AaB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mmgala

Re: AaB - FCM

Indlæg af mmgala »

Er der nogen der ved hvem der rettede den bold af......ønsker af hele mit hjerte at det var KEP

FCMJesper

Indlæg af FCMJesper »

Det var Kasper Risgård :D

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

FCMJesper skrev:Det var Kasper Risgård :D
Vi skal endelig huske at takke Kasper Risgård for det danske mesterskab :lol: :lol: :lol: :lol:

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Jeg mener nu ikke at vi skal takke andre end Glen og spilleren for et evt. Dansk mesterskab. Jeg håber aldrig vi falder ned på det niveau som ikke bare AaB's fans, men også spillere kører i forhold til emnet FCM deroppe.

Jeg syntes det fint med AaB tilhængernes had til FCM, men syntes samtidigt det tækrummende at høre Kenneth Emil kører med på stilen for åbent kamera. Jeg håber aldrig vi har spillere som falder ned på sådant et niveau, for det fremstod sgu ynkeligt for mig på alle tangenter.

AaB vandt et flot mesterskab, og et fortjent mesterskab for den slags er altid fortjente. Men man er blind hvis man ikke kan se vitale skader havde betydning for det point snit vi leverede i de afgørende sidste runder. AaB er lige nu ramt af skader i nogenlunde "normalt" omfang af det vi i FCM har levet med mange sæsonen, og jeg da ikke blind for det nok snarere er disse skader fremfor nordjyske "gummiben", som betyder at vi lige nu er 25!! Point foran Nordjyllands 2. Bedst placerede hold. Jeg blir iøvrigt heller ikke pigesur hvis jeg læser at Kent Nielsen kunne finde på at udtale, deres skader desværre nok har haft negativ betydning for deres point høst, og det ville ihvertfald aldrig kunne være noget som fyldte midt i fejringen af en historisk flot AaB sæson.

Skulle vi vinde et mesterskab håber jeg alle vil holde sig fra at indrage andre klubber eller spillere iform af nedgørelse eller hån! Også selv om andre klubber tidligere ikke har formået at vise dette format..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Tilbage til kampen. 3 fantastiske point i en ikke super velspillet superliga kamp. Det var mere nerve end egentligt flot fodbold.

Plusser til Dahlin, Sparv og Igboun. (Sidst nævnte mest fordi han gennem en længere periode har underpræsteret iforhold til det niveau vi ved Sly tidligere har vist)

Jeg har en god fornemmelse af at Silkeborg kan drille FCK imorgen. De har historisk et godt tag på københavnerne og mon ikke deres sæson åbning, hvor de blev dommer snydt med 0-0 hjemme mod FCK stadig fylder og gerne må hævnes.

Uanset hvad er det sgu dejligt at komme gennem Esbjerg og AaB ude med minimum samme point afstand som inden de to kampe.

Jeg efterhånden forsigtig optimist.

Mike
Mike80

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ualmindelig dejlig sejr, og den kunne næste ikke være kommet på en bedre måde - virkelig en fryd, at se kuglen gå ind til sidst.

Når det er sagt, så var det en meget lige kamp, der lugtede langt væk af uafgjort. Ingen af holdene kom til de store chancer, og jeg synes manglen af Pione og Petter var tydelig. Det var netop sådan en kamp, som vi tabte 1-0 i Aalborg i foråret sidste år - og det var rart at få den 'hævnet'. Håber dog ikke, at Izus skade er alvorlig, for vi er virkelig hårdt ramt på midten pt.

Men ekstremt dejligt, at vi nu for 3. udekamp i træk var i stand til at øge pointudbyttet i de sidste minutter. Det er sådanne marginaler, man skal have over på sin side, for at blive mestre.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev: Men ekstremt dejligt, at vi nu for 3. udekamp i træk var i stand til at øge pointudbyttet i de sidste minutter. Det er sådanne marginaler, man skal have over på sin side, for at blive mestre.
Det sagde de også i Onside i går.

Christian

Indlæg af Christian »

Det blev en sværere kamp end jeg havde forventet.

Stor kamp af Dahlin, Jakob Poulsen og Kristian Bak, men jeg synes ikke der er nogen der falder igennem.

Kunne dog godt tænke mig at Izunna igen får lidt mere medvind. Han var i en lang periode en af vores bedste i hver eneste kamp. Giv ham noget af den samme medicin som Hassan har fået.

Og så er jeg bare så vild med at vi ikke stiller os tilfredse med uafgjort. Så modigt og stærkt af Glen at insistere på en sejr, ved at sætte Duncan og Urena på banen og når det så giver pote er det bare genialt.

Godt at se Banggaard på banen igen, men jeg synes ikke han tog pladsen tilbage fra Jim.

Og så er følelsen af FRYYYYYYYD over at vinde i Aab bare ubetalelig. Hvor jeg dog bare ikke kan klare deres underspillede selvfedhed.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Mike80 skrev:Jeg mener nu ikke at vi skal takke andre end Glen og spilleren for et evt. Dansk mesterskab. Jeg håber aldrig vi falder ned på det niveau som ikke bare AaB's fans, men også spillere kører i forhold til emnet FCM deroppe.

Jeg syntes det fint med AaB tilhængernes had til FCM, men syntes samtidigt det tækrummende at høre Kenneth Emil kører med på stilen for åbent kamera. Jeg håber aldrig vi har spillere som falder ned på sådant et niveau, for det fremstod sgu ynkeligt for mig på alle tangenter.

AaB vandt et flot mesterskab, og et fortjent mesterskab for den slags er altid fortjente. Men man er blind hvis man ikke kan se vitale skader havde betydning for det point snit vi leverede i de afgørende sidste runder. AaB er lige nu ramt af skader i nogenlunde "normalt" omfang af det vi i FCM har levet med mange sæsonen, og jeg da ikke blind for det nok snarere er disse skader fremfor nordjyske "gummiben", som betyder at vi lige nu er 25!! Point foran Nordjyllands 2. Bedst placerede hold. Jeg blir iøvrigt heller ikke pigesur hvis jeg læser at Kent Nielsen kunne finde på at udtale, deres skader desværre nok har haft negativ betydning for deres point høst, og det ville ihvertfald aldrig kunne være noget som fyldte midt i fejringen af en historisk flot AaB sæson.

Skulle vi vinde et mesterskab håber jeg alle vil holde sig fra at indrage andre klubber eller spillere iform af nedgørelse eller hån! Også selv om andre klubber tidligere ikke har formået at vise dette format..

Mike
Jeg synes interviewet med KEP var superfedt. Fed formulering han kom med. Ingen tvivl om at det kom fra hjertet. Det er da god lir op til en kamp. Uden at kunne huske det eksakt så mener jeg dog ikke at vi nogensinde i FCM har sagt at vi ikke vandt mesterskabet pga at vi ikke havde råd til ordentlig mad. Men mon ikke det er mere møntet på at vi har sagt at havde vi haft de penge vi har i dag havde vi haft en bredere trup i sidste sæson.

Når man læser diverse fan foraer så kan man godt se hvad folk hader mest ved FCM - og jeg forstår dem godt, hvis jeg var fan af en anden klub havde jeg det nok på samme måde - det er de dårlige undskyldninger. Glen har altid været garant for et klynk i tide og utide. Da han var assistent træner var det banerne der fik skylden for at det gik dårligt, sagt til pressen på en uheldig måde så man bare tog sig til hovedet. Han er blevet LANGT bedre , også på det område, men der kommer stadig engang imellem et dumt klynk til overfladen. Senest mod Esbjerg, hvor han lige efter at have rost Esbjerg for deres comeback, ikke kunne dy sig for at sige "man må dog også sige at alle returboldene i den periode faldt ud til Esbjergs fordel". Det kan godt være der var lidt rigtig i det, men det sender et skidt signal, i særdeleshed når man i forvejen har et image som en whiner - så bliver der lagt ekstra mærke til den slags. Der mangler han klasse. De ting skal han holde indenbords. Tager laaang tid at få fjernet det image at vi er en klub der altid klynker.

Vedr sugardaddy tingen som KEP nævnte: Så er der vist ikke nogen klub i suppen der ikke ville elske at få en Benham ind over. Det er kun misundelse

Det er nævnt flere gange af eksperter at tingene nok havde set anderledes ud i sidste sæson hvis vi ikke havde mistet hele ryggraden i holdet så tidligt som vi gjorde. Aab kørte derimod næsten skadesfrit igennem og FCK manglede Nicolai Jørgensen, deres vigtigste spiller. Sådan noget er udslagsgivende i en tæt sæson. Det er fint at eksperter i medierne udtaler sig sådan - men det er den slags ting som jeg ville foretrække at man havde klasse til at holde indenbords i FCM. Ingen grund til at nævne den slags. Så ville jeg som Aab fan og ikke mindst som Aab spiller føle mig trådt på. De vandt et i sidste ende fortjent mesterskab, og deres stil gav ros fra alle sider. Lad være med at pille ved det.

Fjern piveriet og lad støvlerne tale
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Mike80

Indlæg af Mike80 »

mousebreaker skrev:
Mike80 skrev:Jeg mener nu ikke at vi skal takke andre end Glen og spilleren for et evt. Dansk mesterskab. Jeg håber aldrig vi falder ned på det niveau som ikke bare AaB's fans, men også spillere kører i forhold til emnet FCM deroppe.

Mike
Jeg synes interviewet med KEP var superfedt. Fed formulering han kom med. Ingen tvivl om at det kom fra hjertet. Det er da god lir op til en kamp. Uden at kunne huske det eksakt så mener jeg dog ikke at vi nogensinde i FCM har sagt at vi ikke vandt mesterskabet pga at vi ikke havde råd til ordentlig mad. Men mon ikke det er mere møntet på at vi har sagt at havde vi haft de penge vi har i dag havde vi haft en bredere trup i sidste sæson.

Når man læser diverse fan foraer så kan man godt se hvad folk hader mest ved FCM - og jeg forstår dem godt, hvis jeg var fan af en anden klub havde jeg det nok på samme måde - det er de dårlige undskyldninger. Glen har altid været garant for et klynk i tide og utide. Da han var assistent træner var det banerne der fik skylden for at det gik dårligt, sagt til pressen på en uheldig måde så man bare tog sig til hovedet. Han er blevet LANGT bedre , også på det område, men der kommer stadig engang imellem et dumt klynk til overfladen. Senest mod Esbjerg, hvor han lige efter at have rost Esbjerg for deres comeback, ikke kunne dy sig for at sige "man må dog også sige at alle returboldene i den periode faldt ud til Esbjergs fordel". Det kan godt være der var lidt rigtig i det, men det sender et skidt signal, i særdeleshed når man i forvejen har et image som en whiner - så bliver der lagt ekstra mærke til den slags. Der mangler han klasse. De ting skal han holde indenbords. Tager laaang tid at få fjernet det image at vi er en klub der altid klynker.

Vedr sugardaddy tingen som KEP nævnte: Så er der vist ikke nogen klub i suppen der ikke ville elske at få en Benham ind over. Det er kun misundelse

Det er nævnt flere gange af eksperter at tingene nok havde set anderledes ud i sidste sæson hvis vi ikke havde mistet hele ryggraden i holdet så tidligt som vi gjorde. Aab kørte derimod næsten skadesfrit igennem og FCK manglede Nicolai Jørgensen, deres vigtigste spiller. Sådan noget er udslagsgivende i en tæt sæson. Det er fint at eksperter i medierne udtaler sig sådan - men det er den slags ting som jeg ville foretrække at man havde klasse til at holde indenbords i FCM. Ingen grund til at nævne den slags. Så ville jeg som Aab fan og ikke mindst som Aab spiller føle mig trådt på. De vandt et i sidste ende fortjent mesterskab, og deres stil gav ros fra alle sider. Lad være med at pille ved det.

Fjern piveriet og lad støvlerne tale
Jeg tildels enig. Det self. Forfriskende når spillere endeligt giver interview fra hjertet og ligger de klassiske floskler til side, som i KEP tilfælde igår. Det nok mere formuleringen og den udstillede IQ jeg krummer lidt tær over netop her. Fodbold klubber lever af investorer og tilført kapital udefra, og jeg syntes formuleringer som "sugardaddy" i forbindelse med en investor hører et andet niveau til og nok mest bærer præg af en spiller der har været lidt for meget rundt på div. Fan fora. Når man så samtidig spiller i en klub som for omkring et års tid siden blev reddet fra konkurs på målstregen iform af tilført kapital fra pengestærke udefrakommende investorer lyder det bare dumt at anfægte at FCM jo kun er andet sted idag pga. Af deres investor. Ja, ligesom AaB iøvrigt stadig spiller superliga og ikke Danmarksserien på grund af deres "sugardaddy's" eller!?

Jeg syntes du lidt tvedelt i dit indlæg. Du syntes KEP er forfriskende men efterlyser samtidigt mindre klynk fra Riddersholm. Glen er 1000 gange blevet forbeholdt hvorfor man i FCM får "Gummiben" når det gælder. Når manden så forsøger at forklare sig ærligt, nøgternt og fagligt med to vitale skader, som betød en forringelse af pointsnittet på omkring 1 point pr. Kamp i sidste halvdel, skyder folk det efterfølgende ned som dårlige undskyldninger og klynk. Jeg ville aldrig i min mesterskabs rus føle mig trådt på hvis Ståle gik ud og sagde at Nicolaj Jørgensens skade desværre nok havde kostet dem nogle point i de afgørende kampe, og jeg ville heller ikke føle at han på den måde forsøgte at tage noget fra et evt. FCM mesterskab. Der det nok min overbevisning af der klynkes lige lovligt meget i Aalborg.

Mike
Mike80

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Mike80 skrev: Jeg syntes du lidt tvedelt i dit indlæg. Du syntes KEP er forfriskende men efterlyser samtidigt mindre klynk fra Riddersholm. Glen er 1000 gange blevet forbeholdt hvorfor man i FCM får "Gummiben" når det gælder. Når manden så forsøger at forklare sig ærligt, nøgternt og fagligt med to vitale skader, som betød en forringelse af pointsnittet på omkring 1 point pr. Kamp i sidste halvdel, skyder folk det efterfølgende ned som dårlige undskyldninger og klynk. Jeg ville aldrig i min mesterskabs rus føle mig trådt på hvis Ståle gik ud og sagde at Nicolaj Jørgensens skade desværre nok havde kostet dem nogle point i de afgørende kampe, og jeg ville heller ikke føle at han på den måde forsøgte at tage noget fra et evt. FCM mesterskab. Der det nok min overbevisning af der klynkes lige lovligt meget i Aalborg.
Mike
Når en journalist spørger direkte til hvad der gik galt i sidste sæson, så er det da helt klart i orden og et must at han også forklarer hvad han synes der gik galt. Intet galt i det. Det er også åbenlyst for enhver. Han skal blot undlade at sige at uden de skader havde vi også vundet mesterskabet sidste år- det er ren spekulation og vil aldrig være andet. Skader er også en del af fodbolden.

Journalisterne ved han har den brist og prikker derfor også ofte til ham for at få flere ben de kan koge suppe på.

Han skal ikke af egen kraft bringe det op. Pga af hans historik med at klynke så vil selv det mindste piv blive hørt som et monster klynk. Og det klæber sig til klubben.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fantastisk sejr. Sejrsmålet til 2-1 i overtiden vil for altid blive husket :mrgreen:

Jeg synes det er stærkt gjort, vi mangler stadig flere af vores bedste spillere. Endda to de to med afstand allerbedste, og måske bedste spillere i superligaen i hele taget: Pione Sisto og Petter Andersson.

Vi har mentalitet. Vi har vinder-gen. Det er ikke tilfældigt når vi igen og igen kan udfordre marginalerne og vinde point på det, i den allersidste del af kampen.

Mesterskabet kom tættere på, vi tager intet for givet, men man skal huske at nyde sådan en proces som vi er i gang med, det her er sådan en sæson der bare skal nydes i fulde mål. Endelig, endelig, endelig ser det ud til at vi skal have guld. Fu** pokalfinalerne, Fu** sidste sæsons bronze. Carpe diem! :mrgreen:

AaBMand

Indlæg af AaBMand »

Hej Ulve.

Først og fremmest Tillykke med sejren i går, den gjorde sgu nas!!! :x :oops:

Derudover er stort tillykke med mesterskabet, det bør vel nærmest ikke kan glippe nu. Det er yderst velfortjent og sikke en stabilitet i har vist over hele sæsonen. Jeg er spændt på at se om i kan holde sammen på truppen til næste sæson, der er mange dygtige spillere der nok gerne vil prøve talentet af i udlandet. Nå men endnu en gang tillykke, husk at nyde det, det er den vildeste fest ever!!!

Copenhagenwolf

Indlæg af Copenhagenwolf »

Mike skrev:
Jeg synes interviewet med KEP var superfedt. Fed formulering han kom med. Ingen tvivl om at det kom fra hjertet. Det er da god lir op til en kamp. Uden at kunne huske det eksakt så mener jeg dog ikke at vi nogensinde i FCM har sagt at vi ikke vandt mesterskabet pga at vi ikke havde råd til ordentlig mad.

Mike
Kenneth Emil er da en sød bamse. Men fra hjertet....nej, jeg tvivler. Det er vist historien om, at dem (Aab) der betaler musikken, også bestemmer hvad der skal spilles.

Kenneth Emil er mercenary, lejesvend, københavner, søn af den gamle B1903 målmand Palle "Plankeværk" Petersen. Han kom først til Aab som 24-25 årig efter mange år i bl.a. Herfølge og Horsens.
Han taler for at please fansene - alt det er fint, Kenneth Emil skal jo også forsørge familien, og det er godt med lir osv. Hvis FCM havde købt ham (tænkt situation, for han er for ringe) havde han stensikkert sagt, at han hadede Aab. Så tja, godt nok at københavneren Kenneth Emil stiller op for at forsvare Aalborg, men næste gang så lad os høre liren fra en af de indfødte der brænder igennem og har hjertet med - ægte...

Noe

Indlæg af Noe »

AaBMand skrev:Hej Ulve.

Først og fremmest Tillykke med sejren i går, den gjorde sgu nas!!! :x :oops:

Derudover er stort tillykke med mesterskabet, det bør vel nærmest ikke kan glippe nu. Det er yderst velfortjent og sikke en stabilitet i har vist over hele sæsonen. Jeg er spændt på at se om i kan holde sammen på truppen til næste sæson, der er mange dygtige spillere der nok gerne vil prøve talentet af i udlandet. Nå men endnu en gang tillykke, husk at nyde det, det er den vildeste fest ever!!!
Tak. Virkelig god stil fra din side :)

Og ja, vi ved, at det gør nas. Vi glemmer ikke Spalvis' sidste besøg i Herning lige foreløbig..

Besvar