Transfer vinter 2018
Re: Transfer vinter 2018
Klaus Egelund melder at Nissen er en realitet. Salgsprisen skulle være 34mio. Hvilket isoleret set imo er et fantastisk salg selvom timingen gør ondt.
Jeg håber og tror man arbejder på en forstærkning og Gammelby i Silkeborg virker umiddelbart helt oplagt hvis Silkeborg altså vil sælge til netop os.
Jeg håber og tror man arbejder på en forstærkning og Gammelby i Silkeborg virker umiddelbart helt oplagt hvis Silkeborg altså vil sælge til netop os.
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Jeg er lidt ked af at man sælger NK nu, det ville have været rart at jagte mesterskabet med så mange af vores profiler som muligt.
Kunne derudover godt forestille mig at man satser på at have Thycosen og Munksgaard som vores højre wingbacks, altså ingen indkøb, hvilket jeg egentlig tror er ok på den lange bane, men det kan koste på kort sigt at Thycosen skal spilles ind i vores system.
Tror ikke Gammelby er på vej, Silkeborg har lige solgt Skov, ryger Gammelby også har de nærmest ingen profiler tilbage, det kan blive dyrt for deres overlevelse.
Kunne derudover godt forestille mig at man satser på at have Thycosen og Munksgaard som vores højre wingbacks, altså ingen indkøb, hvilket jeg egentlig tror er ok på den lange bane, men det kan koste på kort sigt at Thycosen skal spilles ind i vores system.
Tror ikke Gammelby er på vej, Silkeborg har lige solgt Skov, ryger Gammelby også har de nærmest ingen profiler tilbage, det kan blive dyrt for deres overlevelse.
Skov skulle eftersigende have en klausul i sin kontrakt med en pris på de 8 mio FCK bød. Måske tilfældet er det samme med Gammelby? Og personligt taler det nok ikke imod handlen at han er gammel Ikast dreng.
Mike80
Egelund skriver 40 mio. kr. for Nissen på EB nu. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... el/7005246
Helt fantastik pris. Svend Graversen er virkeligt kommet godt fra land i sin stilling. Lad os så lande en kvalificeret erstatning.
Mike80
Træls at miste NK men en fantastisk destination for ham, fast europa bold og fint niveau i ligaen.
Dog tror jeg vi satser på Thychosen, han har fået godt med ros for hans lejeophold i Horsens så jeg tror klubben tror på ham.
Dog tror jeg vi satser på Thychosen, han har fået godt med ros for hans lejeophold i Horsens så jeg tror klubben tror på ham.
Thychosen er ikke i nærheden af Nissens niveau. Hvis man bare giver ham chancen, så er vi voldsomt svækkede. Thychosen en middelmådig spiller..
- UlvenFraNord
40 mio kr kombineret med at det er Ajax han skal til. Det er godt for både FCM og NK. Men som det bliver sagt, ville det være bedst hvis skiftet først blev gennemført til sommer, eller alternativt hentes en erstatning af tilsvarende kvalitet.
-
mousebreaker
Set fra et forretningsmæssigt synspunkt en fantastisk handel - en handel man simpelthen ikke kan sige nej til. Ingen tvivl om det. Stort tillykke til NK, Ajax må være noget nær toppen af hvad han på nuværende tidspunkt kunne komme til. Fra et sportslig synspunkt er det temmelig skidt. Vi kan ikke forvente Tychosen slår til og hvad hvis han bliver skadet? Der er dog masser af tid til at hente en afløser for NK og der er også tid til at spille en ny spiller ind, så jeg er trods alt fortrøstningsfuld. Vi får en hård start i ligaen med en masse svære kampe så det er fremragende at det er sket tidligt i vinduet.
Små 60 mio ind i dette vindue indtil videre og minimalt ud. Det ligner jo at næste regnskab kun bliver et minus på 15-20 mio....
Små 60 mio ind i dette vindue indtil videre og minimalt ud. Det ligner jo at næste regnskab kun bliver et minus på 15-20 mio....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
I efteråret har man ment at det er FCMs defensiv, der har været vores svageste led.
Nu er der solgt for mellem 50-60 mill. På 2 profiler.
Gad vide hvad vi så kan få ind i transfer indtægter når det er de offensive spillere der skal fyres af.
Håber på at der kan findes en erstatning for NK, så vi kan stå så stærkt som muligt i kampen om guldet.
Personlig holdning
Nu er der solgt for mellem 50-60 mill. På 2 profiler.
Gad vide hvad vi så kan få ind i transfer indtægter når det er de offensive spillere der skal fyres af.
Håber på at der kan findes en erstatning for NK, så vi kan stå så stærkt som muligt i kampen om guldet.
Personlig holdning
Fantastisk flot salg, men godt nok dårlig timing.
Det ligner man går med den langsigtede forretningsbeslutning, da 40 mio for en back er big money (derudover har vi sikkert forhandlet den sædvanlige videresalgsklausul) samt det må være noget nær den perfekt klub NK kommer til. Ajax ser ud til at sælge deres højre back til sommer, og antager, at de ikke betaler 40 mio. kr. for NK, hvis de ikke regner med at give ham chancen. Han bør også passe godt ind i Ajaxs offensive spillestil, og derudover kan Ajax lave meget store salg, hvorfor en videresalgsklausul kan blive guld værd på sigt, hvis NK slår igennem dernede.
Timingen er dog ganske frygtelig, da vi er rimelig godt besat med gode reserver stort set hele vejen rundt bortset fra...højre back, hvor vi har 2 ganske talentfulde, men meget uprøvede kræfter, som jeg vil være bekymret for at satse på i det kommende forår. Munksgaard har været skadet det meste af efteråret, og er fortsat ikke helt klar, mens Tychosen har meget lidt erfaringen på backen på Superliganiveau. Hvis ikke vi henter en ny back ind, så frygter jeg sgu lidt, at det er mesterskabet, som man er ved at sælge for den store økonomisk gevinst, der kan komme på NK.
Jeg har selv nævnt Gammelby flere gange, og han er nok den eneste back i Superligaen, som jeg synes der er interessant.
En halvt års lejeaftale med en stærkt spiller til backen kunne også være interessant. Særligt, hvis man gerne vil satse på Munksgaard og Tychosen på lang sigt. Altså samme model som vi lige har lavet med Erik og tidligere med Bodurov.
Nogen bud på en stærk højre wingback, som vi kan leje i foråret?
Det ligner man går med den langsigtede forretningsbeslutning, da 40 mio for en back er big money (derudover har vi sikkert forhandlet den sædvanlige videresalgsklausul) samt det må være noget nær den perfekt klub NK kommer til. Ajax ser ud til at sælge deres højre back til sommer, og antager, at de ikke betaler 40 mio. kr. for NK, hvis de ikke regner med at give ham chancen. Han bør også passe godt ind i Ajaxs offensive spillestil, og derudover kan Ajax lave meget store salg, hvorfor en videresalgsklausul kan blive guld værd på sigt, hvis NK slår igennem dernede.
Timingen er dog ganske frygtelig, da vi er rimelig godt besat med gode reserver stort set hele vejen rundt bortset fra...højre back, hvor vi har 2 ganske talentfulde, men meget uprøvede kræfter, som jeg vil være bekymret for at satse på i det kommende forår. Munksgaard har været skadet det meste af efteråret, og er fortsat ikke helt klar, mens Tychosen har meget lidt erfaringen på backen på Superliganiveau. Hvis ikke vi henter en ny back ind, så frygter jeg sgu lidt, at det er mesterskabet, som man er ved at sælge for den store økonomisk gevinst, der kan komme på NK.
Jeg har selv nævnt Gammelby flere gange, og han er nok den eneste back i Superligaen, som jeg synes der er interessant.
En halvt års lejeaftale med en stærkt spiller til backen kunne også være interessant. Særligt, hvis man gerne vil satse på Munksgaard og Tychosen på lang sigt. Altså samme model som vi lige har lavet med Erik og tidligere med Bodurov.
Nogen bud på en stærk højre wingback, som vi kan leje i foråret?
- UlvenFraNord
Ja to profilsalg og en lejet profil ind, som kun er her et halvt år. Der skal altså noget ind også, som vi kan bygge på.
Fuldstændig enig med dette.UlvenFraNord skrev: ↑20. jan 2018, 11:2040 mio kr kombineret med at det er Ajax han skal til. Det er godt for både FCM og NK. Men som det bliver sagt, ville det være bedst hvis skiftet først blev gennemført til sommer, eller alternativt hentes en erstatning af tilsvarende kvalitet.
Hvis ikke vi står med mesterskabet til sommer, vil der blive peget på vores ageren i dette vindue som en af årsagerne.
Ift. Gammelby mindes jeg at han engang skulle have udtalt han aldrig ville spille for FCM efter han røg ud som ungdomsspiller. Kan dog ikke lige finde et link på det men husker en kommentator nævnte det under en kamp.