Klart at en flykatastrofe hvor hele holdet befinder sig ombord vel er ca worst case. Så det har du selvflg ret i. Jeg havde stadigvæk ikke fantasi til at forestille mig at vi kunne dykke så dybt med en trup som ikke var hårdt ramt af skader.Kent skrev: ↑12. mar 2017, 10:06Jeg tror sådan set ikke, at du finder nogen, som mener, at vores pointsnit er tilfredsstillende. Jeg er i hvert fald helt enig med dig i, at vi har skuffet pointmæssigt, især på hjemmebane. Men hvis 1.56 i snit er 'langt under er worst case scenario', så er vi ikke enige om, hvad et worst case scenario er.
Vi er efter vinterpausen svage i angrebet og i forsvaret. Det er jeg enig i - vores snit er dog ikke faldet i forårets 3 kampe. Hvis vi kigger hvad vi havde på papiret da vi gik ind til sidste efterår på de positioner du nævnerKent skrev: ↑12. mar 2017, 10:06Jeg er heller ikke enig i, at vores trup er ekstrem stærk ift ligaen. Vi har en god bredde på visse positioner, men andre steder halter det. Mener du fx at vi er 'ekstremt stærke' i angrebet? - eller i midterforsvaret? eller i bredden på 6'eren (i efteråret). Når vi - som vi stort set har gjort hele sæsonen indtil videre - spiller med Paul, Rømer og Banggaard/Riis i startopstillingen, så er der altså 3 nøglepositioner, hvor vi imo ikke ligefrem er ekstremt stærke. Og det har kostet point - manglende kvalitet i felterne har kostet, som det altid gør. Her må vi tage til efterretning, at signalet fra ledelsen er, at vi er i en opbygningsfase og at man derfor prioriterer spilletid til fx Paul, Due og Riis, selvom man ved, at det koster point. Forhåbentlig høster vi gevinsterne af den investering om 1-2 sæsoner, ligesom vi gjorde da vi af nød investerede spilletid i Rilwan, Sly, Julle, Albæk, Reid m.fl. Men det kan også ende med, at de bliver den næste Baba, Jude eller Sivebæk.
Angreb: Pusic, Paul, Bruninho
6'eren: Sparv, Halsti, Rømer
Midterforsvar: Kian, Banggaard, Riis, Halsti
- så synes jeg at det kun var midterforsvaret som haltede, da vi helt klart manglede en ledertype.
Bruninho blev aldrig en rolle grundet skader så derfor blev vi ramt på bredden i angrebet, men vi havde trods alt Pusic og Paul. Sparv blev skadet og det var naturligvis til en vis grad uheldigt - jeg mener stadigvæk at man set udefra ikke respekterede hans overbelastningskade nok. Det er naturligvis spekulativt om vi havde undgået den lange pause hvis vi havde sparet ham mere i opstarten inkl EL kval kampene i runde 1 og 2.
Vedr åb-kampen:
Jeg tror på at vi vinder den kamp fordi Würtz er ude, men det bliver helt sikkert en tæt og måske ondskabsfuld kamp. I min verden er det hadeopgøret over dem alle både for os og for dem.
Selvom jeg tror på en sejr vil jeg være tilfreds med en uafgjort på forhånd.