SL: AaB vs. Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: SL: AaB vs. Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
12. mar 2017, 10:06
Jeg tror sådan set ikke, at du finder nogen, som mener, at vores pointsnit er tilfredsstillende. Jeg er i hvert fald helt enig med dig i, at vi har skuffet pointmæssigt, især på hjemmebane. Men hvis 1.56 i snit er 'langt under er worst case scenario', så er vi ikke enige om, hvad et worst case scenario er.
Klart at en flykatastrofe hvor hele holdet befinder sig ombord vel er ca worst case. Så det har du selvflg ret i. Jeg havde stadigvæk ikke fantasi til at forestille mig at vi kunne dykke så dybt med en trup som ikke var hårdt ramt af skader.
Kent skrev:
12. mar 2017, 10:06
Jeg er heller ikke enig i, at vores trup er ekstrem stærk ift ligaen. Vi har en god bredde på visse positioner, men andre steder halter det. Mener du fx at vi er 'ekstremt stærke' i angrebet? - eller i midterforsvaret? eller i bredden på 6'eren (i efteråret). Når vi - som vi stort set har gjort hele sæsonen indtil videre - spiller med Paul, Rømer og Banggaard/Riis i startopstillingen, så er der altså 3 nøglepositioner, hvor vi imo ikke ligefrem er ekstremt stærke. Og det har kostet point - manglende kvalitet i felterne har kostet, som det altid gør. Her må vi tage til efterretning, at signalet fra ledelsen er, at vi er i en opbygningsfase og at man derfor prioriterer spilletid til fx Paul, Due og Riis, selvom man ved, at det koster point. Forhåbentlig høster vi gevinsterne af den investering om 1-2 sæsoner, ligesom vi gjorde da vi af nød investerede spilletid i Rilwan, Sly, Julle, Albæk, Reid m.fl. Men det kan også ende med, at de bliver den næste Baba, Jude eller Sivebæk.
Vi er efter vinterpausen svage i angrebet og i forsvaret. Det er jeg enig i - vores snit er dog ikke faldet i forårets 3 kampe. Hvis vi kigger hvad vi havde på papiret da vi gik ind til sidste efterår på de positioner du nævner

Angreb: Pusic, Paul, Bruninho
6'eren: Sparv, Halsti, Rømer
Midterforsvar: Kian, Banggaard, Riis, Halsti

- så synes jeg at det kun var midterforsvaret som haltede, da vi helt klart manglede en ledertype.

Bruninho blev aldrig en rolle grundet skader så derfor blev vi ramt på bredden i angrebet, men vi havde trods alt Pusic og Paul. Sparv blev skadet og det var naturligvis til en vis grad uheldigt - jeg mener stadigvæk at man set udefra ikke respekterede hans overbelastningskade nok. Det er naturligvis spekulativt om vi havde undgået den lange pause hvis vi havde sparet ham mere i opstarten inkl EL kval kampene i runde 1 og 2.

Vedr åb-kampen:
Jeg tror på at vi vinder den kamp fordi Würtz er ude, men det bliver helt sikkert en tæt og måske ondskabsfuld kamp. I min verden er det hadeopgøret over dem alle både for os og for dem.

Selvom jeg tror på en sejr vil jeg være tilfreds med en uafgjort på forhånd.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sander

Indlæg af Sander »

Vi ser stadig ikke forbedringer hos FCM. Det kommer heller ikke til at ske under Thorup. Der er ingen engagement i truppen og træneren.

Det bliver nederlag imorgen, selv om Aab er det højest rangeret hold vi har slå i denne sæson.

Hvor er det træls at følge fcm.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Sander skrev:
12. mar 2017, 20:54
Vi ser stadig ikke forbedringer hos FCM. Det kommer heller ikke til at ske under Thorup. Der er ingen engagement i truppen og træneren.

Det bliver nederlag imorgen, selv om Aab er det højest rangeret hold vi har slå i denne sæson.

Wow.... bare wow 🙄

/Cortez

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Sander skrev:Vi ser stadig ikke forbedringer hos FCM. Det kommer heller ikke til at ske under Thorup. Der er ingen engagement i truppen og træneren.

Ok.

Så du holder med Skive fremadrettet.

Hej hej.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

PH1978 skrev:
13. mar 2017, 16:12
Sander skrev:Vi ser stadig ikke forbedringer hos FCM. Det kommer heller ikke til at ske under Thorup. Der er ingen engagement i truppen og træneren.

Ok.

Hej hej.

Jeg tænker det er nemmere at holde med FCK.. De har flere penge og mere succes.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

DenStolteJyde skrev:
13. mar 2017, 16:29
PH1978 skrev:
13. mar 2017, 16:12

Ok.

Hej hej.

Jeg tænker det er nemmere at holde med FCK.. De har flere penge og mere succes.
Hvorfor ikke bare gå all in og holdem med Bayern München eller Barcelona?

Kent skrev:
12. mar 2017, 15:52
Hvis vi også skal tale lidt kamprelateret i denne tråd, så må fokus være på, at få lukket AaBs backs ned, og tvinge dem til at spille bolden op centralt, hvor vi bør være stærkest, når Wurtz er ude. Wurtz er desuden en af deres allerbedste presspillere, så hans fravær kan være med til at give os gode muligheder for at spille os igennem. Due kan godt få en nøglerolle, da AaB kommer til at mangle skraldemanden på midten, så det kan give noget plads at arbejde på centralt.
:geek: :D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

EnSurUlv skrev:
11. mar 2017, 23:49
Jeg magter ikke at høre på ' folk er forvente' kommentaren.
Det er en meget passiv agressiv måde at diskvalificere vores andres holdninger på!
Hvis vi ikke er enige med de brugere der synes at alle er forvente, ja så er vi jo nogle af dem der er forvente og derfor er vi fejl på den.
Jeg er ikke forvent. Og inden en eller anden smider en kommentar om hvor længe han/hun har været fan, så spar dig!
Ved ikke hvem der er mest aggresiv, men husk på at hvis du ikke vil have andre diskvalificere dine holdninger, skal du heller ikke diskvalificere dig.
En holdning kan pr. defination ikke være forkert, og alle har naturligvis lige meget ret til deres holdninger.

Jeg kan ikke udelukke jeg misforstår dig, men som jeg læser hvad du skriver stiller du folk meget i kasse.
Der er "os" der tør og tillader os at stille forventninger osv.
og så der er en eller anden lalleglad gruppe.

Husk på det er meget mere nuanceret, og man selvfølgelig kan støtte klubben positivt, men også stadig håbe/forlange end mere end et point snit på 1,56. :)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nu jeg er i gang med at spamme,
Men denne gang On Topic:

Samme 11 som mod Lyngby

Start-11:
Mikkel Andersen, Rasmus Nissen Kristensen, Kian Hansen, Kristian Riis, Filip Novak, André Rømer, Jakob Poulsen, Mikkel Duelund, Gustav Wikheim, Rilwan Hassan, Paul Onuachu

Bænk: Johan Dahlin, Markus Halsti, Janus Drachmann, Jonas Borring, Simon Kroon, Mads Døhr Thychosen, Bruninho

Anderson, Tim Sparv og Rafael van der Vaart sidder ude,
Thycosen er med OG Paul er blevet klar :)

http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/start-11-mod-aab

Cortez

Indlæg af Cortez »

Ufatteligt lavt teknisk niveau der bliver lagt for dagen. Simple driblinger og afleveringer der ikke lykkes, stillestående angreb, når ÅB lukker midten ned. Indlæg der ikke rammer i nærheden af hvor den var tænkt, lilleput fejl hvor man placerer sig på den forkerte side af den mand, man skal dække af for ved løb mod vores mål, og jeg kunne blive ved. Nogle gange funderer jeg sgu over om vores spillere er mere uintelligente ned gennemsnittet :shock:

Kom nu for fanden...

/Cortez

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Alle kan sgu da se at det er jammerligt det vi præsterer. Vi løber rundt som om vi ikke ved hvorfor vi er der. Sørgeligt

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Hvorfor tror I der er nogle der ikke kommer på stadion. Man gider da ikke gi penge for sådan en gang roderi.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det er godt nok et lavt niveau der bliver præsteret på. Det kan næppe blive dårligere end det her fra begge mandskaber på samme tid.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg synes også at tændingen og dermed intensiteten er fraværende fra begge mandskaber. Underligt. De her to hold plejer at gå i flæsket på hinanden.

Jeg forventer to meget hæse trænere komme ud til anden halvleg

mnm123

Indlæg af mnm123 »

mousebreaker skrev:
13. mar 2017, 19:58
Jeg synes også at tændingen og dermed intensiteten er fraværende fra begge mandskaber. Underligt. De her to hold plejer at gå i flæsket på hinanden.

Jeg forventer to meget hæse trænere komme ud til anden halvleg
Ja, eller begge hold er ikke bedre ind det de viser

mnm123

Indlæg af mnm123 »

pinligt indsats af holdet, hvor er gnisten at vise vi vil være ned

Besvar