EL Q4/2: FC Midtjylland - Malmø FF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: EL Q4/2: FC Midtjylland - Malmø FF

Indlæg af THenry »

Flodisar har haft en fin snak med Halsti forud for torsdagens match, så jeg deler lige hans tanker.
https://www.svenskafans.com/fotboll/hal ... 91621.aspx

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
28. aug 2018, 18:17
Jeg synes de vrøvler i mediano. Jeg er enig med Glenn i at vi leder efter det flotte spil i FCM, men tallene viser helt tydeligt at kvaliteten stadig er der. Vi er et brændt straffe mod agf og en ubetænksomhed fra Paul mod OB fra 4 point ekstra, og alligevel er vi med helt fremme.
Kan vi samtidig gå videre på torsdag, hvor vi må siges at være pæne favoritter, så viser det samtidig at niveauet i dansk fodbold, hvert fald er på niveau med det svenske og måske endda bedre, også med tanke på fcn der slog aik ud.
Jeg synes endda Peter b sagde at fck stod bedre end fcm i denne udgave af EL. Jeg er slet ikke enig.
Det Riddersholm hentyder til er at vi ikke har kvalitet nok i åben spil som hold. Derfor er vi et meget enstrenget hold og som sådan vil det være en falliterklæring for kvaliteten i superligaen hvis vi kan blive mestre. Derudover siger han også at hvis vi først begynder at få det offensive spil til at køre, så skal de andre godt nok passe på, for så bliver vi svære at stoppe. Det er jeg også enig i.

Brüchmann siger at hans mavefornemmelse er at vi (dk) får nul hold i gruppespillet og at han faktisk tror mere på FCK end på FCM fordi han syntes at Malmø i en time ikke bare var bedre, men markant bedre end vi var. Det er jeg enig i.

Nu skal jeg ikke komme med yderligere begrundelser for PBs mavefornemmelser, men jeg tænker også at FCKs historik og vores egen historik i Europa i det store hele er to så forskellige verdener, at det er naturligt nok for ham at pege den vej. Specielt med den mangel på kvalitet i afgørende kampe vi har vist i Europa de seneste år. Alle med en lille smule fornuft ved jo godt hvem der står med størst chance grundet det resultat man fik i sidste runde, men derfor er det da ok at have en dårlig fornemmelse for vores kamp mod Malmø - hvilket jeg også har. Vi har simpelthen underpræsteret så markant i afgørende kampe i Europa fra og med Osmanlispor kampene, at jeg gerne vil se en god og helstøbt præstation mod en tilnærmelsesvis jævnbyrdig modstander før jeg vil tro på at vi er kommet ud af det mentale kompleks vi ser ud til at have opbygget i Europa
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

THenry skrev:
28. aug 2018, 21:03
Flodisar har haft en fin snak med Halsti forud for torsdagens match, så jeg deler lige hans tanker.
https://www.svenskafans.com/fotboll/hal ... 91621.aspx
Tack! Tänkte gå in och tipsa om denna men det hade du ju redan fixat!
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Shit jeg har nerver på, vi skal simpelthen videre. Det er godt at der har været så meget transferaktivitet, som har holdt mig beskæftiget.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

SimonH skrev:
29. aug 2018, 20:07
Shit jeg har nerver på, vi skal simpelthen videre. Det er godt at der har været så meget transferaktivitet, som har holdt mig beskæftiget.
Har det lidt på samme måde. Jeg har det også sådan at hvis det skulle kikse med gruppespillet, så håber jeg eddermame at vi dør med støvlerne på og ikke på den sædvanlige måde hvor vi er passive og bare lader stå til
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

20 mand udtaget
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/tr ... malmo-ff-1

Formentlig 2 midterforsvarer så bliver sorteret fra.
Det må være første gang ingen af de 6, ikke er skadet, og dermed nogle gode forsvarer der skal på tribunen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har en god mavefornemmelse. Hvor ofte taber vi lige på MCH Arena? Det er sjældent. Vi har en super stærkt trup, og den sikre 3-0 sejr over Randers viste et hold som endelig havde fundet spillet. Vores defensiv er bomstærk, og med Mabil og Wikheim på kanterne skal Malmø godt nok stå tidligt op for at afholde os fra chancer. Det afgørende bliver at få bolden ind, jeg synes Mayron George bør starte på toppen, han viser god form i øjeblikket med mål til følge og det bliver afgørende.

Så jo, glæd jer til i morgen, vi vinder! ;-) :fcmwolf:

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

DATA hentet fra Transfermarkt.
Ved godt at det slet ikke er retvisende, men kedede mig nu lidt her til aften, og synes det kunne være sjovt at sammenligne de 2 holds mulige opstillinger, opgjort i nuværende-højeste spillerværdi. Ville da lige dele den med jer.

Selvfølgelig har de lige Rosenberg, som topper på "højeste værdi".

Jeg tror på en sejr.
Vedhæftede filer
Screen Shot 2018-08-30 at 00.56.58.png

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

Diebesten skrev:
30. aug 2018, 01:01
Ved godt at det slet ikke er retvisende, men kedede mig nu lidt her til aften, og synes det kunne være sjovt at sammenligne de 2 holds mulige opstillinger, opgjort i nuværende-højeste spillerværdi. Ville da lige dele den med jer.

Jeg tror på en sejr.
Sjovt at se at 6 ud af 11 hos Midtjyland er på deres højeste værdi, mens det er 0 ud af 11 hos Malmö. Viser rigtig meget hvilke slags klubber vi har at gøre med.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Video fra Malmøs pressekonference forud for kampen. https://www.youtube.com/watch?v=2g3polXsHjs

Sjov detalje, at ACs kone havde termin 24. august. Vi kan da håbe, hun går i fødsel i dag, og at han melder afbud til kampen ;)

Rosenberg og AC virker (ikke overraskende) ret overbeviste om, at de kan vinde kampen.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi skal prøve at matche MFF fansene på tribunerne I aften og gerne overgå dem. Der skal synges igennem i aften og vise drengene på banen, at vi er der og at de skal gøre deres aller bedste og sikre os det gruppespil. Kom nu - hjælp fanzonen med at skabe en fantastisk stemning i aften. Ikke kun på CC men på hele stadion. Vi skal vinde og i det gruppespil. Sejr.

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Xinx skrev:
30. aug 2018, 08:33
Diebesten skrev:
30. aug 2018, 01:01

Jeg tror på en sejr.
Sjovt at se at 6 ud af 11 hos Midtjyland er på deres højeste værdi, mens det er 0 ud af 11 hos Malmö. Viser rigtig meget hvilke slags klubber vi har at gøre med.
Ja- om det er grundet at vores spillere topper i deres karriere og at deres spillere tidligere har været på et højere niveau.. er ikke til at sige. Men meget interessant.

Kim

Indlæg af Kim »

Som optakt til i aften fandt jeg highlights på malmø's kamp i weekenden.

https://www.youtube.com/watch?v=AZV_Y82nECc

Sirius syntes jeg bakker alt for meget i kampen, og Malmø kommer ret sent på 1-0 hvorefter de falder som perler på en snor.
Jeg håber meget vi i aften kommer ud med fuld power og viser hvem der er på hjemmebanen - på den måde kan vi holde dem i skak.
Taktikken fra forrige hjemmekamp mod Astanna omkring at spille afventende/passivt samt overlade kampen til udeholdet - ja, med den taktik tror jeg vi kommer at se en svensk sejr, og så starter klagetrommerne...

Håber på Energi i aften - FORZA FC!

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg glæder mig virkelig meget til i aften og er meget spændt på holdet og taktikken.
Er selv splittet mellem boldbesiddelse og omstillinger, men hælder til det sidste da vi ikke skal jagte et resultat.

Hvad tænker i vil være den bedste taktik til kampen?

Kim

Indlæg af Kim »

Hej C,

Enig - det er jo bedre en juleaften, da man var knægt...

Igen - skal vi blot leve på omstillingerne, ja så kommer vi til at overlade kampen til de blå - og jeg ser p.t. malmø som et bedre spillende hold end os p.t. - derfor mener jeg de skal trykkes fra start og trykkes, så de føler de får det rigtig svært.
Lidt ala vores 2. halvleg i Sverige hvor vi sad tæt på dem, og som også kostede 5 advarsler - Vi skal turde takle og sidde tæt på dem for at vinde kampen, og det mener jeg der skal til - vi må ikke henfalde til at tro vi kan spille en uafgjort hjem, dertil er de for dygtige!

Besvar