Midtbane: Jens Peter Hauge?ABT skrev: ↑28. jan 2023, 23:51Noget undervældende med ham Kownacki. De fleste af os har ret beset ingen idé om hvad han kan, så lidt af en lottokupon, når man også tager skadehistorikken in mente.
Skrækscenariet er vel, at der er tale om en ny Kurminowski, selvom Kownacki trods alt har et bedre CV.
Succeskriteriet er, at han kan komme op at ramme et Wilczek niveau, da han var bedst.
Forhåbentlig bliver den nye midtbanespiller en mere charmerende en af slagsen.
Transfer - Vinter 2022/2023
Re: Transfer - Vinter 2022/2023
- Administrator
Suk. Akademiet blev stiftet af FCM. FSMidtvest/Klubsamarbejdet er noget andet, og var IKKE et akademi.FCM2000 skrev: ↑29. jan 2023, 00:17Havde IFS ikke akademiet ? det kan du fandme tro de havde, der er mange af dem fra Herning der måske burde sætte sig ind i fodboldhistorienAdministrator skrev: ↑28. jan 2023, 21:38IFS havde ikke akademiet.FCM2000 skrev: ↑28. jan 2023, 18:37
Lad os nu lige blive ved hele sandheden, i gamle dage i Ikast FS tiden, her blev der skudt store penge i Ikast FS og akademiet fra lokale virksomheder, uden det havde FCM ikke været der hvor de er i dag, hvis vi går til FCM tiden, så var der først Inderen der skød et stort beløb i FCM, men alligevel var det ved at gå ned, derefter kom Benham med en sum penge og FCM overlevede, nu har Holch også skudt 125 millioner i FCM, så pengene har betydet en del af hvor FCM er nu.
Når vi kommer til den sportslige ledelse, så ser jeg nogle røde lamper, set over de sidste par år, her har kvoten af fejlindkøb været for stor, man fyrer Bo H. på det værst tænkelige tidspunkt, og hvor både presse og tidligere landsholdspillere undre sig over såvel indkøb og fyring af Bo H.
Du nævner udlandet ? hvis den her aktuelle situation havde været i et tophold i Belgien eller Holland så var den sportslige ledelse også blevet fyret.
Den der med at der er flere høvdinge inde over indkøb og salg, den tror jeg ikke på, da der bliver for mange hensyn og kompromis, set i forhold til at få en retning og stabilitet.
i midtjylland, Herning var nul og niks, og FCM var nul og niks uden Ikast FS.
K bakmv. var af den generation som var tilknyttet FC midtvest i ikast FS
Læs historien her
https://www.xn--morsfc-eya.dk/klubinfo/ ... marbejdet/
"I 2004 skabte FC Midtjylland Danmarks første talentakademi. Med inspiration fra fransk fodbold skabte FC Midtjylland en skandinavisk model, og det første kuld på Akademiet var med bl. a. Simon Kjær, Winston Reid, Jesper Juelsgaard og Jonas Lössl."
I øvrig SKAL du skrive pænt til dine meddebattører. Jeg er i øvrigt ikke fra Herning.
Jeg ved ikke om nogen har lyst til at læse lidt om Dawid Kownacki aka den nye Lewandowski.
Jeg fandt selv denne artikel ganske interessant:
https://breakingthelines.com/opinion/sc ... -kownacki/
Jeg fandt selv denne artikel ganske interessant:
https://breakingthelines.com/opinion/sc ... -kownacki/
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Diomande salg kan være nært forestående da Tottenham har købt Pedro Porro i Sporting, lige det Sporting skulle bruge for at købe Diomande.
Synes det er uambitiøst med ham polakken og viser at man bliver ved med at gribe efter hovsaløsningerne i sidste sekund, fordi man er for grådig.
Sådan en spiller er jo ligesom man andre i fcm ikke i nærheden af at spille på et europæisk top 50 hold, så kom lige lige lidt med noget klasse her til sidst, kære Claus og Svend.
Sådan en spiller er jo ligesom man andre i fcm ikke i nærheden af at spille på et europæisk top 50 hold, så kom lige lige lidt med noget klasse her til sidst, kære Claus og Svend.
Det er jo ikke en spiller vi trækker ud af røven.JBT skrev: ↑29. jan 2023, 09:10Synes det er uambitiøst med ham polakken og viser at man bliver ved med at gribe efter hovsaløsningerne i sidste sekund, fordi man er for grådig.
Han er nok bare langt nede på listen fordi alle over ham er taget til større klubber eller ikke gad til os.
Det kan godt være at Kownacki fører 2. Bundesligaen på den kombinerede mål/assist liste. Det er naturligvis ganske pænt. Men jeg hæfter mig også ved, at det først lige er i denne runde, at han er kommet 2 mål foran selveste Andreas Albers på målkontoen, selvom Albers spiller på et noget dårligere hold.
Mine forventninger til ham kommer ikke til at være store og han kan næsten kun overraske (givet at transfersummen ikke ender med at være astronomisk for en spiller med under et halvt år tilbage af kontrakten).
Mine forventninger til ham kommer ikke til at være store og han kan næsten kun overraske (givet at transfersummen ikke ender med at være astronomisk for en spiller med under et halvt år tilbage af kontrakten).
/ ABT

Havde man ville betale lønnen til ham grækeren var han allerede landet i Herning. En ting er om det så er for meget, men det skal jo til nogle gange for at få det bedre. Og det værste er at endda har råd til det, men det er altid alle andre der er for griske. Lige der, kunne man nogen gange godt savne lidt selvindsigtMatjavsen skrev: ↑29. jan 2023, 09:38Det er jo ikke en spiller vi trækker ud af røven.JBT skrev: ↑29. jan 2023, 09:10Synes det er uambitiøst med ham polakken og viser at man bliver ved med at gribe efter hovsaløsningerne i sidste sekund, fordi man er for grådig.
Han er nok bare langt nede på listen fordi alle over ham er taget til større klubber eller ikke gad til os.
Vedr polakken så hellere bare brug Heiselberg og Junior og spar de knaster. 2 Bundesliga er sgu for useriøst - men man kan da håbe på en ny Lucca P case hvis det går skidt.
Hvor meget bidrager I selv med?UlveLars skrev:Jeg er desværre fuldstændig enig. For blot 1-2 år siden var der virkelig mange fantastiske indlæg omkring Uefa-rating, taktik, økonomi og en helt masse anden spændende info. I dag er 90 % ligegyldig mudder- og opkast. Der er ikke mange seriøse debattører tilbage. Det minder nu mere om FB-gruppen end et seriøst forum.felisan skrev: ↑28. jan 2023, 19:15Har det på nøjagtigt samme måde. Henter lidt spændende viden herinde af og til, men typen af debattører og tonen på ulvegraven gør, at jeg forlængst har sluppet ulvegraven som et egentligt forumMaradoo skrev: ↑28. jan 2023, 17:39Jeg har været fluen på væggen her på forummet siden mine teenage år. Jeg kommer her, fordi her får jeg et samlet overblik over hvad der rør på sig. Men det er ved at blive godt træls med al det brok, øgenavn og male fanden på væggen, hver gang tingene ikke går vores vej.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det ikke ligegyldigt hvad de bidrager med, når det de siger er sandt?PH1978 skrev: ↑29. jan 2023, 09:57Hvor meget bidrager I selv med?UlveLars skrev:Jeg er desværre fuldstændig enig. For blot 1-2 år siden var der virkelig mange fantastiske indlæg omkring Uefa-rating, taktik, økonomi og en helt masse anden spændende info. I dag er 90 % ligegyldig mudder- og opkast. Der er ikke mange seriøse debattører tilbage. Det minder nu mere om FB-gruppen end et seriøst forum.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kan være de bare har nok selvindsigt.
Jeg kan ikke forstå hvordan du kommer til konklusionen at man 'bare' kunne betale lønnen til grækeren. Han har ifølge flere kilder fået tilbudt 8.5 mill om året i Japan. Efter skat vel at mærke. Hvis vi smed den slags beløb efter spillere kører vi jo klubben i sænk på et par år. Jeg ved ikke hvor uambitiøst det er at hente en proven goalscorer med masser af serie a og bundesliga erfaring og som on top har spillet 7 a landskampe for Polen. Der trods alt i samme periode har haft Milik og lewandowski.JBT skrev: ↑29. jan 2023, 09:48Havde man ville betale lønnen til ham grækeren var han allerede landet i Herning. En ting er om det så er for meget, men det skal jo til nogle gange for at få det bedre. Og det værste er at endda har råd til det, men det er altid alle andre der er for griske. Lige der, kunne man nogen gange godt savne lidt selvindsigtMatjavsen skrev: ↑29. jan 2023, 09:38Det er jo ikke en spiller vi trækker ud af røven.JBT skrev: ↑29. jan 2023, 09:10Synes det er uambitiøst med ham polakken og viser at man bliver ved med at gribe efter hovsaløsningerne i sidste sekund, fordi man er for grådig.
Vedr polakken så hellere bare brug Heiselberg og Junior og spar de knaster. 2 Bundesliga er sgu for useriøst - men man kan da håbe på en ny Lucca P case hvis det går skidt.
Jeg er med på at skades historikken skræmmer, men alt andet ser ok ud. Jeg vil meget hellere have ham på top end en Kaba der kom med få mål på top niveau da vi købte ham.
-
TrueWolfMidt
Ja og Brumado vil ikke komme til at bidrage i dette forår, da han først er igang med at komme i form efter sin skade.Jeg vil meget hellere have ham på top end en Kaba der kom med få mål på top niveau da vi købte ham.
Man skal vel også holde spillere man gerne vil købe / sælge op imod hinanden på pris / kvalitet / talent mm.
Noget kunne jo tyde på at Riddersholm er ude efter V.Lind, vel ikke overraskende, salgspris bliver spændende og evt. optioner.
En ting kan vi være sikre på og det er, hvis Pione og Kaba ikke sælges, så kommer der ikke meget kvalitet ind på holdet, måske kan et Diomande salg gøre en forskel, der får muldvarpeskindet frem, hvilket vi vel alle håber på.
-
TrueWolfMidt
-
TrueWolfMidt
https://www.transfermarkt.com/dawid-kow ... ler/208167
Med kontraktudløb til sommer bliver prisen spændende.
Med kontraktudløb til sommer bliver prisen spændende.
-
TrueWolfMidt
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... idste-dage
Diomande skulle være tæt på solgt iflg. Tipsbladets oplysninger.
Diomande skulle være tæt på solgt iflg. Tipsbladets oplysninger.