Jeg har også luret lidt på, hvor pengene er blevet af, og mit umiddelbare gæt er, at de er blevet brugt på forlængelserne med Izu, Sly og Rilwan. Det understøttes af, at lønomkostningerne er opadgående. Signon + lønforhøjelse til de tre (+ løn til Femi, Dickoh og Curth) betyder nok ekstraomkostninger på omkring 8-10 mio i indeværende regnskabsår, som ikke var med i det oprindelige budget, hvor Sly og Rilwan nok nærmere skulle sælges uden erstatninger.Mike80 skrev:Joacim Andersen blev solgt i efteråret og indgår i regnskabet hvilket også er nævnt i halvårsrapporten? Asger Sørensen blev solgt i januar.. Du har ret i at man ifølge forventninger til årsregnskabet 2013/14 i oktober meldte ud om minus 10-16 mio UDEN salg af spillere og en budgetteret 6. Plads i forhold til tv-penge!tubbe93 skrev:
Joachim Andersen blev først solgt i januar, og dermed er den indtægt ikke indregnet endnu, da halvårsregnskabet kun kører indtil 31. december.
Derudover har man ikke budgetteret med transferindtægter i dette regnskabsår, og derfor er det et underskud på 9-16 millioner. Når vi så samtidig har fået ekstra indtægter i TV i forhold til budgetteret har disse ikke påvirket forventningerne, da vi nu er tættere på 9 millioner end 16 kunne jeg forestille mig.
Hvis vi sælger til sommer er det jo heller ikke sikkert at de bliver indregnet i dette regnskabsår, hvis først salget sker til august vil dette ikke ses før næste regnskabsår. Man må dog håbe at et evt salg falder i juli, da vi så har holdet klar til sæsonstart i midt/sidst juli.
Det kan dog være salg sker i august, hvis man satser på kvallen til Europa, og først vil sælge når vi har fundet ud af hvor vi står mht. dette.
Af indtæger uden for det budgetterede for mig at se:
Joakim Andersen ca. 5 mio (ifølge rygtet)
Asger Sørensen ca. 5 mio (rygte basis)
Tv-indtægter for 11 runde (6 plads til 1. Plads) ca. Plus 4 mio
Stigning i sponsor/ kamp indtægter ca. 2-3 mio
ALT dette burde i min verden iforhold til udmeldte forventninger og en 6. Plads og INGEN transfer give et plus på ca. 15 mio?? Hvordan det på ingen måde kan læses i de fortsatte forventninger er mig en gåde...
Kent?! Andre Regnskabskyndige?? Gør mig klogere.. Og mere optimistisk for den del er i bund!
Mike
Økonomien
Re: Økonomien
Men det er jo stadig meget uigennemsigtigt, hvordan transferresultatet kan blive +0,4 mio, når man må forvente at salget af Sørensen gav ca. fem? Curth kan da ikke have kostet 4+ mio at have rendende? Mit eneste bud må være at afskrivninger på Bak, Andersson og Duncan stadig tynger voldsomt. Er der nogle, der kender beløbene?Kent skrev: Jeg har også luret lidt på, hvor pengene er blevet af, og mit umiddelbare gæt er, at de er blevet brugt på forlængelserne med Izu, Sly og Rilwan. Det understøttes af, at lønomkostningerne er opadgående. Signon + lønforhøjelse til de tre (+ løn til Femi, Dickoh og Curth) betyder nok ekstraomkostninger på omkring 8-10 mio i indeværende regnskabsår, som ikke var med i det oprindelige budget, hvor Sly og Rilwan nok nærmere skulle sælges uden erstatninger.
Det skyldes, som du skriver, afskrivningerne. Beløbene kan findes i årsrapporten på de væsentligste. I hvert fald Bak er nævnt - tror også Duncan, men det er rent fra hukommelsen, så ikke sikkert det er korrekt. Mener Bak er 3-4 mio om året. Beløbene afskrives ligeligt over kontraktperioden, så det er kun salg eller kontratudløb, der ændrer på størrelsen fra år til år.Noe skrev:Men det er jo stadig meget uigennemsigtigt, hvordan transferresultatet kan blive +0,4 mio, når man må forvente at salget af Sørensen gav ca. fem? Curth kan da ikke have kostet 4+ mio at have rendende? Mit eneste bud må være at afskrivninger på Bak, Andersson og Duncan stadig tynger voldsomt. Er der nogle, der kender beløbene?Kent skrev: Jeg har også luret lidt på, hvor pengene er blevet af, og mit umiddelbare gæt er, at de er blevet brugt på forlængelserne med Izu, Sly og Rilwan. Det understøttes af, at lønomkostningerne er opadgående. Signon + lønforhøjelse til de tre (+ løn til Femi, Dickoh og Curth) betyder nok ekstraomkostninger på omkring 8-10 mio i indeværende regnskabsår, som ikke var med i det oprindelige budget, hvor Sly og Rilwan nok nærmere skulle sælges uden erstatninger.
Det var min fejl, jeg byttede lige rundt på Joachim Andersen og Asger Sørensen, det er heller ikke til når vi sælger så mange fra akadamietMike80 skrev:Joacim Andersen blev solgt i efteråret og indgår i regnskabet hvilket også er nævnt i halvårsrapporten? Asger Sørensen blev solgt i januar.. Du har ret i at man ifølge forventninger til årsregnskabet 2013/14 i oktober meldte ud om minus 10-16 mio UDEN salg af spillere og en budgetteret 6. Plads i forhold til tv-penge!tubbe93 skrev:
Joachim Andersen blev først solgt i januar, og dermed er den indtægt ikke indregnet endnu, da halvårsregnskabet kun kører indtil 31. december.
Derudover har man ikke budgetteret med transferindtægter i dette regnskabsår, og derfor er det et underskud på 9-16 millioner. Når vi så samtidig har fået ekstra indtægter i TV i forhold til budgetteret har disse ikke påvirket forventningerne, da vi nu er tættere på 9 millioner end 16 kunne jeg forestille mig.
Hvis vi sælger til sommer er det jo heller ikke sikkert at de bliver indregnet i dette regnskabsår, hvis først salget sker til august vil dette ikke ses før næste regnskabsår. Man må dog håbe at et evt salg falder i juli, da vi så har holdet klar til sæsonstart i midt/sidst juli.
Det kan dog være salg sker i august, hvis man satser på kvallen til Europa, og først vil sælge når vi har fundet ud af hvor vi står mht. dette.
Af indtæger uden for det budgetterede for mig at se:
Joakim Andersen ca. 5 mio (ifølge rygtet)
Asger Sørensen ca. 5 mio (rygte basis)
Tv-indtægter for 11 runde (6 plads til 1. Plads) ca. Plus 4 mio
Stigning i sponsor/ kamp indtægter ca. 2-3 mio
ALT dette burde i min verden iforhold til udmeldte forventninger og en 6. Plads og INGEN transfer give et plus på ca. 15 mio?? Hvordan det på ingen måde kan læses i de fortsatte forventninger er mig en gåde...
Kent?! Andre Regnskabskyndige?? Gør mig klogere.. Og mere optimistisk for den del er i bund!
Mike
Truppens værdi er i regnskabet steget med 700.000 siden i sommers + afskrivninger.
Kan dog ikk se at vi skulle have afskrivninger på Bak og Andersson. Der står skrevet at spillere er værdianført som købspris minus afskrivninger, da både Bak og Andersson blev hentet på fri transfer, bør de vel være værdiført som 0 i regnskabet? Eller tager man heristedet sign-on som en del af transferbeløbet?
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
I årsrapporten fra oktober kan man se, at forventningen om -10 til -16 mio tager udgangspunkt i en omsætning på ca. 80 mio. før transfers. Det er væsentligt over et 'normalt' år (f.eks. 66 mio. sidste år). Der kan ligge en masse gemt her: Enten har man i oktober taget forskud på glæderne over et godt år resultatmæssigt (og heraf forventet de øgede kamp- og sponsorindtægter), eller også skuffer sponsorindtjeningen fortsat. Et evt. hovedsponsorat er selvfølgelig en kæmpe joker her: Havde man forventet at den var kommet pt.?
Samtidig kan jeg se, at budgettering efter en sjetteplads ikke er nævnt. Tværtimod er der budgetteret med 30 points, eller "en placering lige under den absolutte top".
Endelig (for nu at sætte en plade på), så kan jeg ikke se nogen positiv udvikling i håndbolden. Det må også internt have overrasket negativt, at det stadig er så markant en klods om benet, som det vitterligt er.
Samtidig kan jeg se, at budgettering efter en sjetteplads ikke er nævnt. Tværtimod er der budgetteret med 30 points, eller "en placering lige under den absolutte top".
Endelig (for nu at sætte en plade på), så kan jeg ikke se nogen positiv udvikling i håndbolden. Det må også internt have overrasket negativt, at det stadig er så markant en klods om benet, som det vitterligt er.
Det er en dejlig dag, men jeg synes alligevel, at det er bekymrende nyheder omkring ÅB. De nedskriver med 20 mio, heraf de 17 til feriepengesagen. http://www.bt.dk/superligaen/aab-boss-o ... -situation
Jeg har absolut intet til overs for ÅB, men deres 'pludselige' erkendelse af, at de skylder 17 mio og ikke (som hidtil hævdet) 4 mio, gør mig nervøs på vores vegne. Kan vi stole på, at der ikke er skeletter i skabet her? Det er jo ret simpelt - vi har ikke råd til negative økonomiske overraskelser.
Og så lidt positivt 'nyt': Vi er kun to points fra at være sikker på 1. pladsen, når tv-pengene udbetales efter 22 runde
Jeg har absolut intet til overs for ÅB, men deres 'pludselige' erkendelse af, at de skylder 17 mio og ikke (som hidtil hævdet) 4 mio, gør mig nervøs på vores vegne. Kan vi stole på, at der ikke er skeletter i skabet her? Det er jo ret simpelt - vi har ikke råd til negative økonomiske overraskelser.
Og så lidt positivt 'nyt': Vi er kun to points fra at være sikker på 1. pladsen, når tv-pengene udbetales efter 22 runde
Hvordan kan man mon henstille 17 mio kr, som man ikke har? Det er jo et minus, det må kræve en god kassekredit?
Det kan man heller ikke. Det er et nødråb til investorer: Skaffes pengene ikke, spiller ÅB 2. div næste år.Ravnen skrev:Hvordan kan man mon henstille 17 mio kr, som man ikke har? Det er jo et minus, det må kræve en god kassekredit?
I så fald er det vel Danmarksserien?Noe skrev:Det kan man heller ikke. Det er et nødråb til investorer: Skaffes pengene ikke, spiller ÅB 2. div næste år.
Men Spillerforeningen kan jo aldrig nogensinde komme til at drage fordel af en AaB-konkurs, så derfor finder de vel ud af en afdragsordning, hvis det virkelig står så slemt til (17 mio. - av for pokker).
Det er selvsagt skidt for dansk fodbold, hvis vores Superligaklubber går konkurs. Der må være en hel del, der har interesse i, at det ikke sker - om så klubben hedder AaB, BIF eller FCM.
Mener man ryger to div. ned, men som du skriver, kommer det ikke til at ske. ÅB har dog traditionelt ikke været så gode til at stampe velgørere op, så det bliver hårdt for dem, uden tvivl.
Frem, Lyngby osv. har været rykket ned til Danmarksserien, da de gik konkurs.
http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/fodb ... ar-konkurs& Det er to rækker. I Lyngbys tilfælde spillede de en halvsæson med amatører, og endte på nedrykningsplads. Derfor DK-serie.
Forskellen på Aab og de andre klubber, er at Aab ikke er på vej til en konkurs, men blot, at de ikke får en ny licens til Superligaen, og ved derfor kun ryge ned i første division.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Det giver selvfølgelig god mening. Frem rykkede også ud dengang.Noe skrev:http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/fodb ... ar-konkurs& Det er to rækker. I Lyngbys tilfælde spillede de en halvsæson med amatører, og endte på nedrykningsplads. Derfor DK-serie.
Det er vist rigtigt. Kun divisionen i første omgang. Men med negativ egenkapital følger det andet. Men, som sagt, vi kommer ikke dertil. AaB bliver reddet.