Kampen i går var endnu et eksempel på hvor dårligt vi har spillet de sidste 8 måneder, det er mig simpelthen en gåde at vi kan spille så dårligt og ideforladt på denne tid af sæsonen.
De første 4 måneder af sæsonen red vi videre på bølgen fra sidste sæson, men da vi fik en røvfuld af Napoli forsvandt alt selvtillid ud af truppen. Efter min overbevisning er det trænerens opgave at få det banket tilbage i spillerne, men det er bare ikke sket.
Der er ALT for mange udsving og underpræsterende spillere. Rømer, Kian, Sparv, Poulsen og Sisto er som jeg ser det milevidt fra deres bedste udgave, det er bekymrende da det er nøglespillere i truppen.
Spillet er rodet og ideforladt og ofte bliver det til lange bolde som næsten altid havner hos modstanderholdet fordi vi ikke magter at sætte 3-4 afleveringer sammen. Jeg mener Thorup har haft tid nok til at implementere hans ideer og spillestil og at holdet burde spille derefter, det virker bare ikke som om der er en spillestil eller plan. Derudover kan man vel også diskutere om motivations evnen fra træner teamet er tilstrækkelig. Et par gange har vi oplevet at holdet er blevet fuldstændig kørt over i starten af enten 1. eller 2. halvleg. Og mange spillere der underpræsterere. Det peger i mine øjne alt sammen på træneren.
P.S Ønsker mig Jakob Michelsen ved roret i næste sæson. Det er virkelig imponerende det han laver i Sønderjyske, han har masser af gejst og karisma og det lader til han får det bedste ud af sine spillere...
SL: FCM VS. AGF
-
Steffen am
Re: SL: FCM VS. AGF
Mener du SønderjyskE, AaB og Brøndby i højere grad er storhold og har noget at gøre i europæiske kampe?HKP skrev:Vanvittigt hvor tydeligt det hermed bliver skåret ud i pap, at sæsonen 2014/15 var en enlig svale.... Der er ikke noget storhold over det her længere....
Europæisk bliver det forhåbentlig ikke til, for vi har ikke noget at gøre der....
Har han nu også fået i min bog, også hvorfor jeg ikke har nævnt det før. Men synes han afleverede det lånte anfører bind mod United, har han præsteret under niveau, som jeg ser det i hvert.mousebreaker skrev:Sgu ikke meget kredit Sparv har fået sparet op på dette forum.
Uheldigt/dårligt selvmål og nogle frispark javist. Han er stadig vores måske vigtigste spiller (ingen back up) og det er vel kun naturligt at han får et dårligt run. Jeg ser ingen grund til alarm på den front - endnu...
Det er immervæk 11 kampe (+ en karantæne)
Synes faktisk Rømer sammen med NK og måske Rilwan og Olsson har spillet sig op.Sniper skrev: Der er ALT for mange udsving og underpræsterende spillere. Rømer, Kian, Sparv, Poulsen og Sisto er som jeg ser det milevidt fra deres bedste udgave, det er bekymrende da det er nøglespillere i truppen.
Men ellers er jeg, desværre, meget enig.
Specielt Kian, Sparv og Poulsen er skuffende i og med at det burde være lederne på holdet og måske der hvor de 'primære' problemer ligger?
Sisto som den med det højeste top niveau, er selvfølgelig også en kæmpe ulempe at mangle i en ordentlig stand.
-
mousebreaker
Jeg kan på ingen måde se at en mand som Jacob Michelsen med 28 superligakampe på bagen som træner på nogen måde skulle være aktuel. Jo, havde han en stor karriere bag sig som spiller så kunne jeg gå med til det. For mig at se falder folk alt for hurtigt på halen for den slags. Det er lidt som når en angriber rammer en stime så tror alle han er verdens bedste og vil betale en formue for ham hvorefter han rammer det forudsigelige cold run.
Det kan være en wonder season hvor alt bare spiller pga Lars Søndergaards forarbejde ligeså vel (næsten..) som det kan være Michelsens. Det halve år i 2015 JM var træner i 1 division fik han 3 (tre) sejre. Sønderjyske rider på en stime og tillykke med det. Næste år tror jeg næppe de at finde i toppen igen og så kan det være at benovelsen er faldet. Lad ham nu bevise sit værd over tid. Det kan da sagtens være at det er fremtidens Ferguson, meeeen jeg vil se mere på CV'et inden han kan komme til en klub som FCM.
Det kan være en wonder season hvor alt bare spiller pga Lars Søndergaards forarbejde ligeså vel (næsten..) som det kan være Michelsens. Det halve år i 2015 JM var træner i 1 division fik han 3 (tre) sejre. Sønderjyske rider på en stime og tillykke med det. Næste år tror jeg næppe de at finde i toppen igen og så kan det være at benovelsen er faldet. Lad ham nu bevise sit værd over tid. Det kan da sagtens være at det er fremtidens Ferguson, meeeen jeg vil se mere på CV'et inden han kan komme til en klub som FCM.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- DenStolteJyde
Snakker vi om Pusic her?mousebreaker skrev:Det er lidt som når en angriber rammer en stime så tror alle han er verdens bedste og vil betale en formue for ham hvorefter han rammer det forudsigelige cold run.
-
Chiquizito92
I så fald viljeg i hvert fald ikke synes, at det er et rimeligt synspunkt. Kigger man på hans scoringsstatistik har han da gjort det kontinuerligt godt - også for os i såvel denne som i sidste sæson.DenStolteJyde skrev: Snakker vi om Pusic her?
-
mousebreaker
Nej det var bestemt ikke møntet på Pusic. Jeg synes han er en angriber af høj høj superliga klasse. Som alle angribere er han dog også afhængig af at de andre offensive kræfter fungerer. Han arbejder desuden hårdt for holdet imo.
Det var blot en generalisering. Hvis angribere der ellers har lidt en meget anonym tilværelse rammer en stime på 6-7 kasser på 8-10 kampe, så er alle helt oppe at køre. Han kan endda blive solgt til udlandet hvis timingen er rigtig, uagtet at han ellers har været i bedste fald under middel. En forsvarspiller eksempelvis skal bevise sit værd over en meget længere periode før han trækker overskrifter. Sådan er det bare. Jeg mener at Jacob Michelsen lige skal bevise sit værd over længere tid førend man kan begynde at sætte ham i forbindelse med større klubber.
Hvad sker der når SønderjyskE får en udskiftning på betydende pladser, hvad sker der når tingene ikke kører?
Lige nu er det bare medgang medgang medgang i en klub hvor der overhovedet ikke eksisterer et pres. De skal blot undgå at rykke ned - og respekt for det. Jeg køber ikke det medløberi på så kort en bane.
Det var blot en generalisering. Hvis angribere der ellers har lidt en meget anonym tilværelse rammer en stime på 6-7 kasser på 8-10 kampe, så er alle helt oppe at køre. Han kan endda blive solgt til udlandet hvis timingen er rigtig, uagtet at han ellers har været i bedste fald under middel. En forsvarspiller eksempelvis skal bevise sit værd over en meget længere periode før han trækker overskrifter. Sådan er det bare. Jeg mener at Jacob Michelsen lige skal bevise sit værd over længere tid førend man kan begynde at sætte ham i forbindelse med større klubber.
Hvad sker der når SønderjyskE får en udskiftning på betydende pladser, hvad sker der når tingene ikke kører?
Lige nu er det bare medgang medgang medgang i en klub hvor der overhovedet ikke eksisterer et pres. De skal blot undgå at rykke ned - og respekt for det. Jeg køber ikke det medløberi på så kort en bane.
"There is a disconnect in what we know and what we do!