Rafael van der Vaart
Re: Rafael van der Vaart
Hans hovedanke er at vi spillede på en måde med lange bolde og lange indkast, der ikke passede til hans stil - og det har han jo ret i, men det var den korteste vej til mesterskabet.
-
mousebreaker
Det er jo rigtigt meget af det han siger. Hele problemet startede jo ved underskriften. Ingen af parterne havde gjort deres hjemmearbejde. Rafa havde set os spille een kamp mod Silkeborg som var i dårlig forfatning hvis jeg husker rigtigt. De blev kørt ud på røv og albuer. Derudover havde han haft en frokost med Grønkjær som fortalte ham om superligaen og hvad han vidste om FCM. Det er ikke meget research men jeg tror heller ikke det er helt forkert at sige at fodbolden kom i anden række for ham.Vijen skrev: ↑3. nov 2018, 18:34https://www.bt.dk/fodbold/van-der-vaart ... idtjylland
Han skulle aldrig have været i klubben. Tænk sig at han stadig mener vi skulle have bygget holdet omkring ham. Vi har vel kun tabt 4 kampe eller sådan noget i ligaen efter vi stoppede med at bruge ham.
For FCM var det virkeligt dårligt hjemmearbejde. I sidste ende fik man en del af klubbens sponsorer til at smide penge ud af vinduet for at få en penistransfer ind. Jeg var ikke en af dem fordi jeg ikke kendte det store til Rafas situation, men der var flere på graven der var noget kritiske overfor den signing. Alle deres kritikpunkter slog efterfølgende igennem. Det var en joke. En dyr joke. Måske det dårligste stykke arbejde Steinlein har lavet i sin FCM tid. Det hjalp så ikke at han efterfølgende verbalt sender Rafa på plejehjem. Det var temmelig amatøragtigt og ubetænktsomt også selvom det var med et glimt i øjet.
Alt det er dog fortid og vi er kommet videre. Steinlein har i den grad gjort sig fortjent til at der skal være rum til fejltagelser i denne størrelsesorden med års mellemrum.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Jeg kan godt forstå, at rønnebærene er sure hos VDV, og jeg har sgu ondt af, at han skal ende sin flotte, flotte karriere som ringvrag i DK, hvilket er en skamplet på en ellers fantastisk karriere (sikkert også et motiv til at han går i medierne). Sandheden er desværre også, at når man ikke kan bevæge sig eller løbe, så er selv den danske Mickey Mouse liga svær pga. dens fysiske, taktiske og løbemæssige niveau.
Ærgerligt både for FCM, sponsorerne og Rafa, at det skulle ende på den måde, men de fleste af disse parter kan sikkert leve med det, da det endte med et mesterskab, og jeg er helt enig med Mouse i, at Steinlein (samt Ankersen/Graversen/Smart Odds og hvem der ellers agerer på transferfronten) har kæmpe stor kredit stående på kontoen, og en enkelt svipser med VDV skal ikke ændre på dette!
Jeg ved godt, at det mediemæssigt er en langt mere interessant historie, at det store VDV-indkøb endte som et kæmpe flop, men jeg synes virkelig, at det er undervurderet i fortællingen om vores mesterskab, at fremragende arbejde på transfermarkedet i vinduerne lige op til og i sidste sæson havde stor betydning for det hold, der spillede mesterskabet i hus. Vinteren 2017 (Dal Hende og Drachmann), sommeren 2017 (Sørloth, Wikheim, Hansen, Korcsmar og Kraev) og vinteren 2018 (Sanneh, Sviatchenko og Dovbyk) leverede meget væsentlige bidrag til vores mesterskabshold.
De spillere (Kroon og Hamid inkluderet i tallene sammen med ovennævnte spillere), som vi hentede ind i disse 3 transfervinduer (efter vi i øvrigt havde et dårligt vindue i sommeren 2016 anført af VDV) lavede i alt 38 mål (ud af de 80 som vi scorede i sæsonen 2017-2018), 18 assists og leverede tilsammen 15.783 spillede minutter (6 af de 12 spillede var i øvrigt kun i klubben halvdelen af sæsonen) i mesterskabssæsonen.
Udover de statistiske fakta, så synes jeg også "The Eyetest" viste, at Dal Hende, Hansen, Wikheim, Sørloth (efteråret 2017), Sanneh (foråret 2018) og Sviatchenko (særligt i slutningen af foråret) var deciderede profiler på mesterskabsholdet, mens Drachmann (1.560 spillede minutter)
og Korcsmar faktisk (1.937 spillede minutter) bidrog mere til mesterskabet, inden hvad øjnene så fra tribunen
Ærgerligt både for FCM, sponsorerne og Rafa, at det skulle ende på den måde, men de fleste af disse parter kan sikkert leve med det, da det endte med et mesterskab, og jeg er helt enig med Mouse i, at Steinlein (samt Ankersen/Graversen/Smart Odds og hvem der ellers agerer på transferfronten) har kæmpe stor kredit stående på kontoen, og en enkelt svipser med VDV skal ikke ændre på dette!
Jeg ved godt, at det mediemæssigt er en langt mere interessant historie, at det store VDV-indkøb endte som et kæmpe flop, men jeg synes virkelig, at det er undervurderet i fortællingen om vores mesterskab, at fremragende arbejde på transfermarkedet i vinduerne lige op til og i sidste sæson havde stor betydning for det hold, der spillede mesterskabet i hus. Vinteren 2017 (Dal Hende og Drachmann), sommeren 2017 (Sørloth, Wikheim, Hansen, Korcsmar og Kraev) og vinteren 2018 (Sanneh, Sviatchenko og Dovbyk) leverede meget væsentlige bidrag til vores mesterskabshold.
De spillere (Kroon og Hamid inkluderet i tallene sammen med ovennævnte spillere), som vi hentede ind i disse 3 transfervinduer (efter vi i øvrigt havde et dårligt vindue i sommeren 2016 anført af VDV) lavede i alt 38 mål (ud af de 80 som vi scorede i sæsonen 2017-2018), 18 assists og leverede tilsammen 15.783 spillede minutter (6 af de 12 spillede var i øvrigt kun i klubben halvdelen af sæsonen) i mesterskabssæsonen.
Udover de statistiske fakta, så synes jeg også "The Eyetest" viste, at Dal Hende, Hansen, Wikheim, Sørloth (efteråret 2017), Sanneh (foråret 2018) og Sviatchenko (særligt i slutningen af foråret) var deciderede profiler på mesterskabsholdet, mens Drachmann (1.560 spillede minutter)
og Korcsmar faktisk (1.937 spillede minutter) bidrog mere til mesterskabet, inden hvad øjnene så fra tribunen