, 16:01Bare lige for at gøre det klart: Jeg har fuld forståelse for alle de her forhold.THenry skrev: ↑3. jul 2019, 15:47Enig. Hans mislykkede tid i Frankrig er formentlig årsagen til, at vi overhovedet kan hente ham.Matjavsen skrev: ↑3. jul 2019, 15:23Tror ikke i skal kigge for meget på hans tid i det Franske.
Der må jo også være en grund til at Djion smed 30 mil for ham.
8 mål på en halv sæson i Segunda division er altså rimelig godt.
Edit:
Og nu fik han også kun 228 min hos Dijon.
Det er altså heller ikke nok tid til at kunne slå igennem.
Tænk hvis vi ikke havde tiltro til Duncan, efter de første 3 kampe?
Han havde gang i en forrygende sæson i Elche i Segunda Division, og de ville ikke sælge ham, da de frygtede for nedrykning, der ville koste mere end de 4 mio. euro, som Dijon betalt ved at indløse hans frikøbsklausul. Det var i øvrigt transferrekord for Dijon.
Vi er bare ikke interessante for spillere, der spiller i bedre ligaer end Superligaen og som er på vej fremad, og vi kan typisk kun tiltrække dem, der af den ene eller anden årsag er havnet på bænket (eller selv vil hjem af personlige årsager som Kian) og derfor ikke spiller meget i bedre ligaer (F.eks. Sørloth, Wikheim, Scholz, Sviatchenko og Evander).
Min simple pointe er bare, at hvor Drexler lignede et slamdunk ifht. at løfte niveauet i holdets start 11. Så kommer den her transfer med væsentlige større risiko og upside vel at mærke. - At betale 22,5 () mio. for en spiller med så stor risiko og chance er meget fcm'sk, og det er udtryk for et valg, som kunne være truffet anderledes (læs: mere sikkert med mindre upside).
Drexler tror jeg også klart havde været et "mere sikkert kort", og var på mange måder en atypisk handel grundet hans alder (og dermed manglende upside). Et andet parameter, hvor Drexler-handlen var atypisk, var at vi lavede aftalen med ham engang mellem februar og april, så vidt jeg er orienteret, inden han spillede et voldsomt stærkt forår for Kiel og bl.a. var outstanding mod Wolfsburg i relegationskampene. Derfor fik han pludselig bedre og mere attraktive tilbud i Tyskland. Havde vi ikke lukket en aftale med Drexler så tidligt i forløbet (godt set af Smart Odds folkene), så tror jeg heller aldrig, vi havde fået ham på kontrakt, men det får vi jo aldrig svar på
Jeg anser os stadigvæk som værende relativt uattraktiv for gode spillere, der præsterer i bedre ligaer (selvom vi er blevet meget mere attraktive over de sidste 5 år), og derfor er jeg heller ikke sikker på, at vi står langt fremme i køen for at sikre os "de mere sikre kort". Jeg tror Drexler var en undtagelse, der faldt ned i vores turban, og som vi hurtigt slog til på, da chancen bød sig.
Ser ud til at de u19 som trykke op til a holdet. Klarer rigtig flot..
Jeg ved ikke med sikkerhed om hvem ryger ud, eller bliver en del af team.. Men jeg er sikker på at james, kraev, MDH, resse og big Paul ryger videre
Usikker med oskun.. Da han kunne godt dækker ind for sparv. Han er også god til levering. Men mangler defensive egenskab.. Såeh måske ryger han videre.
Så nu må vi holde lidt med at handle flere ind og nu må vi arbejder med at sende andre videre først.
Jeg ved ikke med sikkerhed om hvem ryger ud, eller bliver en del af team.. Men jeg er sikker på at james, kraev, MDH, resse og big Paul ryger videre
Usikker med oskun.. Da han kunne godt dækker ind for sparv. Han er også god til levering. Men mangler defensive egenskab.. Såeh måske ryger han videre.
Så nu må vi holde lidt med at handle flere ind og nu må vi arbejder med at sende andre videre først.
Jeg så en første halvleg med Okosun, Onyeka og Evander som 10’er som fungerede virkelig godt.
Okosun var virkelig god og jeg tror at Poulsen og Sparv ikke længere er naturlige førstevalg. Okosun lavede blandt andet en blændende assist til det første mål og fordi Onyeka også var der, så brillierede Evander i en særdeles imponerende playmaker rolle.
Nikolas Dyhr spillede selvfølgelig i stedet for Paulinho og han manglede en smule, men han så spændende ud.
Okosun var virkelig god og jeg tror at Poulsen og Sparv ikke længere er naturlige førstevalg. Okosun lavede blandt andet en blændende assist til det første mål og fordi Onyeka også var der, så brillierede Evander i en særdeles imponerende playmaker rolle.
Nikolas Dyhr spillede selvfølgelig i stedet for Paulinho og han manglede en smule, men han så spændende ud.
-
ChristianJ
- Geografisk sted: London
- Kontakt:
Umiddelbart enig. Tror generelt ikke man skal regne med mange af den type handler, før vi begynder at etablere os mere fast i Europa. Det er en skam, for det den type handler der er med til at distancere os yderligere fra den resterende Superliga, ligesom man har set det med FCK, når de f.eks. kan hente en Zeca på toppen af sin karriere i en Græsk topklub.THenry skrev: ↑3. jul 2019, 19:24Jeg er enig i at en FCM-handel næsten altid skal indeholde upside (og mulighed for videresalg til større ligaer), da vores økonomi stort set kun er funderet på det ene ben, der hedder spillersalg...Stoffer skrev: ↑3. jul 2019, 16:01Bare lige for at gøre det klart: Jeg har fuld forståelse for alle de her forhold.THenry skrev: ↑3. jul 2019, 15:47
Enig. Hans mislykkede tid i Frankrig er formentlig årsagen til, at vi overhovedet kan hente ham.
Han havde gang i en forrygende sæson i Elche i Segunda Division, og de ville ikke sælge ham, da de frygtede for nedrykning, der ville koste mere end de 4 mio. euro, som Dijon betalt ved at indløse hans frikøbsklausul. Det var i øvrigt transferrekord for Dijon.
Vi er bare ikke interessante for spillere, der spiller i bedre ligaer end Superligaen og som er på vej fremad, og vi kan typisk kun tiltrække dem, der af den ene eller anden årsag er havnet på bænket (eller selv vil hjem af personlige årsager som Kian) og derfor ikke spiller meget i bedre ligaer (F.eks. Sørloth, Wikheim, Scholz, Sviatchenko og Evander).
Min simple pointe er bare, at hvor Drexler lignede et slamdunk ifht. at løfte niveauet i holdets start 11. Så kommer den her transfer med væsentlige større risiko og upside vel at mærke. - At betale 22,5 () mio. for en spiller med så stor risiko og chance er meget fcm'sk, og det er udtryk for et valg, som kunne være truffet anderledes (læs: mere sikkert med mindre upside).
Drexler tror jeg også klart havde været et "mere sikkert kort", og var på mange måder en atypisk handel grundet hans alder (og dermed manglende upside). Et andet parameter, hvor Drexler-handlen var atypisk, var at vi lavede aftalen med ham engang mellem februar og april, så vidt jeg er orienteret, inden han spillede et voldsomt stærkt forår for Kiel og bl.a. var outstanding mod Wolfsburg i relegationskampene. Derfor fik han pludselig bedre og mere attraktive tilbud i Tyskland. Havde vi ikke lukket en aftale med Drexler så tidligt i forløbet (godt set af Smart Odds folkene), så tror jeg heller aldrig, vi havde fået ham på kontrakt, men det får vi jo aldrig svar på![]()
Jeg anser os stadigvæk som værende relativt uattraktiv for gode spillere, der præsterer i bedre ligaer (selvom vi er blevet meget mere attraktive over de sidste 5 år), og derfor er jeg heller ikke sikker på, at vi står langt fremme i køen for at sikre os "de mere sikre kort". Jeg tror Drexler var en undtagelse, der faldt ned i vores turban, og som vi hurtigt slog til på, da chancen bød sig.
Generelt er der vel to arketyper af handler, som FCM kan lave for at styrke startopstillingen. Store talenter, der stadig skal bygge på og på sigt etablere sig. Evander, Brumado, Cajuste som gode eksempler. Derudover, har du vel en gruppe der hedder topspillere, der er kommet i unåde i andre klubber. Sviat, Scholz, Wikheim, og nu Kaba. Tror primært det er fra den sidste gruppe man skal regne med øjeblikkelige forstærkninger, men det betyder også ofte at spillerne ikke kommer med en flashy baggrund.
Generelt set, syntes jeg handler som Kaba og til dels også Kurzawa (selv om han ikke blev hentet), er interessante. Spillere man tracker, men misser pga et større tilbud, som man så kan fange igen når hypen har lagt sig og de ikke spiller. Der kan være så mange grunde til at en spiller ikke spiller i sin klub, så hvis man har gjort hjemmearbejdet ordentligt, er der masser af værdi at hente. Havde vi, f.eks. hentet Kaba i vinters hvor han var godt på vej til at blive en af topscorene i Segunda, havde folk været ellevilde. Han er, naturligvis, akkurat lige så god nu som for et halvt år siden, men folk har en tendens til at vægte seneste præstationer højere end det store billede.
Tror generelt der kommer til at gå et par år endnu, før vi for alvor kan åbne den 3. arketype: spillere på toppen af deres karriere. Drexler er et godt eksempel på hvorfor det er svært. Et andet eksempel er vel Valentin sagaen. Det siger meget om hvor vi er i de andre klubbers mindset, at FCN hellere vil sælge ham for halv pris til udlandet. De må trods alt se sig selv tættere på os, end f.eks. når de sælger Bartolec til FCK. Vi har stadig et stykke vej.
Jeg er enig i hvert ord, Christian. Stærk analyse!