Falcons skrev:Ny træner - Nu!! - eller....
Jess fremstår som en flink og ærlig fyr, men han er desværre en helt forkert træner til FCM. Han er ansat ud fra de forkerte grundlag og forudsætninger. Årsagen er, at han er Steinleins valg. Vi havde en træner med vinder DNA - det har vi ikke i dag, derfor falder alt det der var bygget op nu langsomt fra hinanden. Før kunne vi vinde kampe med et U-19 hold og 12 skader fordi vi VILLE vinde - den attitude er nu væk - og vi er ikke længere nogen skræk modstander for nogen overhovedet. Alle tal og statistikker bekræfter denne holdning. Det skræklige er, at man ikke kan se, hvor vi er på vej hen, der er ingen tegning til noget som helst, ud over, at vi dag for dag mister mere og mere af det vi havde og stod for - VORES FCM DNA. power fodbold, vinder DNA, højt pres, aggressive og stærke i nærkampe, målsøgende, mange afslutninger - alle ting som man efterfølgende kunne aflæse i statistikker efter en kamp.....i dag ser det anderledes ud.
Min forudsigelse siger mig, at hvis vi ikke foretager os noget, og forsætter ud af den nuværende vej, vil vi i næste sæson blive overhalet i tabellen af AGF. De er på vej frem og ved at opbygge en vinder kultur - vi er på vej den anden vej, hvis vi ikke foretager os noget NU! Vi skal heller ikke glemme OB som også bygger på. Uden handling ser jeg en 5-8 placering næste år - i indeværende år kan vi ramme fra 3-6 pladsen.
Steinlein var under Glenn ofte sat uden for døren og uden nærkontakt i dagligdagen - fordi træner teamet kunne selv. De sendte Stein i byen med ønsker, men klubben blev drevet og bygget af en dygtig og visionær træner - ikke af direktionen - Stein mærkede at træneren voksede sig større end sig selv. Træneren var den efterspurgte af presse og alle omkring klubben. En situation Stein ikke brød sig om og det udviklede sig til det vi alle kender. Derfor søgte Steinlein en blød type da der skulle findes en afløser for Glenn. En træner han kunne styre og manipulere med. Ikke en vinder, men en træner og en person, der vil sidde i rundkreds med Steinlein. Derfor gik han efter bløde typer som Jonas Dahl, Jonny Mølby og Jess Thorup - det er jo ikke ligefrem en opgradering af det vi havde....Tværtimod !! For at bruge Steinleins ord, så skal vi bygge 5% på i hvert vindue. Det gælder vel også på træner posten, den person der er ansvarlig for at vi får det optimale ud af, og kan styre en spillertrup ? ???
Dem der vil forsvare Jess vil sige, at det gik jo meget godt da han startede....Ja, men der levede han af den opbyggede DNA og da den langsomt forsvandt uden selv at have værktøj i posen, står han mere og mere nøgen tilbage.
Typer og mandfolk med deres egen mening, som den tidligere Amerikanske landstræner Bob Bradley, Ole Gunnar Solskjær, Lars Olsen m.fl viste Steinlein, at han ikke kunne styre på samme måde som den mere bløde type. Men var Steinleins valg det bedste for klubben ? eller plejede han bare egne interesser ved at ansætte Thorup? Steinlein står i en svær situation. Fyrer han Jess, vil bestyrelse og ejer kræve mere indflydelse ved næste ansættelse og dermed vil han udstille egne mangler fremover og kan komme i en situation som under Riddersholm.
Hvis vi som klub skulle forsætte med at bygge på og udvikle os, var det sådanne typer som Bradley, Solskjær, Olsen, M.fl. vi skal have.
En klub skal styres af en stærk ledelse (Don Ø). Truppen skal se op til og have respekt for deres anføre (check - der består vi), truppen skal have respekt for deres træner for at yde deres bedste (den respekt er der ikke længere og truppen yder ikke sit optimale), træneren skal have respekt for sin ledelse (den havde vi ikke, men den har vi måske fået.. )
Nu har han fået sin mand på posten, og han har igen fået sat sig selv ved bordet, men nu falder både træner og spillerindkøb igennem, da han ikke får den nødvendige sparring - og en stærk spillertrup slår op i banen fordi de kan og mangler respekt fra deres ledelse.
Vi er som klub i frit fald for øjeblikket og bestyrelsen skal derfor gribe ind, da genopretningen kan tage tid og vil koste millioner. Millioner vi allerede taber i form af faldende antal tilskuere, TV indtægter, Europæisk deltagelse mm.
Det er synd for Jess Thorup at han er fejl castet til en opgave han ikke er voksen til at håndtere. Han er jo i princippet ansat til at skjule et andet problem.....
Enig i dine betragtninger.
Vi ser virkelig ud til at være på en rutschebanetur, og hvis ikke der sker noget nu er jeg bange for at vi ender langt nede i tabellen.
Jeg er ikke glad for det kammerateri der er mellem Steinlein og Ankersen. Det er aldrig sundt for en virksomhed. Men hvis det er Steinlein og Ankersen der bestemmer det meste omkring holdet, og træneren det mindste, ja så får vi kun nikkedukker som trænere. Det synes jeg faktisk Thorup er. Hans attitude kan jeg bestemt ikke lide. Han virker ikke som en der kan give en skideballe. Han er nok for flink.
Og hvis vi ser på AGF så synes jeg allerede nu at man kan se at der er ved at ske en ændring med holdet, både med spillestil og fight. Det har vi stille og roligt mistet.
Jeg er alvorligt bange for resten af sæsonen, og er rystet over at vi satte 2-0 over styr igår.
Thorup må være færdig. Han KAN ikke bringe dette videre. Det håber jeg vi alle kan se.