Transfer vinter 15/16

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af pr0j3ct »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... ed-dickoh/

Så er det et farvel og tak til Hr. Dickoh.

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af pr0j3ct »

oros skrev:Forklaringen på Sistos elendighed:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... aign=FC%20
Han skulle jo ikke have spillet.....
Enig. Sisto burde ikke have spillet, når han åbenbart stadig går og er skadet.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1
Indlæg: 360
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

pr0j3ct skrev:
oros skrev:Forklaringen på Sistos elendighed:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... aign=FC%20
Han skulle jo ikke have spillet.....
Enig. Sisto burde ikke have spillet, når han åbenbart stadig går og er skadet.
Ja så havde vi tabt 0-1 og var ikke gået videre..

men han ville være klar til foråret!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af oros »

FCM Fan nr. 1 skrev:
pr0j3ct skrev:
oros skrev:Forklaringen på Sistos elendighed:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... aign=FC%20
Han skulle jo ikke have spillet.....
Enig. Sisto burde ikke have spillet, når han åbenbart stadig går og er skadet.
Ja så havde vi tabt 0-1 og var ikke gået videre..

men han ville være klar til foråret!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jeg tænker ikke kun på denne kamp men efterårssæsonen i det hele taget. Tror fan+en han ikke har kunnet præstere!

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af pr0j3ct »

FCM Fan nr. 1 skrev:
pr0j3ct skrev:
oros skrev:Forklaringen på Sistos elendighed:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... aign=FC%20
Han skulle jo ikke have spillet.....
Enig. Sisto burde ikke have spillet, når han åbenbart stadig går og er skadet.
Ja så havde vi tabt 0-1 og var ikke gået videre..

men han ville være klar til foråret!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kunne så også være at vi havde vundet mod Legia, hvor Sisto var rent ud elendig og optog en plads fra en anden ;) Så vi ikke stod og skulle vinde igår.

Som oros, tænker jeg også på efteråret i det hele taget og ikke bare en enkel kamp.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Steffen am »

pr0j3ct skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... ed-dickoh/

Så er det et farvel og tak til Hr. Dickoh.
Tja.. han kom nok ikke tættere på spilletid, uden at have trænet med klubben tror jeg ikke nødvendigvis man skal undervurdere en back-up spiller der på den måde har mødt til træning hver dag med en top professionel indstilling og aldrig lavet vrøvl plus at have været med til at give stabilitet omkring reserveholdet. Mener også både Riddersholm og Steinlein tidligere har været ude og pointere netop dette.

God vind fremover :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Steffen am »

Efter at have sagt farvel til Hedi og Dickoh, og hvis vi antager at vi også kommer til at sige farvel til
Erik, Sisto og Petter.

Hvad har vi så hvis vi leger alle er klar efter jul.

A-line up
Dahlin
KBB - Kian - Jim - Novak
Sparv
Rilwan - JP - Kris - Kadlec
Duncan

B-line up
Andersen
Rømer - Banggard - Lauritsen - Lauridsen
Gemmer
Royer - Marco Larsen - ? - Duelund
Pusic

C-Line up
Wolanski
Munksgaard - ? - Nicolaisen - Rasmus NK
Rutinkanga
Mabil - Kirk - Mikael Anderson - Urena
Poul

Øvrige:
David, Raahauge, Tychosen, Andreas Poulsen
Simon Sterring, Mads Olsen
Kristian Dirks Riis, Jákup Thomsen


På kanterne og angreb synes jeg egentlig ser fornuftig ud, den offensive centrale midte måske lidt tynd? Bliver ikke bedre af at JP har karantæne i næste EL kamp.

I midter forsvaret ser jeg et spørgsmål omkring Jim Larsen, Banggard og Lauritsen er klar til europæisk bold?

Ellers kunne det vel have set værre ud?

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Arff »

Det er tidligt at begynde at snakke om, hvem der ryger. Ja, der er rygter, men tre parter skal blive enige - sælgende klub, købende klub og spilleren, for at en transfer går igennem. Bare fordi Pione eller Erik siger, at de gerne vil videre, er det ikke ens betydende at klubben bare siger "Ok, smut du bare".

Jeg vil i stedet hellere forholde mig til, hvad jeg ved, hvilket er:

Smutter:
- Francis Dickoh
- Hedi

Kommer:
- Vaclav Kadlec

Hvis vi så kigger på truppen, så har vi:

* = Kommer ikke i betragtning til foråret af den ene eller anden grund
() = Kan spille pladsen

Målmænd:
Johan Dahlin, Mikkel Andersen, Patryk Wolanski

Her er vi fint besatte, og efter Mikkels ankomst har vi en god konkurrencesituation, som også har betydet at Dahlin har fået den fornødne tid til at blive sin skade helt kvit.

Forsvarer:
Kristian Bak, Andre Rømer, Kian Hansen, Erik, Jim Larsen, Patrick Banggaard, Rasmus Lauritsen, Jesper Lauridsen, Filip Novak

Hvis Bak bliver sin skade kvit, har vi en god konkurrence om pladserne på backsene. Vi har mistet Francis Dickoh, og rollen som 5. valg går Rasmus Lauritsen ind og overtager. Hvis Erik smutter, er det mine forhåbninger at vi forstærker os der, da det ellers bliver en uholdbar situation med en meget svingende Banggaard, en ofte skadet Jim Larsen og en meget ung Rasmus Lauritsen.

Central midt:
Tim Sparv, Jakob Poulsen, Kristoffer Olsson, Marco Larsen, *Petter Andersson, Jonas Gemmer, (Mikkel Duelund)

Petter Andersson har spillet sin sidste kamp for Midtjylland, da hans operation og genoptræning kræver et års pause, hvilket betyder vi reelt set kun har Sparv, Jakob og Kristoffer Olsson som pt. kan gøre en forskel centralt på banen, hvor Marco er en ganske glimrende back-up, men heller ikke mere end det. Gemmer er kun aktuel, hvis der ikke er andre udveje.

Det betyder, at vi imo er nødt til at hente noget her. Sparv har knap nok trænet den seneste måned, Jakob Poulsen bliver ældre og har spillet 30 kampe på 3 måneder, hvilket man også har kunne se. En god 8'er som afløser for Petter, og så er jeg godt tilfreds. Hvis han samtidig kan gardere på den defensive midt, ville det ikke være en katastrofe ;-)

Kantspillere:
Rilwan, Daniel Royer, Pione Sisto, Mikkel Duelund, Awer Mabil, *Babajide David, (Vaclav Kadlec)

Hvis vi kan holde på Pione, og han kan genfinde sit nivaeu, og Rilwan samtidig bliver sin skade kvit er vi allerede forstærket her - ingen grund til forstærkning.

Angribere:
Martin Pusic, Vaclav Kadlec, Morten Duncan, *Marcos Urena, Paul Onuachu

Vi forsøger at komme af med Urena, og behøver ikke at gøre andet her. Duncan smutter med 90% sikkerhed senest til sommer, og så må vi tage den derfra.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

FCM2000
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af FCM2000 »

Central midt:
Tim Sparv, Jakob Poulsen, Kristoffer Olsson, Marco Larsen, *Petter Andersson, Jonas Gemmer, (Mikkel Duelund)

Petter Andersson har spillet sin sidste kamp for Midtjylland, da hans operation og genoptræning kræver et års pause.
Hvor har du det fra, han kan vaere klar I januar siger hans agent

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Steffen am »

Uden at vide det med sikkerhed, synes jeg agenten udtalte sig meget diplomatisk, hvilket kan forklare det. At blive opereret i november og spille på højt niveau i januar giver ikke mening.

Udemærket Arff. Tror faktisk vi er ret enige, selvom vi har forskellige måder at sige det på ;)
I tilfælde af at Rilwan og/eller Sisto ryger, ser du så at en gardering skal hentes?

I forhold til Duelund synes jeg at jeg læste et sted at Duelund egentlig så sig selv som central, men ifølge sig selv manglede erfaring, lidt hastighed i tanke og lidt fysik før at være klar til miden på senior niveau og derfor var bedre på kanten.
Det sker dog næppe over julen lige ;)

Brugeravatar
pr0j3ct
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 13. apr 2010, 20:03

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af pr0j3ct »

Steffen am skrev:I tilfælde af at Rilwan og/eller Sisto ryger, ser du så at en gardering skal hentes?
Uden lige at kunne pege på præcis hvilket interview det var, syntes jeg at kunne mindes at Steinlein, fik sagt noget lign. at Kadlec ikke var en erstatning, men en forstærkning, så solgte man profiler som eks. Sisto, Svia, ville der blive hentet erstatninger.

Så kan der selvfølgeligt være langt fra ord til handling og måske til tider endnu længere her i klubben, men som det ser ud vil der blive hentet forstærkninger og så må vi se hvad der kommer til at ske den kommende tid.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Arff »

FCM2000 skrev:
Central midt:
Tim Sparv, Jakob Poulsen, Kristoffer Olsson, Marco Larsen, *Petter Andersson, Jonas Gemmer, (Mikkel Duelund)

Petter Andersson har spillet sin sidste kamp for Midtjylland, da hans operation og genoptræning kræver et års pause.
Hvor har du det fra, han kan vaere klar I januar siger hans agent
Interne kilder, og der var vist også en svensk journalist der vendte det på twitter.
Steffen am skrev: Udemærket Arff. Tror faktisk vi er ret enige, selvom vi har forskellige måder at sige det på ;)
I tilfælde af at Rilwan og/eller Sisto ryger, ser du så at en gardering skal hentes?
Det er hvertfald ikke helt galt ;) Jeg ved ingenting pt. men jeg tror dog ikke, at hverken Pione eller Rilwan smutter til vinter. Hvis Pione ryger, så er mit bud, at der bliver hentet en forstærkning. Spørgsmålet er nok også, hvem man kan tiltrække til vinter, men hvis man kan finde en som står højt på listen og tilknytte ham allerede til vinter, så tror jeg bestemt man gør det, for det er vel en sikkerhed, at Rilwan smutter til sommer, og chancerne for at Pione bliver er ej heller store.
Steffen am skrev:I forhold til Duelund synes jeg at jeg læste et sted at Duelund egentlig så sig selv som central, men ifølge sig selv manglede erfaring, lidt hastighed i tanke og lidt fysik før at være klar til miden på senior niveau og derfor var bedre på kanten.
Det sker dog næppe over julen lige ;)
Hans fortrukne plads er som 10'er, altså offensiv midtbane, og da vi ikke spiller med en sådan, er hans bedste plads i vores system som kantspiller, da rollen er mere ala 10'eren end eksempelvis 8'eren er. Som 8'er har han ligeså mange defensive som offensive, og der mangler han, som han selv siger, en del for at kunne gøre sig gældende mod bedre hold.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Arff »

pr0j3ct skrev:
Steffen am skrev:I tilfælde af at Rilwan og/eller Sisto ryger, ser du så at en gardering skal hentes?
Uden lige at kunne pege på præcis hvilket interview det var, syntes jeg at kunne mindes at Steinlein, fik sagt noget lign. at Kadlec ikke var en erstatning, men en forstærkning, så solgte man profiler som eks. Sisto, Svia, ville der blive hentet erstatninger.

Så kan der selvfølgeligt være langt fra ord til handling og måske til tider endnu længere her i klubben, men som det ser ud vil der blive hentet forstærkninger og så må vi se hvad der kommer til at ske den kommende tid.
Det var ikke noget han sagde offentligt :-) Men det har siden Benham været hans mantra, ligesom han udtalte vi skulle have en 10% bedre trup denne sæson. Det synes jeg ikke er tilfældet, men det kan man ene og alene tilskrive salget af Sly, som har svækket os med 20% (ironi kan forekomme).
Sly var en grundsten i vores offensive spil, og vi har tydeligvis lidt efter han er smuttet.

Spot on! Ord er ofte bare ord, når det kommer til Steinlein. Han er verdens mester i til at "talking the talk instead of walking the walk", men sådan har det altid været med ham. Bombastiske udmeldinger, og ikke altid ret meget bag ordene. Det er ikke uden grund, at Holmstrøm kaldte ham "FC Midtjyllands svar på Låsby Svendsen" ;-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1047
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Administrator »

Lund7400 skrev:Det er en befrielse at Hedisson er fortid. Derudover ryger Andersson formentlig (forhåbentlig?) også til vinter, og det bør så være dén udrensning. Derudover er jeg enig i, at Urena, Larsen og Dahlin bør skydes afsted til sommer, og desværre smutter Hassan og Duncan nok også. Det giver allerede en temmelig stor afgangsliste, og læg dertil så forventelige salg af Erik og Sisto. Derudover er det vel også tvivlsomt om Pusic er interesseret i at blive, og det samme kan siges om Lauridsen på venstre back.

Der er i sandheder mange usikkerheder omkring holdet, og jeg mener ærlig talt at Thorup har skyld i flere af disse. Hele forløbet omkring venstre back har været en mindre skandale, og det samme har egentlig været tilfælde omkring Pusic.
Tror du da at FCM ophæver kontrakten med Petter?

Der er da ingen klubber der pt ønsker at skrive med Petter, når de end ikke ved om han kommer på banen igen. Petter bliver sin kontraktid ud.

Brugeravatar
Arff
Indlæg: 1080
Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:54
Kontakt:

Re: Transfer vinter 15/16

Indlæg af Arff »

Administrator skrev:
Lund7400 skrev:Det er en befrielse at Hedisson er fortid. Derudover ryger Andersson formentlig (forhåbentlig?) også til vinter, og det bør så være dén udrensning. Derudover er jeg enig i, at Urena, Larsen og Dahlin bør skydes afsted til sommer, og desværre smutter Hassan og Duncan nok også. Det giver allerede en temmelig stor afgangsliste, og læg dertil så forventelige salg af Erik og Sisto. Derudover er det vel også tvivlsomt om Pusic er interesseret i at blive, og det samme kan siges om Lauridsen på venstre back.

Der er i sandheder mange usikkerheder omkring holdet, og jeg mener ærlig talt at Thorup har skyld i flere af disse. Hele forløbet omkring venstre back har været en mindre skandale, og det samme har egentlig været tilfælde omkring Pusic.
Tror du da at FCM ophæver kontrakten med Petter?

Der er da ingen klubber der pt ønsker at skrive med Petter, når de end ikke ved om han kommer på banen igen. Petter bliver sin kontraktid ud.
Det har været på tale, men det var som en tjeneste til Petter, da han alligevel ikke kommer til at spille for os igen grundet sin skade. Og der var snak om, at Hammarby var villige til at hente ham ind alligevel.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Låst