Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Steffen am »

EnSurUlv skrev:
14. mar 2017, 00:06
Som vi spiller nu har vi hverken en chance eller noget real at gøre i Europa.
Så vi må håbe det bliver markant bedre i de sidste kampe her.
Ikke bare én men alle de sidste.
Det betyder ikke at vi skal vinde over FCK men at spillet skal forbedres makant.

Jeg kan ikke se hvor Thorup har flyttet spillet eller nogle enkelte spillere.
Vil ikke forsvare spillet i aften, for det var sku for at sige det mildt, ikke særlig godt.
Men omvendt kan man se hvor 'tilfældigt' eller hvor meget små detaljer kan gøre.
Hvis Riis havde scoret på hans header, vi havde trukket et straffe en af 1000 gange vi rendte rundt i feltet, eller AaB ikke scorede på deres eneste angreb hvor de fik sat mere end 2 kombinationer sammen, havde det været en anden fornemmelse.

Men det var ikke en god kamp i aften, og er enig i vi ikke burde have vundet den. Men f.eks. Viborg kampen følte jeg vi burde have vundet, men sådan er der så meget.

Hvis vi tager perspektivet med et skridt tilbage synes jeg bestemt i Thorups periode i klubben, at spillere som NK, Duelund, Riis, Novak, Rilwan, Andsensen m.fl. har taget et step op.
Sparv er på hans evig høje niveau, når han ellers spiller.
Synes faktisk også en spiller som Rømer spiller rigtig godt, men når holdet ikke helt spiller, kan han godt ende med at komme til at se dum ud. Også fordi han påtager sig rollen som skraldemand, men synes faktisk han gør det godt.

Det er en speciel tid, for der er ingen KBB, Sviatchenko eller Duncan på banen, til gengæld er det NK, Riis, Duelund, Paul osv. der skal trække meget af det.
Så kan man diskutere om ledelsen har gjort det godt nok, ved ikke at lave en mere flydende udskiftning. Måske-måske ikke.
Men glæder mig til at se holdet når årgang 97 har fået et år mere under bæltet, håber dog ved den søde grød ikke det kommer til at stå i vejen for europæisk bold.

EnSurUlv

Indlæg af EnSurUlv »

At de spillere du nævner spille fast nu synes jeg ikke 'forsvarer' JT.
Novak er en tjekkisk landsholdsspiller, også inden han kom til FCM, han skal/ kan/kunne ha' gjort det med hvilken som helst træner.
Rilwan han IKKE taget et step up efter min mening. Riis har været på vej længe samme med NK .
Det er mener er at disse spillere havde klaret sig ligeså godt uden JT.
Duelund har JT været ved at ødelægge hvis du spørger mig ved at spille ham på fløjen når det var tydelig at han ikke spille godt derude.

Du nævner VFF kampen.
Du siger vi kunne have vundet, men så kan jeg tage RFC kampen og sige at den kunne vi have tabt.

Og hvis vi ser på det hele siden start ja så har vi vundet 1 kamp!!!!

1 KAMP!!!

Jeg kan simpelhen af ren vrede ikke tælle kampene med fra før pausen. :)
Men hvis vi gør det tror jeg ikke det JT's 'run' meget bedre !

Så set ud fra det må jeg bare sige at vi har ikke flyttet os og vi går ikke den rigtige vej.

Det er pinligt at se på holdet som de spiller i aften og det er jo ikke første gang de spiller sådan.
Det er jo noget vi har set gang på gang på gang.
Så kommer der lige én kamp hvor vi spiller ok( ikke mere end ok) og så spiller vi af helvede til igen.

Du må da give mig ret i at det har været tiden under JT.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg mistede troen i efteråret men gik trods alt i gang med forårs-sæsonen med den holdning at Jess skulle have lov at vise hvad de havde arbejdet med i vinterpausen, at der var udvikling på vej. En ny chance.
Nu har jeg mistet troen igen. Som dengang med Troels Bech er det bare så tydeligt, der er ikke de tegn på fremgang hverken holdmæssigt eller individuelt, som kunne indikere bedre tider forude.
Man skal være varsom med trænerfyringer, men man skal også vide når det er tid..

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

UlvenFraNord skrev:
14. mar 2017, 01:11
Jeg mistede troen i efteråret men gik trods alt i gang med forårs-sæsonen med den holdning at Jess skulle have lov at vise hvad de havde arbejdet med i vinterpausen, at der var udvikling på vej. En ny chance.
Nu har jeg mistet troen igen. Som dengang med Troels Bech er det bare så tydeligt, der er ikke de tegn på fremgang hverken holdmæssigt eller individuelt, som kunne indikere bedre tider forude.
Man skal være varsom med trænerfyringer, men man skal også vide når det er tid..
Jeres store problem er vel nok at CS lagde hovedet på blokken for at få ansat JT - og at en fyring derfor falder tilbage på ham x2. Det var lidt det samme vi havde med TF i sin tid indtil Oscar dukkede op :lol: Tror tidligst i slipper for ham til sommer og det vil kun ske ved at i ender uden for top 4!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

henker

Indlæg af henker »

Nu undrer jeg mig ganske enkelt meget over hvad der skete i vinterferie og ophold i træningslejr.. Absolut ingen effektiv af thorup.. Fyr nu den mand. Han leder fcm til ingenmandsland

EnSurUlv

Indlæg af EnSurUlv »

Min frygt er bare at de så ansætter Thomas Frank!!!
Så falder hele lortet fra hinanden :)

Kimse

Indlæg af Kimse »

evt ansæt en David Nielsen type, som kan banke noget gejst/vilje ind i spillerne, så de vil dø for hinanden inde på grønsværen..
det mangler vi godt, i stedet for det hygge bold....

Imamovic

Indlæg af Imamovic »

Ærligt talt, så må CS ryge på samme tid som JT, og ville bestemt ikke have noget imod det..

Det virker til at han vil holde på "magten" med spillerindkøb, i stedet for at trænerne har mere at sige til det.

Super fedt vi har fået VdV til holdet, men han har ikke været klar fra start, og slet ikke i det omfang vi har behov.
Brunhino kommer først i gang nu, stille og roligt.
De tre mand fra SJ er også skadet..

Tendensen siger at vi køber forkert ind i min verden, ved ikke hvor mange er enige?

Men til træner typen, så har vi behov for noget tysk mentalitet, hvor man ikke giver op, og kæmper sammen, både fremme og bagved.
Noget mere pres-spil og gejst samt diciplin..
Det er længe siden jeg har set Hassan give op, og var skuffet da jeg så det i går.. :(

Sizzo

Indlæg af Sizzo »

Jeg er bestemt heller ikke fan af Jess, men i forhold til hvor vi ligger er det vigtigt at kigge på truppens styrke, som jeg mener er faldet helt enormt siden mesterskabet.
i 14/15 så en normal start 11 sådan her ud:
Duncan
Sly - J. Poulsen - P. Andersson - Pione/Rilwan
T.Sparv/Izunna
J. Lauridsen - P. Banggard - Erik - Andre Rømer/KBB
J. Haugaard
Det er vel kun på venstre back og målet at der er sket forbedringer siden. Synes vi har været utroligt dårlige til transfers siden, og det falde altså mere tilbage på Steinlein end Jess.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Der kan være noget om det. Men måske handler det også om at træneren ikke har kunne udnytte dem man hentede. Fx. Daniel Royer var jo en god spiller, ligesom Kadlec jo heller ikke var en dårlig spiller. Awer Mabil er et andet eksempel. For mig at se, virker spillerne vi har hentet gode nok, men i stedet for at blomstre op efter en tid i klubben er de nærmest afblomstret

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Tja, jeg var heller ikke glad for indsatsen. Vi er lige så ustabile som i 12/13, og efterfølgende gik det da ret godt. En trænerfyring smider os tilbage til start, og imo vil det ikke hjælpe en dyt. Jeg mener helt klart at tiden arbejder for os, 97'erne bliver ældre og bedre, holdet spilles sammen og forhåbentlig får vi et lidt mere realistisk syn på vores hold, så vi ikke skal gå rundt og være konstant pissenegative.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Administrator skrev:
15. mar 2017, 17:18
Tja, jeg var heller ikke glad for indsatsen. Vi er lige så ustabile som i 12/13, og efterfølgende gik det da ret godt. En trænerfyring smider os tilbage til start, og imo vil det ikke hjælpe en dyt. Jeg mener helt klart at tiden arbejder for os, 97'erne bliver ældre og bedre, holdet spilles sammen og forhåbentlig får vi et lidt mere realistisk syn på vores hold, så vi ikke skal gå rundt og være konstant pissenegative.
Tror det er en vigtig pointe.
Steinlein har sagt FCM skal være klar til når FCK og BIF dykker.
Brøndby skal mindst have en ny midtbane til den nye sæson,
FCK er lidt mere ukendt, men skifter i hvert fald Zanka og Ludwig. Måske også Ståle, Robin og en angriber.

Omvendt har FCM kommet igennem vores store udskiftning, skruet ned for økonomien og nogle af de løntunge spillere,
omvendt kan der nu bygges stabilitet på, og med de primære forstærkninger kommer fra akademiet.
Synes egentlig de 3 første kampe her siden vinter var et skridt i den rigtige retning, mens AaB var et skridt tilbage.
Det bør dog også være plads til i en sund proces. Udfordringen er selvfølgelig om det koster for meget på vejen dertil. Chancen for europa er bestemt stadig til stede, og i mine øjne et sort/hvid krav. Hvordan det opfyldes er mindre vigtigt.
Men husk vi er stadig ubesejret i 2017, og hvis vi vinder over FCN, er det tæt på på 2 point i snit (9 point over 5 kampe + sejr i pokal).

Hvis vi igen kan tage et lille skridt frem mod FCN og i slutspillet, kan det godt blive godt til næste sæson, hvor der er flere af de unge der kommer 'tættere' på de berømte 50 kampe.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg tror ikke vi er færdig med at udskifte. Vi er en klub i en situation hvor vi ikke bare kan holde på et komplet hold i 2-3 sæsoner og vente på gennembruddet, spillere vil blive solgt og nye købt. Brøndbys og FCKs hold er heller ikke bygget op af de samme spillere i årevis, der har også været en pæn stor udskiftning.
Der er ikke tid til sådan noget med at bygge et hold op, nu om dage i professionel fodbold.

974

Indlæg af 974 »

Det ved jeg ikke helt om er helt 100% sådan at det er

Naturligvis er der tit noget udskiftning af en slags, hvilket jo mange gange skyldes, at eks. nogle spillere bare ikke er tætte nok på ordentlig spilletid, og derfor får chancen andre steder

Et hold som Tottenham, som oplever stor succes for tiden har ikke haft nogen nævneværdig udskiftning de sidste par sæsoner, og jeg tror også, at hvis de hold der ikke lige er stærke nok til automatisk at ligge i et top2 skal kunne lave det sidste spring op i den top, så skal der mere kontinuitet til

Så en god solid grundstamme på mindst 8-9 faste spillere tænker jeg nok der skal til i et par sæsoner, og lidt flere hvis vi også regner de typiske indskiftningsspillere med

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Men Tottenham er jo også en eller to galakser væk, hvad angår økonomi og muligheden for at holde på deres spillere i lang tid.

Hvis NK, Riis, Duelund og Onuachu skulle være blandt dem som vi skal have guld med om tre år, så vil jeg sige at sandsynligheden for at de er her i klubben om to sæsoner er lille, fordi alle kan se deres potentiale. Sådan er det hver gang en spiller viser potentiale, så står der nogle klubber klar med en pose penge.

Hvem skulle de 8-9 faste spillere være, som vi skal bygge stammen om, og hvordan holder vi på dem?

Låst