Transfer sommer 2014
Re: Transfer sommer 2014
Jeg mener vi skal satse på Janssen nu. Han har altså før vist et højt niveau for os, og jeg tror han brænder for at få lov at vise han stadig kan.
Det er for tidligt at hænge vores hat på Onuachu, han er for ung endnu til at få det ansvar.
Men med tanke på at Janssen snart har kontraktudløb, og måske ikke forlænger. Så kunne det også være nu en ny mand skulle ind. Men så skal det være en mindst på niveau med Duncan, så vi kan få noget regulær konkurrence på den plads.
Det er for tidligt at hænge vores hat på Onuachu, han er for ung endnu til at få det ansvar.
Men med tanke på at Janssen snart har kontraktudløb, og måske ikke forlænger. Så kunne det også være nu en ny mand skulle ind. Men så skal det være en mindst på niveau med Duncan, så vi kan få noget regulær konkurrence på den plads.
@Kent
Jeg tror egentlig ikke, vi et så uenige. Enig i at Jeppe Curth ikke ville svare til den hylde, der er meldt ud, vi vil hente fra.
Mht. Larsen synes jeg også, jeg forsøger at give udtryk for, at han naturligvis skal have chancen for at komme ind på holdet og at han givetvis vil være en forstærkning. Om han så passer på den hylde, som jeg havde forventet, vi kunne hente fra, kan diskuteres. Hvis han var blevet købt på det niveau han havde for 1-2 år siden, så måske, men nu hvor han ikke har spillet længe grundet skade, er det jo ikke til at sige noget om hans niveau. Vi har lidt købt en lottokupon, hvor vi håber, han kan spille sig op på sit gamle niveau (som jeg også tror og håber, han gør), men som her og nu forstærkning og med den situation, vi har/havde i centerforsvaret, var der måske en anden spiller derude, der var klar til at ind og forstærke os mere fra dag et?
Mht. Sparv, så skal han naturligvis også have mere tid, før vi ser hans fulde potentiale, men igen, det han har bidraget med indtil nu, har ikke været imponerende i min optik (men jeg står heller ikke på træningsbanen eller i omklædningsrummet, så kan udelukkende bedømme ud fra kampene).
Mht. din FCK henvisning, er der tale om et helt andet forhold her, synes jeg. Det er spiller for spiller helt sikkert klassespillere, hvor rigtigt mange ville pynte på vores hold. Den store forskel her, er dog at FCKs hold er mere eller mindre total skiftet og de leder stadig efter deres koncept og automatismer (som Morten Olsen ville have sagt). Der er forskel på at integrere en eller to spillere på et hold, der kender konceptet og så at skulle spille 6-7 nye spillere ind. Hvis en eller flere af de spiller, som FCK har hentet, var kommet til os, ville vi hurtigere have set kvaliteterne hos disse spillere - men det er naturligvis et postulat. Og så er det i øvrigt morsomt at se, at disse spillere er klar til at gå ind og levere fra dag et rent fysisk, hvorimod vores først skal køres ind (ja, jeg ved godt at vi købte ind senere, men alligevel).
Mht. hvem jeg ville have hentet i stedet for Larsen og Sparv, så har jeg ingen bud. Men jeg er heller ikke scout
. Jeg har bare store forventninger til de fremtidige signinger. En forventning som stammer fra de udmeldinger, som klubben er kommet med. Men igen, jeg kan læse disse udmeldinger forkert...
/Cortez
Jeg tror egentlig ikke, vi et så uenige. Enig i at Jeppe Curth ikke ville svare til den hylde, der er meldt ud, vi vil hente fra.
Mht. Larsen synes jeg også, jeg forsøger at give udtryk for, at han naturligvis skal have chancen for at komme ind på holdet og at han givetvis vil være en forstærkning. Om han så passer på den hylde, som jeg havde forventet, vi kunne hente fra, kan diskuteres. Hvis han var blevet købt på det niveau han havde for 1-2 år siden, så måske, men nu hvor han ikke har spillet længe grundet skade, er det jo ikke til at sige noget om hans niveau. Vi har lidt købt en lottokupon, hvor vi håber, han kan spille sig op på sit gamle niveau (som jeg også tror og håber, han gør), men som her og nu forstærkning og med den situation, vi har/havde i centerforsvaret, var der måske en anden spiller derude, der var klar til at ind og forstærke os mere fra dag et?
Mht. Sparv, så skal han naturligvis også have mere tid, før vi ser hans fulde potentiale, men igen, det han har bidraget med indtil nu, har ikke været imponerende i min optik (men jeg står heller ikke på træningsbanen eller i omklædningsrummet, så kan udelukkende bedømme ud fra kampene).
Mht. din FCK henvisning, er der tale om et helt andet forhold her, synes jeg. Det er spiller for spiller helt sikkert klassespillere, hvor rigtigt mange ville pynte på vores hold. Den store forskel her, er dog at FCKs hold er mere eller mindre total skiftet og de leder stadig efter deres koncept og automatismer (som Morten Olsen ville have sagt). Der er forskel på at integrere en eller to spillere på et hold, der kender konceptet og så at skulle spille 6-7 nye spillere ind. Hvis en eller flere af de spiller, som FCK har hentet, var kommet til os, ville vi hurtigere have set kvaliteterne hos disse spillere - men det er naturligvis et postulat. Og så er det i øvrigt morsomt at se, at disse spillere er klar til at gå ind og levere fra dag et rent fysisk, hvorimod vores først skal køres ind (ja, jeg ved godt at vi købte ind senere, men alligevel).
Mht. hvem jeg ville have hentet i stedet for Larsen og Sparv, så har jeg ingen bud. Men jeg er heller ikke scout
/Cortez
Enig i Janssen. Vil i hvert fald hellere satse på ham fremfor en ny spiller, der først skal spilles i form.Ravnen skrev:Jeg mener vi skal satse på Janssen nu. Han har altså før vist et højt niveau for os, og jeg tror han brænder for at få lov at vise han stadig kan.
/Cortez
Virker underligt. Men er åbenbart kommet på kant med klubben, og så kan det være, at vi ser en mulighed. Det går forhåbentlig bedre end med den sidste polske keeper vi hentede.....
Nogen der kender noget som helst til ham, og kan sige om han kan være tænkt som 1., 2. eller 3. keeper?
Men hvilke hylde forventer du, vi kan hente spillere fra?Cortez skrev: Mht. hvem jeg ville have hentet i stedet for Larsen og Sparv, så har jeg ingen bud. Men jeg er heller ikke scout. Jeg har bare store forventninger til de fremtidige signinger. En forventning som stammer fra de udmeldinger, som klubben er kommet med. Men igen, jeg kan læse disse udmeldinger forkert...
Det højeste vi kan drømme om, er imo vel spillere i laget lige under topprofilerne i Danmark, Sverige og Norge, og ellers reserver fra midter- og bundklubber i Belgien, Holland + 2. bundesliga. Meget højere niveau er vi jo ikke i stand til at hente hverken økonomisk eller sportsligt.
Og på den hylde er det jo svært at hente spillere, der gør en forskel fra dag 1, da de ofte vil mangle kamptræning osv.
Lidt hurtig googling tegner ikke ligefrem et billede af en profil i svøb. Ung, få kampe og røget uklar med klubben. Looks like trouble og max 2. målmand.Kent skrev:Virker underligt. Men er åbenbart kommet på kant med klubben, og så kan det være, at vi ser en mulighed. Det går forhåbentlig bedre end med den sidste polske keeper vi hentede.....
Nogen der kender noget som helst til ham, og kan sige om han kan være tænkt som 1., 2. eller 3. keeper?
Jeg har lige siddet og set Lyngby - VejleCortez skrev:Enig i Janssen. Vil i hvert fald hellere satse på ham fremfor en ny spiller, der først skal spilles i form.Ravnen skrev:Jeg mener vi skal satse på Janssen nu. Han har altså før vist et højt niveau for os, og jeg tror han brænder for at få lov at vise han stadig kan.
/Cortez
De har jo en 25-årig Patrick Mortensen, som igennem årene har scoret et ganske godt antal mål,
23 i sidste sæson eks.
OB har haft bud efter ham, men de har ikke råd til at betale de 3 millioner som Lyngby ønsker for ham.
Jeg tænker da at han har noget potentiale, og fordelen er jo at han er oppe i gear og spiller ofte.
Måske kun på leje dog
http://www.fyens.dk/.../Patrick-Mortens ... el/2547607
Det jeg tænker er, at han ville kunne gå ind ret hurtigt, og spille front angriber, og fornemmer at han godt gider at fighte lidt, og med sine 190 cm ville han kunne agere fin targetman.
Hvis vi lejer er det jo meget enkelt, og skulle vi vælge at købe ham har han et fint potential efter min mening.
Her lidt wiki-info
http://da.wikipedia.org/wiki/Patrick_Mortensen
Problemet er af en god angriber, sådan en som Duncan, er kampafgørende. Hvis vi skal hente en angriber mere, giver det ingen mening at hente en udviklingsspiller, da vi jo allerede har Paul på den konto. Hvis Tim ikke forlænger, så skal vi bruge en spiller som kan konkurrere med Duncan om pladsen i startopstillingen, alternativt spille sammen med Duncan.
Da Paul er en stor høj hovedstøds stærk spiller, så vil det logiske være at få en hurtig og driblestærk spiller.
Gad vide om Sisto kunne spille angriber, han har så mange af kvaliteterne og samtidig et godt skud. Det kunne også give plads til Rilwan på kanten igen.
Sly tror jeg ikke på tilbage i angrebet, det er prøvet uden den store succes.
Da Paul er en stor høj hovedstøds stærk spiller, så vil det logiske være at få en hurtig og driblestærk spiller.
Gad vide om Sisto kunne spille angriber, han har så mange af kvaliteterne og samtidig et godt skud. Det kunne også give plads til Rilwan på kanten igen.
Sly tror jeg ikke på tilbage i angrebet, det er prøvet uden den store succes.
jeg har den holdning, at så længe vi har spillere der fungerer SÅ godt på deres respektive pladser, så skal de ikke bare flyttes rundt!
Alle vores ikke-angribere har jo faktisk også scoret mange mål allerede, og bevist at de fungerer godt på den måde.
Så jeg mener ikke at de skal flyttes rundt med..
Om det er Janssen eller Onauchu ved jeg jeg ikke - hælder umiddelbart mest til sidstnævnte, såfremt man ikke kan finde ud af at få Tim Janssen spillet ind - et eller andet siger mig at det kan man ikke?
Synes også at han egentligt har gjort det godt - det virker bare ikke til at han er hvor han skal være
Alle vores ikke-angribere har jo faktisk også scoret mange mål allerede, og bevist at de fungerer godt på den måde.
Om det er Janssen eller Onauchu ved jeg jeg ikke - hælder umiddelbart mest til sidstnævnte, såfremt man ikke kan finde ud af at få Tim Janssen spillet ind - et eller andet siger mig at det kan man ikke?
Synes også at han egentligt har gjort det godt - det virker bare ikke til at han er hvor han skal være
- DenStolteJyde
Vi henter da bare mads hvilsom hjem igen.. han bomber da meget godt for hobro.. Evt kunne vi leje ham i hobro 
Ja det har du ret i. Vi må se hvad der sker974 skrev:jeg har den holdning, at så længe vi har spillere der fungerer SÅ godt på deres respektive pladser, så skal de ikke bare flyttes rundt!
Guys, Janssen har kontraktudløb til vinter. Duncan er skadet til langt ind i oktober. Er det ikke det perfekte tidspunkt at hente en angriber ind i stedet for at gøre det til nytår, når Janssen er væk?
Jeg synes, Onuachu skal blive ved med at have sine indhop, men førsteangriber nu og her... Bum-bum.
Jeg synes, Onuachu skal blive ved med at have sine indhop, men førsteangriber nu og her... Bum-bum.
Det er jeg sådan set enig i - under forudsætning af, at man har spottet den rigtige. Ellers må man da hellere vente...Acebone skrev:Guys, Janssen har kontraktudløb til vinter. Duncan er skadet til langt ind i oktober. Er det ikke det perfekte tidspunkt at hente en angriber ind i stedet for at gøre det til nytår, når Janssen er væk?
Så vidt jeg har forstået det, tales der om markant forstærkning til vinter. Det bliver spændende, hvad det indeholder, når vi også skal have Nordens største og bedste akademi!
Måske man henter 33-årige Mads Junker til vinter,når hans 3 måneders eventyr i Indien er overstået ?
En rutineret herre der har kunnet score mange mål - men kan han stadig det?
Og er han trods alt lidt for gammel?
En rutineret herre der har kunnet score mange mål - men kan han stadig det?
Og er han trods alt lidt for gammel?