Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Lupus1999 »

Lidt kontroversielt, men kan vi købe Anton Gaaei fra Viborg for omkring 10 millioner, så er det en no brainer. Vildt gode indlæg, kommer ofte med frem, og stærk defensiv.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lupus1999 skrev:
28. jul 2023, 20:25
Lidt kontroversielt, men kan vi købe Anton Gaaei fra Viborg for omkring 10 millioner, så er det en no brainer. Vildt gode indlæg, kommer ofte med frem, og stærk defensiv.
Rigtig dygtig spiller. Men de slipper ham ikke for i nærheden af det beløb; i hvert fald ikke til os.
Jeg tænker vi snakker minimum det dobbelte.

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

Viborg vil ikke sælge til os. Det vil blot understrege at de er en lillebror klub (hvilket de er) til os og lige præcis det narrativ er nok det de allerhelst vil undgå at skabe... så no worries vi slipper for deres spillere. Jeg føler dog heller ikke jeg har set nogen på deres hold, hvor jeg tænker "wauw ham må vi bare have"... måske er det bare trøjen, de spiller i 🙈

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jesper BW1100 skrev:
28. jul 2023, 21:16
Lupus1999 skrev:
Rigtig dygtig spiller. Men de slipper ham ikke for i nærheden af det beløb; i hvert fald ikke til os.
Han er årgang 2002 19. november, så knægten er kun 20 år.
Jeg er ked af at sige det, men han bliver landsholdsspiller indenfor 2 år, og jeg er lige ved at sige, at kan vi få ham for 12-18 millioner og måske endda også, hvis det er 20 millioner, så skal vi købe ham. Han ville slå Dalsgaard af fra dag 1.

Jeg håber virkelig vi køber ham. Og så undlade at forlænge med Dalsgaard, som jeg synes ikke længere har topniveau og kvalitet i særlig meget han laver.

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

FCM2000 skrev:
24. jul 2023, 22:28
ABT skrev:
24. jul 2023, 19:28
3316 skrev:
24. jul 2023, 08:35

Jeg er en af dem, der tidligere har argumenteret for, at det er svært at hente de rigtige spillere tidligt i vinduet, og må blankt erkende at jeg er blevet modbevist i dette vindue.

På samme måde er dem, der har krævet hele den sportslige ledelse fyret pga inkompetence måske også blevet modbevist? 😉
Modbevist? Det er da netop et udtryk for at kritikken af den sportslige ledelse har været helt berettiget og på sin plads. Man har tudet om at det ikke kan lade sig gøre at handle tidligt i vinduet pga. hierarki i markedet, etc., etc.

Det her viser jo fuldstændig at man sagtens kan få lavet noget godt med den rette forberedelse mm. I de mange transfervinduer før dette, har man jo siddet på hænderne og været ekstremt naiv. Men nu ser de høje herrer lyset, eftersom at deres sæde brænder - når man peger på andre peger 3 fingre på en selv. Ledelsen har gjort den ene efter den anden til “syndebuk”. Den næste syndebuk i rækken er dem selv. Ergo har de måttet tage skeen i den anden hånd. Endelig!!

Kip med hatten for alle dem der har påpeget inkompetence frem for at påstå at kritikkerne er blevet gjort tavse. Uden kritikkerne bliver den her klub kørt i kælderen (læs: ikke top-toppen af dansk fodbold).
enig, selvransagelse hos ledelsen
Synes det er mega fair at stille spørgsmål til kvaliteten af ledelsen. Siden 1999 har ledelsen med først Ørgaard og siden Steinlein kørt FCM i sænk 2 gange. Første gang blev vi reddet af Dempo i 12. time og anden gang af Benham. Havde vi ikke ved et lykketræf fået de to til at spytte penge i så havde vi lallet rundt i 1. division nu.
Rasmus Ankersen og Benham har fået professionaliseret FCM og uden dem så var vi et helt andet sted. Når det er sagt så synes jeg ikke at Steinlein er dårligere end så mange andre.
Men jeg synes det er fair nok at se på, hvilken træner, at de har evnet at vælge hvor jeg synes at slingrekursen har været temmelig ekstrem.
Priske: "Vi havde fyret ham, hvis ikke han selv var rejst" - altså hvad f... er det for en kommentar at komme med. En træner der kvaller os til CHL...
Bo Henriksen: "Vi har behov for een, som er god til mandskabsbehandling, så skal vi nok klare taktikken for ham" - øhhh den lader vi lige stå... En træner uden taktisk formåen fordi at man ikke behøver det... sikke et selvmål
Albert Capellas: "En mand med røv i bukserne - vi har snakket sammen i 16 timer" - Altså en fyr uden cheftræner erfaring som har en markant anden filsofi end FCM... jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde her... Altså hvis man virkelig ville noget andet, så skulle man jo være villig til at give det tid og købe ind til det. Hvis bestyrelsen havde bedt een om at kigge internationalt så kunne man jo passende snakke lidt om hvad FCM'et DNA'et betyder. Man kan mene om FCM's relative store indavl hvad man vil, men hvis det virker (og det har det trods alt gjort, hvilket Steinlein har nævnt igen og igen), så virkede Capellas da fuldstændig fejlskudt.
Thomasberg: Ja sku da. Der kan tegnes en lige linje fra Priske til Thomasberg. Bo Henriksen - al respekt for ham og jeg elsker ham virkelig, men han var ikke den rette for os fordi han var for meget om gejst og for lidt taktisk formåen ift at nå ud i Europa. Capellas var ikke cheftræner typen - han var idelog og så iøvrigt ideolog for en anden filosofi. Så efter Priske (som vi ikke skulle skille os af med) skulle vi have haft Thomasberg.
Jeg elsker Thomasberg. En taktisk praktiker. Yes I love it. Det er så solidt, det vi får med ham.

Så hvad er konklusionen? Steinlein og co er dygtige til at tænke ud af boksen, men set over 20 år så har de kørt os ud over afgrunden 2 gange. Måske de ikke har helt styr på hvad de laver og de minder mig lidt om nogle kunstner typer, der nogle gange er geniale men desværre også gale nogle gange. Jeg må også konstatere at de ikke er skarpe nok på trænervalg... Simpelthen for mange missere på trænerfronten og det bekymrer mig at de ikke er dygtigere til at forstå FCM og hvad vi har behov for...
Men ville jeg hellere have Jakob Nielsen? Not in a million years...

JLP

Indlæg af JLP »

MrWolf skrev:
28. jul 2023, 23:05
FCM2000 skrev:
24. jul 2023, 22:28
ABT skrev:
24. jul 2023, 19:28

Modbevist? Det er da netop et udtryk for at kritikken af den sportslige ledelse har været helt berettiget og på sin plads. Man har tudet om at det ikke kan lade sig gøre at handle tidligt i vinduet pga. hierarki i markedet, etc., etc.

Det her viser jo fuldstændig at man sagtens kan få lavet noget godt med den rette forberedelse mm. I de mange transfervinduer før dette, har man jo siddet på hænderne og været ekstremt naiv. Men nu ser de høje herrer lyset, eftersom at deres sæde brænder - når man peger på andre peger 3 fingre på en selv. Ledelsen har gjort den ene efter den anden til “syndebuk”. Den næste syndebuk i rækken er dem selv. Ergo har de måttet tage skeen i den anden hånd. Endelig!!

Kip med hatten for alle dem der har påpeget inkompetence frem for at påstå at kritikkerne er blevet gjort tavse. Uden kritikkerne bliver den her klub kørt i kælderen (læs: ikke top-toppen af dansk fodbold).
enig, selvransagelse hos ledelsen
Synes det er mega fair at stille spørgsmål til kvaliteten af ledelsen. Siden 1999 har ledelsen med først Ørgaard og siden Steinlein kørt FCM i sænk 2 gange. Første gang blev vi reddet af Dempo i 12. time og anden gang af Benham. Havde vi ikke ved et lykketræf fået de to til at spytte penge i så havde vi lallet rundt i 1. division nu.
Rasmus Ankersen og Benham har fået professionaliseret FCM og uden dem så var vi et helt andet sted. Når det er sagt så synes jeg ikke at Steinlein er dårligere end så mange andre.
Men jeg synes det er fair nok at se på, hvilken træner, at de har evnet at vælge hvor jeg synes at slingrekursen har været temmelig ekstrem.
Priske: "Vi havde fyret ham, hvis ikke han selv var rejst" - altså hvad f... er det for en kommentar at komme med. En træner der kvaller os til CHL...
Bo Henriksen: "Vi har behov for een, som er god til mandskabsbehandling, så skal vi nok klare taktikken for ham" - øhhh den lader vi lige stå... En træner uden taktisk formåen fordi at man ikke behøver det... sikke et selvmål
Albert Capellas: "En mand med røv i bukserne - vi har snakket sammen i 16 timer" - Altså en fyr uden cheftræner erfaring som har en markant anden filsofi end FCM... jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde her... Altså hvis man virkelig ville noget andet, så skulle man jo være villig til at give det tid og købe ind til det. Hvis bestyrelsen havde bedt een om at kigge internationalt så kunne man jo passende snakke lidt om hvad FCM'et DNA'et betyder. Man kan mene om FCM's relative store indavl hvad man vil, men hvis det virker (og det har det trods alt gjort, hvilket Steinlein har nævnt igen og igen), så virkede Capellas da fuldstændig fejlskudt.
Thomasberg: Ja sku da. Der kan tegnes en lige linje fra Priske til Thomasberg. Bo Henriksen - al respekt for ham og jeg elsker ham virkelig, men han var ikke den rette for os fordi han var for meget om gejst og for lidt taktisk formåen ift at nå ud i Europa. Capellas var ikke cheftræner typen - han var idelog og så iøvrigt ideolog for en anden filosofi. Så efter Priske (som vi ikke skulle skille os af med) skulle vi have haft Thomasberg.
Jeg elsker Thomasberg. En taktisk praktiker. Yes I love it. Det er så solidt, det vi får med ham.

Så hvad er konklusionen? Steinlein og co er dygtige til at tænke ud af boksen, men set over 20 år så har de kørt os ud over afgrunden 2 gange. Måske de ikke har helt styr på hvad de laver og de minder mig lidt om nogle kunstner typer, der nogle gange er geniale men desværre også gale nogle gange. Jeg må også konstatere at de ikke er skarpe nok på trænervalg... Simpelthen for mange missere på trænerfronten og det bekymrer mig at de ikke er dygtigere til at forstå FCM og hvad vi har behov for...
Men ville jeg hellere have Jakob Nielsen? Not in a million years...

Jeg er ikke enig i din betragtning om at FCM ville sejle rundt i 1. division. Som de fleste andre klubber kunne man have rejst kapital, men man gik efter en anden løsning med en storaktionær. Præcis som Brøndby heller ikke ville være gået konkurs da de var mest pressede, uagtet hvad “fans” på diverse forums hævder. Hele ideen med at være børsnoteret er adgangen til kapitalmarkedet. Prisen bliver derefter når man er presset, men det er naivt at tro pengene ikke kunne rejses, specielt i et område som Midtjylland hvor der er mange med virkelig dybe lommer.

JBT

Indlæg af JBT »

Lej Rasmus Carstensen med købsoption. Han har selv indikeret at kun fck var interessant i dk, men får han den rigtig rolle, projekt og penge nok i fcm, kan alt lade sig gøre.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lupus1999 skrev:
28. jul 2023, 23:01
Jesper BW1100 skrev:
Lupus1999 skrev:
Jeg er ked af at sige det, men han bliver landsholdsspiller indenfor 2 år, og jeg er lige ved at sige, at kan vi få ham for 12-18 millioner og måske endda også, hvis det er 20 millioner, så skal vi købe ham. Han ville slå Dalsgaard af fra dag 1.

Jeg håber virkelig vi køber ham. Og så undlade at forlænge med Dalsgaard, som jeg synes ikke længere har topniveau og kvalitet i særlig meget han laver.
Jeg er i bund og grund enig. Gaaei er den mest spændende spiller i DK på højre back.
Jeg havde også købt ham for 20 mio. Men er overbevist om Viborg ikke sælger til os

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... f-saesonen

Byskov på udleje til Mafra. Det bliver godt nok spændende at følge det projekt næste sæson. Vi skal have købt nogle streamingsrettigheder…

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Lupus1999 skrev:
28. jul 2023, 23:01
Jesper BW1100 skrev:
Lupus1999 skrev:

Dalsgaard var da klart MoM i onsdags.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

For mig er der alt for langt mellem de gode kampe, og mår de kommer, så er det mod upåagtede hold. Han har været håbløs i opstarten og mod Hvidovre og han har mistet fart og kommer ej længere i særligt mange offensive løb.

Synes at han er vores svageste led defensivt.

Anton Gaaei er med længder bedre og har potentiale til at blive en top top spiller. Dalsgaards niveau går kun en vej. Vi har brug for en spiller mere her med kvalitet, da Dalsgaard ikke kan spille 30-40 kampe.

UlveLars

Indlæg af UlveLars »

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

André Rømer udgik efter 27 minutter af sin sidste kamp for Elfsborg i dag og er potentielt knæskadet.

ihaki

Indlæg af ihaki »

UlveLars skrev:
29. jul 2023, 10:42
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... f-saesonen

Byskov på udleje til Mafra. Det bliver godt nok spændende at følge det projekt næste sæson. Vi skal have købt nogle streamingsrettigheder…
hvor kan man egentlig se deres kampe, norgle der ved det?

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Lidt nyheder til denne morgen:

Hvis Cajuste's transfer går igennem til Napoli, skulle det eftersigende indbringe 25% af den sum, der overstiger prisen, vi selv solgte ham til for 2 år tilbage. Leger vi, at han bliver solgt til 100-130 millioner, indbringer det altså alt mellem 6,25 - 23,3 millioner, alt efter hvilket udsagn der er sandt ift. salgsprisen i tidernes morgen.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... i-transfer

Endelig ligner det, at vores store 50% store videresalgsklausul på Dovbyk bliver udløst. Ifølge nedenstående artikel bliver han solgt for et beløb mellem 37 og 52 millioner. Med andre ord indbringer dette os et beløb mellem 18,5 og 25,5 millioner. Lidt lavere end forventet, dog en ret stor sum at modtage uden at løfte en lillefinger.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... ej-til-fcm

Slutteligt har vi modtaget en (meget stort) bud på Kaba. 37,5 millioner skulle der være budt på angriberen. Jeg håber i den grad, at Kaba kan blive enig med den Saudi arabiske klub, der ville gøre det til en rigtig flot handel.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... l-angriber

Imo en god omgang nyheder, der, hvis alle tingene går hjem, i realiteten kan betale alle vores handler i dette vindue indtil videre, uden det gør det store sportligt for os. Kaba kan i nogens øjne være en bet at miste. I mine øjne kan det ikke være anerledes, og jeg tror både klubben og Kaba er bedst tjent med et exit i dette vindue.

Alt efter de forskellige udfald ifølge artiklerne vil de 3 nyheder indbringe alt mellem 62,5 og 86,3 millioner. (Det skal siges at mine tal ift. Cajuste er taget ud af røven).

Besvar