UEFA koefficient:
Re: UEFA koefficient:
Corona fører intet godt med sig.
Det er stadig overvejende sandsynligt at CL bliver vundet af en deltager, der allerede er kvalificeret til CL næste år, men fordi lodtrækningen finder sted på mandag og det ikke er afgjort endnu, så rammer desværre os her.
Det er stadig overvejende sandsynligt at CL bliver vundet af en deltager, der allerede er kvalificeret til CL næste år, men fordi lodtrækningen finder sted på mandag og det ikke er afgjort endnu, så rammer desværre os her.
Til gengæld er en af årsagerne til at vi fik muligheden for seedning, at den cypriotiske liga blev afsluttet før tid.
Chancen er mindre, men ikke umulig.
Jeg ser godt vi kan slå over halvdelen af de seedet hold
Man kan jo ikke altid lukrerer på andres hjælp.
Så må man selv gi det et skud, med en 100 procent koncentreret indsats og se hvor langt det rækker mod endnu bedre hold.
Off topic; pisse lækkert af Lyon, godt at se de små rykke frem i bussen en gang i mellem
Så må man selv gi det et skud, med en 100 procent koncentreret indsats og se hvor langt det rækker mod endnu bedre hold.
Off topic; pisse lækkert af Lyon, godt at se de små rykke frem i bussen en gang i mellem
Som jeg ser det kan man dele holdene lidt op i styrkeforholdene. Det er klart at vi må håbe på hjemmebane, men selvfølgelig også en lettere modstander. Jeg vil personligt hellere trække Qarabag ude end Young Boys hjemme. Jeg tvivler på hjemmebanefordelen er stor.
Underdog uanset lokation
Celtic
Dinamo Zagreb
Underdogs ude - Lige kamp hjemme
Young Boys
Røde Stjerne Beograd
Lige kamp ude - Favoritter hjemme
FK Astana
Ludogorets Razgrad
Legia Warszawa
Favoritter uanset lokation
Qarabag FK
Maccabi Tel-Aviv
Molde FK
Underdog uanset lokation
Celtic
Dinamo Zagreb
Underdogs ude - Lige kamp hjemme
Young Boys
Røde Stjerne Beograd
Lige kamp ude - Favoritter hjemme
FK Astana
Ludogorets Razgrad
Legia Warszawa
Favoritter uanset lokation
Qarabag FK
Maccabi Tel-Aviv
Molde FK
Jeg er enig i at Lyon nok ikke vinder og vi går fra en rimelig sikker sejr, til et lodtræknings mareridt..
Men som Simon skriver med hans liste, er der faktisk mange hold, man må forvente vi kan slå eller have en lige chance imod. Det er vel kun Celtic og Dinamo Zagreb som på papiret virker så stærke, at vi får det meget svært! Hvis man vil i CHL eller EL for den sags skyld, så skal man kunne vinde over hol som Astana, Røde Stjerne eller Molde. Faktisk ville jeg gå så længt som at sige, at jeg ville være meget skuffet hvis vi tabte til de 4 nederste på hans liste, måske endda nederste 6. Hvis man taber til sådanne hold, så har man intet at gøre i CHL og måske ikke engang EL.
At man taber til Røde Stjerne eller Young Boys, det kan jeg sagtens se også selvom man spiller en god kamp, mod Celtic eller Zagreb skal der held til i mine øjne. Men ser må på situationen med næste år, hvor man praktisk talt er garanteret et gruppespil som mester, så er det vel nu at man skal tage et sats i forhold til transfers! Det er nu man skal gå all in, hvis du spørger mig og derfor også give gunstige muligheder for gruppespil allerede i år
Men som Simon skriver med hans liste, er der faktisk mange hold, man må forvente vi kan slå eller have en lige chance imod. Det er vel kun Celtic og Dinamo Zagreb som på papiret virker så stærke, at vi får det meget svært! Hvis man vil i CHL eller EL for den sags skyld, så skal man kunne vinde over hol som Astana, Røde Stjerne eller Molde. Faktisk ville jeg gå så længt som at sige, at jeg ville være meget skuffet hvis vi tabte til de 4 nederste på hans liste, måske endda nederste 6. Hvis man taber til sådanne hold, så har man intet at gøre i CHL og måske ikke engang EL.
At man taber til Røde Stjerne eller Young Boys, det kan jeg sagtens se også selvom man spiller en god kamp, mod Celtic eller Zagreb skal der held til i mine øjne. Men ser må på situationen med næste år, hvor man praktisk talt er garanteret et gruppespil som mester, så er det vel nu at man skal tage et sats i forhold til transfers! Det er nu man skal gå all in, hvis du spørger mig og derfor også give gunstige muligheder for gruppespil allerede i år
-
Steffen am
Bare lige for at angribe det ellers både klassiske, forståelig og ellers "forventet logiske" narrativ.Sahl skrev: ↑8. aug 2020, 12:11Hvis man vil i CHL eller EL for den sags skyld, så skal man kunne vinde over hol som Astana, Røde Stjerne eller Molde. Faktisk ville jeg gå så længt som at sige, at jeg ville være meget skuffet hvis vi tabte til de 4 nederste på hans liste, måske endda nederste 6. Hvis man taber til sådanne hold, så har man intet at gøre i CHL og måske ikke engang EL.
Der er mange eksempler på at et gruppespil er lettere end kvalen til et gruppespil.
Så at præstationer i kval er lig med eventuel præstationer i gruppespil, synes jeg ikke er rigtigt.
Men ellers enig med indlægget og pointerne i det.
Som systemet er skruet sammen, så er der bare en kæmpe forskel på, hvornår man møder disse hold.Sahl skrev: ↑8. aug 2020, 12:11Men som Simon skriver med hans liste, er der faktisk mange hold, man må forvente vi kan slå eller have en lige chance imod. Det er vel kun Celtic og Dinamo Zagreb som på papiret virker så stærke, at vi får det meget svært! Hvis man vil i CHL eller EL for den sags skyld, så skal man kunne vinde over hol som Astana, Røde Stjerne eller Molde. Faktisk ville jeg gå så længt som at sige, at jeg ville være meget skuffet hvis vi tabte til de 4 nederste på hans liste, måske endda nederste 6. Hvis man taber til sådanne hold, så har man intet at gøre i CHL og måske ikke engang EL.
Se fx FCK sidste sæson. De har en walkover mod The New Saints, hvorefter de taber til Røde Stjerne. Det gør at de får en overkommelig modstander i Riga i EL-playoff. Den vej kunne vi nok også godt have klaret til EL.
Men nu risikerer vi at møde Røde stjerne en runde tidligere, og hvis vi matcher FCKs resultat mod dem, så ender vi med at være useedede i playoff-runden. Og så er det altså ikke Riga vi møder.
Så den manglende seedning i denne runde betyder ikke så meget for mulighederne for ChL, men en hel del for EL-mulighederne.
Det bliver dog interessant at se, om 1-kampssystemet giver flere overraskelser og dermed mindsker betydningen af seedning i praksis, da flere større hold vil ende som useedede.
Det er vi helt enige om Kent. Min pointe er stadigvæk at det er hold man skal slå for, at komme i et gruppespil. Det der er træls i vores scenario er jo at det kommer til at have indflydelse på vores EL kval, hvis det skulle glippe i første runde af CHL kval. Havde vi haft points nok til en god seedning eller noget lodtrækningsheld, så ville vores vej være nemmere.Kent skrev: ↑8. aug 2020, 14:55Som systemet er skruet sammen, så er der bare en kæmpe forskel på, hvornår man møder disse hold.Sahl skrev: ↑8. aug 2020, 12:11Men som Simon skriver med hans liste, er der faktisk mange hold, man må forvente vi kan slå eller have en lige chance imod. Det er vel kun Celtic og Dinamo Zagreb som på papiret virker så stærke, at vi får det meget svært! Hvis man vil i CHL eller EL for den sags skyld, så skal man kunne vinde over hol som Astana, Røde Stjerne eller Molde. Faktisk ville jeg gå så længt som at sige, at jeg ville være meget skuffet hvis vi tabte til de 4 nederste på hans liste, måske endda nederste 6. Hvis man taber til sådanne hold, så har man intet at gøre i CHL og måske ikke engang EL.
Se fx FCK sidste sæson. De har en walkover mod The New Saints, hvorefter de taber til Røde Stjerne. Det gør at de får en overkommelig modstander i Riga i EL-playoff. Den vej kunne vi nok også godt have klaret til EL.
Men nu risikerer vi at møde Røde stjerne en runde tidligere, og hvis vi matcher FCKs resultat mod dem, så ender vi med at være useedede i playoff-runden. Og så er det altså ikke Riga vi møder.
Så den manglende seedning i denne runde betyder ikke så meget for mulighederne for ChL, men en hel del for EL-mulighederne.
Det bliver dog interessant at se, om 1-kampssystemet giver flere overraskelser og dermed mindsker betydningen af seedning i praksis, da flere større hold vil ende som useedede.
Min pointe er bare, at møder man f.eks. Molde eller for den sags skyld Astana, så skal vi med vores ambitioner vinde sådan en kamp! ligegyldigt om alt har gået i mod os seedningsmæssigt. Det bliver meget interessant at se hvad 1-kampssystemet kommer til at betyde, det er jeg helt enig i. Forhåbentligt ser vi snart nogle store transferer på markedet og at vi selv henter noget efter det! Det bliver et utrolig vigtigt år, ikke blot i forhold til Europe Gruppespil.
Det er en lidt bred generalisering ift vores mulige modstandere. Der er stor forskel i kvalitet. Og som illustreret ved FCK sidste sæson, så kan man godt komme i et gruppespil uden at kunne slå den type modstandere. FCK har fx også tabt til Qarabag og alligevel kommet i et EL-gruppespil. Så faktisk taber det internationale hold FCK rutinemæssigt til modstandere af den kaliber, som vi kan møde i ChL-kvallen. Men seedningen redder dem, så de alligevel kan komme i EL.
Så det med “det er hold man skal slå” er faktisk ret misvisende (for de stærkeste af de modstandere, som vi kan møde).
-
Steffen am
Ligeledes spændt på betydningen af en kamp.
Lodtrækningen og heldet er altid virkelig vigtig i disse kvalkampe, og en kamps afgørelser gør det bare endnu mere signifikant.
Celtic, Astana, Ludogorets, Qarabag, Legia, Maccabi Tel-Aviv og Molde FK starter i runde 1, og kan blive slået ud, hvor vi så ville kunne møde KR Reykjavik, som et seedet hold. (kan dog kun ske i runde 2 og ikke senere, pga. lodtrækningsdatoerne)
Så Dinamo Zagreb, Astana, Celtic kan være vejen til både CL og EL, formentlig den sværeste vej til EL.
Celtic, Dinamo Zagreb, Ajax måske sværeste vej til CL.
og ligeledes
KR Reykjavik, Ludogorets Razgrad og FK Astana er måske den letteste vej til CL
KR Reykjavik, ligegyldigt hold vi taber til, Suduva er måske letteste vej til EL.
Lodtrækningen og heldet er altid virkelig vigtig i disse kvalkampe, og en kamps afgørelser gør det bare endnu mere signifikant.
Celtic, Astana, Ludogorets, Qarabag, Legia, Maccabi Tel-Aviv og Molde FK starter i runde 1, og kan blive slået ud, hvor vi så ville kunne møde KR Reykjavik, som et seedet hold. (kan dog kun ske i runde 2 og ikke senere, pga. lodtrækningsdatoerne)
Så Dinamo Zagreb, Astana, Celtic kan være vejen til både CL og EL, formentlig den sværeste vej til EL.
Celtic, Dinamo Zagreb, Ajax måske sværeste vej til CL.
og ligeledes
KR Reykjavik, Ludogorets Razgrad og FK Astana er måske den letteste vej til CL
KR Reykjavik, ligegyldigt hold vi taber til, Suduva er måske letteste vej til EL.
Vi slog Southampton ud sidst vi var i gruppespil. Danske hold er bare notorisk dårlige til at være favoritter, vi har det bedre som underdogs. Så lad os bare få nogle af de store
Jeg håber, vi trækker Molde. Jeg tror, vi står godt til norske hold.
-
Steffen am
Men også interessant i forhold til det her med kval vs. gruppespil.
For mantraet, hvis vi ikke kan vinde i kvalen, har vi ikke noget at gøre i gruppespillet.
Jeg vil jo påstå at Southampton var bedre end Brügge og Legia. Så nemmere at gå videre fra puljen, end at komme i puljen.
CLQ2 skulle meget gerne blive delt op i grupper idag.
CLQ1 blev delt op i grupper igår hvor Celtic kan være uheldig at møde de svenske mestre
CLQ1 blev delt op i grupper igår hvor Celtic kan være uheldig at møde de svenske mestre