Hvis det er baseret på, hvad jeg skrev, så kan jeg se at jeg har skrevet forkert. Han spiller primært højre kant (samme som Mabil) og så trækker ind og skyder med venstre.Straarup skrev: ↑5. jan 2020, 22:00Transfertanker so far.
Dreyer ind for 1 mio euro.
Jeg ser det som en no-brainer. Knægten har vist sit værd i en oprykning fra 1 div, og ser man underliggende data igennem, står det ikke værre til end det fx gjorde med Sørloth. Nu sammenligner jeg ikke med Sørloth fordi den case endte godt økonomisk, men fordi der var et helt andet outcome på hans performance, end data havde tilsagt. Jeg kan sagtens se Dreyer som vores næste gode salg. Derudover er han dansk, han har erfaring fra en engelsk træningskultur, og hollandsk fodbold, som vel sagtens kan sidestilles med superligaen.
Der skrives flere steder at Dreyer er bedst på venstre kant, det passer i mit hoved godt sammen med Mabil som ser bedst ud på højre. Det er en formidabel handel - underskrift, tak!
Transfer vinter 19/20
-
Densestar7430
Re: Transfer vinter 19/20
Jeg vil godt anholde den med Sørloth. Baseret på Wyscout var Sørloths underliggende data fremragende i Groningen, og det var i meget høj grad derfor vi købte ham. De fysiske data fra den sæson viser et monster. xG pr. skud var lige så højt som da han bombede for os. Han kom altså i de helt rigtige positioner. Til gengæld var det en mand uden selvtillid: Han fik afsluttet for lidt, og han så ud til at bruge sine kræfter forkerte steder på banen. Da han kom til os, blev han forløst på næsten alle parametre.Straarup skrev: ↑5. jan 2020, 22:00Transfertanker so far.
Jeg ser det som en no-brainer. Knægten har vist sit værd i en oprykning fra 1 div, og ser man underliggende data igennem, står det ikke værre til end det fx gjorde med Sørloth. Nu sammenligner jeg ikke med Sørloth fordi den case endte godt økonomisk, men fordi der var et helt andet outcome på hans performance, end data havde tilsagt. Jeg kan sagtens se Dreyer som vores næste gode salg. Derudover er han dansk, han har erfaring fra en engelsk træningskultur, og hollandsk fodbold, som vel sagtens kan sidestilles med superligaen.
Dreyers tal er langt fra lige så imponerende (og svære at sammenligne, da han er en helt anden type og ofte spiller en anden position). Han kan sagtens blive en succes alligevel. Der er en tendens til, at vi kigger mindre rigidt på data end tidligere i vores scouting, ser det ud til. Hvis vi gør, er det nok sæsonen 17/18 i 1. div. vi skæver til, og håber at vi kan finde den version af Dreyer frem igen.
Jeg er dog optimist ifht. Dreyer. Jeg tror dog ikke, at han lige nu har niveau til at sætte et særligt markant aftryk på mesterskabskampen.
Du har helt ret. Sørloth spiller en anden position, og de parametre hans position skal måles på, kontra Dreyer som kantspiller er forskellige.Noe skrev: ↑6. jan 2020, 08:46Jeg vil godt anholde den med Sørloth. Baseret på Wyscout var Sørloths underliggende data fremragende i Groningen, og det var i meget høj grad derfor vi købte ham. De fysiske data fra den sæson viser et monster. xG pr. skud var lige så højt som da han bombede for os. Han kom altså i de helt rigtige positioner. Til gengæld var det en mand uden selvtillid: Han fik afsluttet for lidt, og han så ud til at bruge sine kræfter forkerte steder på banen. Da han kom til os, blev han forløst på næsten alle parametre.Straarup skrev: ↑5. jan 2020, 22:00Transfertanker so far.
Dreyers tal er langt fra lige så imponerende (og svære at sammenligne, da han er en helt anden type og ofte spiller en anden position). Han kan sagtens blive en succes alligevel. Der er en tendens til, at vi kigger mindre rigidt på data end tidligere i vores scouting, ser det ud til. Hvis vi gør, er det nok sæsonen 17/18 i 1. div. vi skæver til, og håber at vi kan finde den version af Dreyer frem igen.
Jeg er dog optimist ifht. Dreyer. Jeg tror dog ikke, at han lige nu har niveau til at sætte et særligt markant aftryk på mesterskabskampen.
Sørloth stod de rigtige steder, tog de rigtige beslutninger men målene væltede bare ikke ind.
Dreyer kommer til indlæg, afslutter ikke fra dumme positioner og er stærk i kombinationsspillet. Så kræver det for en kabtspiller også at målmageren inde foran propper den i kassen, for at det kommer til at se godt ud nede ved facit-stregen. Det gør det heldigvis ikke for Dreyer, havde det gjort det, var han ikke en case for os.
Helt enig med dig, i at vi formentlig har skelet mest til hans EFB sæson, hvor han rykkede 1 div over. Sol de de handel, det er det hvert fald. Muligvis også en interessant pris, hvis den holder vand.
// Straarup 
Og det er ærgerligt, at de tilsyneladende er bedst på samme plads. Men husker jeg helt forkert, eller spillede Mabil ikke en del på venstre da han var i Esbjerg og Portugal?Densestar7430 skrev: ↑6. jan 2020, 00:53Hvis det er baseret på, hvad jeg skrev, så kan jeg se at jeg har skrevet forkert. Han spiller primært højre kant (samme som Mabil) og så trækker ind og skyder med venstre.Straarup skrev: ↑5. jan 2020, 22:00Transfertanker so far.
Der skrives flere steder at Dreyer er bedst på venstre kant, det passer i mit hoved godt sammen med Mabil som ser bedst ud på højre. Det er en formidabel handel - underskrift, tak!
// Straarup 
Ser ud til at OB løber med Sabbi.
Jeg tror kun vi var gået efter ham hvis Dreyer ikke var muligt.
Jeg tror kun vi var gået efter ham hvis Dreyer ikke var muligt.
Snup da dem begge, det er en no brainer selvom jeg synes man skal sigte endnu højere på kvalitet for at nå Europa. Økonomisk hænger begge disse spillere dog sammen, men der kan også gå for megen købmand i den (nu når Europa er så forjættet for FCM, og man formoder det er den hylde man vil nå til). Klubben har en enorm opgave foran sig.
Ja. Det ligner den klassiske med at hente en spiller, som vi tidligere har været interesseret i. EFB ville ikke sælge ham billigt, men nu opstår muligheden på Dreyer til en fin pris, da han ikke har slået til i udlandet.AltidFCM skrev: ↑4. jan 2020, 11:54Anders Dreyer er en virkelig spændende signing - hvis den altså falder helt på plads. En ung, dansk og meget talentfuld højrewing, som var EfB's kanon og faktisk gjorde lidt, hvad der passede ham. Han valgte Brighton over os i '18, og udviklingsmæssigt havde FCM måske været et bedre skridt allerede dengang - men tager ham bestemt også gerne nu.
Han bliver nok ikke billig, men kan vi få ham op i gear, er det i mine øjne en stor forstærkning nu, og han kan dække flere af de forreste positioner. Han har vist målnæse i Superligaen og har noget x-faktor. Mon ikke også, det var den signing, der ikke lykkedes sidst i august, hvor han valgte et lejeophold i Heerenveen? Det er helt sikkert en spiller, vi har et kæmpe kendskab til og har jagtet i hvert fald MINDST én gang.
Jeg ser det også som en fornuftig handel. Kan vi få ham op i gear igen, så bør han have niveau til mere end Superligaen, og vi bør også kunne tjene mere end den mio. euro, som vi skal give. Han kan derudover være med til at skabe den konkurrence på kanterne, som vi ikke havde i efteråret. Derudover tror jeg Mabil bliver solgt snart (muligvis til sommer), og så kan han overtage højrekanten.
Heerenveen er i øvrigt lige taget på træningslejr uden Dreyer.
Hans lejemål er også ophørt i Heerenveen, så det ville være underligt, hvis han tog med dem på træningslejr. 
Anders Dreyer skifter i dag!
Lægetjek er bestået.
Lægetjek er bestået.
Jeg er også optimist mht. Dreyer. Jeg forestiller mig ikke, at han kommer til at slå Mabil af i foråret, men konkurrencen til Mikael Anderson er hermed betragteligt skærpet. Med Vibe og Dreyer, som begge kan tage en kant, er der nu mulighed for, at Isaksen kan få noget mere spilletid på udleje. Det må vel være konklusionen?
Det må være dét, vi skulle have ift. kanter. Altid rart at se klubben agere tidligt i vinduerne. Næste hovedbrud ift. tilgange er Marcondes/Marcondes-erstatning og en backup på højrebacken.
Det må være dét, vi skulle have ift. kanter. Altid rart at se klubben agere tidligt i vinduerne. Næste hovedbrud ift. tilgange er Marcondes/Marcondes-erstatning og en backup på højrebacken.
Dreyer blev udlånt til Heerenveen for hele sæsonen, så det er nok derfor, at hollænderne er nød til at skrive på sin egen hjemmeside, hvorfor han ikke er med dem på træningslejr
https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/sc- ... -spanje/10
https://www.theargus.co.uk/sport/178568 ... veen-loan/
Den er såre simpel Mabil venstre kant (er primært højrebenet) og Dreyer højrekant. Men hvis vi skal bruge deres indlæg er Mabil stærkest på højre, og så må Andersson vige for Dreyer på venstre.Straarup skrev: ↑6. jan 2020, 09:12Og det er ærgerligt, at de tilsyneladende er bedst på samme plads. Men husker jeg helt forkert, eller spillede Mabil ikke en del på venstre da han var i Esbjerg og Portugal?Densestar7430 skrev: ↑6. jan 2020, 00:53Hvis det er baseret på, hvad jeg skrev, så kan jeg se at jeg har skrevet forkert. Han spiller primært højre kant (samme som Mabil) og så trækker ind og skyder med venstre.Straarup skrev: ↑5. jan 2020, 22:00Transfertanker so far.
Nej han slår ikke Mabil af, men han vil henvise Amdersson til bænken.Acebone skrev: ↑6. jan 2020, 14:29Jeg er også optimist mht. Dreyer. Jeg forestiller mig ikke, at han kommer til at slå Mabil af i foråret, men konkurrencen til Mikael Anderson er hermed betragteligt skærpet. Med Vibe og Dreyer, som begge kan tage en kant, er der nu mulighed for, at Isaksen kan få noget mere spilletid på udleje. Det må vel være konklusionen?
Det er også, hvad jeg hører. Så vidt jeg er orienteret, så blev kontrakten underskrevet allerede inden BT, EB og HF breakede aftalen.
Vi kan tabe, men aldrig besejres