Transferrygter angående FCM.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferrygter angående FCM.

Indlæg af Acebone »

Jeg kan godt forstå, at du bruger ranglisterne, men problemet er, at de ikke helt er retvisende i forhold til rangeringen af det, jeg vil kalde en storklub.

Du skal tænke på, at hvert land kun har et begrænset antal klubber med i de europæiske turneringer. Det vil sige, at selvom England f.eks. har en masse gode hold, så er der kun fire af dem, der ryger i CL. Dette er logisk, for det ville være kedeligt, hvis CL og EL var fyldt med mellemvare og subtop fra de store lande. Derfor har alle lande en fair chance for at komme med i de europæiske turneringer, også selvom deres setup egentlig ikke er til det. Mellemvareklubberne fra de store ligaer kan sagtens matche mestrene fra de mindre ligaer; se blot, hvad Fulham kunne gøre den ene sæson, de lige var med.

Set fra et meget kynisk synspunkt giver det jo ikke mening, at HB Thorshavn kan være i EL/CL-kval, når West Ham ikke spiller europæisk overhovedet. Men vi gør det alligevel sådan for at skabe en begejstring omkring turneringen fra hele kontinentet.

At klubber som Lille, Rennes, West Ham og Lazio på ranglisten ikke ligger milevidt fra de danske klubber skyldes, at der simpelthen er klubber i deres ligaer, der er endnu bedre. Selvfølgelig kan et dansk hold overraske i enkelte kampe, hvilket er med til at gøre turneringen interessant, men set over en længere periode, er der niveauforskel.

FCK kan ikke rigtig bruges som eksempel for de andre danske klubber. Der er for stor forskel på dem og resten af ligaen lige nu. Men de står ved en milepæl: Kan de holde kadencen og skabe resultater i Europa over en årrække? Eller ryger der grus i maskineriet, når Solbakken og en håndfuld profiler er væk?

Når jeg taler om storklubber, er resultaterne i Europa kun et af mange parametre. Klubbens økonomiske formåen, faciliteter, fanskare, land og historie spiller også ind. Det er jo os, der sælger til West Ham for rekordbeløb, og det er os, der sender talenterne til prøvetræning i Lille. Det samme ville AaB gøre, hvis de kunne. Jeg tror ikke, der er mange ud over bodegatosserne, der mener, at AaB er en større klub end Lazio, fordi de ligger over dem i ranglisterne.

Vi mener da heller ikke, at Norge er en større fodboldnation end Danmark, fordi verdensranglisten taler os imod, vel? ;)

SBM

Indlæg af SBM »

http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... -traeneren

Det kunne være rigtig rigtig godt hvis vi lejede ham til vinter, til ventrebacken hvor jeg synes julle har se skidt ud i nogle kampe.
Så med MJ der, kunne forsvaret jo være i en klasse for sig, og så måske med Johnny Thomsen, på højrebacken, hans kontrakt udløber jo til vinter :-D

Noe

Indlæg af Noe »

SBM skrev:http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... -traeneren

Det kunne være rigtig rigtig godt hvis vi lejede ham til vinter, til ventrebacken hvor jeg synes julle har se skidt ud i nogle kampe.
Så med MJ der, kunne forsvaret jo være i en klasse for sig, og så måske med Johnny Thomsen, på højrebacken, hans kontrakt udløber jo til vinter :-D
Så skal vi leje ham af ÅB, som stadig ejer ham, og formodentlig får ham tilbage i hovedet til vinter ;) Imo skal vi ikke leje spillere, med mindre det ser helt skidt ud (som på højre back), da det tager en udviklingsmulighed bort fra en af vores egne spillere.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Noe skrev: Så skal vi leje ham af ÅB, som stadig ejer ham, og formodentlig får ham tilbage i hovedet til vinter ;) Imo skal vi ikke leje spillere, med mindre det ser helt skidt ud (som på højre back), da det tager en udviklingsmulighed bort fra en af vores egne spillere.
Michael Jakobsen blev solgt og er derfor ikke ejet af AaB (hvilket også fremgår af artiklen).
At vi så slet ikke skal forsøge at leje ham er en anden sag. For det første ser jeg intet lys i manden, som i mine øjne er alt for overvurderet. For det andet harmonerer vores nye plan med at bringe lønniveauet ned ved at bruge egne akademispillere for derigennem at komme på ret fod økonomisk ikke særlig godt med at bytte løntunge MJ ud med akademisten Julle. Så det vil slet ikke komme til at ske

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jesper BW1100 skrev:Michael Jakobsen blev solgt og er derfor ikke ejet af AaB (hvilket også fremgår af artiklen).
Det er lidt mystisk. Se her:

http://onside.dk/nyheder/superligaen/aa ... bsen-endnu

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Hej folkens
Er der nogen som ved hvordan det egentligt går med Jakob Poulsens træning?
nogle siger han ville være klar i slutningen i oktober, andre at han først er klar efter vinterpausen?

- Niklaes
FC Midtjylland

Joni

Indlæg af Joni »

Jakob Poulsen er begyndt at træne lidt med holdet. Så der går nok nogle uger endnu før han kommer i betragtning til superligaen.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ja ... -fuld-damp

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

okay, takker.. kunne ellers være fedt hvis han nåede at være med mod AGF på onsdag :-)
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Han minder måske lidt for meget om andre angribere vi har i truppen, men Tommy Bechmann vil vel være en interessant spiller for os: http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... l-agf.html

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

AlwaysFCM skrev:Hej folkens
Er der nogen som ved hvordan det egentligt går med Jakob Poulsens træning?
nogle siger han ville være klar i slutningen i oktober, andre at han først er klar efter vinterpausen?

- Niklaes
Her er lidt nyt om Jakob Poulsen
http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=36886

4096

Indlæg af 4096 »

Kent skrev:Han minder måske lidt for meget om andre angribere vi har i truppen, men Tommy Bechmann vil vel være en interessant spiller for os: http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... l-agf.html
Her er jeg ikke enig med dig Kent, kan faktisk slet ikke se hvad der skulle gøre ham interessant for os? Mig bekendt har han de seneste år ikke just været målsluger - siden 04 har han spillet 131 kampe med 21 mål tilfølge.. Han fylder 29 i december, så har vel stadig 3-4 "gode" år i sig endnu, men jeg mener personligt ikke han har hvad vi mangler.
Så hellere bruge hvad vi har, og hvad Akademiet bringer.. :P

Noe

Indlæg af Noe »

Rygter ang. Sviachenko: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... imon-kjaer

Det er vel meget naturligt, taget hans alder og niveau i betragtning. Alligevel håber jeg, at vi får lov at beholde ham et par sæsoner eller tre. Det kunne være spændende at se, hvad han kan udvikle sig til i FCM.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg mener åbenlyst at der er to spillere vi skal hente.. Kan man ikke forlænge med Brian Priske, så skal man forsøge at hente en transferfri Johnny Thomsen til den højreback. Han har spillet backpladsen på landsholdet på et ganske fornuftigt niveau. Desuden er han også flittigt benyttet på højrekanten, så han kan også komme i mange overlaps med den energi og det løbepensum han har..

Dernæst, så kunne det være genialt at forsøge at hente Djiby Fall. Han har et år tilbage af sin kontrakt når han vender tilbage til 'Rusland den 1.januar. Han må kunne købes OK billigt. som vel er mellem 8-12 millioner. Kan man hente de to spillere, så er jeg temmelig sikker på vi slutter i top 3 og spiller i den grad med om 2.pladsen, hvilket jo giver CL kval..

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Lupus1999 skrev:Dernæst, så kunne det være genialt at forsøge at hente Djiby Fall. Han har et år tilbage af sin kontrakt når han vender tilbage til 'Rusland den 1.januar. Han må kunne købes OK billigt. som vel er mellem 8-12 millioner. Kan man hente de to spillere, så er jeg temmelig sikker på vi slutter i top 3 og spiller i den grad med om 2.pladsen, hvilket jo giver CL kval..
Du har da ret i det vil være genialt at hente Djiby Fall, MEN billig tror jeg nu ikke han er. 8-12 mill er nok også i overkanten af hvad FCM kan punge ud lige nu. Desuden er han lige blevet topscorer i Norge, mener jeg. Det gør ham nok ikke billigere. Men udemærket afløser for Frank, vil han da være. Det er bare ikke så realistisk :)

Låst