Transfer vinter 2016
Re: Transfer vinter 2016
Ifølge dagens HF er problemet med Mikkel økonomien. Han blev i sin tid hentet ind som reservekeeper, men ser ikke længere sig selv som reserve. Derfor vil han have løn som førstevalg i en ny kontrakt. Det er for dyrt for FCM, hvor Dahlin jo er førstevalg når han er spilleklar. Det er klart, at vi ikke kan aflønne to målmænd som førstevalg, så pilen peger på exit til Mikkel.
Raahauges kontrakt forlænges i øvrigt ikke, når den udløber til sommer.
Raahauges kontrakt forlænges i øvrigt ikke, når den udløber til sommer.
Klart nok - grunden til at vi henter MF er jo at MA vil have mere i løn, og nu får man jo Falkesgård noget billigere. Jeg synes man burde skippe begge målmænd Dahlin og Andersen, og så investere i en KLASSE-keeper. Det er efterhånden længe siden vi har haft det.
hmm.. at det lige frem er et faktum synes jeg er at stramme den lidt
De sidste par år har vi lukket et ind pr kamp i snit
2015/16 = 33 mål i 33 kampe
2014/15 = 34 mål i 33 kampe
og går vi længere tilbage ser det ikke bedre ud
2013/14 = 38 mål i 33 kampe
2012/13 = 47 mål i 33 kampe
2011/12 = 40 mål i 33 kampe
I år har vi så lukket 25 mål ind i 21 kampe, og det er da rigtigt at det da som sådan ikke er så godt igen, men at begynde at bruge gloser som at noget er et faktum, når det jo ikke helt er det, synes jeg er negativt manipulerende
Du kan evt. selv kigge årene igennem på superstats-siden
Jeg kan dog fortælle dig at det bestemt ikke går i den bedre retning jo længere du går tilbage
http://www.superstats.dk/stilling/index ... vis=samlet
Det ved jeg nu ikke - tror på vi kommer til at lukke flere mål ind i år end nogle af de eksempler du nævner herover, dvs 50 stk cirkus. Håber jeg tager fejl, men med Jess Thorup og co. Er der intet der peger på det skulle blive bedre i kommende sæson halvdel. Men lad os se. Faktum er vel blot hvad der er meget og hvad der er lidt, og det er sgu for meget vi har ladet gå ind set på alle sæsoner vil jeg sige. Det er virkelig et sted man kunne ønske sig forbedring. Snakken vender vel lidt tilbage på den klasse målmand vi "aldrig" har haft, eller som en stor del af det:)974 skrev: ↑20. jan 2017, 18:36hmm.. at det lige frem er et faktum synes jeg er at stramme den lidt
De sidste par år har vi lukket et ind pr kamp i snit
2015/16 = 33 mål i 33 kampe
2014/15 = 34 mål i 33 kampe
og går vi længere tilbage ser det ikke bedre ud
2013/14 = 38 mål i 33 kampe
2012/13 = 47 mål i 33 kampe
2011/12 = 40 mål i 33 kampe
I år har vi så lukket 25 mål ind i 21 kampe, og det er da rigtigt at det da som sådan ikke er så godt igen, men at begynde at bruge gloser som at noget er et faktum, når det jo ikke helt er det, synes jeg er negativt manipulerende
Du kan evt. selv kigge årene igennem på superstats-siden
Jeg kan dog fortælle dig at det bestemt ikke går i den bedre retning jo længere du går tilbage
http://www.superstats.dk/stilling/index ... vis=samlet
Michael Falkesgaard er en stærk signing og han vil komme til at overraske, som også ThygeM er inde på.
Manden led under at stå bag Stephan Andersen og Lukas Hradecky i Brøndby og alt ære og respekt til Falkesgaard, men så er det småt med chancer man giver en 21 årig keeper.
I OB startede han som lyn og torden og viste højt niveau i de førte 4 kampe, inden en korsbåndsskade satte en stopper for hans helt store gennembrud.
OB var nød til at hente ny, da Falkesgaard ville være ude i 11 måneder.
Falkesgaard har et større potentiale end Mikkel Andersen, og det er jeg overbevist om vi vil se i fremtiden. For mig er MA færdigudviklet og kan kun blive formmæssigt bedre.
Manden led under at stå bag Stephan Andersen og Lukas Hradecky i Brøndby og alt ære og respekt til Falkesgaard, men så er det småt med chancer man giver en 21 årig keeper.
I OB startede han som lyn og torden og viste højt niveau i de førte 4 kampe, inden en korsbåndsskade satte en stopper for hans helt store gennembrud.
OB var nød til at hente ny, da Falkesgaard ville være ude i 11 måneder.
Falkesgaard har et større potentiale end Mikkel Andersen, og det er jeg overbevist om vi vil se i fremtiden. For mig er MA færdigudviklet og kan kun blive formmæssigt bedre.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Utroligt at transfer tråden igen skal ødelægges og bruges til Thorup had og målmands fnidder. Få jer et liv og hvis i elsker fodbold og er Fcm fans, så vis hvor i har jeres hjerte og drop alt det balade og klogeågesnak. Dette forum er ved at ende ud i, at være et galehus.
-
Steffen am
Har lidt svært ved at gemmenskue alt hvad FCM laver i øjeblikket, men er ret overbevist om man ikke har givet Rømer en 5-årig kontrakt for at han skal skippes afsted.
En lille krølle på Rømer er jo også at han er en af truppens mest etablerede akademi spillere. Tror ikke det er nok i sig selv, men selvfølgelig en bonus der tæller for ham. Klubben har et mål om 35 % aademitid på banen, og vil selvfølgelig heller ikke miste ansigt i forhold til at tro på akademiet.
At den defensive midt er lidt mere end godt befolket har du selvfølgelig en pointe i.
Jonas Gemmer tør jeg i hvert fald godt afskrive nu.
Efter at ikke have været herinde i en stk tid. Synes jeg at steinlein har måske miste entusiasme omkring fcm. Da jeg kan ikke forstå mig på hvorfor de tre spillere træder til fcm. Og jeg er faktisk på en måde lidt skuffet over at steinlein vælger disse type spiller som jeg regner med at kunne finde nogle bedre talenter / potentiale type end de tre spillere.. det har jeg svært ved at forstå mig på steinlein. Eller er det hvad thorup ønsker at have på holdet?
De 3 spillere syntes jeg nu er rigtig godt set. De har et godt niveau, er gratis og sikkert også fornuftige i løn.henker skrev: ↑20. jan 2017, 22:49Efter at ikke have været herinde i en stk tid. Synes jeg at steinlein har måske miste entusiasme omkring fcm. Da jeg kan ikke forstå mig på hvorfor de tre spillere træder til fcm. Og jeg er faktisk på en måde lidt skuffet over at steinlein vælger disse type spiller som jeg regner med at kunne finde nogle bedre talenter / potentiale type end de tre spillere.. det har jeg svært ved at forstå mig på steinlein. Eller er det hvad thorup ønsker at have på holdet?
Jeg ser helst at pengene bliver brugt på nogle få spillere med rigtig høj klasse fremfor mange i middel niveau.
Og ikke mindst så er de danske. Ikke fordi jeg har noget imod udenlandske spillere, men hvis vi skal have en god kultur og samlet trup, tror jeg det er vigtigt at have en stamme med samme nationalitet/sprog.
Jeg giver dig så evigt ret, Steffen. Jeg har svært ved at se, hvordan Rømer skal få sine minutter fremover, når vi er så stærkt besat på de dele af banen, hvor han huserer. NK er aldrig skadet (7-9-13), og på midtbanen har jeg talt mig frem til, at vi har 7 potentielle spillere foruden Rømer (og uden Janus D). Heraf er der selvfølgelig en del unge, men en startplads lugter ikke umiddelbart så sandsynlig lige nu.Steffen am skrev: ↑20. jan 2017, 21:06Har lidt svært ved at gemmenskue alt hvad FCM laver i øjeblikket, men er ret overbevist om man ikke har givet Rømer en 5-årig kontrakt for at han skal skippes afsted.
Det stemmer ikke helt overens med de toner, som lød, da vi gav Rømer en ny kontrakt på 5 år.
I mine øjne er Rømer FCM's egen udgave af Delaney. Nu kan jeg godt mærke, at der nok er en del, som tænker "arghh", men hør mig nu til ende
Rømer er to år yngre end Delaney og fik først sin debut for FCM i sæsonen 12/13. Delaney fik debut 9/10 sæsonen. Delaney havde, som de fleste andre unge, også svært ved at komme på holdkortet i starten, men han er lige som Rømer en klog spiller, der kan dække flere pladser og fik derfor sine minutter hist og her.
Rømer har rundet 100 superligakampe for FCM, og hvis vi kigger på de to foregående sæsoner, så havde han 53 kampe (40 fra start) og ca. 3.950 minutter på banen. Hvis vi ser på Delaney, da han var på samme alder (20-22 år), så fik han 53 kampe (40 fra start) og ca. 3.930 minutter.
Statistik er mange ting, og jeg siger ikke, at vi om to år har en Rømer, der er anfører og bliver solgt til Tyskland for et meget højt beløb. Men jeg ser krummer i knægten og tror på, at der er et kæmpe potentiale. Det samme må FCM gøre, siden de stikker ham en kontakt på 5 år.
Hvis vi skal have drejet denne snak ind på transfer, så er min anke, at vi udlejer Olsson og evt. Kaan Kairinen/Gloire, så Rømer får alle de kampe, han fortjener. I mine øjne burde det være en pæn sjat i løbet af sæsonen.
Jeg ser desuden mest Rømer som midtbanespiller.
Interessante statistikker du rykker frem der!Danmas skrev: ↑21. jan 2017, 11:33Jeg giver dig så evigt ret, Steffen. Jeg har svært ved at se, hvordan Rømer skal få sine minutter fremover, når vi er så stærkt besat på de dele af banen, hvor han huserer. NK er aldrig skadet (7-9-13), og på midtbanen har jeg talt mig frem til, at vi har 7 potentielle spillere foruden Rømer (og uden Janus D). Heraf er der selvfølgelig en del unge, men en startplads lugter ikke umiddelbart så sandsynlig lige nu.Steffen am skrev: ↑20. jan 2017, 21:06Har lidt svært ved at gemmenskue alt hvad FCM laver i øjeblikket, men er ret overbevist om man ikke har givet Rømer en 5-årig kontrakt for at han skal skippes afsted.
Det stemmer ikke helt overens med de toner, som lød, da vi gav Rømer en ny kontrakt på 5 år.
I mine øjne er Rømer FCM's egen udgave af Delaney. Nu kan jeg godt mærke, at der nok er en del, som tænker "arghh", men hør mig nu til ende
Rømer er to år yngre end Delaney og fik først sin debut for FCM i sæsonen 12/13. Delaney fik debut 9/10 sæsonen. Delaney havde, som de fleste andre unge, også svært ved at komme på holdkortet i starten, men han er lige som Rømer en klog spiller, der kan dække flere pladser og fik derfor sine minutter hist og her.
Rømer har rundet 100 superligakampe for FCM, og hvis vi kigger på de to foregående sæsoner, så havde han 53 kampe (40 fra start) og ca. 3.950 minutter på banen. Hvis vi ser på Delaney, da han var på samme alder (20-22 år), så fik han 53 kampe (40 fra start) og ca. 3.930 minutter.
Statistik er mange ting, og jeg siger ikke, at vi om to år har en Rømer, der er anfører og bliver solgt til Tyskland for et meget højt beløb. Men jeg ser krummer i knægten og tror på, at der er et kæmpe potentiale. Det samme må FCM gøre, siden de stikker ham en kontakt på 5 år.
Hvis vi skal have drejet denne snak ind på transfer, så er min anke, at vi udlejer Olsson og evt. Kaan Kairinen/Gloire, så Rømer får alle de kampe, han fortjener. I mine øjne burde det være en pæn sjat i løbet af sæsonen.
Jeg ser desuden mest Rømer som midtbanespiller.
Kan du trylle noget frem, hvor du sammenligner de to omtalte spillere på antal kort modtaget?
Der er ikke meget trylleri over det. Kig på superstats.dk. De ved mange ting - om superligaen. De internationale kampe eller cup-kampe er ikke medregnet.
Delaney:
7½ sæsoner - 172 kampe - 38 gule - 0 røde
0,22 kort pr. kamp
Rømer:
4½ sæson - 100 kampe - 14 gule - 2 røde
0,18 kort pr. kamp (hvis vi siger, at et rødt svarer til 2 gule kort
Delaney:
7½ sæsoner - 172 kampe - 38 gule - 0 røde
0,22 kort pr. kamp
Rømer:
4½ sæson - 100 kampe - 14 gule - 2 røde
0,18 kort pr. kamp (hvis vi siger, at et rødt svarer til 2 gule kort
Snakkede med Thorup efter kampen i går om Nowak, han sagde at der vil ikke gøres meget for at hente Dal Hende før tid med det som Sønderjyske forlanger hvis Nowak sælges.
Det skal løses i truppen med en venstre back og han nævnte at Nissen kan spille venstre og Rømer højre back.
Det skal løses i truppen med en venstre back og han nævnte at Nissen kan spille venstre og Rømer højre back.
Fint!mnm123 skrev: ↑21. jan 2017, 15:57Snakkede med Thorup efter kampen i går om Nowak, han sagde at der vil ikke gøres meget for at hente Dal Hende før tid med det som Sønderjyske forlanger hvis Nowak sælges.
Der er ingen grund til at lade Sønderjyske forsøge at malke os (selv om man naturligvis ikke kan fortænke dem i det)
vi har heldigvis nogle muligheder - og Novak håber jeg bliver sæsonen ud - han er for mig en uhyre vigtig spiller
Nogen der kan fortælle om Mike der er på prøvetræning fra Cheetah FC.