Apoel vs. FCM
Re: Apoel vs. FCM
Vi har da flere chancer i anden halvleg, fx Sistos smukke langskud. Der skal altså ikke meget til før vi kan score med alle de indlæg vi har, det er drønuheldigt at returbolden ikke lige en enkelt af gangene hopper hen til en af vores spiller.
Jeg synes vi gør det fremragende og at vi kan være stolte af gutterne. Vi tabte det her i den dårlige første halvleg på MCH Arena, ikke i sejren på Cypern.
Jeg synes vi gør det fremragende og at vi kan være stolte af gutterne. Vi tabte det her i den dårlige første halvleg på MCH Arena, ikke i sejren på Cypern.
-
Chiquizito92
Jeg forstaar ikke udskiftningen af Royer, som jeg ellers synes havde spillet en fin kamp. Vi er dybt afhaenginge af hurtige, teksniske og aggressive kantspillere i forhold til vores spilsystem.
Der maa komme et opgoer med den "Solbakkenske" ide om, at centrale midtbanespillere kan fungere som kanter. Det fungerer IKKE.
Derudover synes jeg vi fighter godt for det, og spiller paa mange maader en fin kamp. Isaer i 1. halveg naturligvis. Vi maa dog erkende, at vi ikke er gode nok til at skabe og udnytte maalchancer (saadan set et generelt problem, jo ..... desvaerre). Om problemet udelukkende kommer af kun at spille med en angriber ved jeg ikke, men det er i hvert fald noget, som vi skal arbejde med helt generelt fremadrettet.
Haaber paa en god EL play-off lodtraekning.
Der maa komme et opgoer med den "Solbakkenske" ide om, at centrale midtbanespillere kan fungere som kanter. Det fungerer IKKE.
Derudover synes jeg vi fighter godt for det, og spiller paa mange maader en fin kamp. Isaer i 1. halveg naturligvis. Vi maa dog erkende, at vi ikke er gode nok til at skabe og udnytte maalchancer (saadan set et generelt problem, jo ..... desvaerre). Om problemet udelukkende kommer af kun at spille med en angriber ved jeg ikke, men det er i hvert fald noget, som vi skal arbejde med helt generelt fremadrettet.
Vi må bare indse at disse spillere ikke kan få os i et gruppespil. Hvis ikke man kan slå Apoel i den forfatning de er i over 2 kampe hvordan skulle vi så kunne komme i noget gruppespil.
Hvis vi idag havde haft nogle backer og til dels kanter der kunne køre til baglinien og slå indlæggene havde vi også scoret mere end den ene. Men vi klumper det sammen på midten og der møder vi bare en mur.
Hvis vi idag havde haft nogle backer og til dels kanter der kunne køre til baglinien og slå indlæggene havde vi også scoret mere end den ene. Men vi klumper det sammen på midten og der møder vi bare en mur.
-
mousebreaker
pr0j3ct skrev:Jeg så nu at bla. Kian og Sparv lægge den ene lange bold efter den anden afsted, fra start af anden halvleg. Så nej jeg er ikke enig i at det først var fra det 80 min.Ravnen skrev:Det var vel først fra 80 minut vi begynder at spille med høje bolde. Man må også tage hatten af for Apoel, de lukker godt af dernede og det var tydeligvis deres mission i anden halvleg...
Men sådan set ligegyldigt. Det er skuffende ringe at man nærmest ikke formår at skabe en reel chance i overtal i en hel halvleg.
Jeg troede ikke på det her før kampen. Men med den start og første halvleg, tidligt rødt kort til Apoel, der skal vi gøre det færdig. Det gør vi ikke og det er bare ikke godt nok.
Ja jeg sad og skreg den sidste halve time på at spille bredt. Havde ikke set andet end lange bolde det første kvarter af anden halvleg. Jo, de første 5 minutter hvor APOEL stiller sig lavt fra start. Men vi søger aldrig mod baglinjen.
Drengene kæmper med alt hvad de har, ingen tvivl om det. 1 halvleg var super flot. Her forsøger vi også de sidste 10 minutter at køre bolden rundt langs jorden og søger bredden, men kommer dog ikke igennem. Det skulle vi have fortsat med.
Vi må desværre se i øjnene at vores kreative kræfter slet ikke er kommet i gang endnu. Deres tekniske kunnen har været på et lavt niveau i samtlige kampe siden Thorup kom til (det skal jeg nok lade være med at give ham skylden for). Derfor kreerer vi også meget meget lidt i åbent spil. Alt skal komme fra fysik, lange bolde og dødbolde. Det holder bare ikke i længden
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Undskyld Ravnen, men du er i min optik helt væk. Jeg synes tit du agerer lige en kende for positiv til, at det reelt set kan tages seriøst. Det er eksempelvis halvtvivlsomt at kalde Sisto skud en halv meter over mål for en chance, og hvilke andre refererer du ellers til? Indlæg som bare liiiigeee... skal hoppe ét sted hen i stedet for hundrede andre. Det er sgu for tamt, at forlade sig på så store tilfældigheder, når man tilspiller sig en gudeposition med 1-0 og 60 minutter i overtal.
Jeg synes, at man skal kalde en spade for en spade, og kalde det for en genenmført skandaløs anden halvleg. Jeg definerede nøgleord som disciplin, koncentration og kynisme, og for ind i helvede hvor var de tre ting akkurat hvad vi manglede. Og så lige klogskab, fx er det voldsomt frustrerende at vi ALTID begår frispark, når vi ALDRIG skal begå det. Sisto og Sparv var de værste syndere i den sammenhæng.
Jeg synes, at man skal kalde en spade for en spade, og kalde det for en genenmført skandaløs anden halvleg. Jeg definerede nøgleord som disciplin, koncentration og kynisme, og for ind i helvede hvor var de tre ting akkurat hvad vi manglede. Og så lige klogskab, fx er det voldsomt frustrerende at vi ALTID begår frispark, når vi ALDRIG skal begå det. Sisto og Sparv var de værste syndere i den sammenhæng.
-
mousebreaker
Jeg var meget overrasket over udskiftningen af Royer. Det var jo heeelt sygt. Håber han er skadetChiquizito92 skrev:Jeg forstaar ikke udskiftningen af Royer, som jeg ellers synes havde spillet en fin kamp. Vi er dybt afhaenginge af hurtige, teksniske og aggressive kantspillere i forhold til vores spilsystem.
Undskyld men jeg ved ikke om du altid ser det vi andre ser.Ravnen skrev:Vi har da flere chancer i anden halvleg, fx Sistos smukke langskud. Der skal altså ikke meget til før vi kan score med alle de indlæg vi har, det er drønuheldigt at returbolden ikke lige en enkelt af gangene hopper hen til en af vores spiller.
Ja det er rigtigt at vi taber samlet på 1 halvleg i Herning, men 2 halvleg idag var sgu da ligeså ringe som 1 halvleg hjemme. Vi mangler kvalitet, og ligger slet ikke det tryk i 2 halvleg som vi skulle. Som jeg nævner tidligere er det fordi vi ikke spiller dem bredt, for så ville vi få mulighederne.
Vi får måske fordelene for tidligt i kampen.
Det her er jeg til gengæld enig i.Ravnen skrev: Vi tabte det her i den dårlige første halvleg på MCH Arena, ikke i sejren på Cypern.
Men jeg kan på ingen måder være stolte af vores hold, når det kun formår at spille fornuftigt i 45 min ud af 90+, både på hjemmebane og udebane. Jeg har sagt at det er flot at vi tager en sejr på Cypern, noget hverken Fck eller Aab har formået at gøre og ikke mange regnede med ink. mig selv, men med så gode muligheder for at gøre arbejdet færdigt og også slå Apoel ud, så er det elendigt at vi ikke formår det, så det er ikke noget at være stolt af, i min verden. Derud over kunne vi have satset alt (siger ikke at vi skulle) da et mål til Apoel ville være næsten gratis og så spiller vi største delen af en overtaltsperiode med lange bolde, det er simpelthen bare ikke godt nok.
Vi havde pludseligt alle muligheder og det er fuldstændig selvforskyldt at vi ikke formår at udnytte det, uanset Apoels overdrevne skuespil, svinske spil og tidudtræk.
Enig.mousebreaker skrev:Vi må desværre se i øjnene at vores kreative kræfter slet ikke er kommet i gang endnu.
Sisto er slet ikke på niveau, dog syntes jeg et Royer gjorde en god figur idag. Men kunne godt savne en Hassan/Sly i sådan en kamp, når bla. Sisto ikke er helt ved sig selv.
Senest rettet af pr0j3ct 4. aug 2015, 21:56, rettet i alt 1 gang.
-
Chiquizito92
Praecis. Jeg synes egentlig ikke, at Lauridsen er saa ringe, som mange vil goere ham til. Han er ganske habil og stabil defensivt, men er netop ikke en offensivt indstillet back.mousebreaker skrev: Jeg var meget overrasket over udskiftningen af Royer. Det var jo heeelt sygt. Håber han er skadetellers giver det bare slet ikke nogen mening for mig. Hvis han havde en Augustinussen på venstre back der søger dybt ofte, så jo- så kan det vel lade sig gøre. Men ikke med Lauridsen. Vi cuttede lige venstre flanke af med udskiftning. Jeg er stadig chokeret over den udskiftning i en 11 mod 10 situation hvor vi skal score.
Det skaber store krav rent offensivt og i forhold til aggressivitet hos den foranliggende kantspiller (her Royer), derfor er det en meget maerkelig disposition, at tage ham ud, naar vi skal laegge et stort, offensivt pres.
Hvis jeg skal pege paa et sted, hvor truppen kunne forstaerkes, ville det vaere en spiller, der baade kan fungere som kant og back i venstresiden (ligesom Simon Poulsen). Det vile vaere godt baade i forhold til rotation og bredde i truppen - hvis Lauridsen eller Royer bliver skadet, er vi jo temmeligt amputerede. (Og ja, Frederik Moeller skal udlejes med henblik paa fast spilletid og udvikling).
Klart det er skuffende at ryge ud efter over 60 minutter i overtal, men vi må vel også erkende, at set over to kampe var Apoel klart det bedste hold. De spiller rutineret, gode med bolden, fysisk stærke og laver meget få fejl. Duncan vinder vel dårligt nok en luftduel i den kamp, i Superligaen vinder han vel omkring halvdelen.
De giver os plads i anden halvleg af den første kamp efter at være kommet foran 2-0, og det samme sker så i returopgøret efter udvisningen. Ellers synes jeg, at de lige var et niveau over os rent spillemæssigt.
Ærgerligt, at vi ikke kunne tage det næste skridt, men bare fordi vi er danske mestre er vi altså stadig ikke et hold, der har noget at gøre i Champions League.
De giver os plads i anden halvleg af den første kamp efter at være kommet foran 2-0, og det samme sker så i returopgøret efter udvisningen. Ellers synes jeg, at de lige var et niveau over os rent spillemæssigt.
Ærgerligt, at vi ikke kunne tage det næste skridt, men bare fordi vi er danske mestre er vi altså stadig ikke et hold, der har noget at gøre i Champions League.
-
mousebreaker
Enig langt hen ad vejen
- DenStolteJyde
Synes egentlig at store Paul gør det godt i de minutter han får.. Jeg ville gerne have haft ham ind tidligere.. fx da man smed Pusic ind.. Hvis vi alligevel vil spille med lange bolde så er Paul imo mindst lige så god at have på banen som Pusic er..
-
mousebreaker
Helt fantastisk.
Kian Hansen mener vi spillede alt for lidt på lange bolde i anden halvleg. At vi forsøgte alt for meget med at kombinere os igennem. Jesus mand. Hvilken kamp deltog han i??? Han har nok haft et begyndende hedeslag.....
Han siger også at det var som om de ikke var enige om taktikken på banen.....
Jeg fattes ord....
Nuvel, drengene skal have ros for at de gav den alt hvad de havde. Det var ikke hjertet der manglede i går. Hviid har efter min mening ret, når han siger APOEL var det bedste hold over de to kampe. De var taktisk overlegne, de var laaangt bedre med bolden - og så matchede de os fysisk. Det eneste man egentlig kan pege fingre ad, er at de kom helt skævt ud til kampen med det forkerte spændingsniveau. Det var lige ved at koste dem avancement
Kian Hansen mener vi spillede alt for lidt på lange bolde i anden halvleg. At vi forsøgte alt for meget med at kombinere os igennem. Jesus mand. Hvilken kamp deltog han i??? Han har nok haft et begyndende hedeslag.....
Han siger også at det var som om de ikke var enige om taktikken på banen.....
Jeg fattes ord....
Nuvel, drengene skal have ros for at de gav den alt hvad de havde. Det var ikke hjertet der manglede i går. Hviid har efter min mening ret, når han siger APOEL var det bedste hold over de to kampe. De var taktisk overlegne, de var laaangt bedre med bolden - og så matchede de os fysisk. Det eneste man egentlig kan pege fingre ad, er at de kom helt skævt ud til kampen med det forkerte spændingsniveau. Det var lige ved at koste dem avancement
Det ligner ingenting at Kian Hansen går i medierne for at gå i rette med træneren. Det er ret uprofessionelt.