I er naive, Ajax ligger tæt på PSV i kampen om det hollandske mesterskab, og omvendt her vil der blive peget på ledelsen hvis mesterskabet smutter og man har købt en spiller til 40 mill kr.
Nu må Kent sgu tage sig sammen, synes ikke Kent er kommet godt i gang med det nye år
Jeg fatter ikke hvad dit kritikpunkt i forhold til Kent går på? Han har da ret i at ens ageren i transfervinduet ofte kan referes til og analyseres på, hvis man skulle fejle i den efterfølgende halvsæson?
Og hvor pokker Ajax, og deres kamp om mesterskabet, med PSV skulle komme ind i billedet i forhold til Kents kommentar om FCM, har jeg ikke den fjerneste ide om.
Uanset hvor meget jeg forsøger kan jeg i bund og grund ikke greje hvad du ønsker at sige med det indlæg ?
For fanden det er da naiv at tro, at Ajax giver 40 mill ud for en back, og han først møder op til sommer, mens Ajax ligger på hjul af PSV.
Det svarer jo til at FCM går ud nu og køber Gammelby for 8 mill kr. og han først møder op til sommer.
Jeg synes det er et godt salg, da FCM næppe svækkes defensivt på den plads, jeg har aldrig været imponeret af NKs defensive kvaliteter, og her skal han lægge på i AJax.
Jeg ser ingen steder at Kent påstår han tror på Ajax vil vente til sommer? Han nævner det som værende optimalt fra vores synspunkt, men næppe realistisk.
Men fred være med det. Jeg forstod hvad du mente nu .
Det er uden tvivl et fantastisk salg; både for FCM og NK. Men at påstå man ikke svækkes er godt nok også naivt. Efter vi er gået over til 3-5-2 er det ikke vores wing backs’ defensive kvaliteter der er i fokus, men derimod deres offensive. Tag et kig på den anden back, hvor Dal Hende render rundt. Det vil være synd at påstå han har sine kvaliteter i det defensive...
Vores wing backs spiller mere kanter end backs. Og jeg tror mange vil blive overrasket over hvilken betydning NK egentlig har for vores hold.
Dermed ikke sagt han ikke skal sælges. For 40 mio er det imo en no brainer. Men det vil immervæk svække os.
Jeg fatter ikke hvad dit kritikpunkt i forhold til Kent går på? Han har da ret i at ens ageren i transfervinduet ofte kan referes til og analyseres på, hvis man skulle fejle i den efterfølgende halvsæson?
Og hvor pokker Ajax, og deres kamp om mesterskabet, med PSV skulle komme ind i billedet i forhold til Kents kommentar om FCM, har jeg ikke den fjerneste ide om.
Uanset hvor meget jeg forsøger kan jeg i bund og grund ikke greje hvad du ønsker at sige med det indlæg ?
For fanden det er da naiv at tro, at Ajax giver 40 mill ud for en back, og han først møder op til sommer, mens Ajax ligger på hjul af PSV.
Det svarer jo til at FCM går ud nu og køber Gammelby for 8 mill kr. og han først møder op til sommer.
Jeg synes det er et godt salg, da FCM næppe svækkes defensivt på den plads, jeg har aldrig været imponeret af NKs defensive kvaliteter, og her skal han lægge på i AJax.
Jeg ser ingen steder at Kent påstår han tror på Ajax vil vente til sommer? Han nævner det som værende optimalt fra vores synspunkt, men næppe realistisk.
Men fred være med det. Jeg forstod hvad du mente nu .
Det er uden tvivl et fantastisk salg; både for FCM og NK. Men at påstå man ikke svækkes er godt nok også naivt. Efter vi er gået over til 3-5-2 er det ikke vores wing backs’ defensive kvaliteter der er i fokus, men derimod deres offensive. Tag et kig på den anden back, hvor Dal Hende render rundt. Det vil være synd at påstå han har sine kvaliteter i det defensive...
Vores wing backs spiller mere kanter end backs. Og jeg tror mange vil blive overrasket over hvilken betydning NK egentlig har for vores hold.
Dermed ikke sagt han ikke skal sælges. For 40 mio er det imo en no brainer. Men det vil immervæk svække os.
40 miiiloner er vel det man har i overskud efter omkostninger efter en euro liga gruppe spil
Selvfølgelig kan man gå ud og købe forstærkninger, når man har solgt ud for ca 65 millioner i det her vindue og hvem ved om A. Poulsen ikke også ryger for 20 mill kr. ?
en ny højre back og en central midt (10-20 mill. kr. klassen), som kan byde Sparv/Poulsen op til dans, de vil jo gerne have konkurrence på pladserne
Men husk man har 4 spillere på midten som synger på det sidste vers, og det skal der senest rettes op på til sommer, VDV er ude til sommer, Sparv er nu en ukendt faktor, Poulsen bliver ikke yngre og kan også blive skadet og Drachman er marginal spiller i en topholds trup.
Midten står over for et generationsskifte og man er mere end naiv, hvis man tror at de unge kan gå ind over og løfte opgaven, hvis man skal være tophold, det er det Benham ønsker FCM skal være.
Uanset om du mener det er naivt eller ej, er det FCMs klare målsætning at bruge unge spillere hvor det giver mening. Jeg tror også der ryger en del til sommer, men jeg tror tilgengæld at det er planen at nogle af de unge spillere som er i truppen pt skal gå ind og løfte den opgave, så bliver næste sæson en genopbygningssæson hvor unge spillere får noget superliga erfaring, hvor en Drachmann og JP kan bidrage med erfaring, for så at toppe igen i 19/20 eller 20/21 sæsonen.
FCM bliver ikke et hold der vinder mesterskabet flere år i træk, det tror jeg simpelthen ikke på, så skulle Benham være villig til at smide mange (flere) penge i klubben.
en ny højre back og en central midt (10-20 mill. kr. klassen), som kan byde Sparv/Poulsen op til dans, de vil jo gerne have konkurrence på pladserne
Tror du forveksler FCM og FCK.
Det hverken kan eller skal FCM smide beløb i de klasser.
Måske har FCM brudt 10 mill loftet 4 gange i vores historie,
Som har været lidt blandede historier, og det bliver slet ikke en breddespiller, der bliver givet det for.
Man skal selvfølgelig slå til, hvis det vurderes, at der virkelig er kvalitet for pengene. Östersunds præstationer har givet genlyd i Europa, og ham her skulle have haft en nøglerolle på holdet. Umiddelbart kan jeg læse mig til, at han er højrebenet midtstopper, og det er nok ikke højest på min ønskeliste, men hvis han er tænkt som fremtidig erstatning for Kian, så er det jo smart med rettidig omhu.
Kan dog blive lidt nervøs for den store udskiftning i forsvaret, men omvendt forstår jeg godt klubbens ageren med de store bud, der kommer ind. Håber det hele kommer til at klikke.
Der må næsten komme en ny højre wingback også. Giver ikke meget mening med de her profilkøb til midten, hvis NK ikke også erstattes.
Det giver ikke rigtig mening med ham grækeren. Nu har vi hentet 3 stoppere og solgt en. Hvorfor skulle man så leje Erik?
Er der nogen tegn på, at Kian Hansen skal videre? Han har næsten lige forlænget i 5 år?
Erik er væk til sommer, så der mister vi en stopper, og der har været en del snak om, at Kian kan stå foran et sidste udlandseventyr, så det kan være at man ruster sig til næste sæson.
Derudover kan han hentes transferfrit og har erfaring fra EL gruppespil, så kan sagtens se det ske. Vi har været kædes sammen med ham siden december, så der kan sagtens være noget om det.
Er der i øvrigt nogen, der kan komme ind på EBs artikel via linket (eller se den på deres hjemmeside) i øjeblikket?
Hvor Novak-salget var rimelig kalkuleret, så tror jeg, det her megabud på Nissen har overrasket os noget. Det var næppe helt planlagt, at han skulle fyres af før tidligst til sommer.
Men nu har Horsens i hvert fald handlet hurtigt og sikret, at det ikke er dem, der står med skægget i postkassen hvad angår højre back. Så det helt store spørgsmål fra træningerne må være, om Døhr Thychosen og/eller Munksgaard ser klar ud. Har man en formodning om, at de kan steppe op til det her forår?
Hvor Novak-salget var rimelig kalkuleret, så tror jeg, det her megabud på Nissen har overrasket os noget. Det var næppe helt planlagt, at han skulle fyres af før tidligst til sommer.
Men nu har Horsens i hvert fald handlet hurtigt og sikret, at det ikke er dem, der står med skægget i postkassen hvad angår højre back. Så det helt store spørgsmål fra træningerne må være, om Døhr Thychosen og/eller Munksgaard ser klar ud. Har man en formodning om, at de kan steppe op til det her forår?
I og med at man (FCM og Døhr Thychosen) havde regnet med en forlængelse i Horsens, så er svaret nej, Døhr Thychosen er et for stort sats.