Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Re: Økonomien

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Ravnen skrev:Profilen der omtales er offentlig åben, så man kan gå ind og se den famøse kommentar https://www.facebook.com/bent.hessel
Bent Hessel delte et link.
14. februar
Luk nu munden på den klovn.

FC Midtjylland var få måneder fra lukning
borsen.dk
FC Midtjylland har i de kommende tre måneder en fornuftig chance for at vinde det danske mesterskab med en række profiler som Morten "Duncan" Rasmussen, Petter Andersson, Jakob Poulsen og Erik...
Del
8 personer synes godt om dette.

Ove Rytter Det er sikkert ham der slår girafferne ihjel
14. februar kl. 14:32 · 1

Tommy Sudergaard Larsen Det er utroligt at den kanariefugl bliver ved med at pippe uden at nogen sætter ham på plads
14. februar kl. 14:50 · Redigeret · 1

Bjarne Hessel Han lærer det ALDRIG, håber snart Hans Krabbe sætter dagsordenen..
14. februar kl. 15:37 · 3

Steen Rex Christensen Hvorfor må han ikke bare sige sandheden ??
15. februar kl. 09:54 · Redigeret

Bent Hessel Det hjælper da ikke FCM at han bliver ved at træde i en gammel hundelort! Det kan du som OB mand selvfølgelig ikke forstå
15. februar kl. 09:57 · 1
Bente Hæslig er vist ikke den skarpeste kniv i skuffen.... Uanset om kritikken er berettiget er der for meget "forsmået pattebarn" over den facebook Update, hvor han jo selv vader rundt i hundelorten.... :roll:
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg ved ikke helt hvordan de familie relationer er, og hvilken betydning det her overhovedet har. Mig bekendt er det specifikt Steen Hessel som er aktiv i FCM, er der en som kan forklare det nærmere?

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Halvårsregnskab: http://fcm.dk/nyheder/sportslig-succes- ... idtjylland

Som altid umuligt at gennemskue! Markant stigning i TV-indtægter og også stigninger i den kommercielle samt de kamprelaterede dele betyder nu at de samlede forventninger til årsregnskabet er.... -Uændret!! Nogle regnskabskyndige som kan bøje ligningen..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Hmm, det er vist meget god timing at FCM lige fandt på at præstere den bedste halvsæson nogensinde.

Var det ikke noget med den budgetterede sjetteplads betød 6-7 millioner mindre i TV-penge? Det kunne vi jo ikke have overlevet uden at have være tvangsindlagt til salg.

Skulle Håndbold ikke balancere til sommer? Med 1,5 millioner i underskud allerede, er der ikke med der tyder på det. Man nå konstatere at den nye bestyrelse heller ikke er skrap til at holde budgetter :evil:

Noe

Indlæg af Noe »

Placeringen og de øgede tv-indtægter betød jo netop, at man valgte at satse, og beholde truppen. Man kan ikke få begge dele, Sylvester.

Positivt med øget omsætning, men det er også tvingende nødvendigt, for personaleomkostningerne falder ikke længere.

Underskudsgraden i håndbold er så langt ude, at det ikke giver mening at lade det køre videre. Luk det!

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Noe skrev:Placeringen og de øgede tv-indtægter betød jo netop, at man valgte at satse, og beholde truppen. Man kan ikke få begge dele, Sylvester.

Positivt med øget omsætning, men det er også tvingende nødvendigt, for personaleomkostningerne falder ikke længere.

Underskudsgraden i håndbold er så langt ude, at det ikke giver mening at lade det køre videre. Luk det!
Nej, man kan ikke få begge dele fordi driften stadig er en total katastrofe. Hvis man skal tro mediernes tal for tv-penge og vi havde leveret det budgetterede/forventede, så ville vi stadig køre med et halvårligt driftunderskud på ca. 14-15 millioner :shock: Det er da lidt vildt man ikke har bevæget sig her, det er jo ikke bedre end for 3-4 år siden, eller det er det selvfølgelig, fordi holdet har leveret langt over forventet..

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:
Nej, man kan ikke få begge dele fordi driften stadig er en total katastrofe. Hvis man skal tro mediernes tal for tv-penge og vi havde leveret det budgetterede/forventede, så ville vi stadig køre med et halvårligt driftunderskud på ca. 14-15 millioner
Eller ca. 13 mio i sidste halvår, hvis man skal tro mediernes ca.tal. Og det er ifht. en budgetteret sjetteplads. Historisk har vi altså ligget meget nærmere en fjerdeplads, når pengene er udbetalt (og der er 2 mio mere at hente). Det er mange penge, men også et godt udgangspunkt for at diskutere strategien. Hvordan vil du finde pengene, Sylvester? Spare typer som Duncan og Andersson væk i fremtiden? Undgå at forlænge med typer som Izunna og Sly? Skære i Akademiet?

Lige nu har vi imo skåret til benet, ifht. spillerlønninger. Den eneste udvej er øgede sponsorindtægter. Hovedsponsoratet SKAL snart på plads, men ellers må vi nok erkende, at regionen er for lille til at bære et hold af vores nuværende standard. Humlebien kan kun flyve, når vi sælger dyrt (herunder gode indtægter fra akademiet), eller når Hessel og ligesindede spytter i kassen.

Mht. Håndbold, er de nødt til at sætte foden i nu. Vi kan ikke leve med, at smide 1,5 mio efter det gejl hvert halvår. Det er jo forrykt.

AaB1885

Indlæg af AaB1885 »

Noe skrev:
Sylvester skrev:
Nej, man kan ikke få begge dele fordi driften stadig er en total katastrofe. Hvis man skal tro mediernes tal for tv-penge og vi havde leveret det budgetterede/forventede, så ville vi stadig køre med et halvårligt driftunderskud på ca. 14-15 millioner
Eller ca. 13 mio i sidste halvår, hvis man skal tro mediernes ca.tal. Og det er ifht. en budgetteret sjetteplads. Historisk har vi altså ligget meget nærmere en fjerdeplads, når pengene er udbetalt (og der er 2 mio mere at hente). Det er mange penge, men også et godt udgangspunkt for at diskutere strategien. Hvordan vil du finde pengene, Sylvester? Spare typer som Duncan og Andersson væk i fremtiden? Undgå at forlænge med typer som Izunna og Sly? Skære i Akademiet?

Lige nu har vi imo skåret til benet, ifht. spillerlønninger. Den eneste udvej er øgede sponsorindtægter. Hovedsponsoratet SKAL snart på plads, men ellers må vi nok erkende, at regionen er for lille til at bære et hold af vores nuværende standard. Humlebien kan kun flyve, når vi sælger dyrt (herunder gode indtægter fra akademiet), eller når Hessel og ligesindede spytter i kassen.

Mht. Håndbold, er de nødt til at sætte foden i nu. Vi kan ikke leve med, at smide 1,5 mio efter det gejl hvert halvår. Det er jo forrykt.
Nu er det overhovedet ikke for at gnide salt i såret eller ligende. Men jeres situation og frustrationer ift. håndbold minder så meget om den situation vi i AaB selv var i for 1-2 år tilbage.

Nå, men jeg kan simpelthen ikke forstår hvordan du Noe kan mene i har skåret ind til benet ift. spillelønninger. Synes i har en kæmpe trup sammenlignet med f.eks vores i Aalborg

Noe

Indlæg af Noe »

AaB1885 skrev:
Nå, men jeg kan simpelthen ikke forstår hvordan du Noe kan mene i har skåret ind til benet ift. spillelønninger. Synes i har en kæmpe trup sammenlignet med f.eks vores i Aalborg
I har gjort det flot i Ålborg med en meget ung trup, det skal man ikke tage fra jer. På sigt tror jeg bare ikke på, at man kan klare sig i (f.eks.) subtoppen med en så 'tynd' trup. Hvis vi i FCM skal bevare en konkurrencedygtig trup, kan vi ikke skære meget mere på profilerne. Problemet lige nu er netop, at vi bliver svækkede, når vi skifter ind i kampene.

Og vores regnskab viser jo netop, at fodbold er en underlig størrelse. Man kan ikke bare spare sig til økonomisk succes. Kunsten er at finde balancen mellem økonomi og sportslig styrke.

Når det er sagt, så ryger der også 3-4 til sommer. Så må vi se, hvad vi kan komme med derefter.

AaB1885

Indlæg af AaB1885 »

Noe skrev:
AaB1885 skrev:
I har gjort det flot i Ålborg med en meget ung trup, det skal man ikke tage fra jer. På sigt tror jeg bare ikke på, at man kan klare sig i (f.eks.) subtoppen med en så 'tynd' trup. Hvis vi i FCM skal bevare en konkurrencedygtig trup, kan vi ikke skære meget mere på profilerne. Problemet lige nu er netop, at vi bliver svækkede, når vi skifter ind i kampene.

Og vores regnskab viser jo netop, at fodbold er en underlig størrelse. Man kan ikke bare spare sig til økonomisk succes. Kunsten er at finde balancen mellem økonomi og sportslig styrke.

Når det er sagt, så ryger der også 3-4 til sommer. Så må vi se, hvad vi kan komme med derefter.
Tak for roserne :D

Jeg tror nu godt vi kan klare os med med den nuværende trup kontinuerligt i sub-toppen, hvis vi vel og mærket er ligeså god/heldige til at undgå grimme skader og karantæner. Noget vi har haft mere held med med jer må man sige. Vores start-elleveren er stærkt, men ligeså snart vi kommer uden om de første 14 bedste, så begynder det at se kritisk ud.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Mike80 skrev:Halvårsregnskab: http://fcm.dk/nyheder/sportslig-succes- ... idtjylland

Som altid umuligt at gennemskue! Markant stigning i TV-indtægter og også stigninger i den kommercielle samt de kamprelaterede dele betyder nu at de samlede forventninger til årsregnskabet er.... -Uændret!! Nogle regnskabskyndige som kan bøje ligningen..

Mike
Ja, de har ikke solgt spillere. De øgede indtægter har blot erstattet de eventuelle transfers vi skulle have haft effektueret.

Jeg er også spændt på det næste regnskabsår.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Administrator skrev:
Mike80 skrev:Halvårsregnskab: http://fcm.dk/nyheder/sportslig-succes- ... idtjylland

Mike
Ja, de har ikke solgt spillere. De øgede indtægter har blot erstattet de eventuelle transfers vi skulle have haft effektueret.

Ja.. Jeg med på de minus 7 mio i halvårsregskabet kommer af at man har valgt at afvise salg man havde budgetteret med, men forventninger til det samlede regnskab er jo også uændret?! Jeg tror stadig man forventer at sælge både Juelsgaard, Erik, Igboun og måske en 4. Spiller i dette regnskabsår.. -Og det tror jeg hele tiden man har forventet, så forstår ikke hvor de øgede indtægter kan aflæses i den samlede forventning til regnskabsåret, med mindre du også forventer man afviser bud på Igboun, Erik m.f. Til sommer?!

Hvordan skal det forstås når man melder 0,4mio plus på transferbudgettet for perioden? Betyder det at Joachim Andersen's salg til Twente minus en transferfri Heddinsson og Curth på bundlinjen giver plus 400.000kr? I givet fald langt fra de 4-5mio man gættede på i transferbeløb i sin tid?! -Og hvorfor Steinlein melder om økonomisk god gevinst for FCM kan jeg ikke gennemskue? (Tvivler på Heddinsson og Curth har betydet en samlet udgift på 4,5mio)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lads-i-dag

Mike
Mike80

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Mike80 skrev:
Administrator skrev:

Mike

Ja.. Jeg med på de minus 7 mio i halvårsregskabet kommer af at man har valgt at afvise salg man havde budgetteret med, men forventninger til det samlede regnskab er jo også uændret?! Jeg tror stadig man forventer at sælge både Juelsgaard, Erik, Igboun og måske en 4. Spiller i dette regnskabsår.. -Og det tror jeg hele tiden man har forventet, så forstår ikke hvor de øgede indtægter kan aflæses i den samlede forventning til regnskabsåret, med mindre du også forventer man afviser bud på Igboun, Erik m.f. Til sommer?!

Hvordan skal det forstås når man melder 0,4mio plus på transferbudgettet for perioden? Betyder det at Joachim Andersen's salg til Twente minus en transferfri Heddinsson og Curth på bundlinjen giver plus 400.000kr? I givet fald langt fra de 4-5mio man gættede på i transferbeløb i sin tid?! -Og hvorfor Steinlein melder om økonomisk god gevinst for FCM kan jeg ikke gennemskue? (Tvivler på Heddinsson og Curth har betydet en samlet udgift på 4,5mio)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lads-i-dag

Mike
Joachim Andersen blev først solgt i januar, og dermed er den indtægt ikke indregnet endnu, da halvårsregnskabet kun kører indtil 31. december.
Derudover har man ikke budgetteret med transferindtægter i dette regnskabsår, og derfor er det et underskud på 9-16 millioner. Når vi så samtidig har fået ekstra indtægter i TV i forhold til budgetteret har disse ikke påvirket forventningerne, da vi nu er tættere på 9 millioner end 16 kunne jeg forestille mig.

Hvis vi sælger til sommer er det jo heller ikke sikkert at de bliver indregnet i dette regnskabsår, hvis først salget sker til august vil dette ikke ses før næste regnskabsår. Man må dog håbe at et evt salg falder i juli, da vi så har holdet klar til sæsonstart i midt/sidst juli.
Det kan dog være salg sker i august, hvis man satser på kvallen til Europa, og først vil sælge når vi har fundet ud af hvor vi står mht. dette.
FCM!
FCM!
FCM!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

tubbe93 skrev:
Joachim Andersen blev først solgt i januar, og dermed er den indtægt ikke indregnet endnu, da halvårsregnskabet kun kører indtil 31. december.
Derudover har man ikke budgetteret med transferindtægter i dette regnskabsår, og derfor er det et underskud på 9-16 millioner. Når vi så samtidig har fået ekstra indtægter i TV i forhold til budgetteret har disse ikke påvirket forventningerne, da vi nu er tættere på 9 millioner end 16 kunne jeg forestille mig.

Hvis vi sælger til sommer er det jo heller ikke sikkert at de bliver indregnet i dette regnskabsår, hvis først salget sker til august vil dette ikke ses før næste regnskabsår. Man må dog håbe at et evt salg falder i juli, da vi så har holdet klar til sæsonstart i midt/sidst juli.
Det kan dog være salg sker i august, hvis man satser på kvallen til Europa, og først vil sælge når vi har fundet ud af hvor vi står mht. dette.
Joacim Andersen blev solgt i efteråret og indgår i regnskabet hvilket også er nævnt i halvårsrapporten? Asger Sørensen blev solgt i januar.. Du har ret i at man ifølge forventninger til årsregnskabet 2013/14 i oktober meldte ud om minus 10-16 mio UDEN salg af spillere og en budgetteret 6. Plads i forhold til tv-penge!

Af indtæger uden for det budgetterede for mig at se:
Joakim Andersen ca. 5 mio (ifølge rygtet)
Asger Sørensen ca. 5 mio (rygte basis)
Tv-indtægter for 11 runde (6 plads til 1. Plads) ca. Plus 4 mio
Stigning i sponsor/ kamp indtægter ca. 2-3 mio

ALT dette burde i min verden iforhold til udmeldte forventninger og en 6. Plads og INGEN transfer give et plus på ca. 15 mio?? Hvordan det på ingen måde kan læses i de fortsatte forventninger er mig en gåde...

Kent?! Andre Regnskabskyndige?? Gør mig klogere.. Og mere optimistisk for den del er i bund!

Mike
Mike80

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Hm, er det reelt en skjult nedjustering det her, eller end et eksempel på man ikke har styr på omkostningerne?

Så vidt jeg ved, så hed forventningen til året minus 10-16 millioner, FORDI man ikke indregnede spillersalg.

Nu har vi så forøget indtægterne med 6millioner på tv-indtægter alene, men laver altså 8 millioner i underskud fastholder forventningerne fordi man IKKE vil sælge spillere??

Er der ikke noget der er helt skævt her eller hvor er de mange ekstra tv-millioner blevet af:?::?:

Besvar