Transfer - Sommer 2023

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen

Re: Transfer - Sommer 2023

Indlæg af Matjavsen »

3316 skrev:
8. jul 2023, 22:06
En ung nigerianer der selv melder at FCM er interesseret i ham..
Hvis han skal havne hos os, skal det vel være fordi vi kan tilbyde ham en kortere vej til spilletid end de andre klubber han nævner - måske via Mafra?
https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-midt ... l-have-mig
Han kan først komme til Europa når han er 18.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Dejligt vi er på forkant med indkøb, det vil også være for optakten’s skyld at få ryddet ud af de spillere som man ikke ønsker en fremtid i klubben. Det er såsom spillere som Kaba, Sisto.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg tror desværre ikke, vi skal regne med at komme af med Sisto. Han kan ikke beholde sin nuværende løn noget andet sted.

Hvis han er blevet ligeglad med fodboldkarrieren, sidder han her nok kontrakten ud.

Kaba bør der til gengæld kunne laves bare en smule penge på. Han har gjort et fornuftigt indtryk i Championship.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Acebone skrev:
9. jul 2023, 14:35
Jeg tror desværre ikke, vi skal regne med at komme af med Sisto. Han kan ikke beholde sin nuværende løn noget andet sted.

Hvis han er blevet ligeglad med fodboldkarrieren, sidder han her nok kontrakten ud.

Kaba bør der til gengæld kunne laves bare en smule penge på. Han har gjort et fornuftigt indtryk i Championship.
Så vil Pione også gå over i historien, som den spiller i dansk fodbold, som spildte det meste af sin karriere i Fcm på, at tjene mange penge frem for at spille fodbold på topplan i udlandet og muligt landsholdfodbold. Lettjente penge ved at selvtræne. JA det er sgu tragikomisk og fra at være en af de mest elskede personer i midtjylland er han vel pga sin opførelse blevet den mest forhadte.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

TrueWolfMidt skrev:
9. jul 2023, 14:52
Så vil Pione også gå over i historien, som den spiller i dansk fodbold, som spildte det meste af sin karriere i Fcm på, at tjene mange penge frem for at spille fodbold på topplan i udlandet og muligt landsholdfodbold. Lettjente penge ved at selvtræne. JA det er sgu tragikomisk og fra at være en af de mest elskede personer i midtjylland er han vel pga sin opførelse blevet den mest forhadte.
Hade Pione kommer jeg aldrig til. Vil aldrig glemme hans afgørende rolle i det første mesterskab og det første europæiske eventyr. Han var endda også god lige i starten, da han kom hjem og fik os i Champions League.

Jeg er ikke vred, jeg er skuffet. Og jeg synes et eller andet sted også, det er synd for Pione, at det er kommet så vidt. Jeg tror ikke, han har haft det let - hvor mystisk det end er at sige om en person, der tjener flere penge de første 30 år, end mange af os kommer til over et helt liv.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig Acebone. Jeg er ikke i tvivl om at Pione er en god fyr, og det her er uendeligt trist for alle parter. Jeg ville ønske han ville give det en ny chance og måske teame op med BS Christiansen om hvad han vil med sit liv, både som fodboldspiller og menneske. Han er en af vores egne uanset hvad.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Man kan også spilde sin karriere på at være sur og bære nag og det fører desværre ikke til noget godt med sig og uanset om Pione har gjort meget godt for Fcm, så vil han for mig stå tilbage som taberen over alle tabere, hvis han fortsætter men den indstilling og vælger penge frem for karrieren.

Sahl

Indlæg af Sahl »

Acebone skrev:
8. jul 2023, 23:06
Sahl skrev:
8. jul 2023, 19:25
Jeg er stadigvæk lidt skeptisk og selvom mange mener Cho er en hylde højere, så er jeg faktisk uenig i det. Han har spillet hele sin tid i Sydkorea og har endda så sendt som sidste år været udlånt til 2.div. klubber derover. Stats må fortælle noget vi ikke kan se.
Han har ikke tilfældigt været udlånt til 2. divisionsklubber.

Han har været i én, og det er pga. Sydkoreas obligatoriske værnepligt på minimum 18 måneder. Gimcheon Sangmu er hærens klub.

Bemærk, at han faktisk var på landsholdet i samme periode.

Det er reelt en stor fordel i forhold til videresalg, at han har overstået det allerede.
Ahh det giver meget mere mening så. Håber også han bliver en hit, men man er vel altid sådan lidt skeptisk over for det eksotiske, de sidste par gange har hype været vendt til det modsatte.
Bliver spændende at se ham i aktion.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
9. jul 2023, 16:51
Man kan også spilde sin karriere på at være sur og bære nag og det fører desværre ikke til noget godt med sig og uanset om Pione har gjort meget godt for Fcm, så vil han for mig stå tilbage som taberen over alle tabere, hvis han fortsætter men den indstilling og vælger penge frem for karrieren.
Fuldstændig enig, men det vil ikke få mig til at hade ham. Han vil dog for altid være eksemplet som ledelsen bør huske, før man signer en spiller der åbenlyst har mistet jordforbindelsen. Uanset om det er en af klubbens kæledægger fra tidligere. Man kan ikke redde alle, slet ikke fra dem selv.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ashour meldes på plads i Al-Ahly til en god pris.

Vildt nok at vi lykkes med at hente disse spillere og så senere indenfor kort tid sender dem videre. Der spekuleres i at vi er blevet udnyttet til at skifte imellem to rivaliserende klubber, da et direkte skifte ikke er en mulighed.

Debussy

Indlæg af Debussy »

Lupus1999 skrev:
10. jul 2023, 09:15
Ashour meldes på plads i Al-Ahly til en god pris.
Det lyder som den rigtige løsning for begge parter. Ashour virkede ikke synderligt begejstret for at komme væk fra Egypten, og hvis vi kan sælge en spiller vi givetvis ikke får glæde af for mere end hvad vi købte ham for, så er det bare super.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ifølge Tipsbladet er afløseren fundet i Aalborg og Iver Fossum. Hmm, det er vel okay at gardere sig med en 26 årig norsk landsholdsspiller, men jeg ser ikke noget lys i ham og havde håbet, at der i stedet blev plads flere minutter til akademiet her.

JBT

Indlæg af JBT »

Lupus1999 skrev:
10. jul 2023, 11:40
Ifølge Tipsbladet er afløseren fundet i Aalborg og Iver Fossum. Hmm, det er vel okay at gardere sig med en 26 årig norsk landsholdsspiller, men jeg ser ikke noget lys i ham og havde håbet, at der i stedet blev plads flere minutter til akademiet her.
God reserve som vel skal ligge og skiftes med Olsson og simsir.

Jeg mangler at vi får en decideret kantspiller fortsat. Eftersom at dem vi har af den ene eller anden grund ikke kan eller vil spille, eller sælges.

Festen ligner for alvor først lige at være startet

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

JBT skrev:
10. jul 2023, 11:49
Lupus1999 skrev:

Jeg mangler at vi får en decideret kantspiller fortsat. Eftersom at dem vi har af den ene eller anden grund ikke kan eller vil spille, eller sælges.

Da TT ikke spiller med kanter, hvorfor vil du så have lønkroner placeret der?

Med Simsir, Chilli, Marrony, Cho, som alle ret beset kan spille der, uden at det er deres favorit plads, så tænker jeg at det går.

Der er også Byskov, som kan dække pladsen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:
10. jul 2023, 12:05
JBT skrev:
10. jul 2023, 11:49
Lupus1999 skrev:

Da TT ikke spiller med kanter, hvorfor vil du så have lønkroner placeret der?

Med Simsir, Chilli, Marrony, Cho, som alle ret beset kan spille der, uden at det er deres favorit plads, så tænker jeg at det går.

Der er også Byskov, som kan dække pladsen.
Byskov bliver lejet ud, det må næsten være sikkert. Ellers giver det ikke mening at hente breddespillere ind til midtbanen. Man forventer ikke at nogen på akademiet vil nå et acceptabelt niveau og få minutter nok, hvis de bliver. Svært at tolker det anderledes
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar